Kirjoittaja Aihe: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?  (Luettu 11902 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa maxy

  • Tulokas
    • Profiili
Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« : 24.03.12 - klo: 10.09 »
Tuli pojalle ostettua tuollainen polttisauto. Auto on käytetty ja entinen omistaja kyllä vakuutti et pitäs olla toimiva. Ensi käynnistys ja auto kävi n.5 sekunttia sen jälkeen ei ole edes hörähtäny. On kokeiltu monta eri kertaa ja ohje kirjan kans. Tulppakin vaihdettiin uuteen ja se toimii. Voisko olla et se on saanu liikaa bensaa ja se on nyt jähmettyny tuonne moottoriin. Emme kyllä omista tuota ohjekirjan antamaa After-Run öljyä. Käviskö tuon sijalta joku muu aine? Esim. tärpätti, sinoli, asetoni tai joku puhistus aine, joka ei vahingoittasi tuota moottoria. Vai onko kyse nyt jostain muusta. Onko kellään samanlaista autoa niin vois nuita kaasuttimen säätöjä vertailla? :cry:  Kiitoksia jo etu käteen. Jospa sais tuon auton käymään. Poika ollu tosi pettyny kun ei ole päässy ajamaan. Ensin säästi vuoden rahaa autoa varten ja sitten se ei toimikkaan.

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #1 : 24.03.12 - klo: 10.23 »
Ei mitään liuotin aineita vaan nimenomaan sen pitää olla öljyä nimensä mukaisesti.

Hehku ladattu?ryypytetty oikein?

Eli sormi putkeen ja starttausta niin kauan että polttoaine saavuttaa kaasarin, jos ohjekirja neuvoo kaatamaan muutaman tipan polttoainetta kaasarin kurkkuun niin se konsti kannattaa unohtaa, lisäksi ilmansuodattimen pitää olla kunnolla kiristetty nippusiteellä kaasariin.

Letkut tarkistettu ja muut paikat joissa voi olla ilmavuotoja?

kaasarin ohjekirjan säätöihin, ryypytys silleen kuten jo kerroin, ladattu hehku kiinni,nypit käyntiin ja sitten alat metsästämään kunnon säätöjä.

Se ei ole bensaa vaan ihan polttoainetta.
pöö

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #2 : 24.03.12 - klo: 10.26 »
Jees, tosiaan yleisin ongelma on ettei tulppa hehku riittävästi. Osta kunnon hehku ja lataa sitä yön yli ennen ekaa kertaa (siis ns. hidaslaturilla mikä tyypillisesti tulee hehkun mukana)

Seuraavaksi pitää katsoa että PA menee moottorille asti ja riittävä ryypytys kuten tuossa edellä jo kerrottiin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #3 : 24.03.12 - klo: 10.27 »
Unohtamatta ettei ryypytä liikaa.
Eli ryypytys lopetetaan kun letkusta näkee polttoaineen menevän kaasarille asti.

Poissa maxy

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #4 : 24.03.12 - klo: 10.46 »
Kiitoksia pitää rueta kokeilee nuilla neuvoilla! :grin: Kyllä se aina uskoa antais enemmän ku etes vähän hörähtäis. Mopot ja moottorisahat lähtee kyllä aina käyntiin ku tulpanreijästä vähän bensaa kaataa. Ei taida näissä tuo konsti toimia. Tuo mun V-8 jenkkikin lähtee käymään kun kaasariin kaataa litran bensaa.  :wink:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #5 : 24.03.12 - klo: 11.15 »
Nämä eivät ole lähelläkään samaa kuin bensa vehkeet.
Ei polttoainetta kaasarista sisään, koska silloin kone käy vain sen pisaran minkä on kaasariin kaatanut.
Polttoaine pitää saada ensin letkuihin jotta kone voi sitä ylipäätään saada.

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #6 : 24.03.12 - klo: 13.57 »
Nämä eivät ole lähelläkään samaa kuin bensa vehkeet.
Ei polttoainetta kaasarista sisään, koska silloin kone käy vain sen pisaran minkä on kaasariin kaatanut.
Polttoaine pitää saada ensin letkuihin jotta kone voi sitä ylipäätään saada.

lisäksi kun ilmansuodatin irrotetaan polttoaineen kaasariin laittamista varten sinne voi silloin päästä pieni likahiukkanen joka kuluttaa moottoria reilusti.

Ja tähän vielä, jos moottori tulvii niin tulppa pois, jotain rättiä tms kannen päälle ja starttausta jolloin ylimääräinen polttoaine poistuu moottorista, tulppa kiinni ja starttaa moottori tällä kertaa ilman ryypytystä.

Ja tulvimisen huomaa siitä että moottori on raskas pyörittää.
pöö

Poissa Masadist

  • Jäsen
    • Profiili
Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #7 : 24.03.12 - klo: 14.29 »
Tuli vain mieleen, et onko sulla nitro vai bensa auto ja onhan sulla oikeat polttoaineet käytössä?
HPI Savage 3,5 | Kyosho DRT 0.18 | Kyosho Trueten Fazer 0.15

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #8 : 24.03.12 - klo: 14.31 »
Kyosho Inferno ST on nitro auto.

G.Oogle kertoo kun kysyt siltä. :grin:
pöö

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #9 : 24.03.12 - klo: 14.49 »
Missäpäin maxy vaikuttaa?

Josko lähettyviltä löytyisi säätämisen osaava kaveri joka auttaisi.
Just joo.

Poissa Masadist

  • Jäsen
    • Profiili
Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #10 : 24.03.12 - klo: 15.00 »
Kyosho Inferno ST on nitro auto.

G.Oogle kertoo kun kysyt siltä. :grin:
Njoo, tuli vain mieleen, kun maxy puhuu bensasta, ettei sinne tankkiin vain ole pistetty vääriä polttoaineita..
HPI Savage 3,5 | Kyosho DRT 0.18 | Kyosho Trueten Fazer 0.15

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #11 : 24.03.12 - klo: 15.23 »
enpä usko että olis väärää polttoainetta kun on kuitenkin muutaman sekunnin käynnyt ja bensalla nitrokone ei kävisi lainkaan.
pöö

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #12 : 24.03.12 - klo: 15.29 »
Ellei vanhat litkut oo jääny tankin pohjalle ja letkuihin ja kun on imassu bensaa joka on vaan kaadettu entisten päälle niin on sammunu siihen. Jos se kerran 5 sekuntia on käynyt vaan ni aika täsmäis...

Maxyn kannattas varmaan kommentoida tai muuten täällä syttyy spekulaatiosota :D
Just joo.

Poissa maxy

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #13 : 24.03.12 - klo: 21.58 »
Sorry ku ollu kiireitä niin ei ole päässy kokeilee autoa nuilla ohjeilla. Pittää huomen kokeilla.

Poissa maxy

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #14 : 25.03.12 - klo: 16.37 »
Tänään taas kiskottu että hiki on lentäny ja sormista nahkat pölissy! Saatiin käymään pari kertaa mut siihen se sit jäikin. Auto lähti käymään vanhalla tulpalla jonka numero on 7 ja uudessa on 8. Mitäs eroja nuissa tulpissa on? Piti tuotakin vanhaa tulppaa tosipitkään hehkuttaa et pörähti. Tuolla uudella tulpalla ei edes yrittäny vaikka paremmin se näytti kuiviltaan hehkuttavan. Pittää laittaa tiluuseen uusi tulppa, hehkulaite ja jokin automaatti startteri. Ei tuota jaksa pirukaan päivää nykiä käymään! Mitäs tulppaa kannattais kokeilla? Millä lähtis parhaiten käymään?  Entäpä nuita hehkutus laitteita mikä olis hyvä? Tuo polttoaine on merkiltään COOL POWER HELI 20%. Kyllä tuossa jotain Nitrosta mainitaan vaikkakin Saksaksi lukeekin. Tuolla oli myynnis jokin automaatti laite johon tulee sähköauton akku ja se pyörittää tuon moottorin käymään. Tehnöökö mitään? Sais tuo poikakin ite sen käymään ei tarttis mulla olla aina kiskomassa rystyset valkosena. :laugh:  Ei muuta ku apuja tulemaan!  Ai niin täällä Suomussalmella asustellaan. Onko ketään harrastajaa täältä päin?

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #15 : 25.03.12 - klo: 17.05 »
Polttoaine on ainaskin helikopteri tavaraa, eli se vaihtoon.

Ne numerot 7 ja 8 ovat lämpöarvoja.

OS:sin kasi on kuulemma noissa kyoshon moottoreissa hyvä tulppa, ja tilaa niitä sitten samalla useampi.

pöö

Poissa Masadist

  • Jäsen
    • Profiili
Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #16 : 25.03.12 - klo: 17.06 »
Saakohan se tarpeeksi polttoainetta..
Jos sulla on läpinäkyvät polttoaineletkut, niin katso meneekö polttoaine kaasarille asti.
Jos ei, niin koitappa "ryypyttää" sillai, et tulppaat pakoputken, annat kaasua ja kiskot muutaman kerran.

Jos taas näyttää siltä, että sitä tulee liikaakin ja pakoputki alkaa täyttyä litkuista, niin tyhjennä putki polttoaineesta, ota tulppa irti ja nykäise pari kertaa (VARO ETTEI MENE SONTAA PYTTYYN!) ruuvaa tulppa kiinni ja yritä uudestaan.

Kannattaa varmistaa, että hehkussa riittää virtaa tarpeeksi. Jos tulppa ei hehku kunnolla, niin aivan turha repiä.

Koita myös antaa välillä kaasua. Joskus pieni kaasuttelu auttaa käynnistyksessä.
HPI Savage 3,5 | Kyosho DRT 0.18 | Kyosho Trueten Fazer 0.15

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #17 : 25.03.12 - klo: 17.16 »
Jos oikeen haluaa alkaa hifisteleen niin hommaa sellasen starttilaatikon. Ei tartte nyppiä ja repiä ja sen päällä pystyy tekeen koneen säädöt kohilleen ku kone pyörii koko ajan.

Kyllä joku tänkin kommentin taas johki likakaivoon sysää mut siihen täälä on jo totuttu.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #18 : 25.03.12 - klo: 17.31 »
Ei sysää, koska starttiboxi on järkevin mitä polttisautoon voi hommata.

Pukilla koneen säätäminen taas ei.
Siihen kun ei pysty edes taitavimmatkaan moottorintrimmaajat että saisivat koneen kohdalleen pukilla.

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #19 : 25.03.12 - klo: 19.18 »
Cool Power Heli tosiaan nimestä päätellen helikopteripolttoainetta ja silloin siinä lienee turhan paljon voiteluöljyä autokäyttöön. Autopolttoaineissa öljyn määrä 10 % huitteilla ja noissa lentävien laitteiden fuileissa öljyä taitaa olla tuplamäärä. Mutta kait se auto tuollakin auttavasti toimii, jtakossa sitten kannattaa ostaa autokäyttöön tehtyä soppaa.

Jos näillä keleillä yritää ulkona käynnistää ilman esilämmitystä niin voi olla hankalaa jo kylmän kelin takia. Eli hiustenkuivaajalla tai kuumailmapuhaltimella koneseen alkulämpö niin käynnistyminen on varsin paljon helpompaa. Ja se starittiboxi on ihan ehdoton hankinta!

Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #20 : 25.03.12 - klo: 19.33 »
Ei sysää, koska starttiboxi on järkevin mitä polttisautoon voi hommata.

Pukilla koneen säätäminen taas ei.
Siihen kun ei pysty edes taitavimmatkaan moottorintrimmaajat että saisivat koneen kohdalleen pukilla.

Tarkotin siis et jos on tuota käynnistys ongelmaa niin ainakin saa tehtyä perussäädöt kohilleen että ees lähtee käymään.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa asko1991

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #21 : 25.03.12 - klo: 20.17 »
Moi!

Itse en kyseistä autoa omista, mutta ennen minullakin oli kössi ja käynnistäminen oli hankalaa.
Oli jopa 1vuoden hyllyllä kun meni hermo kun ei käynyt, mutta sitten sain tälläisen viestin ja koitin niin silloin lähti käymään. Joten jos olette vahingossa ropanneet säädöt päin prinkkalaa niin tässä oikea säätö!


Käännä luistin päässä olevaa ruuvia... eli sitä ruuvia mikä on siinä liikkuvassa osassa.
Toisinsanoen alakierrosten seosruuvia.
Käännä sitä auki reilusti.
Ihan vaikka neljä kierrosta auki... Niin että näet sen ylipäätään olevan reilusti avoinna.
Tämän jälkeen ilmanputsari kokonaan irti kaasarista.
Säädä tyhjäkäyntiruuvilla luisti siten että näet sen olevan noin millin auki.
Huom... kun säädät tyhjäkäyntiruuvia niin paina sormella luistia samalla sisäänpäin.

Kun olet saanut tyhjäkäyntiruuvilla kurkun pysymään avoinna millin niin sen jälkeen ruuvaat alaneulaa kiinnipäin... hyvin varovaisesti.
Ja samalla edelleen pidät luistia sormella paikoillaan.
Välittömästi kun näet kurkusta että luisti liikkuu, tai tunnet vähänkin alaruuvin kiristyvän, lopetat kääntämisen.
Ja siitä sitten se ohjeiden sanoma 2.5 kierrosta auki.


Tämä on yleisin virhe kun lähdetään näillä tehdas säätöjä hakemaan ruuveja pyörittelemällä.
Ei pidetä luistia paikoillaan, jolloin alaneulaa kiristäessä ruvin tullessa pohjaan, luisti lähtee liikkumaan auki.
Ruuvi on siis toisinsanoen ollut jo pohjassa, mutta koska luisti liikkuu aukipäin, käännetään sitä vielä yli niin paljon kun se nyt sattuukaan kääntymään.

Ei muuta kun uudestaan koittamaan ja toivotaan parasta!

Poissa maxy

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #22 : 25.03.12 - klo: 21.01 »
Joo pittää tässä joku päivä koittaa nuilla ohjeilla ja tilata ne uudet vehkeet!

Poissa lättyäijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #23 : 25.03.12 - klo: 21.29 »
Komppaan askoa, tosiaan itellä kävi myös noin että ruuvi niin kiini ku menee, aivan kuten kyoshon ohjeessa luki. Ainoa vaan että jotenkin onnistuin jopa ajamaan gallonan verran löppöstä ennenkuin *hoke*:n tekstistä luin että luisti pitää pitää sormella pohjassa ettei mene övereiksi, no jotenkin oon ylirikkaalla onnistunut jotenkin kompensoimaan seokset, mutta nyt kone on niin väljä ettei edes ploplota :afro:.
No, vahingosta viisastuneena uus sylkkä mäntä tulossa ja jos sen tällä kertaa sais onnistumaan oikein.

Ja tosiaan se lämmitys, erityisesti LÄMMITYS, kesälläkin kun tota aivan metässä ollutta konetta lämmitteli niin aina käynnistyi suht vaivattomasti jopa ihan narusta rykien.
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #24 : 25.03.12 - klo: 21.43 »
Ei sysää, koska starttiboxi on järkevin mitä polttisautoon voi hommata.

Pukilla koneen säätäminen taas ei.
Siihen kun ei pysty edes taitavimmatkaan moottorintrimmaajat että saisivat koneen kohdalleen pukilla.

Tarkotin siis et jos on tuota käynnistys ongelmaa niin ainakin saa tehtyä perussäädöt kohilleen että ees lähtee käymään.

Tuo on totta.

Ylipäätään koko homma helpottuu kun startiboksilla saa koneen jokatapauksessa aina reilusti helpommin käyntiin vaikka kone ei kohdallaan olisikaan.
Siitä on helppo lähteä säätelemään kun koneen saa ylipäätään käyntiin ilman isoja kirosanojen viljelyitä ja nahkojen kuoriutumista sormista.

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #25 : 25.03.12 - klo: 21.52 »
Lämmitykseen sellainen kommentti, että todellakin auttaa. Itse menin niin pitkälle, että hankin Competition Heat -moottorin lämmittimen. En ole katunut: viidessä minuutissa koneen saa 80 asteiseksi, mikä helpottaa käynnistystä selvästi (kone tarvitsee vähemmän pyöritystä boksilla) ja säästää konetta. Koska toimii niin hyvin ja vaivattomasti boksin akusta, käytän kelissä kuin kelissä.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa Tontsa85

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #26 : 28.03.12 - klo: 13.13 »
ei tosiaan tykkää kylmästä 5 min pakkasessa niin ei taho käynnistyä tai ainaki pitää pitkään hehkuttaa. sen oon kans huomannu että jos polttoaine on kylmää vaikeuttaa entisestään käynnistystä

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #27 : 28.03.12 - klo: 15.24 »
Lämmitykseen sellainen kommentti, että todellakin auttaa. Itse menin niin pitkälle, että hankin Competition Heat -moottorin lämmittimen. En ole katunut: viidessä minuutissa koneen saa 80 asteiseksi, mikä helpottaa käynnistystä selvästi (kone tarvitsee vähemmän pyöritystä boksilla) ja säästää konetta. Koska toimii niin hyvin ja vaivattomasti boksin akusta, käytän kelissä kuin kelissä.

Mistäpä tuon hankit ja hintaa oli? Tuo taitaa olla starttiboksin jälkee seuraavaks fiksuin hankinta ellei talttapää ruuvaria lasketa mukaan
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #28 : 28.03.12 - klo: 16.25 »
Taisi olla Amainhobbies.comista tai sitten suoraan valmistajan sivuilta (löytyy googlella, hinnassa ei eroa). Hintaa tulee noin sata euroa eli ei ole halpaa, mutta eipähän ole tarvinnut tapella käynnistysten kanssa...  :laugh:
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« Vastaus #29 : 28.03.12 - klo: 16.58 »
Tuo polttoaine on merkiltään COOL POWER HELI 20%.
Polttoaine on ainaskin helikopteri tavaraa, eli se vaihtoon.

maxy: en tiedä huomasitko tuon JiiVeen viestin, mutta polttoaineesi on väärää. Osta tilalle autokäyttöön tarkoitettua polttoainetta.

 - Hount