Kirjoittaja Aihe: HPI Savage 2.0  (Luettu 116089 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #270 : 30.05.04 - klo: 17.43 »
Niin ja kävikin tosi kivasti sille MS-X7-servolle :x  Rupes rattaat lyömää yli :cry:  Kun käännän paikallaan ratin linkkuun oikeelle, ni rattaat "paukkuu" Onkohan järkevää ostaa uudet rattaat vai saako vaikka vaa yhen rattaan?

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #271 : 30.05.04 - klo: 17.44 »
Kai se laturissa jossakii kohtaa lukee...
0,5A on 500milliamppeerituntia  :D
Taas kehissä.. ;)

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #272 : 30.05.04 - klo: 17.46 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Kai se laturissa jossakii kohtaa lukee...
0,5A on 500milliamppeerituntia  :D

No siinä lootassa vältämättä lue mitään, ainakaa enää :wink:  varmaan miljoona vuotta vanha. On sellanen 50*30 laatikko. :mrgreen:
Eli onko siinä ihan norm. vauhti kun lataa jotain puol tai yks neljäsosa amppeerii ja tunnissako? Eli kun mun akku on 1500 mah, ni siinä kestäis n. 3-6 tuntii?

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #273 : 30.05.04 - klo: 18.09 »
En vaa oikee ymmärrä, ku se sevo oli ollu vaan mulla kaasulla/jarrulla ihan vähän aikaa ja heti ku laitto ohjauksee, ni hajos :x  Aika heikkoo tekoo :lol:  Vai olisiko siinä sitten ollu joku ratas melkein pois paikaltaan ja sit jotenki BAM! :mrgreen:

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #274 : 31.05.04 - klo: 19.24 »
En olisi uskonut, mutta tänään sain savagen akkuporakoneella käyntiin. Se kun ei pyöritä todellakaan mitenkään kauheen kovaa, mutta aikani startattua se kyllä lähti.
Ja ajon päätteeksi meni etummainen keskivetoakseli poikki. Miten mä aina saan nää vetarit poikki? Se oli viimeinen vetari, mitä en ole uusinut. :lol:
Takavedolla muuten keuli huomattavasti useammin. Ihan kovassa vauhdissakin nurtsilla yht äkkiä keula taivaissa, mutta paikaltaan lähtiessä ei keulinut, sillä suti niin älyttömästi.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
HPI Savage 2.0
« Vastaus #275 : 31.05.04 - klo: 20.24 »
Miten ihmeessä saat vetoakselit poikki?!?! Savagessa oli muistaakseni vielä järeämpää tekoa kuin muissa...

Itse olen autoista saanut vain hieman kieroutumaan kuin korkkiruuvi ne vetarit kun on niin paljon tehoa moottorissa ;)!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #276 : 31.05.04 - klo: 22.05 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Miten ihmeessä saat vetoakselit poikki?!?! Savagessa oli muistaakseni vielä järeämpää tekoa kuin muissa...

Itse olen autoista saanut vain hieman kieroutumaan kuin korkkiruuvi ne vetarit kun on niin paljon tehoa moottorissa ;)!

Toi meni varmaan ylikuluneen diffin ulostulon takia.. Oli kyl tulossa uudet, mut silti sitä vaan piti ajaa.

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #277 : 31.05.04 - klo: 22.06 »
Riittääkö 900rpm käynnistää savitzun koneen? Ku toi roton akku loppuu kamalan nopeesti. :|  Et poralla olisin startannu. Hajooko 1 suunta laakeri?
-EhtoollisWeli

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #278 : 01.06.04 - klo: 01.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Antti R"
Riittääkö 900rpm käynnistää savitzun koneen? Ku toi roton akku loppuu kamalan nopeesti. :|  Et poralla olisin startannu. Hajooko 1 suunta laakeri?

Aiheesta on käyty useampaan otteeseen keskustelua. Kannattaa lukea edes tämä uusi Savage topic läpi:
http://rc10.fi/viewtopic.php?p=65634&highlight=#65634
http://rc10.fi/viewtopic.php?p=56276&highlight=#56276
Voit tietenkin kokeilla, hyvissä säädöissä oleva kone voi lähteä helpostikin käyntiin, mutta niin moni on rikkonut yksisuuntaislaakerin. Akkuporakoneessa on liian vähän kierroksia ja liikaa vääntöä. Suosittelen, että ostat uuden akun.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #279 : 01.06.04 - klo: 08.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Antti R"
Riittääkö 900rpm käynnistää savitzun koneen? Ku toi roton akku loppuu kamalan nopeesti. :|  Et poralla olisin startannu. Hajooko 1 suunta laakeri?

Mulla akku kestää ihan älyttömän kauan, jos saan sen ladattua täyteen kaverin laturilla, mutta omalla ei kestä juur ollenkaan. Mulla on uus 1500 mah akku. Se kestää monia monia viikkoja jos on kunnolla ladattu.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #280 : 01.06.04 - klo: 15.02 »
Liian iso latausvirta. Ja pikaladattaessa sen kuuluukin lämmetä jonkinverran...
Taas kehissä.. ;)

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #281 : 01.06.04 - klo: 15.19 »
Huono laturi  :wink:  Joku sähköpuolelta viisaampi voi kertoa tarkemmin...
Taas kehissä.. ;)

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #282 : 01.06.04 - klo: 23.19 »
Kaikille Savagen koeajoa kyseleville tiedoksi. Emme ole myymässä kumpaakaan Savagea joten en mielelläni myöskään anna autoja koeajoon. Koska en ole Hobbylinnan kaupankäynnissä mukana muuten kuin asiakkaana ja molempiin autoihin satoja euroja laittaneena en halua ottaa riskiä autojen rikkoontumisesta. Valitan. Nettisivutkin pykäsin ihan harrastuspohjalta huomatessani, että Suomalaisia sivuja ei löydy.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #283 : 02.06.04 - klo: 05.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Jakke"
Kaikille Savagen koeajoa kyseleville tiedoksi. Emme ole myymässä kumpaakaan Savagea joten en mielelläni myöskään anna autoja koeajoon. Koska en ole Hobbylinnan kaupankäynnissä mukana muuten kuin asiakkaana ja molempiin autoihin satoja euroja laittaneena en halua ottaa riskiä autojen rikkoontumisesta. Valitan. Nettisivutkin pykäsin ihan harrastuspohjalta huomatessani, että Suomalaisia sivuja ei löydy.


Joo, Jakke samat kommentit täältä suunnalta.

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #284 : 02.06.04 - klo: 08.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Noniin olen pitkään miettinyt et miks kaverin servo ei väännä, (Hitec MG 645) mutta  löysin sitten vian:
Se pyöreä osa joka tulee servoon kiinni,siittä lähtee tappi joka yhdistetään toiseen tappiin, siinä 1 ja 2 tapin yhdistysruuvi oli liian tiukalla!
Auton omistaja oli vääntäny sen liian tiukalle ja servo oli HPI SF-2 servoakin hitaampi.
Ihmettelen ettei ole kone rikkoontunut servosta.
Ja minä tietenkin korjasin senkin vian..

http://rc10.fi/viewtopic.php?p=71457&highlight=#71457
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"

Mutta löyty uus vika kun saatiin edellinen kuntoon.
Kun ajaa auto nappaa itestään vapaalle kun saa tarpeeks kaasua.
Käyttö vaihdetta pakille -- takaisin ja autolla pääsee taas hitaasti eteenpäin.
Taas enemmän kaasua --- sama homma.
Kaveri oli avannut vaihteiston ja pakkimodulin -- 100% kunnossa.
Missä voisi olla vika?

Tarkista servon liikerata  http://www.hpieurope.com/manuals/87032/87032-4.jpg
ja linkitykset. http://www.hpieurope.com/manuals/87032/87032-5.jpg
Jos ne eivät ole kohdallaan voi käydä niin, että hammaspyörä on "huulilla" juuri ja juuri päällä ja kun kierrokset kasvavat se hyppää pois päältä.
Linkkejä Savagen manuaaleihin löytyy sivuiltani.  8)
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #285 : 02.06.04 - klo: 21.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Minähän sanoin että sain sen korjattua  8)

siitä servosaverista lähtevän tangon ja toisen tangon ruuvi oli liian kireällä eikä servo jaksanut vääntää.

Katso hyvä poika edellisen viestisi viimeistä riviä :!:
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Missä voisi olla vika?

Kannattaako kysyä mitään jos ei viitsi keskittyä saamiinsa vastauksiin saati omiin kysymyksiinsä :?:
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #286 : 03.06.04 - klo: 02.11 »
Jakke, ei kannata. Itse lopetin jo tän vänkääjän neuvomisen kun ei omalta sähläykseltään ehdi.... odotan innolla taas Mutikaisen vastausta.

Poissa Judenza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #287 : 03.06.04 - klo: 20.41 »
Terve!

Käyn huomenna noutamassa tilaamani Savage 25:sen matkahuollosta ja sisäänajo alkaa, olen ensikertalainen polttiksien kanssa joten nyt olisi pienet sisäänajo vinkit paikallaan  :wink:
Elikkäs, käykö suoraan paketista otetulle autolle 16% polttoaine jota tilasin auton mukana? Eikö Savage 25:sen kone oo säädetty tehtaalla 20%? Ja miten tuo sisäänajo kannattaisi suorittaa vai onko ohjekirjassa erinomaiset ohjeet? Ja vaikka ohjekirjassa olisikin hyvät ohjeet niin ohjeethan ovat erilaiset eri polttoaineen kanssa?
Ei kerpele ku ei millään jaksa odottaa huomiseen että pääsee duunista  :roll:
LRP Shark Monster, Ezrun 18A ja 5340kv combo.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #288 : 03.06.04 - klo: 20.50 »
Sulle tulee sitä black demonia ? Yhden käyttäjän motti hajos siitä  :shock: Käy se 16% hyvin siihen, sen merkistä sit en tiiä.
Siittä vaan auto tulille ja pölkyn päälle  :roll:
Taas kehissä.. ;)

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #289 : 03.06.04 - klo: 21.09 »
Voi olla PIKKUSEN pippurinen vehe ekakertalaiselle :mrgreen:  No eihän siinä mitään, kun pitää itsensä kurissa. Ei se varmaan pahaks ois, et tarkistais niitten neulojen asennot, että on reilusti auki. Ylä- ja alaneula yli 3 ja keskineula vaikka 2.5 kierrosta. Sitte ku käynnistää, ni näkee onko tarpeeks rikkaalla, eli pitää savuttaa ja tulla raakaa öljyä putkesta.

Fiesta: ehkä se koneen hajoaminen ei välttämättä johu vain polttoaineesta. :wink:

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #290 : 03.06.04 - klo: 22.03 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Voi olla PIKKUSEN pippurinen vehe ekakertalaiselle :mrgreen:  No eihän siinä mitään, kun pitää itsensä kurissa. Ei se varmaan pahaks ois, et tarkistais niitten neulojen asennot, että on reilusti auki. Ylä- ja alaneula yli 3 ja keskineula vaikka 2.5 kierrosta. Sitte ku käynnistää, ni näkee onko tarpeeks rikkaalla, eli pitää savuttaa ja tulla raakaa öljyä putkesta.

Fiesta: ehkä se koneen hajoaminen ei välttämättä johu vain polttoaineesta. :wink:
Niin on toi aika vaikee käsiteltävä alottelialle mun mielestä kans.
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #291 : 03.06.04 - klo: 23.20 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Ei se varmaan pahaks ois, et tarkistais niitten neulojen asennot, että on reilusti auki. Ylä- ja alaneula yli 3 ja keskineula vaikka 2.5 kierrosta. Sitte ku käynnistää, ni näkee onko tarpeeks rikkaalla, eli pitää savuttaa ja tulla raakaa öljyä putkesta.

Muistanko väärin kun joku on maininnut, että keskineula on asetettu oikeaan asentoon tehtaalla.
Eli älä koske keskineulaan ollenkaan... ellen sitten muista väärin?
Tyhjä

Poissa totaer90

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/totaer
HPI Savage 2.0
« Vastaus #292 : 03.06.04 - klo: 23.37 »
Mutta eihän savage 25 oo keskineulaa, eiks se ollu 21 jossa oli keskineula.
Kyosho Mirage 1/18  Thunder Tiger MTA-4 1/8 HoBao hyper 7 TQ.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #293 : 04.06.04 - klo: 08.26 »
Lainaus käyttäjältä: "totaer90"
Mutta eihän savage 25 oo keskineulaa, eiks se ollu 21 jossa oli keskineula.

Äääh :oops:  Eipä tosiaan olekkaan. Eli vain ylä- ja alaneula on säädettävissä. Ja kyllä ne varmaan ihan hyvin on. Sen kun käynnistät vaa. Katot sitte käynnissä miten teet..

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #294 : 04.06.04 - klo: 09.11 »
Paketin mukana tulee DVD-levy jossa on hyviä ohjeita videon ja kuvien muodossa. Kannattaa katsella se ensin rauhassa. Laita auto jollekin alustalle siten, että pyörät ovat ilmassa ja pääsevät pyörimään vapaasti. Kokeile ensin käynnistää tehdasasetuksilla siten, että annat kaasulinkistä hivenen kaasua ja kun olet saanut koneen käyntiin siirrä kaasulinkki tyhjäkäynnille. Tyhjäkäynti on silloin sopiva, kun pyörät hiukan nykivät (radiolaitteiden ei tarvitse olla kahden ekan tankin aikana päällä). Seuraa käyntiääniä ja moottorin lämpöä. Jos moottorin kierrosluvut alkavat vaihtelemaan tai nousevat, sammuta kone välittömästi. Anna koneen jäähtyä ja käynnistä uudelleen. Kierrosten nousu on yleensä merkki lämpöjen noususta liian ylös. Koneen tyhjäkäyntiläpötila on normaalisti noin 80astetta.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #295 : 04.06.04 - klo: 09.17 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Sulle tulee sitä black demonia ? Yhden käyttäjän motti hajos siitä  :shock: Käy se 16% hyvin siihen, sen merkistä sit en tiiä.
Siittä vaan auto tulille ja pölkyn päälle  :roll:

Ei tule välttämättä black demonia, Mikolla on uutta Pro-sport 2 polttoainetta jossa on öljypitoisuus suurempi. http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=42&sub=171
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #296 : 04.06.04 - klo: 10.35 »
Ahaa, ne olekaan katsellut vähän aikaan hobbylinnan löpötilannetta. Cun tota cool poweria oon käytellyt.
Taas kehissä.. ;)

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #297 : 04.06.04 - klo: 14.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Hei,

Kysäisen vaan , kun olen huomannut kun vähän aikaa savagen 25 koneella pärrää (en puhu nyt Vain  omasta autosta vaan niistä savageista joitten ajelua olen katsonut) niin onko normaalia jos kierrokset jää vähän korkeammalle heti jarrulle laiton jälkeen(esim: pitkä kiihdytys) ?

vai onko se säädöistä kiinni?

vähän kummastuttaa kun ei nuissa pienemmissä koneissa ainakaan mulla ollu mitään tuollaista.

Kierrosten jääminen korkeammalle on melko varma merkki siitä, että kone käy liian kuumana.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa Judenza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #298 : 04.06.04 - klo: 16.18 »
Sellanen ikävä juttu kävi ton tilauksen kanssa että sieltä oli loppunu ne lämpömittarit joten mulla ei nyt oo tollasta digilämpömittaria mitä noissa käytetään, voiko niitä lämpöjä mittaa mitenkää muuten sillee et pystyy säätää koneen oikein? Entä onko mitään vaihtoehtoa failsafelle? Ku sellasetki oli loppunu ja vähän pelottaa toi auton karkaaminen radio häiriöiden takia, lukenu noita juttuja ja aika kalliiks käyny karkailut  :|
Ja tulossa on 7.5litraa tuota Pro sport 2 16% polttoainetta, onko se hyvää?
LRP Shark Monster, Ezrun 18A ja 5340kv combo.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #299 : 04.06.04 - klo: 16.25 »
No jousi kaasuservolle..
Räkäset motin kannen päälle, jos se haihtuu paris sekunnissa, ni se on aika hyvä. Vai muistinko oikein  :D
Taas kehissä.. ;)