Alatukivarsiinkin voi saada millin pitkittäisvälyksen jos pistää väärät uppoavat aste-palat braceihin. Omat tukivarret on aivan, ehkä liiakin piukassa vielä. Sen verran vähän ajettu auto.
Joku alatukivarren pieni pitkittäisvälys ei vaikuta renkaan kulmaan kananp****akaan mutta auttaa pitämään auton nivelet herkkinä. Eri asia on poikkivälys, ni sellaisia ei kuulu tosiaankaan olla. Osat kuluu ja ne voi vaihtaa. Autoissa usein on pitkäisvälyksiä, joita on helppoa shimmailla oman makunsa mukaan pois tai olla shimmaamatta. Ne on myös helppo unohtaa kasausvaiheessa. Joku on nyt tainnut ottaa nojapuukseen tuon takaylätukivarren pienen löysän, joka kuuluukin olla. Yksi auton p*skaisimpia paikkoja ja vaihto-osat löytynee siihenkin kun kuluu niin väljäksi, että renkaan campperi lonksuu enemmän kuin kananp*skan verran.
The Carin mahdollisiin välyksiin en ota kantaa.
e: lisäys ja anteeksi jos vääriä olettamuksia
Pitkittäisvälyksistähän tässä ei ollutkaan kyse vaan poikittaisvälyksistä.
Nämä 'perr' ja 'kappi' kaverit taitaa olla yksi ja sama henkilö. On niin samanlaista toi teksti.
On muka ostettu THE Car ja nyt itketään jostain välyksistä.
Kyllähän se masentaa jos joku jaksaa todellakin pusertaa ja tehdä jotain hienoa. Ja 'sinä' et tätä itse osannut tehnyt.
Mutta kiitos 'perr' ja 'kappi' kun kävit(te) täällä palstalla.
Voihan siellä olla myös viallinen osa messissä, joka tietysti oikeuttaa lyttäämään koko kitin täysin. :mrgreen:
Satanen tarjottu molemmista autoista niin pääsette eroon noista väljistä vessoista, turha sitä tikkuakaan on pitää sormessa jos se ei tunnu hyvältä
Todella "asiallista" vinoilua monelta pitkään foorumilla vaikuttaneelta uusien harrastajien kysymyksiä kohtaan.
Hoke oli ainut joka tuossa on kertonut syyn miksi autoissa on ja pitää olla välystä, siinä on vastaamis hyvä vastaamis ohje muillekkin jotka neuvovat (ei tippaakaan v'ttuilua vaan selkeää faktaa miksi asiat ovat niinkuin ovat.
Ja muutamalle jotka eivät näköjään ole lukeneet tekstiä kunnolla: "kappi" on noista kahdesta ainut joka on ostanut The Car auton, "perr" ei ole sellaista ostanut, vaan on nähkyt kyseisen auton nimimerkillä "kappi" ja he
eivät ole yksi ja sama henkilö.
Minun mielestäni siinä ei ole mitään pahaa, että ostaa tällaisen suomalaisen kisakuskin suunnitteleman auton, jotta pääsee näkemään miten kunnon auto on tehty. Sitten vaan siinä on tullut ihmettelyä että miksi siellä on välyksiä sen verran kuin on. Sekin tuli jo selväksi miksi niitä välyksiä on.
Minä haluaisin vielä tietää, että miksi vasemman takahubin akseli tappi on 4,93mm paksu ja oikea 4,98mm eli 0,05mm paksuuseroa?
Se tekee vasemman puoleisesta takahubista silminnähden enempi heiluvan.
Tämäkin voi olla suunniteltu juttu, esim pakokaasujen roiskeöljy tulee juurikin vasemmalle puolelle joten sille puolelle tarttuu enempi savipölyä kuin oikealle puolelle ja menee herkemmin jumiin joten asia on kompensoitu tällä akselitapin paksuuserolla?
Näinhän se ei tietenkään ole, kun ohjeissa ei ole määritelty eripaksuisia tappeja eripuolille, vaan ne menee sille puolelle mihin sattuu osumaan.
Miksei tähän ole voitu vastata että syy on valmistustoleransseissa tms, vaan on lytätty uudet foorumilaiset kun "haukkuvat lyttyyn" uutta autoa, jota eivät kyllä ole haukkuneet.
Herneitä saa ja pitää ottaa nenään jos se helpottaa oloa. Mutten suosittele usean herneen yhtäaikaista nenään laittoa