31
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Arrma Nero sarjan autoja ei tällä hetkellä valmisteta koska Traxxas haastoi Hobbicon oikeuteen patenteistä eikä Neroja valmisteta ennen kun patenttikiista on ratkennut.Mitäs teijän Neroille/BRille kuuluu nykyään?
Hobbylinnassa ois Nero Diff Brainilla kuudelsadal. Melko kilpailukykyinen hinta.
Saa ollakkin. Hobicolla (ml. Arrma, Durango, Axial...) vakavia rahoitusvaikeuksia, jos menee konkkaan niin mitenkähän käy varaosien saatavuuden..? Hyvä kysymys.
Onks siellä joku bashinki(hiekka)rata tahi vastaava missä vois harjotella, temppuilla ymh.?Kyllä. Tänä kesänä rakennettiin sähköradan viereen Bashausrata. Siellä löytyy hyppyreitä, kallistettuja mutkia ja muita esteitä ja sinne saa mennä ajamaan niin paljon kun haluaa. Alue on vielä hieman kehittelyvaiheessa mutta hyvin pystyy jo ajamaan.
Itselle jäänyt epäselväksi, että pitääkö rälläämisestäkin maksaa ratamaksu? Aloittelijalle kahdesta hengestä maksaminen tunnin ajosta on vähän tyyris setti, vaikka ajaisi radalla. Tänä kesänä ei ole kun kerran kerennyt testaamaan radalla ajoa, ilmaiskerran hengessä.Bashausalue tulee olemaan ilmainen, lisätietoja tulee kunhan saadaan aluetta vähän kehiteltyä
Mulle ei tule kyllä mitään muuta mieleen kun Lipo-cut offissa joku ihme ongelma tai ominaisuus...Kertokaapa fiksummat mistä päästä löytyy syyllinen, kun ohjaimesta rajoittaa nopeudet minimiin, niin autolla ei ajella kuin ~5 min. Tehojen taas ollessa täysillä ajoaikaa piisaa yli 10min, reilusti enemmän kuitenkin. Autona Himoto 1/18 mastadon eli http://www.rckauppa.fi/fi/rc-sahkoautot/4845-himoto-118-mastadon-brushless.html
. Tehojen ollessa rajoitettuna, ajellaan tietenkin nappi pohjassa ja täydellä teholla taas enemmän pikkukaasulla. Polttaako nopeudensäädin tehot sitten lämpönä, kun tehoja rajoittaa vai mitä tapahtuu?
Pienimmillä lapsosilla ei vielä koordinaatio riitä täydellä teholla ajeluun, niin siksi pitää rajoittaa ohjaimesta tehot.
Kuullostaa kyllä todella ihmeeliiseltä eikä mielestäni edes voi olla mahdollista jos autossa kaikki kunnossa. Riippuu toki ehkä miten tehoja säädetään. Jos ne säädetään End Point Adjustment:illä niin silloin kyllä aina ajoaikaa vaan pitenee kun vähentää tehoja...
Lämpeneekö sähköt paljon enemmän kun ajatte puolitehoilla? Onko autossa vakio akku?
Tulipa tehtyä vertailuajot ja mittailtua tilannetta. Ekana ajettiin minimiteholla ja lumihangessa ryömitettäessä auto kyykkäsi parin minuutin sisään. 2S akun kennojen jännite oli tippunut tasoon ~4,1V 4,19 V:stä. Molemmissä kennoissa sama jännite. Toinen akku paikoilleen ja uusi testi. Sama homma, nyt sammumisen jälkeen nopeudensäädin kiinni ja uudestaan päälle, niin ajot jatkui. Muutaman kerran uudelleen käynnistys ja luovutus. Akun kennojen jännitteet ~3,9 V. Ensimmäinen akku laturista ja tehot täysille. Lumi pöllysi ja ajettiin stoppiin asti. Kennojen jänintteet 3,52V. Ajoaikaa ei tullut kellotettua, mutta täydellä teholla ajoaika oli noin 20 min.
Mitäs tästä voidaan päätellä? Moottorin pyöriessä hitaasti ja jännitteen ollessa rajallinen virrat nousee niin ylös, että akku tai nopeudensäädin katkaisee piirin?
Hyvä valinta :) En usko että varaosia kauheasti tarvii, oma fury kestänyt hyvin jo uesamman vuoden ilman isompaa ongelmaa! Ja jos on alussa hankalaa niin kannattaa tosiaan säätää tehoja alemmaksi. Slash ja Fury kulkee suunnilleen saman vakiona ja LiPo akuilla vieläkin paremmin sitten kun sen aika koittaa.Slash on todella suosittu ja hyvä ensi autoksi. Jos vertailisin Slash:iä ja Arrma Fury:ä niin laadullisesti ne ovat aika lähellä toisiaan, fury:n ajoominaisuudet hieman paremmat, Slashissa laajempi varaosasaatavuus ja Fury:ssä halvempi hinta.
Loppujen lopuksi noi kaikki tarjoaa varmasti hauskoja ajohetkiä
Kiitos taas mielipiteestä! Ehkä mä kallistun tuon Furyn puolelle ihan hintansakin vuoksi. Eiköhän siihenkin varaosia saa, kun niitä hajoilee. Ne kai molemmat suoraan RTR pakettina suurin piirtein saman verran kulkee yms :)
Slash on todella suosittu ja hyvä ensi autoksi. Jos vertailisin Slash:iä ja Arrma Fury:ä niin laadullisesti ne ovat aika lähellä toisiaan, fury:n ajoominaisuudet hieman paremmat, Slashissa laajempi varaosasaatavuus ja Fury:ssä halvempi hinta.Sekä arrma että traxxas tekee joka autopohjista useita versioita, eli esimerkiksi molempien merkkien kaikki takavetoautot ovat enemmän tai vähemmän samalle pohjalle tehty. Eroja voi olla Korissa ja renkaissa, Pohjalevyn pituudessa, tukivarsien pituuksissa ja puskureissa. Eli pienillä muutoksilla samasta pohjasta saa usean eri automallin.
Jos haluaa mahdollisimman kestävän auton voi kannattaa valita sellaisien missä on isot puskurit, esimerkiksi SC auto( esim. Traxxas Slash/Arrma Fury), mikäli haluaa mahdollisimman hyvin maastossa kulkevan kannattaa valita korkeamman auton isoilla renkailla, esim monster(esim. Traxxas Stampede/Arrma Granite) tai jos haluaa mahdollisimman nopean auton kannatta valita matala auto(esim. Traxxas rustler/Arrma Raider)
Jos nelivetoa haluaa niin Arrmalle nelivedot perustuu 1/8 kilpaauto pohjaan (Kraton, Outcast, Typhon jne.) tai sitten Nero malliin (Nero, Fazon, Big rock)
Traxxaksessa nelivedot perustuu joko 4x4 Stampede pohjaan(Stampede 4x4, Slash 4x4, Telluride), revo pohjaan( revo, Summit) tai E-Maxxiin
Nelivetoisissa Arrma on mielestäni selkeästi laadukkaampi, takavetoisissa molemmat merkit ovat mielestäni suunnilleen yhtä ladukkaat
Kiitos taas vaivannäöstä :) Vähän noihin Traxxasin Slash ja Rustler alkanu kääntyy.. tai siis toki vastaavat Arrmalta käy varmasti myös. Tossa paikallisessa myymälässä olisi noita Traxxassei. Ilmeisesti tuollainen Slash on aika suosittu?
Jos haluat laadukkaan ja kestävän ensi auton suosittelisin tutustumaan Traxxas ja Arrma merkkisiin autoihin. Sähköillä kannattaa ehdottomasti aloittaa. Sekä arrmassa että traxxas autoissa huippunopeutta voi säätää, traxxaksessa 50/100% ja arrmassa portaattomasti 0-100%(kunhan siinä on Tactic radio joka tulee nykyään vakiona).
Näistä kahdesta merkistä kun valitset lompakkoon ja ulkonäköön sopivan kulkupelin niin saat varmasti sopivan ekan auton
Okei. Pitääpä katsella tuollaisia. Mikäs tuo FTX on? Onko ihan huuhaa peli? En edes tiedä vielä minkälainen se pitäisi olla.. monsteri vai krossi tms. Mikäs noista hauska sitten on ajella 2WD vai 4WD?
Kertokaapa fiksummat mistä päästä löytyy syyllinen, kun ohjaimesta rajoittaa nopeudet minimiin, niin autolla ei ajella kuin ~5 min. Tehojen taas ollessa täysillä ajoaikaa piisaa yli 10min, reilusti enemmän kuitenkin. Autona Himoto 1/18 mastadon eli http://www.rckauppa.fi/fi/rc-sahkoautot/4845-himoto-118-mastadon-brushless.html
. Tehojen ollessa rajoitettuna, ajellaan tietenkin nappi pohjassa ja täydellä teholla taas enemmän pikkukaasulla. Polttaako nopeudensäädin tehot sitten lämpönä, kun tehoja rajoittaa vai mitä tapahtuu?
Pienimmillä lapsosilla ei vielä koordinaatio riitä täydellä teholla ajeluun, niin siksi pitää rajoittaa ohjaimesta tehot.