RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Teemu L - 04.12.02 - klo: 18.21
-
Jep, alpha pitäs saada kulkemaan kun ei se vakiona tykkää mennä Kovin lujaa. Nyt sitä on viritelty: Kuulalaakerit, 14 hampainen kytkinkello ja Huomenna tulee GS15r moottori, eli 0.9Hv, vakio 0.5hv. Tuuleekohan uudesta koneesta lisää nopeutta? vääntöö varmaan ainakin. Minkä valmistajan viripilli olis .15 koneeseen hyvä, Käykö RB pillit kyoshon koneisiin ? No entäs tämä 2 portainen vaihde? Tuoko lisää tehoa/nopeutta? vai kannattaisiko ostaa 16-20 hampainen kytkinkello? Vähän meinaan noloo hävitä kyoshon sähkikselle (Kyosho Ultima St) jossa on n. 15 lankainen LRP kone!
Sitten: Mikä olsi hyvä sisäänajo? Olisko tämmönen: 1 tankki tyh.käynt. 3 kierrosta Neula auki, 5 tankkia 2.5 kierrosta neula auki ja loput 4 tankkia neulaa kiristäen 1/4 kierrosta joka tankilla?
-
OHO sori sori, ei RB:llä ookkaan .15 moteille pillejä :cry:
-
teme saatko motin jo huomenna?
-
Teme, sinuna en enää virittelisi sitä autoa. Meinaan eikös noihinkin osiin ole mennyt jo jokunen euro? :wink: Ja eihän se haittaa vaikka se nyt hävii jollekin ultimalle. :roll: Minä ainenkin vain pidän autoa ajokunnossa siihen asti että saan uuden auton.
-
Pilli kyllä tekee tehoa ko. autoon kummasti. Suurempi ongelma, kuin pillin löytäminen on sopiva pakokäyrä ko. autoon. Eipä hätää osta sellainen ns. haitariputki mallinen suora putki kyoshon laipalla, niin saat taitettua sen oikeaan asentoon siten, että pilli mahtuu. Pro Hobbystä ainakin sai ko. käyrää.
Toinen vaihtoehto kyoshon oma setti, mutta osta tässä tapauksessa pelkkä käyrä ja viriputkeksi esim. TT:n .15 motille tarkoitettu putki. On parempi hinta/laatu suhde kuin Kyoshon vastaavissa. Tuon käyrän saaminen voi olla kyllä vähän niin ja näin Slotcar ei "halua" toimittaa ko. käyriä ainaskaan nopsasti, vaan ennemmin myyvät omaa sikakallista settiään.
-
NO En usko että saan vähään aikaan uuden polttiksen, Kun toikin on noin p*ska
-
Kyl RB:llä on pilli tohon kysyin timo jalakselta. Lähetä sille mailii olikos se ny iso.hepa@pp.inet.fi tai jotai
-
jaa-a en mä aio ainakaan viritellä alphaa koska mielummin osta vaikka tc3:sen tai landmax2:sen
-
Deadman: Oke
Toba: Niin, en määkään taida Kummemmin viritellä, En kyllä osta Ainakaan 2 portaista Autom. vaihetta, viripilliä vois harkita!
-
Paljon? Täyttyypä kattoo, saan Lauantaina koneen ja ajan sisään, katotaan sen jälkeen 8)
-
Ei ei ei, älä aja konetta talvella sisään, saat sen pilattua hyvin nopeasti, mutta jos sulla on oikein iso huona jossa on lämmitys, niin sitten.
-
Ajoin mun koneen sisään noin. +3 asteessa toivottavasti siitä ei ollu haittaa... :?
-
Rc hemon kanssa samaa mieltä. polttiskoneen saa muutenkin pilattua talvella siis vaikka ei olisikaan sisäänajossa. koneen toinen puoli voi jäähtyä paljon paremmin kun toinen. foliolla tarttis ainakin jäähdytyskansi päällystää.
-
Ajoin Viimevuonnakin auton sisään talvella. Ajan tänäkin vuonna, Tosin folio jäähd.kannen Päällä ja ensimmäinen Tankki sisäänajoa Tyhjäkäynillä Lämpimässä autotallissa, en viitti ihan Sisäänajoo Suorittaa kokonaan autotallissa :lol: Olis siinäkin kokemus "ajoin Auton sisään autotallissa Ja menin 10 tankkia Ympyrää"
-
heh! no teme mä ajeskielin ekaa kertaa takapihalla 3x3 metrtin alueella p*skarinkiä :) se oli hauskaa mutta autoa siivoilin loppupäivän :)
no joululomalla seuraavaksi ajamaan koska silloin saan uuden vetarin :)
-
heh 8) No joo, pitä saada Toikin kone sisäänajettua!
-
Onko "turvallista" ajaa kone sisään +8 asteessa? Siis niin ettei tule mitään jälkivikoja ja eikä lyhennä motin ikää mitenkää?
-
Hyvä kysymys!
Tämänhän voisi laittaa jopa omaksi aiheeksi. Eli mikähän olis sopiva alin lämpöraja jolla hommaa kandee alkaa tehdä?
Itsellänikin on kahden motin sisäänajo edessä. Kyseessä ovat siis kalliit moottorit, ei mitään tusinakamaa joita ei viitsi lähteä pilaamaan 8)
-
Onhan tuo aika turvallista ajaa kone sisään +8. Eri asia onkin tuo pakkanen... Tee se legendaarinen tippatesti, eli tiputat tipan vettä sylinterin kannen päälle ja sitten sen pitäisi haihtua parissa kolmessa sekassa siitä.
-
Lisäksi tähän liittyy että eri koneet ajetaan sisään eri tavalla. Esim racing kone pitäs ajaa sisään **samoissa** olosuhteissa kuin missä sillä kisataan, siis radalla, ja eipä näillä keleillä vielä radalle pääse.
-
Totta puhut. Mutta kyllä nuo kyoshon koneet aika hyvin kestävät erilaisia olosuhteita, ainakin minulla on kestänyt kurakeleistä aurinkoisen helteen kautta harmaaseen pakkaseen!!!
-
Joo, mä en tällä tarkoitataan lämpötilaa vaan nimenomaan vapaa asfalttia ajaa riittävän kovaa.. nythän on vapaana vain pieniä plänttejä ja racing konetta (OS) ei saa ajaa sisään paikallaan vaan renkaat maassa ja mahd kovaa. mut ton nelarin missä mulla on uusi männänrengas voin kyllä ajaa paikallaankin tai pienellä pläntillä joten siitä voin aloittaa
-
Meiän piha on jo aika kuiva, niin tuli vaan kauhee hinku päästä ajamaan sisään mottia. Mutta ei se varmaan vielä onnistu, kun sitä pitäisi ajaa pääneula 2.5 kierrosta auki maassa ilman isoja\turhia kaasutuksia.... Vai tarviiko? :?
-
Kuulostaa tyypilliseltä sportti moottorilta; ohjeen mukaan kannattaa edetä
-
Kärsiikö kone paljon jos ajelee tässä keväällä n+5-+10 asteen lämmöissä?
-
Ei kai se kärsi..ainakaan ei pitäs kuumuuden takia leikata kiinni
-
Paljos toi GS15r motti kustantaa?