Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Hermanni

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 59
121
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 26.01.09 - klo: 19.05 »
eipä tuo uusilla kiteilläkään toiminut sen kummemmin  :cry:


Eihän vain siten antennin johto ole katkennut?
Ja onhan se "tuubissa" eikä kerällä auton sisällä?

122
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 24.01.09 - klo: 11.28 »
^^ niinpä tietenkin jos pitää paikkaansa  :cry:
jospa hinnassa näkyy tuo vesitiivistys  :mrgreen:

Voi olla pian päinvastoin, takuukorjaukset vähenee... ;)
Noparin vesitiiveys ei paljon maksa, suojalakka vain piirilevyn pintaan.

Milloinkahan Spedeen päivittyy myös 2.4Ghz radiot, niissä perinteisissä niin kuin olen kirjoitellutkin on kiteet ainakin todella heikot (Niitä vaihtelin aikoinaan useampankin kertaan)......

123
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 24.01.09 - klo: 11.22 »
Vielä kun ne saisi noihin kovat kuoret niin kelpaisi mullekkin :wink:

No kovat kuoret ei autaaksi tee, päin vastoin ovat tietyssä mielessä todella vaaralliset.
Akku saattaa olla vaarallisesti vaurioitunut (pullistunut) kuorien sisällä käyttäjän sitä huomaamatta.
Ymmärrän että kovia kuoria käytettäisiin silloin kun akku on sijoitettu metalliseen akkutelineeseen tai alustaan oikosulkuvaaran vuoksi.

Nimim. ensimmäistä "kovaa" yllätyspaukkkua odoltellessa (se näytti ihan hyvältä ja kutenkin ladattaessa poksahti silmille)....

124
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 24.01.09 - klo: 11.13 »
Mutta eihän toi kyllä mitenkään kauhean kovaa kulje mitä noista promo videoista katoin...!
Niin ja tuo kulkupuoli johtuu enneminkin siitä että siinä on kaksi vaihdetta....
Alustahan perustuu Revoon jotenka tuo "löysyys" on todella helppo muuttaa tarvittaessa jäykkyydeksi. ;)
Varsinkin traijal ajoon tuo auto on varmasti mainio koska lukot saa auki kun tarvitaan kääntyvyyttä.
Myöskään eipä tuosta vesitiiveydestälään haittaa ole, eikä taida muilta valmistajilta edes löytyä vettä kestäviä malleja.

125
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 22.01.09 - klo: 22.13 »
onko mahdollista että tuo kide toimiikin osittain noin?
jostain lukaisin että kide joko toimii tai ei.
ja siitä johtuisi tuo vajaa kantama.
No joo, mitenkä sen ottaa, toimii ja toimii kunnes radiot ei kanna mihinkään.......
Kide määritelee taajuuden ja yleensa ne alkaa vanhemmiten tällien seurauksesta liukumaan pikku hiljaa, joka ilmenee myös radioiden kantaman lyhenemisenä.
Kide liukuu = radioiden taajuus muuttuu.

126
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 21.01.09 - klo: 23.24 »
ei se futaban vastarillakaan hirveän paljon kauemmaksi kantanut ajelu, joten kosteutta ei varmaan ole tuo omakaan vastaanotin saanut. nyt taidan ymmärtää miksi puhutaan täällä, että ne traxxaksen sähköt ei oo raposet...

liekkö traxxaksen oma vastaanotin sitten minkälainen laadultaan verrattuna futaban vastaavaan?


Kiteet noissa vastareissa eniten hajoo, koitikko muuten Traxxasin orkkis kiteellä vai oliko Futaban oma......
Noi kiteet eivät nääs kestä kovinkaan paljon tällejä, ja niitähän RC vehkeillä tuppaa tulemaan.
PS ns kiteettömissä radioissa on myös kiteet, jotkin 2.4Ghz kerranaiset vain.....

127
mää sittenkin hankin sähköauton tietääkö kukaan kumpion parempi traxx e-maxx vai traxx e-revo
Ko autot on lähentyneet tekniikkansa osalta toisiaan (sama vaihteisto, rengaskoko ja muutkin voimansiirron yhtäläisyydet), esim maavara on kummassakin sama 4 tuumaa!
Revo on kuitenkin parempi johtuen kehittyneemmästä jousituksesta joka antaa enemmän vaihtoehtoja kuin perinteiset ratkaisut..

128
Kyllähän harjattomia löytyy vaikka kuinka mietoja, tuntuu vain että autopuolen väki vaan ei ole huomannut katsoa mitä lennokki ja kopteripuolen harjattomista löytyy.
Sieltä "puolen" löytyy takuulla samantehoisia ja yhtä paljon kiertäviä kuin minin vakiokone on!
Varsinkin kun katsotaan ulkopyörijöitä, ne eivät edes aiheuta minissä ajoa haittaavia hyrrävoimia koska kone on poikittain autossa.
Paljonko sitten tarvitaan tehoa, esim 1/18 autoihin tarjoitettu 33A säädin mahdollistaa teoriassa 2s Lipo akulla 244W antotehoa, käytännössä liikutaan tuolla hivenen kahdensadan watin paremmalla puolen....
Nuo kiinalaiset ulkopyörijät eivät maksa paljon, 15€ hintaan on jo valinnanvaraa vaikka kuinka!
Esim hobbycityltä löytyy yksi esimerkki jonka Kv arvo on 1700, max 30A ja maksaa 13.50€ TR 35-30A 1700kv Brushless Outrunner.
Säätimeksi voitaisiin hyväksyä tuollaisille koneille max 35A (Modaamattomina, eli ei lisäsiiliä eikä jäähyä), joten kaikki kaikki Suomessakin myynnissä olevat edulliset 1/18 autojen säätimet kävisivät.

EDIT Kirjoitin tämän siis sitä varten jos ns vakioluokkaan etsitään saman tehoista konetta! ;)

129
Eikö se riitä että koneelle määrätään kv-luku jota ei saa ylittää?

Kv arvolla ei ole yleensä mitään tekemistä tehon kanssa muutoin kuin saman valmistajan saman mallisarjan moottoreiden kesken!
Eli ei valmistajien samankokoisien moottoreiden Kv arvojen vertailu on täysin turhaa, Maximi voltit ja amperimäärä on se joka määrittelee loppujen lopuksi koneen tehon.
Myös hyötysuhteella on merkitystä tietenkin, yleensä koneen kuumeneminen tarkoittaa suutrempia hyötysuhdehäviöitä....
Säätimillä niin sinänsä on paljon pienempi merkitys maximitehoon.

130
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 05.01.09 - klo: 23.17 »
Traxxas on julkaissut Slash Stock (vakio) mallille "race" säätöohjeet http://www.traxxas.com/support/kb_search.php?action=artikel&cat=0&id=613

131
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 05.01.09 - klo: 23.12 »
Noista revon rungon säädöistä vielä, eli eikö muka muuta tarvi säätää että saa kaikki tehot irti esim. aurauskulmaa ja mitä niitä ny oli?

Ja millä rockereilla ton saa kaikista matalimmaks?

Revon alustan korkeus säädetään pushrodista tukivarsien päästä, siellä on kolme eri vaihtoehtoa.
Huom alustan korkeutta ei säädetä jousien esikiristimillä, niillä säädetään rocerit oikeaan kulmaan auton levätessä paikallaan (Jotta jousitus toimii oikein).
Elrilaisia säätöjä voi katsella täältä http://www.traxxas.com/products/nitro/revo/trx_revo_resources.htm#revosetupsheets
Edellä mainitusta linkistä löytyy vaikka kuinka vaihtoehtoja erilaisille radoille, setupsheeteissa (Kohdassa track conditions) Surface tarkoittaa radan pintamuotoa ja smooth on sileä ja rough on karkea/kivinen.
Traction takoittaa pitoa yleensä, size radan leveyttä ja wateres onko märkää vai kuivaa...
Eiköhän noilla alkuun pääse?

132
Polttisautot / Vs: Traxxas Revo 3.3 vai Savage XL K5.9
« : 16.12.08 - klo: 18.41 »
Revo on sen verran kevyt ja ketterä ettei siihen tarvitse työntää isolohkoa että kulkisi kunnolla.
Mutta ei se myöskään kulje tuolla iso/pikkulohkolla mihinkään.

Sitten saa hakea kyllä vikaa jostain muusta kuin autosta (Ette ilmeisestikkin vaan osaa säätää konetta kohdilleen), Traxxas lupaa revolle +45 mailia tunnissa (Eikä ole mitään tyhjiä paperilupauksia niin kuin monilla muilla valmistajilla), enemmänkin kulkee vakiona kuten gps:ällä mitatusta videosta voi jokainen todeta http://www.youtube.com/watch?v=M8tcJYiXdUQ
Tuossa ei ole vielä edes resonator pilliä joka on uudessa 3.3 mallissa jo vakiona, silläkin tulee potkua suht tuntuvasti yläpäässä.

133
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 11.12.08 - klo: 22.13 »
Se valkoinen tahna on ns valkovaseliinia (Saa ostettua esim apteekista), ei haurasta muovia niin kuin tavalliset vaseliinit!

134
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 11.12.08 - klo: 21.48 »
CASTLE CREATIONS MOTORS are now ROAR LEGAL!!!

Ei se väärin oo, jos pitää paikkaansa. Tarkoittaako tää sitä, että Suomessakin tulee laillisiksi jollain aikataululla?

No vihdoinkin jotain järkeä sääntöihin, ilmeisesti Novakilla luovutettu siksi että harrastajien rahastus ei onnistunut (Alkuunhan vain Novakin sensorilliset koneet olivat laillisia, kunnes tuli "klooneja" markkinoille, myöskin kannun mittaa jotkut valmistajat kasvattivat keinotekoisesti).
Säännöthän "haisi" tosi pahasti sisäpiirin kaupoiksi, mitä tekemistä kannun ulkomitoilla on jos kone on kuitenkin sisuskaluistaan rajoitettu noin 400 sarjalaisen kokoiseksi (Moni tuon kokoinen moottori olisi ollut laiton vain koska kannu oli liian pieni)!
Näin olisi pitänyt olla jo alkujaankin!

135
Onko kenelläkään kokemuksia siitä lisävarustekeskidiffistä?
Keskidiffi nimenomaan parantaa käntyvyyttä, sekä keuliminen yleensä loppuu....

136
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 16.11.08 - klo: 15.47 »

Ainakin eLoggerin mukaan Velineon 3500kv kone kiertää liki 50000 rpm 3S akulla. En sitten tiedä kuinka tarkka tuo kv-arvo on, mutta epäilisin sen olevan jonkinlainen likiarvo.

Höh, eihän siihen mitään laskuria tarvita jos yksinkertainen kertolasku luonnistuu (Joko päässä tai laskimella).
3s LiPo on 11.1v (3,7x3)ja motti kiertää 3500 kierrosta per voltti (kv), se on yhteensä 38850 kierrosta minuutissa.....
Enpä paljon luottaisi tuollaiseen laskuriin joka antaa tuolle yhdistelmälle liki 50000 kierrosta minuutissa. ;)

Lipo latautuu siihen 4,2v per kenno eli 4,2*3=12,6 jolloin saadaan 44100 kierrosta minuutissa eiks ni ;)

Totta, mutta siltikin ollaan lähempänä 40000 tai 45000 kuin 50000 kierrosta minuutissa......
Ja tyhjänä 3s LiPo on vain 9v. ;)

137
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 16.11.08 - klo: 14.51 »

Ainakin eLoggerin mukaan Velineon 3500kv kone kiertää liki 50000 rpm 3S akulla. En sitten tiedä kuinka tarkka tuo kv-arvo on, mutta epäilisin sen olevan jonkinlainen likiarvo.

Höh, eihän siihen mitään laskuria tarvita jos yksinkertainen kertolasku luonnistuu (Joko päässä tai laskimella).
3s LiPo on 11.1v (3,7x3)ja motti kiertää 3500 kierrosta per voltti (kv), se on yhteensä 38850 kierrosta minuutissa.....
Enpä paljon luottaisi tuollaiseen laskuriin joka antaa tuolle yhdistelmälle liki 50000 kierrosta minuutissa. ;)

138
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 09.11.08 - klo: 15.51 »
Hei!
miten toi spurri ratas otetaan helpoiten pois?
Otin sen ruuvin siitä päästä irti, niin luulin että se tulee niin vaan pois sieltä, mutta ei.
Mitä muuta pitää irrottaa, että sen saa pois sieltä?
Ei sitä slipperykytkimen kireyden mutteria pitäisi tarvita irroittaa....
Nyt kun olet irroittanut sen muterin huomaa että siellä oli kaksi jousiprikkaa, ne täytyy laittaa asennettaessa oikeinpäin (ns ufon mallisesti, kuin kaksi lautasta vastakkain) jotta kireydensäätö toimii kunnolla.
Spurrin pitäisi lähteä avaamalla vain ne kolme kuusiokoloruuvia jotka on spurrissa.....

139
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 21.10.08 - klo: 22.37 »
Ei nyt muistu mieleen kuinka osina tuo Revo Platinum Edition tulee, mutta ainakin siitä on karsittu sitä turhaa roinaa pois.

Off topic....
Platinum Edition on ajovalmis lukuunottamatta vastaria ja lähetintä, vastarin akkukin on Platinum Editionissa valmiina.......

140
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 19.10.08 - klo: 23.29 »
Towerhobbiesilla on vähän tapana ylihinnotella nuo ensimmäiset erät, niin oli posketon hinta myös minun Revon Platinium editionilla alkuun.
Hinta putosi heti kun autoa oli varastossa......
Niinhän se on että hätäisimmät maksaa aina ylihintaa. ;)

141
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 16.10.08 - klo: 19.26 »
edit: oho, TQ-radiossa 2.4Ghz sisuskalut

Näköjään...


142
Traxxas / Vs: Traxxas Slayer
« : 14.10.08 - klo: 20.38 »
-vanhat iskarit vuotivat jatkuvasti vaikka tiivisteitä uusinkin.(rahisee hienosti,ihan naarmuilla nuo terästikut,nyt on sentään TIN shaftit eli ehkä ei enään vuoda)



Laita Jaton "bootsit", eli kumisuojat iskareihin, käyvät suoraan Revon ja Slayerin iskareihin, loppuu iskarinvarsien kuluminen (Vaikka hyvin ne suojassa muihin autoihin verrattuna ovatkin)....

143
Traxxas / Vs: Traxxas Slayer
« : 20.09.08 - klo: 02.46 »
Joo jos jousitus painuu liian syvään tai pohjaa vaihda jäykemmät jouset, siihen ei paljon jousen esikiristely auta (se kun ei jousta jäykennä mitenkään, nostaa vain maavaraa).
Iskariöljyt ei myöskään siihen vaikuta (muuta kuin röykyissä ja hypyissä).
50Wt on jäykin öljy mitä yleensä noissa iskareissa käytetään...

144
Traxxas / Vs: Traxxas Slayer
« : 10.09.08 - klo: 21.27 »
Lämpöjen mittaus tuntuu olevan arpapeliä, -vähän kun mittaa eri kohdasta niin voi mittari näyttää 25-90 astetta. -tulpan päältä.(duratraxin sininen pikkumittari)

-lohkosta ei oikein mahdu mittaamaan.

Se korkein arvo yleensä toden sanoo, mittari voi "osua" aina johonkin viielämpään kohtaan kannessa ja siksi näyttää liian vähän.

145
Traxxas / Vs: Traxxas Slayer
« : 10.09.08 - klo: 21.17 »
-Ja jos jollakin on 3.3 motista kokemusta niin miten tehokas se on? -tuntui olevan hiemn hitaampi kuin pede mamban 5700 paketilla(2s lipoilla) -ainakin lähdössä.

Tottakait nirtokoneet häviää harjattomille lähdössä, harjattomissa kun on kaikki tehot heti käytössä, polttiksissa teho taas nousee kierrosten lisääntyessä (tiettyyn rajaan asti tietenkin).
Jos löpössäsi on rissaa joukossa niin TRX 3.3 paras käyntilämpö löytyy tuolta 130 asteen hujakoilta (Itse pyrin pitämään 130-140 asteen välillä Byronilla jossa Nitroa 20% ja Öljyä   16%).
Rissattomalla löpöllä älä päästä lämpöjä yli 120 asteen, nimittäin sen jälkeen loppuu synteettisen voitelu ja lämmöt pomppaa hetkessä tappiin...
Mutta koska sisäänajo on vasta suoritettu älä kokeile noita lämpörajoja ennen kuin noin puoli gallonaa olet koneella ajanut.

Laitetaan nyt tännekkkin "varoitus" muista kuin Traxxas yhteensopivista (Pitkä kierreosa) tulpista, jos haluat välttämättä pudottaa TRX (Tai OS. TM) koneen tehoja, käytä yleismallisia lyhytkierteisiä tulppia (Ne sytyttää huonommin koska eivät ylety kannen tasalle asti, sekä laskevat puristussuhdetta).

146
T-Maxx tuli markkinoille jo 1999 ja voimansiirto oli mitoitettu vain .15 nirtokoneelle..... http://www.traxxas.com/about/trx_about_history.htm
E-Maxx taas vuonna 2000 jotenka ei ihme että tuota voimansiirtoa ei silloinkaan tarvinnut mitoittaa isolohkoille (T-Maxx) tai harjattomille (E-Maxx)....
Kun Traxxasilta tuli TRX 3.3 ja harjattomat ovat nykypäivää on myös ko mallit päivittyneet täysin voimansiirtonsa osalta (T-Maxxiin tuli sama vaihteisto kun Revoon ja E-Maxxiin tehtiin kokonaan uusi).
Vanhaankin T/E-Maxxiin on sovitettavissa nuo vahvemmat vetarit, tosin erilaisen pyöränpään laakerien mitoituksen vuoksi täytyy myös pivotit vaihtaa...
Varaosanumerot oli muistaakseni vetarit 5451X, pivotit 5334, ulompi laakeri (6x12mm) 5117 ja sisempi pyöränlaakeri (12x18mm) 5120.

Myös uudemman mallin diffit on päivitetty vahvempiin, T ja E-Maxx ovat etu ja takapään rakenteelta voimansiiron osalta identtisiä keskenään. http://www.traxxas.com/products/nitro/maxx/tmaxx33/blueprints/070327_tmaxx33_front.pdf
E-Maxxin löytyy tarvittaessa sekä Traxxasilta että puoleltakymmeneltä muulta valmistajalta teräksiset kardaanit ja vetarit......
Myöskin RPM:mältä löytyy suuremmilla laakereilla olevat pivotit, että Traxxasilta Revon 2008 Platinium Edition mallista (Käyvät myös T ja E-Maxxiin)...
 

147
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 10.09.08 - klo: 01.28 »
Tuosta tulikin mieleen että Traxxasin sivulla on ohjeet kuinka konvertoidaan ns univeraali starttiboxi Revoon sopivaksi...   How To: Convert a Universal Starter Box for Revo 3.3/Platinum
Ohjurina auton sovittamiseksi boxiin käytetään E-Maxxin pohjalevystä tehtyjä ohjuripaloja, tosin nekin voi näppärä tekijä korvata pellistä taivutetuilla ohjureilla.




148
4,5 napsi kardaaneja ja vetareita kun karkkeja.
Tuohonkin ongelmaan on ollut ratkaisu jo pitkään, hankkimalla uudemman T/E-Maxxin kardaanit ja vetarit (Ovat liki samat mitkä Revoon tuli aikoinaan vakioksi). 

149
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 07.09.08 - klo: 18.14 »
Itse katselin Lehnerin XL Basic sarjan koneita, jotain 3000 - 3500 kv arvolle olevia. Akkujen kuormitus ei pitäisi ylittyä, mutta pitäisi pukata tehoa sen mitä vakiollakin.
Katsoppas vielä Lehnerin Basic XXL koon (600 sarjalaisia) moottoreita... ;)

150
Traxxas / Vs: Traxxas Slayer
« : 07.09.08 - klo: 14.24 »

-Siksi tilasin tämän http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=24888&grpid=3606 -näytti fiksulta filtteriltä.

Jos tuo tilaamasi ruskea osa suodattimesta on metallia niin samanlaista löytyy sieltä Traxxasin tankin pohjalta...

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 59