IMHO kärkiruudusta lähtijällä oli liian suuri etu puolellaan kun sai lähtee mutkasta tuolleen suoraan, ja kakkospaikka oli vielä suoralla.
Höpöhöpö.
Kärkiauto lähti myös mutkasta, ja joutui starttaamaan hyvin pienellä kaasulla jotta seuraava mutka oli mahdollinen.
TSP lähdössä näkyvä kaula heti ekalla kierroksella ei johtunut starttiruudusta, vaan kakkosruudusta lähtevän teknisestä ongelmasta, eli hänellä ei auto lähtenyt kunnolla viivalta.
Aikaisemminkin olen Jannella nähnyt samaa ropleemaa ja hän valitteli nytkin että auto lähtee hieman nykien paikalta.
Ja IMHO...
Kärkiautolla pitäisikin olla edes jokin etu puolellaan.
Normaalisti kun lähdetään suoralta ja välit ovat pienet, on ekassa mutkassa kauhea paletti kun koko letka yrittää puskea rinnalle.
Kärkiauto kun yleensä lähtee niin läheltä mutkaa että siihen ei vaan pääse tulemaan vielä normaalia vauhtia... Kun taas kakkosautolla homma on jo helpompaa ja kolmonen tulee monesti lähes normaalia ajovauhtia ekaan mutkaan.
Kuinkahan monta kertaa olen luokassa kuin luokassa nähnyt että kahden kärki tulee yliajetuksi heti startin jälkeen johtuen hankalasta starttipaikasta.
Mielummin juuri niin että kärki pääsee livahtamaan heti alta pois.
Silloin se paalu on vielä tavoitellumpi paikka.
Ps: Virissähän tuon starttihommelin näkeekin.
Kahden kärki lähtee aivan samaa tahtia etenemään, eikä kärkiauto saa muuta etua kuin sen ettei ainakaan kiihdytyksen jälkeen ekaan mutkaan kaartaessa pysty olemaan kukaan välittömästi kontissa.
Kolmonenkin pääsee vielä kivasti pois alta, mutta tuolla puolivälin jälkeen alkaakin sitten olemaan ekassa mutkassa ahdasta ja näköjään kolinaakin nähdään.