Moro, kiva että rata herättää keskustelua!
Asfalttia kokeiltiin paikata perjantaina, ite en kerennyt nähdä sitä valmiina mutta JaniR sai sen käsittääkseni tehtyä hyvälle mallille. Katotaan miten paikkaukset kestää ajoa kun päästään taas baanalle.
Kiveä ja röykkyä on radalla ehkä matalalle ralliautolle liikaa, SC autolla kyllä pärjää. Tasoittelu onnistuu parhaiten möyhimällä sillä painavalla sinisellä haravalla pinta auki, kivien keruuta esim. lehtiharavalla ja sen jälkeen jyrää tai jalkaisin taputtelee sitä tiiviimmäks.
Kastelu onnistuu suoraan silllä sähköpumpulla, eli sama letku jolla täytetään se iso säiliö riittää ralliradan kasteluun. Siihen ei ole omaa suutinta, mutta sähköradalta voi lainata. Pumppu on siellä puuvajassa kaivon luona. Jos pumppu ei lähde pumppaamaan vaan pyörii tyhjää, niin ottaa keltaisen paineletkun irti ja kastelukannulla kaataa vettä pumpulle ja töpseli takas seinään.
Letkua radan merkkaukseen on polttisradan varastokontissa, ne leikataan sopiviks pätkiks esim 15m tai 20m, täytetään esim hiekotushiekalla tai lekasoralla. ensimmäistä olis kasa siinä ralliradan vieressä. Pitäis varamaan vähän seuloa sitä, kun se on käytettyä ja seassa kaikkee keppiä ja roskaa. Seulaverkkoja on siinä sorakasan vieressä maassa. Sit letkun yläpää viedään rappusten yläpäähän, siellä kaadetaan letkuun suppilon avulla soraa ja samalla toisesta päästä puhalletaan paineilmaa että letku pysyy auki ja sora liikkuu paremmin. Päihin tulee puutulpat letkuklemmarilla, tai sitten vaan letkun pää kaksinkerroin ja klemmarilla taas kiinni. Ukkoja olis hyvä olla joku neljä kappaletta tai enempi, että homma sujuu.
Talviajoja voi alkaa jo pohdiskelemaan, mutta mä koitan kyllä nauttia vielä kesästä!
t:Tommi