Kirjoittaja Aihe: Uusi vai käytetty?  (Luettu 2958 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Karibo

  • Jäsen
    • Profiili
Uusi vai käytetty?
« : 08.05.03 - klo: 16.55 »
Eli kumpi oikein on parempi ekaksi autoksi? Hyviä ja huonoja puolia.
"Radio Control"

Otsomaani

  • Vieras
Uusi vai käytetty?
« Vastaus #1 : 08.05.03 - klo: 16.57 »
Riippuu täysin kunnosta. Jos halvalla saa hyvän käytetyn ohjeineen niin mikäs siinä.

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Hemmetti!
« Vastaus #2 : 08.05.03 - klo: 17.00 »
Eikö osata omaa kaaliaan käyttää ajatteluun?? Varmaankaan tälläsen asian ratkasemiseksi ei tarvita koko foorumin mielipidettä, hetken pohdinnalla voi puntaroida omat tarpeensa ja tehdä päätöksen kirjottamatta tätäkään turhaa topiccia. Nyt alkaa nämä gallupit ainakin minulle riittää, ketään kun nämä eivät palvele ja foorumi täyttyy roskasta.
Lahti Rock City

Poissa Karibo

  • Jäsen
    • Profiili
Uusi vai käytetty?
« Vastaus #3 : 08.05.03 - klo: 17.07 »
... :roll: ...
"Radio Control"

Poissa Tepsu

  • Jäsen
    • Profiili
Re: Hemmetti!
« Vastaus #4 : 08.05.03 - klo: 18.28 »
Lainaus käyttäjältä: "hellgren"
Eikö osata omaa kaaliaan käyttää ajatteluun?? Varmaankaan tälläsen asian ratkasemiseksi ei tarvita koko foorumin mielipidettä, hetken pohdinnalla voi puntaroida omat tarpeensa ja tehdä päätöksen kirjottamatta tätäkään turhaa topiccia. Nyt alkaa nämä gallupit ainakin minulle riittää, ketään kun nämä eivät palvele ja foorumi täyttyy roskasta.

OK.. olet jossain (täysi) määrin oikeassa, mutta jotkut nyt eivät vain osaa ajatella. isäni mielestä tämä johtuu NS. Holhous yhteiskunnasta eli valtio huolehtii kaikesta ja näin ollen omien aivojen käyttö on turhaa ja näin ollen taas ihmisen aivot surkastuvat ja ihmisestä tulee kykenemätön ajattelemaan järkevästi tai loogisesti.  (Tämä on kyllä aika julmasti sanottu)
Mielummin nopea ja köyhä, kuin rikas ja hidas..

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Uusi vai käytetty?
« Vastaus #5 : 08.05.03 - klo: 18.36 »
Ei ole ollenkaan julmasti sanottu vaan täyttä totta. Jotenkin tuntuu ettei nyky-teineillä (ja vähän vanhemmillakin) ole oma-aloitteisuutta ollenkaan. Kaikki pitää saada valmiina ja heti. Tämä ei tietenkään  koske kaikkia teinejä.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa joksa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Uusi vai käytetty?
« Vastaus #6 : 08.05.03 - klo: 18.44 »
Joo onhan se totta teinit on laiskoja mutta tässä topicissa tuollainen on aiheetonta vi***ilua!

Jos joku haluaa kysyä mielipiteitä niin siitäkö pitää suuttua? Ja samat naamat/nimet valittaa asiattomista viesteistä kirjoittaen niitä itse. Eipä ihme jos forumin taso laskee kun heebot vi***ilee toisille.

Käytetyllä pääsee alkuun ja monesti saat varaosia autoon mukana. Käytettyä ostaessasi yritä saada auto koeajetuksi. Koeajolla näkeekin sitten mahdolliset viat yms.

Huono puoli jos ostat auton johon ei saa enää varaosia.
Kun paljon tekee niin sattuu ja kun paljon sattuu
niin tottuu. Kohta ei satu enää ollenkaan!

Poissa Tepsu

  • Jäsen
    • Profiili
Uusi vai käytetty?
« Vastaus #7 : 08.05.03 - klo: 18.53 »
Lainaus käyttäjältä: "joksa"
Joo onhan se totta teinit on laiskoja mutta tässä topicissa tuollainen on aiheetonta vi***ilua!

Jos joku haluaa kysyä mielipiteitä niin siitäkö pitää suuttua? Ja samat naamat/nimet valittaa asiattomista viesteistä kirjoittaen niitä itse. Eipä ihme jos forumin taso laskee kun heebot vi***ilee toisille.
 No joo :oops:  onhan tuokin kyllä totta...... Mutta tätä kaytetty/uusi keskustelua on kyllä käyty aivan hel...isti!! (olisin kirjoittanut miten monessa topicissa tätä asiaa käydään, mutta löydettyäni 10 en jaksanut jatkaa ja tämä oli vain sähköautot foorumissa ja pääsi 4teen kansioon...)
Mielummin nopea ja köyhä, kuin rikas ja hidas..

Poissa Karibo

  • Jäsen
    • Profiili
Uusi vai käytetty?
« Vastaus #8 : 08.05.03 - klo: 19.29 »
No sori nyt vaan, jos se joitakin otti noin kovasti päähän. Olisitte vaikka poistanut ton viestin tai jotain.
"Radio Control"

Poissa joksa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Uusi vai käytetty?
« Vastaus #9 : 08.05.03 - klo: 20.16 »
Nooh, kaikkihan emme ole hurjia netin käyttäjiä joten ihan kaikkea ei voi vaatia. Monesti tulee ns. "sokeus" eli asia on itselle niin yksinkertainen ja selvä että sitä saattaa odottaa samaa muilta.

Omalla kohdalla asia pysyy mielessä koska joudun silloin tällöin kouluttamaan uutta porukkaa töissäni.

Tosiasia valitettavasti sekin että aikaisempia topicceja ei kaikki lue.
Kun paljon tekee niin sattuu ja kun paljon sattuu
niin tottuu. Kohta ei satu enää ollenkaan!

Poissa Karibo

  • Jäsen
    • Profiili
Uusi vai käytetty?
« Vastaus #10 : 08.05.03 - klo: 20.29 »
No empä juuri aikaisempia topicceja lukenut. Olisi tietysti pitänyt.
Mun moka :oops:
"Radio Control"

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Jeh
« Vastaus #11 : 08.05.03 - klo: 21.51 »
Totaalista Off Topiccia:

Oma pointtini ei ollut erityisesti tämä topicci. Se, että toin mielipiteeni avoimesti esille, johtui lähinnä tyhjästä vatsasta.

Kuten sanoin, vastaavia, välttämättömyydeltään kyseenalaisia topicceja on todella paljon tullut viimeaikoina. Samalla kirjoittajakunta uusiutuu hurjaa vauhtia, asiakeskustelu vähenee, mielestäni.

Se, miksi foorumin "kohtalo" minua kiinnostaa, johtuu siitä, että foorumista on ollut minulle paljon hyötyä harrastuksen aloittamisessa.

--------------------------

Sitten asiaan:

Kovin vankkoja perusteluita on turha odottaa, mielipidekysymys kun on. Itse kuitenkin olen ostanut lähes kaikki rc-vehkeeni käytettynä ja hyviä ovat kokemukset olleet. Tietysti kannattaa ottaa asioista selvää, mahdollisesti myös myyjästä, eikä varsinkaan kannata hätäillä! Sitten vain toivoo parasta, käytetyn osto on aina riski, etenkin jos ei pääse näkemään/testaamaan ostostaan ennen ostoa.

Monet taas ovat vannoutuneita uuden ostajia, he eivät halua mitään mikä on jonkun toisen vanhaa. Itsekin mielellään ostaisin uutena kaikenlaista, mutta raha useimmin ratkaisee.

Siihen tulokseen olen kuitenkin tullut, että "järkeviä" käytettyjen tavaroiden ostoksia kun tekee, niin saa paremmin vastinetta rahalleen kuin uuden tavaran kohdalla, etenkin jos joskus päätyy tavaraa myymään eteenpäin.
Lahti Rock City

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Uusi vai käytetty?
« Vastaus #12 : 08.05.03 - klo: 23.04 »
Parit ajatukset aiheesta ja sen vierestä.

Jos kysymys uuden tai käytetyn ostosta esitetään vain uuden gallupin virittämiseksi, olen Hellgrenin kanssa just samaa mieltä. Topiccien avaamista kevyesti ja ilman todellista tarvetta tulisi välttää.
On tässä tosin toinenkin puoli. Nouseva polvi viihtyy kanavalla, etenee harrastusurallaan ja oppii aikanaan tavoille, kun keskustelu on vilkasta ja mahdollisimman vapaata. Kunhan se pysyy järkevissä rajoissa.

Mutta, jos kysymyksen uudesta vs. käytetystä autosta esittää vasta-alkaja, joka ihan oikeasti on sen ongelman edessä, on kysymyksen esittäminen ilman muuta jees.
Samaa on kysytty monet kerrat ennenkin, enkä tiedä miten monta kertaa itsekin olen siihen jo vastannut, mutta jokaiselle newbielle tilanne on uusi ja ainutkertainen. Ja tuleehan porukkaan kaiken aikaa uutta väkeä, jolloin mielipiteidenkin kirjo toivottavasti kasvaa.

Ja sitten lyhyesti itse aiheesta. Olen tässäkin Hellgrenin linjoilla. Syystä, että sekä oman juniorin että omakin harrastukseni alkoivat käytettyjen autojen ostolla. Pelkästään hyvin kokemuksin. Juuri kuten Hellgren sanoi, käytetyn ostaja saa rahalleen vastinetta huomattavasti enemmän. Jos mukana tulee neuvoja, ohjeita, varaosia ym. on se helpoin tapa päästä lajiin sisälle. Ja kun sisälle on päässyt, ei eka auto jää viimeiseksi, vaan sen kanssa kehittyy itselle ymmärrys ja näkemykset, millä se seuraava auto aikanaan valitaan - joko uutena tai käytettynä.

Ja vielä yksi pointsi. Oikeiden rc-autojen ostaminen käytettynä on pelastanut monen hepun harrastuksen, sillä uuden auton ostajista monet erehtyvät tietämättömyyttään ns. pilipali-autoihin, jotka ovat orastavan rc-autokiinnostuksen vihollinen numero 1.

Poissa shumi

  • Jäsen
    • Profiili
Uusi vai käytetty?
« Vastaus #13 : 09.05.03 - klo: 16.54 »
uusi on tietenkin aina paras vaihtoehto, mutta kyllä käytetty autokin voi olla hyvä.
mulla ainakin oli schumacher axis pro mikä oli tosi hyvä auto ja melkein parempi kuin mun nykynen missioni koska siinä oli kaikki säädöt kohdallaan ja hyvät ost laitettu, toisin kuin jossain uudessa autossa joka ei ole siitä mallista paras mahdollinen, eli missä ei ole parhaita mahdollisisa osia.
mutta huono puoli käytetyissä autoissa on se, että niissä taas voi olla kuluneet osat ja laakerit.