Hieno kokemus oli ajaa lipoilla, 8.5minuuttia sai ajella ilman mitään puutumista.. 8)
Koneena oli lrp 4-star ja akut Peakin 4800 lipot. Potkua oli selvästi enemmän kuin gp:t, ja akku vielä 8min jälkeen menee kuin ekalla minsalla :shock: Tosiaan vähän laiskasti tuli viilattua niin oli akku vähän tiukassa. Kuitenkin sen saa ainakin xrayn t2 autoon pienellä dremelöinnillä hyvin mahtuun.
Suosittelen ehdottomasti treeniin!
Sitähän minäkin... ;)
Huolettomia nuo tosiaan ovat "perinteisiin" akkuihin verrattuna, koska ei tarvitse pitää huolta kuin "tyhjemmästä" kennosta.
Eivätkä tykkää kyttyrää vaikka et tyhjennä tai lataa täyteen koskaan....
Myöskään LiPo kennoja ei voi "käsitellä" mitenkän paremman suorituskyvyn toivossa (Muuta kuin pitää ne "hereillä" niin kuin aiemmin kirjoitinkin).
Ainut mitenkä LiPosta saa paremman suorituskyvyn irti on yliladata se, mutte lennokkipuolella kilpailuissa missä LiPot on sallituja tarkistus on yksinkertainen, mitataan akun jännite (Joka ei saa siis ylittää 8.4v arvoa).
Minusta nuo kehittyneimmät LiPot olisikin oiva ratkaisu kilpakäyttöönkin, jos erän pituus on vain 5min ei kellään nykyisillä moottoreilla tulisi erän lopussa "virtapulaa" akkujen johdosta.
Hinnatkin tosiaan alkaa lähennellä parhaiden valikoitujen NiMh kennojen hintaa.
Varsinkaan stanuluokassa jossa akusta saatava tehontarve on huomattavasti pienempi ei kukaan voisi hyötyä peremmasta akusta (Ampeereja varmasti riittäisi yllin kyllin).....
Itse ajattelen näin, harjaton 300 kokoluokan moottori (Mamba esim, noin 140€) ja 3200mAh Kokamin akut (alle 100€) saatasiin pitkällä tähtäimellä todella halpa luokka aikaiseksi.
Tosin alkuinvestointi on hivenen kalliimpi kuin harjallisilla ja NiMh akuilla, mutta vastapainona on liki ikuinen moottori ja 200-300 ajokertaa puutumatta kestävä akku (LiPon elin ikä on noin 500 latauskertaa)!
Tuosta kun laskee mitä hinnaksi tulee ajokerran määrä niin.......