Vaikka silläkin uhalla, että menee vähän off topiciksi niin jatkan kuitenkin. ( Ei täällä M8 lätinää ole liiaksi viime aikoina ole ollut)
Ei ole kaikkien etu, että M8 olisi vain yksi tyyppi rengas. Tyytyväinen on se joka saa valmistajana monopolin. Kauppias tuskin innoissaan eikä varsinkaan ne, joiden ei tarvitse kaupata "tänä vuonna yhtään mitään".
Rengasvalinta on yksi M8:n suola. Joskus tietysti suola maistuu liiaksi, mutta voi siitä oikeasti rengasvalinnastakin kiksejä saada.
Jos jäät suomikisoissa Teemulle, Joselle ja Arille enemmän kuin yhden sekunnin per kierros, niin syy on radion ja rc-auton välillä eikä rc-auton kulmissa.
Isois kisois joo tallikuskit saa niitä hidden renkaita. So what - ryhdy tehdaskuskiksi.
Jyväskylän M8 kisassa viime kaudella oli yksityyppirengaskisa. Ja jätkät oli taas samassa järjestyksessä maalissä?!
Kaikille ei sovi kaikki renkaat. Ajotyyli vaihtelee. Oma kuskini tykkää kovemmista raspeista kuin vaikka Arin pehmeä ajotyyli.
Mitäs kun sää muuttuu. Onko yksityyppisaderengas? Kuka päättää milloin sataa? Mitäs kun sade tulee eräkierroksen puolivälissä?
Joillain radoilla savi kuluttaa pehmeää kumia todella nopeasti. Esim tulevalla EM radalla Saksassa, kun ajettiin hiljattain B-Em kisat niin rengassetti meni p**si yhdessä alkuerässä. Rata on betonia. Toisilla radoilla taas pehmeä seos kestää isältä pojalla ja vielä pihasudittelijallekin. Pitäisikö joka kisaan olla eri rengas + sadekelin rengas?
jne...
M8 luokka pysyy sekarenkaisina niin kauan kun minä olen luokkayhteyshenkilö. Tässäpä loppuun kuuluisa viimeinen lause
Olen poteroni kaivanut.
Rengassäännöt vaihtelee isojen autojenkin puolella hyvin paljon, joten kyllä pikkuautopuolellekin erilaisuutta mahtuu.