Nimenomaan... kaikissa ei voi käyttää boxia. Ja monilla on sitten taas vastaavasti muita syitä olla käyttämättä starttiboxia.
Enkä tässä sano etteikö boxi olisi hyvä. Varmaan se on paras tapa, mutta ei vaan ole mun juttuni ainakaan toistaiseksi. Kritisoin vain tapaa esittää neuvoja tuossa aiemmin. Josko joku kysyy asiaan neuvoja niin voisihan niitä kokemuksen omaavat antaa tyyliin vaikka MITEN se naru ei jäisi katkenneena käteen.
Mulla on esim. moottori säädetty siten, että tyhjäkäynti ei ole liian rikkaalla kylmänä vaan on kohdillaan moottorin ollessa noin 90-100 C. Joten kylmänä moottori starttaa hieman liian laihalla, mutta lämpenee ihan hetkessä 50 asteeseen. Mutta toi aavistuksen laihalla olo avittaa siihen ettei tulppa kastu tai nestepisarat hakkaa sitä soseeks.
Ryypyttämisen teen itse niin, että kaasuun en koske sähköt päällä, otan paineletkun pakoputkesta irti ja puhallan siihen niin että näen kun polttoaine nousee kaasariin. Heti kun letkussa tuntuu pieni painevastus niin polttoaine on suuttimen neulalla ja sitten laitan letkunpään takaisin pakoputkeen kiinni. Sen jälkeen hehku kiinni ja pieni rannenykäisy siitä VETOSTARTISTA
ja 99% tapauksista lähtee ekalla heti. Pariin kertaan olen joutunut nykäisemään enemmän kuin kerran.
Joten tuosta edellisestä voisi siis ainakin tässä tapauksessa päätellä, että lähtee jopa helpommin käyntiin kuin boxilla. Vaikka toi VETOSTARTTI on teille kirosana, niin kantsii muistaa et kieliä on monia
Ja vielä jälkikirjoituksena:
Mulla oli kanssa roto käytössä ja sen sekä starttiboxin kanssa saa olla erittäin varovainen nestelukon kanssa koska niillä sitä ei tunne lähes ollenkaan ennenkuin silmä ja korva on harjaantunut. Narulla tilanteen tuntee eikä tuu ryittyä pakolla moottoria.