Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Vesa

Sivuja: 1 ... 102 103 104 [105] 106 107 108 ... 121
3121
Tulokset / M8 MM WARM UP INDONESIA
« : 05.03.06 - klo: 01.26 »
Pääasia että takki on auki ku kisoihin mennään. ;)

3122
Laittakaahan ilmoittautumisia tulemaan. vielä viikko aikaa! :)

3123
Tulokset / Ylistaron jälkilöylyt
« : 27.02.06 - klo: 23.31 »
Hyvin järjestetyt kisat, kiitoksia kaikille järjestelyihin osallistuneille, ketään unohtamatta.

Varsinki Jussi, Veli ja Jaakko veti roolinsa hyvin samoin katsastusmiehet olivat ripeitä. Ja tuomaritoiminta saa kyllä plussaa.

Onnittelut voittajille!

Jake otti ensimmäisen voittonsa lauantaina ja Laurilan Miika ekan A-finaalipaikkansa vasta toisessa kisassaan! Hyvä pojat! ;)

3125
Lopputulokset Blue Carpet Cup 1/3

TSS-10

1. Jaakko Sernola
2. Miika Laurila
3. Marko Kerola
4. Jukka
5. Jere Mustonen

TSM-10

1. Vesa Yli
2. Mika Mänty
3. Jani Seppälä
4. Oskari Vähäkangas
5. Risto Bloigu


Tarkemmat tulokset myöhemmin!

3126
Kilpailijoiden kanava / Ajotavat, tiimipeli
« : 12.02.06 - klo: 14.00 »
Pienellä viiveellä omaki reply, treenaaminen verottaa vastausaikaa..

1. Olen valmis keskustelemaan aiheesta.

2. Omasta puolestani olen aina reilua peliä noudattanut radalla koska se on itsestäänselvyys, joten jatkan samaa rataa.

3127
HUOM! JR OPEN kisa siirretty kuukaudella, ensi lauantain kisa on eka BC Cupin kisa.

3128
Yleinen keskustelu / RC lehti
« : 07.02.06 - klo: 14.56 »
joskus laskin etä 290;stä sivusta 220 oli mainoksia, eli riittävästi. Car Actionissa siis.

3129
Kilpailijoiden kanava / Ajotavat, tiimipeli
« : 06.02.06 - klo: 10.34 »
Korjattakoon että C-12 luokassa törkeää ajotapaa en ole ainakaan itse huomannut kenenkään osalta suomen kisoissa päälleajoina tms. Syy tähän on ettei autoilla voi ottaa kontaktia. Tiimipeliä sen sijaan on aina ollut enempi tai vähempi.

3130
Sähköautot / kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 05.02.06 - klo: 22.11 »
Nopari on iCube. Ei harjaton siis. Pointtina oli vain kertoa noista virroista, joista tässä topikissa on ollut esillä.

Kyllähän tosta saa irti mm. eri käämien, ennakon ja välityksen vaikutuksen erässä.

Vaatii enempi perehtymistä asiaan kuitenkin. Tossa vasta eka kokeilut tosta kaapelista.

3131
Kilpailijoiden kanava / Ajotavat, tiimipeli
« : 05.02.06 - klo: 19.16 »
Kyllähän edellämainittua käytöstä on saanut todeta sattuneen omalle kohdalle viime kisoissa sekä monien muidenkin kohdalle viime kisoissa ja viimevuosina. Kuten VesaK jo kirjoittikin, tarkoituksena ei ole lietsoa joukkohysteriaa tai aiheuttaa liikoja negatiivisia väristyksiä kenellekkään, vaan saada jotain "rotia" ajokäyttyäytymiseen.

Kilpailu kovenee ja panokset myös. Se on selvää... Kolareita sattuu kisatilanteissa, mutta on varsin ikävää todeta että yleensä kolareissa on osapuolena aina samat kaverit. Ei huipputasolla ole varaa kolaroida, eikä vahinkoja satu noin aina samoille tyypeille, juurikin niinpäin että tuo epäonninen osapuoli on aina eri henkilö mutta kolarista hyötyvä yleensä sama.

Tiedän, että tästä asiasta on keskusteltu jo VUOSIA useiden kilpakumppaneiden kesken, hei haloo, mulla on kavereita myös muiden merkkien edustajista..aika outoa kateellisten maassa... Mutta mitään penalteja tai muutosta käytöksessä ei ole tapahtunut. Useat hyvät kaverini kisoissa ovat olleet aika turhautuneita, koska mahdollisuus ajaa voitosta tai kärkisijoista pelataan pois usein varsin ovelasti... Taktikointi on ihan ok, mutta selvää likaista peliä on ollut jopa suuressa määrin muutamissa Suomenkin kisoissa. Eräs näistä 2003 Mäntsälän Kapinat. Totesin itsekkin saman viime kisoissa, enkä ensimmäistä kertaa. Mutta toivottavasti viimeistä kertaa.

Ehkä eniten ihmetyttää että Suomen virin taso on erittäin kova ja täällä silti tapahtuu tällaista. Uskon että tiimipeli on oleellista isoissa kisoissa mutta ainakin minä kyseenalaistan sellaisten kuskien ajotaidon jos tarvitsee muiden apuun turvautua että saadaan se sijoitus paremmaksi. Tai ehkä en itse vain osaa ajaa, kun tällaista tapahtuu. Ehkä kaveritkaan eivät osaa ajaa koska joutuvat kolareihin. Ehkä kaverit eivät pärjää jos eivät hakeudu kolareihin....No miten vaan. Ei kuitenkaan ruveta liikaa kärjistämään.

Muillakin on asiaan sanottavaa, sen tiedän, joten saa kertoa vapaasti. Jotain penaltia tästä mulle itelle nyt tulee varmaankin...:)  koska sana ei ole vapaa ja asioista ei voi keskustella niiden oikeilla nimillä...  Siis meillä Suomessa. Otan nyt kuitenki riskin tässäkin asiassa.

Reilua kisaamista on ajetu useita kisoja kaikkia kuskeja vastaan mutta toivon että reilu kisaaminen jatkuu myös tulevaisuudessa kaikissa kisoissa, että todelliset sijoitukset ratkasitaan ajamalla ei ajamalla päälle.

3132
Sähköautot / kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 05.02.06 - klo: 17.26 »
Tossa vähän virtakäppyrää kun 8 lankasella mennään kovaa mattoradalla:

http://img138.imagevenue.com/img.php?loc=loc22&image=4e6e4_8x1.JPG

kuvan läppiajat eivät pidä paikkaansa, en ehtinyt laittaa asetuksia kuntoon, lähinnä kokeilin tuota kaapelia ekaa kertaa.

Tässä vielä 7 lankasen käppyrää:

http://img136.imagevenue.com/img.php?loc=loc39&image=a1702_7x1.JPG


Huom. Huippuvirta 170A... ja keskimäärinkin 42A... niille jotka epäilee virtojen määriä...;)

3133
....

3134
Oulu RC Racing järjestää yhteistyössä JR Hobbyn kanssa lauantaina 11.3. Kiimingin yläasteella JR Open Touring -kerhokisat. Kilpailu on samalla toinen talven kolmesta Blue Carpet Cupin kilpailusta.

Luokat: TSS-10 ja TSM-10
Osallistumismaksu: 5€ / luokka
Ajoaika: 5min
Muuta tärkeää: pöydät ja tuolit on kisapaikalla, pizzatilaus perinteiseen tapaan...
Kilpailuformaatti: 3*alkuerää, 3* finaalit

Ilmoittautumiset vesa_yli@luukku.com tai yksityisviestillä perjantaihin 9.3. mennessä. Ilmoittautumiseen ainakin 2 kidettä ja luokka.

Aikataulu

10.00 ovet aukeavat
10-11 radan teko
11-12 vapaa treeni

Tarkempi aikataulu ilmoitetaan myöhemmin!

Vapaata treeniä 21.00 saakka, tai sopimuksen mukaan.

3135
Tulokset / LOPPUTULOKSET - FTT I 2006 Kuusankoski
« : 01.02.06 - klo: 00.07 »
kyllä, asiaa.

Kovia otteita käyttäneitä kannattaa itse käydä haastattelemassa, mä en oo vielä niihin joutunu turvautumaan.  :wink:

3136
Tulokset / LOPPUTULOKSET - FTT I 2006 Kuusankoski
« : 31.01.06 - klo: 23.28 »
pysytäänpä omassa karsinassa niiden juttujen kanssa ;)

3137
Tulokset / LOPPUTULOKSET - FTT I 2006 Kuusankoski
« : 31.01.06 - klo: 21.26 »
Nojoo...  jos on häikkää niin sitten niitä on. Meni mullakin viime vuonna MONTA kisaa pilalle häikkien takia, vaikka paras tulos vaan laskettiinkin.

Suomessa kateelliset panettelee ja naureskelee selän takana vaikka miten tekis, se on hyvin tuttua. Kateellisten harrastushan tämä on, "jos et aja meidän merkillä, olet meitä vastaan" tai "jos meidän auto ei toimi kisassa niin pilataan muidenkin ajo".

Noin se vaan menee ja on menny jo aika liian kauan. Piste.

Mutta menee vähän OT:ksi....:)

3138
Cai, pointtina olikin että sisään menossa oli taxiautoilla huomattavasti vähemmän pitoa kuin esim aikaisempina vuosina, mielestäni. Pito ei ollut tasainen läpi mutkan. Tästä aiheutuu ainakin mun mielestä kolaritilanteita, kun tullan mutkaan ja pitoa ei ole tasaisesti vaan autot luistaa... ei tosin niitä tahallisia kolareita edes ajosuunta poista.... Ainakaan mun mielestä kuusaan radalla ei ollut sellainen pito kuin ollaan aikaisempina vuosina totuttu. Tai sitten kaikilla muuten vain autos sladitti, merkkiin katsomatta.

3139
Puupäät.......  jos ajetaan toisena päivänä eri suuntaan, jälkimmäisenä päivänä aloitettaessa pito on mutkasta lähdössä eikä sisään tulossa, koska sisääntuloon se pito kertyy enempi ku ulostuloon, eikä kumirenkailla pitoa kerry sisään menoon samalla tavalla kuin foameilla.

Ehkä joku tajus.

3140
Ehdotan kaudelle 2007

-molempien päivien ajosuunta sama, tällöin pito on sillä puolella mutkaa jossa sitä enempi tarvitaan
-lauantaina ajetaan c-12, tss-10 ja tsp-expert
-tsp-expert olisi avoin 17t kisaluokka, johon saavat kaikki osallistua
-sunnuntaina ajetaan tsm ja tsp-10
-kisarata on AINA kaikille uusi, eikä sitä olla ajettu metriäkään ennen kisoja kisaprofiililla
-stanukuskeilta lasketaan paras tulos alkuerissä, c-12,tsp ja tsm kuskeilta 2/4 tai 2/3 tuloksista
-renkaaksi Sorexin 28R, vapaa insertti ja vanne
-samat mittavälineet joka kisassa(siipi, puntari ja korkeusmitat yms)
-nostovuoron suorittamatta jättämisestä hylätään OIKEASTI se paras tulos,eikä vain pelotella sillä.
-ratatuomareihin yritetään OIKEASTI panostaa hankkimalla ja innostamalla uusia henkilöitä tehtäviin..

ja muuta...

-sovitaan yleisesti että turhat naureskelijat ja narisijat eivät osallistu kisoihin tai niiden sääntöihin liittyviin kommentointeihin, jos ei oikeasti ole mitään rakentavaa sanottavaa, ainoastaan valittamista tai jos aihe on " kisoista kahdeksaksi kotiin" tai "kisoihin on liian pitkä matka".

-jokainen kisajärjestävä on velvollinen ilmoittamaan kisasta paikallismediassa, jotta uusia harrastajia saadaan mukaan.

3141
Tulokset / LOPPUTULOKSET - FTT I 2006 Kuusankoski
« : 31.01.06 - klo: 14.30 »
matemaattisin termein kyseessä on pyöristysvirhe. Toivottavasti ei ainakaa itellä tarvi turvautua tuohon 0,33... % No pointti tais tulla selville.

3142
Tulokset / LOPPUTULOKSET - FTT I 2006 Kuusankoski
« : 31.01.06 - klo: 13.57 »
matematiikan alkeiskurssi osa 1/X

1/1 = 100%
4/5 = 80 %
2/3 = 66,7 %
4/6 = 66,7 %
3/5 = 60 %
2/4 = 50 %
1/3 = 33 %

3143
Tulokset / LOPPUTULOKSET - FTT I 2006 Kuusankoski
« : 31.01.06 - klo: 13.15 »
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"


Aika-ajosysteemi ei vaan taida oikein toimia suomen pienillä radoilla, ja antanee jopa mahdollisuuden "tiimipelille".... ( ? )
Ensinnäkin niitä alkueriä pitäisi olla vähintään yksi lisää....toisekseen, vain A-finaali pääsi ajamaan kolme finaalierää.

Finaalierät, ja niiden kokoonpanot olivat totutusta poikkeavat, eli oletettuja A-finalisteja "löytyi" C-finaaleista asti....
:|


aika-ajosysteemi ei toimi suomen pienillä radoilla???

tarkoitat kai että suomessa kuskeilla ei pysy kamat nipussa kuin yhden erän,auto ei pysy lapasessa tai muuten vaan ei jaksa ajaa kaikkia alkueriä ja siitä pitää syyttää järjestelmää, jos ei olla A-finaalissa.

KV-kisoissa ajetaan 3/5 tai 4/6 pisteillä, joskus jopa 4/5.

3144
Sähköautot / kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 30.01.06 - klo: 13.33 »
oisko syynä jatkuva kehitys?

3145
Tulokset / LOPPUTULOKSET - FTT I 2006 Kuusankoski
« : 30.01.06 - klo: 04.08 »
Mielestäni päävastuu tuomaroinnissa on OIKEILLA tuomareilla joita kisoihin pitää tuskalla ja vaivalla aina jostain repiä paikalle koska AKK niin vaatii. Kisajärjestelyt olivat mielestäni muutoin ensiluokkaiset ja kv tasoiset mistä kiitos kypakille, mutta tuomaritoiminta oli alle alarajan...Kyllähän se ajotapa on tuollaista kuin kisoissa nähtiin jos ei siitä rangaista, mihin sääntöjä siis tarvitaan jos ajamisessa on lahtauksen maku? Ei tuomareiden toimimattomuutta voi järjestäjän syyksi laittaa enkä laitakkaan.

3146
Tulokset / LOPPUTULOKSET - FTT I 2006 Kuusankoski
« : 30.01.06 - klo: 03.10 »
Kisat oli erittäin kovatasoiset ja tasaiset. Lauantain kisa meni penkin alle, sunnuntain kisassa oli kuitenkin yks välitavoite saavutettu kun a-finaaliin mentiin aika helposti. Ainakin itse olin ihan fiiliksissä huonosti menneen viime kauden jälkeen. Finaaleissakin homma toimikin vielä paremmin. Ekassa tuli vähän osumaa joltain, ja situs tippu hännille, nousin kuitenki n7-8 paikalle mutta kovassa takaa-ajossa tuli pari virhettä eikä korkeemmalle enää kerenny. Toisessa finaalissa sijoitus oli jo kolmantena mutta pieni ajovirhe rokotti ja tipuin viidenneksi. Joku kuitenkin päätti ajaa päälle ja antoi hittiä taas, ja tipuin 4-5 paikalta porukan hännille jos poimin pari pykälää. Kolmannessa finaalissa  alku meni hyvin kunnes muutaman kierroksen jälkeen joku TAAS haki sukelluslinjaa suoran päässä ja työnsi auton suoraan laitaan, siinä meni pari sijaa. Nousin kuitenkin kolmanneksi ja ajoin kolmantena reiluun 4 min asti, kierrokselle 20. kunnes taas tulee osumaa, ja NOSTAJAA ei ilmaannu paikalle vaikka auto oli n 5 metriä radan kulmasta, siinä meni jo hyvältä näyttänyt finaali taas aivan v*tuksi.
 
No, kisaaminen on kisaamista...ja vahinkoja sattuu.. mutta kilpakumppaneiden kunnioittaminen on ainakin mulle ihan itsestään selvyys, en mä anna tietä suosiolla vaikka takana on kuinka iso kiho orkestereineen jos ajetaan kisaa samasta sijoituksesta eikä siihen ole erityistä syytä kuten tiimipeli tai määräykset joita ainakaan edustamassani tiimissä ei käytetä. Toisilla tuntuu vain olevan enempi tapa kuin poikkeus pyrkiä yksin tai ryhmissä eliminoimaan kilpakumppaneita...erittäin epäurheilijamaisella käytöksellään radalla. Ehkä tämä nyt on sitä katkeran miehen tilitystä. Totta. Olisin mieluummin ottanu ne silloin hallussa olleet sijat 5 ja 3 kuin tullut teilatuksi jonon perälle.
 
Otan nyt asian esille koska tämä ei todellakaan ole ensimmäinen kerta kun tällaista tapahtuu suomen kisoissa, itselleni niitä ensimmäisiä tosin. Mutta yleisesti kuusankosken kisojen ajokäyttäytyminen oli niin törkeää varsinkin a finaaleissa. Osittain vaihnkoja kuten Panun kanssa kävi, osittain vähemmän vahinkoja kuten monille muillekkin kävi tässä kisassa tai monessa aikaisemmassa.

Ainakin itselleni on jäänyt vuosien varrella sellainen käsitys että suomen kisoissa mennään "vanhoilla meriiteillä" vaikka kyljestä läpi jos ei tilaa tule vaikka ajetaan sijasta olipa mikä tahansa. Ois varsin kiva ajaa kisaa reilusti, luulis että muutkin on samaa mieltä? esim Termosen Joukon kanssa olen ajanut hyvää skabaa, oli sijoutus mikä tahansa, mutta toisen päälle ei ajeta tahallaan vaan odotetaan sitä virhettä. Toisilla on taas tapa että ajetaan heti päälle ja ei edes yritetä odottaa vaan sukelletaan esim kylkeen, jarrutellaan muiden menoa tai muuten vain torsteillaan muina miehinä päälle aivan älyttömissä paikoissa, paetaan paikalta ja toimitaan niinkuin kunnon ryssämeininkiin kuuluu. voi haloo. haloo!

Ehkä viisas olisi pitänyt taas suunsa kiinni mutta itse ei vain viitsi katsoa sivusta.TOivottavasti tähän ottaa joku muukin kantaa, koska TIEDÄN että en ole ainut jolla on sanottavaa. Eikä tämä ole erityisesti kenellekkään tietyille henkilöille, vaan yleisesti. Jotkut kuitenkin saattavat tulkita tätäkin tekstiä väärin, kuten aina tapana on mutta annan siihen vapaat kädet.

Poikkesi vähän kisatopikista mutta jospa tämä herättäis keskustelua (voi siirtää eri paikkaan...) ajotavasta ja kilpailijan velvollisuudesta suorittaa nostotehtävänsä.Tai ainakin kilpailun johtajan kyvystä valvoa sitä että nostajat ovat about oikeilla paikoilla eikä kaikki juttelemassa yhdessä nurkassa.

Kisasta jäi p*ska fiilis, mutta seuraavassa taas taistellaan viimeiseen asti kärkipaikoista jos vain omat taidot sen sallii ainakin siihen asti kunnes erimerkkinen auto kolahtaa kylkeen....toivottavasti ei näin käy. ;) On se hankalaa kun ei voi olla kaikkien kanssa samassa tiimissä....

Onnittelut Leinon Teemulle ja Mustosen Jarkolle kisan voitosta! ;)
 :mrgreen:

edit, voi olla kirjotusvirheitä

3147
hohhoijaa, menee aiheettomaksi. Toiset eivät näköjään erota huumoria.

3148
Uudet vakioiskarit on kilsan paremmat ku entiset. Eikai tamiyalla kukaan aja, eikö ne tee leluja ;)

3149
Eiköhän ne paineet ole muiden merkkien omistajilla jos dif.. siis kestävyydestä  on kyse ;) no vitsi vitsinä:)

3150
Yleinen keskustelu / AMBrc Personal Transponder
« : 18.01.06 - klo: 00.47 »
tarvii olla aika iso tilaus että siitä ponderista saa selkeesti halvemman per kpl. mut postikulut tietty jakautuu....

Sivuja: 1 ... 102 103 104 [105] 106 107 108 ... 121