Kirjoittaja Aihe: HPI Savage 2.0  (Luettu 116087 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #300 : 04.06.04 - klo: 16.25 »
Mulla on enään jämät 2.5 litran (16%) omasta pullosta, ja ihan jees se on ollu... Piti vaan vaihtaa hieman kylmempi hehku omaan .15 myllyyn. Toi lämpöhommeli on sellanen kokeilu juttu. Jos tulee kunnolla "savua" putkesta kovassa kiihdytyksessä, ja auto käy nätisti tyhjää, niin ollaan todella lähellä hyvin "piha-sudittelu" arvoja... Tyhjäkäyntiä kuuntelemalla mä säädin ja mittasin kiihdyttely tankillisen jälkeen, ja näytti vissii 107 astetta, et ihan kiitettävän lähellä... Mutta se on kyllä hyvin kone kohtaista, kun vertaa naapurin motteihin. Mutta se "savun" tarkkailu on kyllä ihan ehdoton, jos ei tuu savua putkesta, ajat ihan liian laihalla seoksella. Jotkut on kokeillu sitä sylki hommaa, et sylkäsee kannen päälle, ja kattoo, et miten kiehuu tai ei kiehu. Mut siihen en ota kantaa.

P.S. Mä ajoin kylläkin ilman koria, mutta siinä on sen verran aukkoa, et kyllä jäähtyy.

Poissa Mikko M

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #301 : 04.06.04 - klo: 16.29 »
Lainaus käyttäjältä: "Judenza"
Sellanen ikävä juttu kävi ton tilauksen kanssa että sieltä oli loppunu ne lämpömittarit joten mulla ei nyt oo tollasta digilämpömittaria mitä noissa käytetään, voiko niitä lämpöjä mittaa mitenkää muuten sillee et pystyy säätää koneen oikein? Entä onko mitään vaihtoehtoa failsafelle? Ku sellasetki oli loppunu ja vähän pelottaa toi auton karkaaminen radio häiriöiden takia, lukenu noita juttuja ja aika kalliiks käyny karkailut  :|
Ja tulossa on 7.5litraa tuota Pro sport 2 16% polttoainetta, onko se hyvää?


Tuossa topikki  :mrgreen:
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=7365

Poissa Judenza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #302 : 05.06.04 - klo: 22.31 »
Antakaas vähän neuvoja missä mättää, oon saanu savagen pari kertaa käyntiin jolloin kierrokset noussu hirveästi ja renkaat ruvenneet pullistumaan ku pyörii niin lujaa, oon aina sammuttanu heti sit putkesta sen ja yrittäny säätää vähän. Sain tänään auton muutaman yrityksen jälkeen käymään mutta kierrokset nousivat heti erittäin korkealle ja renkaat rupesivat pullistumaan, sammutin heti ja sen jälkeen ei ole enää edes luvannut. Mikä avuksi? Olen yrittänyt säätää 4h tyhjäkäyntiä, low ja high speed neuloja mutta mikään ei auta, gasoo saa, ilmaa saa, olen kokeillut antaa kaasua vähän mutta ei mitään. Rupee olee turhauttavaa säätää rtr autoa 2 päivää minkä ohjeissa mainostetaan että 15min pääsee radalle...  :cry:  Ja autohan siis tosiaan on vasta sisäänajossa (tai siis menossa sisäänajoon ku eka sais käyntiin) Nyt on tehdasasetuksilla eli high speed neula 4½ kierrosta auki ja low speed 3, tyhjäkäynti on 3-4kierrosta auki, gaso on pro sport 2 merkkistä ja 16%.  :|
LRP Shark Monster, Ezrun 18A ja 5340kv combo.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #303 : 05.06.04 - klo: 22.37 »
Ootko tarkistanut ettei vedä ilmaa kaasarin luonta ? Jos sen tiivistää kontaktiliimalla  :roll:
Taas kehissä.. ;)

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #304 : 05.06.04 - klo: 22.51 »
Kuulostaa tosiaan että olis ilmavuoto, jos kaikki neulat on tehdas asetuksissa ja silti ottaa jengaa.. kaasarin tiivistystä silikonilla tai kontaktiliimalla vois tosiaan kokeilla, näitä ongelmia on ollut keskitason sarjavalmisteisissa koneissa.

Poissa jtp

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #305 : 06.06.04 - klo: 02.19 »
Jos ei kone lähde enää käyntiin ni kannattanee tarkistaa tulpan toiminta eli hehkuuko hyvin kun sen tökkäsee hehkuttimeen(olipa hauska sana). Tyhjäkäyntiruuvin asetus kannattaa tarkistaa niin että ottaa ilman putsarin pois ja katsoo kuinka paljon kaasari on "auki" eli luisti pitää olla niin että ilma pääsee kulkemaan noin 1-2mm aukosta kun kaasu on neutraalissa asennossa. Ja jos haluaa varmistua ilmavuodoista niin kun on saannut koneen siihenmalliin että se lähtee käyntiin, mutta huutaa niin aukaisee tyhjäkäynti ruuvia niin paljon että kaasari menee kiinni eli luisti ei laske ilmaa yhtään. Jos auto vielä huutaa tämän jälkeen on ilmavuoto ilmeinen vika. Jos auto ei pysy käynnissä enää tyhjäkäynnin säädön jälkeen ei suurempia ilmavuotoja todennäköisesti ole. Seuraavaksi tarttuisin ruuvariin ja ruuvaisin tyhjäkäyntiruuvin tehdasasetukseen ja rupeisin ruuvaamaan tyhjäkäyntiseos ruuvia aukipäin niin paljon että ei enää huuda.

Poissa Judenza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #306 : 06.06.04 - klo: 12.32 »
Mikäs on Savage 25:sen tyhjäkäynti ruuvin tehdasasetus? Ei lue motin eikä auton manuskassa eikä kerrota dvd:ssä.
LRP Shark Monster, Ezrun 18A ja 5340kv combo.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #307 : 06.06.04 - klo: 12.54 »
On taas vähä ajeltu savagella, mutta omasta tyhmyydestäni sain päärattaan melko sileeksi. Tietenkin unohdin ruuvilukitteet joskus joku päivä sitte ku kytkimen toiminnan tarkastin, ni motti pääs liikkumaan irti päärattaasta ja löi tyhjää. Huolellisen päärattaan vuolemisen jälkeen toimi taas kuin unelma.
Olin kaverilla ja ajeltiin sellasella pienellä radalla; oli todella hauskaa. Oltas just ruvettu ottaa kierrosaikoja, mutta huomattii mun gasojen unohtuneen meille, eikä kaverillakaan ollu nimeksää löpöö, ni siihen loppu ajot.

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #308 : 06.06.04 - klo: 17.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Judenza"
Mikäs on Savage 25:sen tyhjäkäynti ruuvin tehdasasetus? Ei lue motin eikä auton manuskassa eikä kerrota dvd:ssä.

Kyllä lukee moottorin manuaalissa Step 2: Engine tuning aukeamalla. Siinä on kuva kaasarin kurkusta ja mitta 2mm auki:
http://www.hpieurope.com/manuals/1406/1406-5.jpg
http://www.hpieurope.com/manuals/1406/1406-6.jpg
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa Judenza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #309 : 06.06.04 - klo: 21.05 »
Juu tajusin tuon itekki tänään. Koko päivä on menny säätöjen hakemisessa ja nyt sain ajettua pukilla puol tankkia sisään jo. Vika oli low speed neulassa mikä piti avata samaan tasoon sen ulkoreunan kanssa. Huomenna sisäänajo loppuun ja vihdoinki ajamaan  :wink:  Sain kyllä rush evolleni tehtyä sisäänajon tänään ja onpas pirteä peli ku hiekalla näpäyttää vähän nopeampaa kaasua ni johan lähtee sladiin  :)
LRP Shark Monster, Ezrun 18A ja 5340kv combo.

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #310 : 07.06.04 - klo: 00.47 »
ODOTTAKAAHAN kun näette Tonin (keken) Savagen, siinä on AUTO isolla A:lla. Pudotti 1,5m kork. tassuilleen ja tuli alas kuin kissa, jos tulee nokalleen niin ei edes puskuri osu maahan pahemmin.. hitto mikä kärry! En ole nähnyt moista .. vakio Savage on aika kesyä kamaa. Tosin Truckzillaa en ole nähnyt, tää vois olla jotain samansuuntaista....

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #311 : 07.06.04 - klo: 00.54 »
Mikä siinä keken autossa sitten niin erikoista on?

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #312 : 07.06.04 - klo: 07.41 »
Keke voi sit itse kertoo, mutta päällisin puolin ainakin pidemmät tukivarret sekä iskarit ja sairaan isot fillarit :-D

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #313 : 07.06.04 - klo: 08.34 »
Hyvähän teidän on, kun saatte autot puoli-ilmaiseksi  :shock:
Taas kehissä.. ;)

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #314 : 07.06.04 - klo: 08.59 »
Keke kuulostaa ihan hyvältä, mutta tunnus on nykyään Toni N ;)
Laitan kuvaa tulemaan kunhan saan napattua muutaman joka antaa oikean arvon autosta. Muhkean oloinen kärry on tosiaan.
Autossa on niin järkyttävän isot renkaat, että antaa hieman väärän kuvan muuten auton koosta, eli tietääkseni on vakio tukivarret kyseessä... ehkä? En ole vakio Savagea koskaan tavannut, joten kuvista sitten näette.
Kyllä oli makeeta ajaa trialia metsäisellä kalliolla kun renkaissa oli pitoa  vaikka mihin.
Oli Savagen pikkuveli MT2 aikas heppoisen näköinen :(

Fiesta ei hätää, en saanut tätä yksilöä puoli ilmaiseksi... vaan paljon huokeammalla!
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #315 : 07.06.04 - klo: 09.40 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Hyvähän teidän on, kun saatte autot puoli-ilmaiseksi  :shock:


Kuka niin sanoo? samat hinnat on meillä niinkuin muillakin, haloo

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #316 : 07.06.04 - klo: 09.41 »
Ettex te oo hobbylinnan kaa jotain ?
Oon jotain tiedän sivuilta katellut.. mitä se jälleenmyynti on ? Tää menee nyt vähän OT...  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #317 : 07.06.04 - klo: 10.09 »
Ei se Hobbylinnaa koske. No ehkä se ei ole NIIN selvästi, mutta toimitamme Wolfpack Radicalsin osia tilauksesta, HPIn osat tulee Mikolta kuten muillekin. Mä voin muotoilla ton meidän sivuille tarkemmin.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #318 : 07.06.04 - klo: 11.36 »
Aijaa, okei  :oops:
Taas kehissä.. ;)

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #319 : 07.06.04 - klo: 16.47 »
Jakke: Minkälaisia kokemuksia Dirt Bonzeista?
Tilaan joko vakio renkaat tai sitten nuo mainitsemani. Kestääkö Bonzien kuvio kovaa alustaa?
Toki muutkin voi mielipiteitään heittää, mutta Jakelta tiedän moiset löytyvän.
Tyhjä

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #320 : 07.06.04 - klo: 18.25 »
Hei savagen omistajat: Onko teillä ongelmia niitten rotojen tai narujen yksitielaakereiden kanssa? Mulla on menny jo yks halki ja ostin uuden, ni vajaa gallonan päästä rupes seki luistaa, mut ei oo kumminkaa menny halki. :x  Pitääkö niitä jotenkin huoltaa tai jotain?, ku mun ja kaverin kaikista autoista on aina kulunut ne mun mielestä suht nopeesti.
Pitääkö niitä jotenkin säännöllisesti rasvailla vaikka CRC:seellä? Kuluuko se akseli, jossa yksitielaakeri on (kampiakselikos se on) nopeesti, kun se laakeri pahanen luistaa aina startatessa? Täytyy aina vaan sillee hipasta siihen roton nappulaa, ku ei oo mitää hyötyy painaa kauempaa, muuten vaa luistaa yli.

Eli tän viestin kysymys oikeestaan oli, että kuluuko se akseli, jossa yksitielaakeri on jos se pääsee luistaa yli? Käykö siinä sitten pian niin, että tuo nykyinen laakerini rupee luistaa niin paljon yli, että joudun ostaa uuden, mutta uuden ostettuani sekin rupeaa hetken kuluttua luistaa kuluneen akselin takia. Voiko tollee käyrä?

PS: Mä aion tänää tehä varmaan oman ennätyksen olemalla ajamatta ollenkaan savagella kokonaiseen päivään, vaikka se onkin suht ajettavassa kunnossa. :mrgreen:  Vanteet vaa on ihan sairaan kieroja ja takavetona taitaapi olla vetarin poikki mentyä.. Ja tietenkin se yksitielaakeri luistaa.

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #321 : 07.06.04 - klo: 18.29 »
kaikki hajoo jos liikaa vetelee ja miten sattuu.. mulla kesti sellanen HPI:n mallia vastaava halpis vetari just päälle 12 ltr kakkua. Ainakaan sitä ei saa väkisin vetää tai rotoilla. Kaasari pitää ryypyttää sopivasti, iskeä hehku kiinni, avata kaasua hieman ja nykäistä pari, kolme, viis kertaa korkeintaan, sillä pitäs lähteä jos kakku on kaasarissa. Tietty enne sitä tyhjänä voi joutua vetelee enemmänkin että gaso saadaan kaasariin asti.

En tiedä miten käytät mutta jos teet toisin en epäile että hajoaa.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #322 : 07.06.04 - klo: 18.39 »
No se eka meni suurehkon nestelukon takia :oops:  Lähettii meinaa kaverin kaa vähä kauemmas ajelee ja sit se keräs nestelukon kun paikallaan pörrytin kaverin autoa katellessani. Sitte sammu, eikä ollut työkalua, jolla avata tulpaa ottaakseen ylimääräiset gasot pois, ni päätin vaa koittaa startata ja NAPS, ni yksitielaakeri oli halki.
Mut ei siinä akselissa ainakaa näy mitää kärsimyksen jälkiä, ni ei sen uuden laakerin luistamisen luulis siitä johtuvan.

Ja en kyllä yleensä väkisin pyöritä konetta jos kasaantuu kakkua liikaa... todellakaan...

Mulla vaan ei oo ryyppy toiminnassa, ni joudun aina puhaltamaan paineletkuun, että menis kaasariin riittävästi gasoa. Tolla taktiikalla ei taho aina mennä ihan saman verran ainetta, ni välillä joutuu pyörittelee eka vähän aikaa, ennen ku lähtee käyntii..

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #323 : 07.06.04 - klo: 19.52 »
Lainaus käyttäjältä: "Toni N"
Jakke: Minkälaisia kokemuksia Dirt Bonzeista?
Tilaan joko vakio renkaat tai sitten nuo mainitsemani. Kestääkö Bonzien kuvio kovaa alustaa?
Toki muutkin voi mielipiteitään heittää, mutta Jakelta tiedän moiset löytyvän.

Bonzeilla en ole vielä pahemmin ehtinyt ajella, mutta kovalla alustalla ja ruohikolla pito on parempi kuin vakioilla. Kyllä niillä pääsi hienohiekkaista hiekkakuopan rinnettäkin ylös, mutta oikeastaan hommasin ne kallio kiipeilyyn ja luulen, että siihen ne on omiaan. En vain ole vielä ehtinyt kokeilla niitä kalliolla.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #324 : 07.06.04 - klo: 20.12 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Hei savagen omistajat: Onko teillä ongelmia niitten rotojen tai narujen yksitielaakereiden kanssa? Mulla on menny jo yks halki ja ostin uuden, ni vajaa gallonan päästä rupes seki luistaa, mut ei oo kumminkaa menny halki. :x  Pitääkö niitä jotenkin huoltaa tai jotain?, ku mun ja kaverin kaikista autoista on aina kulunut ne mun mielestä suht nopeesti.
Pitääkö niitä jotenkin säännöllisesti rasvailla vaikka CRC:seellä? Kuluuko se akseli, jossa yksitielaakeri on (kampiakselikos se on) nopeesti, kun se laakeri pahanen luistaa aina startatessa? Täytyy aina vaan sillee hipasta siihen roton nappulaa, ku ei oo mitää hyötyy painaa kauempaa, muuten vaa luistaa yli.

Eli tän viestin kysymys oikeestaan oli, että kuluuko se akseli, jossa yksitielaakeri on jos se pääsee luistaa yli? Käykö siinä sitten pian niin, että tuo nykyinen laakerini rupee luistaa niin paljon yli, että joudun ostaa uuden, mutta uuden ostettuani sekin rupeaa hetken kuluttua luistaa kuluneen akselin takia. Voiko tollee käyrä?

PS: Mä aion tänää tehä varmaan oman ennätyksen olemalla ajamatta ollenkaan savagella kokonaiseen päivään, vaikka se onkin suht ajettavassa kunnossa. :mrgreen:  Vanteet vaa on ihan sairaan kieroja ja takavetona taitaapi olla vetarin poikki mentyä.. Ja tietenkin se yksitielaakeri luistaa.

Minulla meni yksi yksisuuntaislaakeri, kun rotossa jäi nappi pohjaan ja hehkun akku oli lopussa. En ollu riittävän nopea ja ihmettelin vaan sitä pohjassa olevaa nappia. Se akseli ei onneksi ole kampiakseli (en tiedä nimitystä), mutta jos se on kuiva ilman rasvaa, niin kyllä ne molemmat kuluvat luistamisen seurauksena.
http://www.hpieurope.com/manuals/1406/1406-13.jpg
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #325 : 07.06.04 - klo: 20.15 »
Aijaa, no pitäskö sinne sitte laittaa vaikkapa vaseliiniä jos ei muuta löydy?

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #326 : 07.06.04 - klo: 20.16 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"

Mulla vaan ei oo ryyppy toiminnassa, ni joudun aina puhaltamaan paineletkuun, että menis kaasariin riittävästi gasoa. Tolla taktiikalla ei taho aina mennä ihan saman verran ainetta, ni välillä joutuu pyörittelee eka vähän aikaa, ennen ku lähtee käyntii..



Niin, kuten näette yleensä vika on käyttäjässä, ei laitteessa. Ryypyllä en tarkoita mitään polttoainetankin ryyppyä vaan ryypyttämistä yleensä joko puhaltamalla paineletkuun tai oikeastaan parempi tapa olisi sulkea pakoaukon suu pakoputkesta ja samalla vetäistä pari kertaa, jolloin nitron pitäsi virrata kaasariin. Ei tonkaan oikein tehtynä pitäs tarvita kuin muutamia nykäisyjä.

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #327 : 07.06.04 - klo: 20.59 »
Mä ryypytän mun madissa tällei että pistän kaasun pohjaan kurkku kokonaan auki ja sitten tukin sormella pakarin ja vetelen 2-3 kertaa vetarista ja hyvin menee kaasuttimelle ainetta.
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Poissa Judenza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #328 : 07.06.04 - klo: 21.02 »
Ei hemmetti että osaa olla vaikeeta säätää toi mun Savage säätöihin et sais sen sisäänajon tehtyä, tyhjäkäynnillä käy vähän epätasaisesti ja sit ku antaa kaasua vähän ni alkaa röpöttää ja pätkii ja sammuu, sit ku sen saa säätöihin niin että tyhjäkäynnillä käy nätisti ja vastaa puhtaasti pieneen kaasutteluun ni ku on jonkun aikaa tyhjäkäynnillä niin tyhjäkäynti rupee nousemaan hitaasti koko ajan ja sitte ku tarpeeks on säätäny pienemmälle ni sammuu. Onko muuten sisäänajossa haittaa pienestä kaasuttelusta jos hakee vähän säätöjä? Tai epätasaisesta käynnistä idlenä? Öljyä ruiskii pillistä kuitenkin aika reilusti.
Perjantaista asti säätäny ja vasta yhen tankin saanu "sisäänajettua" pienellä kaasuttelulla ja säätöjen vaihtamisella koko ajan. Syö miestä kieltämättä  :|

EDIT: Auto siis on koko ajan pukilla renkaat ilmassa ja vapaasti pyörien.
LRP Shark Monster, Ezrun 18A ja 5340kv combo.

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #329 : 07.06.04 - klo: 21.16 »
Lainaus käyttäjältä: "Judenza"
Ei hemmetti että osaa olla vaikeeta säätää toi mun Savage säätöihin et sais sen sisäänajon tehtyä, tyhjäkäynnillä käy vähän epätasaisesti ja sit ku antaa kaasua vähän ni alkaa röpöttää ja pätkii ja sammuu, sit ku sen saa säätöihin niin että tyhjäkäynnillä käy nätisti ja vastaa puhtaasti pieneen kaasutteluun ni ku on jonkun aikaa tyhjäkäynnillä niin tyhjäkäynti rupee nousemaan hitaasti koko ajan ja sitte ku tarpeeks on säätäny pienemmälle ni sammuu. Onko muuten sisäänajossa haittaa pienestä kaasuttelusta jos hakee vähän säätöjä? Tai epätasaisesta käynnistä idlenä? Öljyä ruiskii pillistä kuitenkin aika reilusti.
Perjantaista asti säätäny ja vasta yhen tankin saanu "sisäänajettua" pienellä kaasuttelulla ja säätöjen vaihtamisella koko ajan. Syö miestä kieltämättä  :|

EDIT: Auto siis on koko ajan pukilla renkaat ilmassa ja vapaasti pyörien.
Ei sun vielä kannata säätöjä hakee ku on vielä sisäänajossa ja hyvä vaan et röpöttää  ja se on normaalia että se sammuilee ku se on vielä niin kiree kone.
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........