Kirjoittaja Aihe: Sääntövääntö | Hobbylinna Indoor Drifting- ja Mini-vääntöihin  (Luettu 21541 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tänkjuu rengas sääntöjen väljyydestä ja sääntöjen vahvistamisesta, nyt varmaan kaikki on tyytyväisiä ja voi valmistautua kisaan :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Voisko joku kertoa minulle kuka voittaa drifting kisassa (sori en tunne sääntöjä). Se nopein tai näyttävin :huh:
Onko ne parhaimmat renkaat ne kovimmat=näyttävimmät luisut,hitaimmat kierrosajat tai ne pehmeimmät=nopeimmat kierrokset,ei luisuja :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Se on kuule Jerzi sen verran monimutkainen kuvio ettei siihen ratakuskien ajatusmaailma riitä  :wink: :grin: :lol: :p <- huom paljon hymiöitä.
'Ratalla' näet nopein/eniten kierroksia ajanut voittaa yleensä. Tässä sillä nopeudella ei niinkään voiteta mutta ilman sitä voi hävitä :-)
Lisää voit lueskella - jos lontoon murre taittuu - Eurocupin säännöistä tuolta -> http://www.drccentral.com/eu/documents/D1RCRulesRegs2008.pdf

Ja jos nyt koittaisit saada vapaan lauantain....ota vaikka pitämättömän sairasloma päivän ja tule vihdoinkin käymään Lippiksessä katsomaan kisaa niin samalla näet mitä kaikkea muuta siellä on :-)
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Hienoa että mattoautojen lisäksi on nyt toinenkin luokka missä nopein ei aina voita  :tongue:

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kipaisin Gallerian Hobbylinnassa ja ilokseni totesin että piikit oli pullollaan Lippiksessä mainioiksi todettuja HPI T-Drift renkaita. Molempaa löytyi, sliksiä sekä kuviollista. Eri renkaita kun on kokeiltu Lippiksessä niin suositus kallistuu kyseiseen renkaaseen, pelittää hienosti kyseisellä matolla.

Nopeat syövät hitaat joten äkkiä kaupoille ennen kun joku koheltaja käy kaappaamassa piikit tyhjäksi :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
mahtaa pelata radialit (eli kuviolliset) pelata yhtä hyvin kisapaikan matolla? Taitavat olla kuitenkin samaa materiaalia, ovat vain coolimman näköset, kun on radial?  :lol:

Löytyy yhdet käyttämättömät radialit, jos joku tarttee. Kulkeutuu mukaan tapahtumaan, mikäli tarvetta. (Jos vaik renkaat loppuu kesken kaupoista :wink:)

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Kipaisin Gallerian Hobbylinnassa ja ilokseni totesin että piikit oli pullollaan Lippiksessä mainioiksi todettuja HPI T-Drift renkaita. Molempaa löytyi, sliksiä sekä kuviollista. Eri renkaita kun on kokeiltu Lippiksessä niin suositus kallistuu kyseiseen renkaaseen, pelittää hienosti kyseisellä matolla.

Nopeat syövät hitaat joten äkkiä kaupoille ennen kun joku koheltaja käy kaappaamassa piikit tyhjäksi :wink:
Hyvä hyvä eli nyt vihdoinkiin se tilaus on tullut. Tuliko pling-pling vanteetkin iisolla offsetilla? Pitää heti kunhan tervehtyy käydä hakemassa kuviomallisia Pontiac projektiin.
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Oli siellä nättiä ohutpuolaista (kulta) vannetta, silimällä pikaisesti katottuna +3 ja +6 offsetilla :p
Kylätason RC-kuski.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Juu mutta mielellään sitä etukäteen kattoo jo vanteetkin kuntoon jo kotona.  Minullakin pitkät tukivarret autossa ja pitää olla pirun leveät heksit ettei rengas raavi tukivarsiin... 

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
ainiin paljonkos kisaa vaikuttaa auton kori eli onko toivoakaan taistella voitostaa rottelolla jonka kori on nähnyt parhaat päivät joskus 90-luvun alussa.
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Eikö ne tuolla Radalle.com tapauksissakin palkitse tapahtuman rumimalle autolle 'päivän-sitruuna' palkinnon. Siinnä luokassa se sun vihree vois pärjätä hyvin :-)

Lainaus käyttäjältä: Vastaheitto.com sivuilta muokattuna Driftingin perusolemus:
Driftingin perusolemus:
Lähes poikkeuksetta perinteisissä moottoriurheilulajeissa nopeus lähdöstä maaliin ratkaisee voittajan. Drifting tekee tässä selkeän eron muihin lajeihin, sekuntikellot jäävät nurkkaan kun tämän uuden extreme-lajin kilpailijat päästetään radalle. Kyse on tyylistä ja äärimmilleen viedystä autonkäsittelytaidosta. Driftingin perusajatus on suorittaa RC autolla ennalta määrätty radan mutkayhdistelmä mahdollisimman suuressa luistokulmassa ilman, että luisto katkeaa kertaakaan suorituksen aikana. Tämän suorituksen arvostelee kilpailun tuomaristo, kriteereinään luistokulma, nopeus sekä määrätyn ajolinjan noudattaminen.

Suomen 1/1 Driftingin säännöistäkin saa varmaan jonkun näkösen käsityksen mitä Driftingissä vaaditaan ajamisessa ja tuomaroinnissa.
http://fpda.arkku.net/tavaraa/fpda_saantokirja_2008_v4.pdf

Tässä vähän siteerausta tuolta Eurocupin sääntökirjasta. Ihan vaikka vinkiksi mitä he tekevät:
Lainaus käyttäjältä: D1RC EuroCup
What are the judges looking for?
 Drifting is a sport that is, in many ways, very similar to that of ice skating and there are certain criteria that the drivers get judged on that determine their overall scores and performance, these include: Entry speed - This is an aspect that cannot be easily proven in solo, qualifying runs but becomes more apparent in the ‘Tsuiso’ battles in the final 16. The entry speed of the drift can determine the result of the drift and a higher entry speed puts the car in more danger and makes the car harder to handle, because of this a higher entry speed will gain more points.

Line clipping -
 This is a feature that the judges look into heavily. This is often judged on how well the driver takes the driving line and if they ‘clip’ the apexes, or not as the case may be. The driving line may not always be the inside curb of every corner but in most cases will involve the driver sliding from the outside of the corner, hitting the apex tip and then sliding back out wide to the edge of the track, maximising the drift’s length. Judges will often prefer to see the nose of the car clipping the inside point of a corner and the tail of the car to be as near to the outside of the turn as possible; this shows evidence of good car control which gains the driver more points towards their score.

Drift angle and counter steer -
 The ‘Drifting Angle’ of a car is based on the direction it is facing against the direction it is travelling. The further the back end of the car comes around to be in line with the front of the car, the more ‘drifting angle’ it has. Primarily the more angle a driver achieves in his drifts, the more points he will score. In addition to this, there are more aspects that determine the score that are in relation to the angle. The angle has to be maintained throughout the drift without cutting back against the drift (straightening out half way through a drift) so that it appears to be one smooth motion. This also means that the drifts have to have high angle for extended periods of time to score heavily, whereas a short burst of oversteer would not get good points even if the rotation was significant. A car that demonstrates extreme amounts of rotation without spinning out will be awarded additional points, although, if too much speed is lost in any drift due to excessive angle points will not be as high.

Presentation -
 Despite the judges marking the drivers predominantly on entry speed, driving lines and drifting angle, another factor that plays a part in the final scoring is presentation. This aspect is based on what the judge thinks of the driver’s technique and whether they think the driver is displaying flare or high amounts of energy in the drifting. Good presentation of drifting will catch a judge’s attention. Even though you may want to catch a spectator’s eye, any tricks or special moves that involve dangerous driving will not be condoned by the Series’ competition and this is only to be done in practice runs and exhibition displays. These tricks may include 360 spins into a controlled drift etc. Anything deemed ‘dangerous’ by the judges and D1RC officials will be ruled out whilst competition is in progress.

Scoring -
 The judges will take all these factors into consideration and give you a score out of 100 points in total. You will get three scores from your runs, one score for each run, and your best result will be taken and placed onto the qualifying table in the correct position. In the event of a tied best score with another driver, your second, and if necessary third scores are taken into account. This position will determine whether you advance onto the Tsuiso final rounds (top 16 driver scores) or, in the Euro Cup, which final you will battle in.

Tsuiso Battles Tsuiso is the Japanese term for ‘Twin Battle Drift’.

Format
 The Tsuiso battles will be run using the top sixteen qualifiers (the top eight qualifiers will be used if entrant numbers do not allow sixteen) fighting their way to the number one position. The first placed qualifier will be placed against the sixteenth placed qualifier; the second placed qualifier will be placed against the fifteenth placed qualifier and so forth up to the eighth and ninth placed qualifiers going against each other.

The pairs will embark on a single practice run followed by two judged runs where each car will take it in turn to lead and once a winner of the pair is announced, he/she will continue onto the final eight. Once winners have been decided out of all of the sixteen drivers, they will then create four pairs. The winner of the first battle in the final sixteen will face the winner of the second battle of the final sixteen and so forth. These four pairs will then, again, battle in the same process as before to produce four winners which continue onto the semi finals. The same pattern follows as to who faces who and then the battles are run again to produce just two winners that progress onto the final. The final two drivers will face each other in exactly the same process so that an overall winner can be announced. It is normal for the losing drivers in the semi-finals to battle for 3rd place honors.

How is Tsuiso Battle Judged?
 This head to head drifting is judged on the same aspects as the solo qualifying was based on; however there are a few more principles that come into play. Strategic drifting has a role in Tsuiso and the high level of competition and energy gives a good show to the spectators. The precise judging of this type of drifting is hard to explain but there are some outlines to go by.

The Offensive Car -
 The offensive car when Tsuiso drifting is the chasing car. A good way to put it would be that the chasing car has to ‘hunt’ down the leading car. Drivers have to use their drifting ability to try and get as close to the leading driver as possible as to put immense pressure on them so that a mistake is made. The chasing driver must demonstrate better drifting in order to keep pressure on the leading driver whilst still keeping good angle and speed. The driving line is not as important for the chasing car as it is trying to follow the lead car and keep with it as much as possible, unless the lead car displays a bad driving then and then chasing car can continue to hit the clipping points and show a good drifting line. If the chasing car cannot keep up with the lead car whilst drifting this is to be looked at as inferior driving and points will be deducted for letting the lead car get away. If this is due to not having as much power as the lead car, there are certain measures you can take to increase your speed such as decreasing your drifting angle although this may play against your point scoring. Under no circumstances can the chasing car come in contact with the lead car in a way that disturbs the lead car’s driving. Any crashes of this manner will result in a Judge’s decision as to whether the Tsuiso is to be run again or the ‘victim’ car going through to the next round automatically. Overtaking is allowed but not necessarily supported by the judges and under no circumstances must the cars start ‘racing’ as this is going against the fundamental idea of drifting.

The Defensive Car -
 When a driver takes the lead in a Tsuiso battle the idea is to perform their drifts faster with a good line and a bigger angle to try and shake off and distract the car behind them. If the leading driver does mange to pull away from the car behind and still manage to display good drifting technique then they will be awarded more points. Attempts to distract the chasing car whilst still maintaining a good line will also be looked at by the judges and could affect the final score in a positive or negative way. It’s important to understand that the concepts discussed in this article are general guidelines for scoring the drift events and are meant to educate the competitors and the general public. They do not provide a guarantee of results and should not be used to compare to results from drift competitions. Drifting is still a subjective competition and the judges at an event are the final authority. Their decision is therefore final and all good competitors should accept this without qualm.

Scoring -
 When scoring a Tsuiso battle the judges allocate each driver 5 points before the run starts and then depending on what happens in the run, they then add or subtract points from the competitor’s totals so that when added together they still total at 10. For example, one driver could be awarded 2 points for superior drifting whilst the other would then loose 2 points. This would make the score 7 to 3 and the first driver would be winning by a margin of 4 points. After a first run, the loosing driver can try to make up his points in the second run to win back the lead so that they advance to the next round whilst the winning driver would try to defend his points lead. Point scores can range from 0 - 10 to 5 - 5 and even a score of 5.5 - 4.5 can appear if the judges feel that one driver had a very slight edge over the other. If one driver spins, crashes or goes off track in a Tsuiso run the other competitor is most like to get a 10 - 0 advantage. If the judges still have a 5 - 5 score after both runs, they will ask the drivers to run again from scratch.

Bodyshells / Appearance
 All bodyshells used must represent 1:1 scale cars which are, or were at some time being manufactured and are/were generally available. To be eligible for use, all car bodies must be recognisable and identifiable as being based on a full size production car. No fantasy car bodyshells may be used.

 Bodyshells may represent any type of car, front, rear or four wheel drive with engine mounted front, mid or rear, as may be found in full size competitive drifting. Trucks are not allowed.

 Bodies may represent models in standard or modified form, as may be expected for use in motor sport and, specifically, Drifting. More recently produced aerodynamic race bodies (you know, the plastic ‘blobs’!) are not allowed.

 The shell need not represent an actual, existing full size drift car but should represent one that would be eligible, if it were used, in the full scale EDC series (see EDC rules and regulations for help)

 Wheels must be of realistic design. Aerodynamic ‘disk’ race wheels are not allowed.

 All cars entered must be in good, clean cosmetic condition when initially entering the competition. Best efforts should be made during the competition to maintain the appearance of the shell.

 The bodyshell must be fastened securely to the chassis at all times when being used.

 Bodyshells should be carefully painted and finished. Windows may be clear or realistically tinted. No unrealistic holes may exist other than body post and aerial holes.

 Aerials are encouraged to be kept inside the body shell, out of sight.

 There may be electrical lighting attached to bodyshells to increase aesthetic qualities.

 There may only be one ’strut’ type rear wing and / or flip spoiler on a bodyshell which must be securely fastened.


Note:
 The organisers will endeavor to make available at the event both Control Tyres, Yokomo ZERO-ONE ‘R’ Super Drift Tires and HPI T-Drift Tires, at a reduced price and the Yokomo D1 19T motor (not a control motor but a series legal motor) also at a UK reduced price. Purchases are optional but the use of the control tyres is mandatory. If you wish to take advantage of this offer, please mark these items on your entry form and the items will be supplied to you at the event, as available and upon payment. Please do not rely on this service as they are not always available!
« Viimeksi muokattu: 03.02.09 - klo: 13.00 kirjoittanut kenne »
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Siitä joku riittävän kielitaitoinen tekemään suomennosta säännöistä niin lontoon murretta taitamattomat junnut ja miksei senjoritkin pääsee jyvälle mistä on kyse :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Siitä joku riittävän kielitaitoinen tekemään suomennosta säännöistä niin lontoon murretta taitamattomat junnut ja miksei senjoritkin pääsee jyvälle mistä on kyse :wink:

No nyt sitä saa. Google hoiti kääntämisen ja minä sen tänne siirtämisen :-) Lukekaa ja naurakaa tietokone käännöstä :-) Miltäköhän näyttäis tollanen "tepastelu" spoileri :-)

Mitkä ovat tuomareiden etsit?
  Drifting on urheilulaji joka on monin tavoin hyvin samankaltainen kuin jään luistelu ja on tietyt kriteerit, että kuljettajat saavat arvioida, jotka määräävät niiden yleistä tulokset ja suorituskykyä, näitä ovat muun muassa: Maahantulo nopeus - Tämä on seikka, jota ei voida helposti todistettu soolo, määräosuuttaan runs mutta niistä tulee entistä ilmeisemmäksi, että "Tsuiso" taisteluissa että lopullisessa 16. Merkintä nopeus ajoverkkojen voi määrittää tulos ajoverkkojen ja korkeampi tulo nopeus tuo autoon lisää vaaraa, ja tekee auton vaikeampi käsitellä, koska tämän korkeamman tulo nopeus saa enemmän pisteitä.

Line leikkautumisen --
  Tämä on ominaisuus, jonka tuomarit tutkimaan voimakkaasti. Tämä on usein arvioidaan, kuinka hyvin kuljettajaa ajo-linja, ja jos ne "clip jäljempänä apexes tai ei, koska kyseessä voi olla. Kuljettajantutkinnon linja ei ehkä aina ole sisällä hillitsemiseksi jokainen nurkka, mutta useimmissa tapauksissa edellyttää kuljettajan luisuisi ulkopuolelta on kulmapotkun kävi huipun kärkeen ja sitten luisuisi vetäytyä laaja reunaan raidan maksimoimalla ajoverkkojen " s pituus. Tuomarit usein mieluummin nähdä nenä, kun auton leikkautumisen sisältä pisteen nurkkaan ja häntää, että auto on mahdollisimman läheltä ulkopuolelle vaihteessa kuin mahdollista, ja tämä on havaittavissa hyvä auto mitkä voitot kuljettajan enemmän pisteitä kohti niiden pisteytyksestä.

Drift kulma ja vastatoimenpiteitään ohjata --
  The 'kinostavaa Angle "on auton perustuu suuntaan se joutuu vastaan suuntaan se on matkalla. Edelleen takana loppuun auto tulee noin vastaavan auton keulaa, sitä enemmän "ajosiimaa kulma" se on. Ensisijaisesti enemmän kulma kuljettaja pääsee hänen suunnasta poikkeamiset, sitä enemmän pisteitä hän pistemäärä. Tämän lisäksi on muitakin näkökohtia, jotka määrittävät pisteet, jotka ovat suhteessa kulmaa. Kulma on säilytettävä koko ajoverkkojen ilman leikkaamista vastaan ajoverkkojen (suoruuden ulos puoli läpi ajautumisesta) siten, että se näyttää olevan yksi Smooth Motion. Tämä tarkoittaa myös, että suunnasta poikkeamiset on oltava suuri kulma pitkäksi aikaa arviointi voimakkaasti, kun taas lyhyen puhkeamispaineen on oversteer ei saisi hyviä kohtia, vaikka kierto oli huomattava. Auto, joka osoittaa äärimmäisen määriä kierto ilman kehruu ulos myönnetään lisäpisteitä, mutta jos liikaa nopeus on menettänyt missään kulkeumalle johtuu liiallisesta kulma kohtia ei ole yhtä korkea.

Esittely --
  Vaikka tuomarit merkintä kuljettajien pääasiassa pääsy nopeus, ajo-linjat ja ajosiimaa kulmassa, toinen tekijä, joka osallistuu lopullinen pisteytys on esitys. Tämä näkökohta on perustuttava mitä tuomari ajattelee kuljettajan tekniikka ja ovatko he sitä mieltä, että kuljettajan on näyttävä loppuloivennus tai suuria määriä energiaa sen ajelehtimista. Hyvä esitystapa ajosiimaa saavuttaa tuomarin huomiota. Vaikka saatat haluta saalis sivustakatsoja silmään, mitään temppuja tai erityisiä liikkuu että mukana vaarallisia ajo ei suvainnut jonka Series "kilpailun, ja tämä on vain tehtävä käytännössä toimii ja näyttely näyttää. Näitä temppuja voi sisältyä 360 pyöräytyksiä osaksi hallitusti kulkeumalle jne. Kaikki katsotaan "vaarallisia", että tuomareiden ja D1RC virkamiehet voida sulkea pois, mutta kilpailu on käynnissä.

Scoring --
  Tuomarit tekee kaikki nämä tekijät huomioon ja antaa sinulle pisteitä pois 100 pistettä yhteensä. Saat kolme tulokset teidän kulkee yksi pisteet kullekin aikavälillä, ja paras tulos on otettava ja asetettava kiinni määräosuuttaan taulukon oikeassa asennossa. Jos sen sidonnaisasiamiehen parhaat pisteet toisen kuljettajan, toisen ja tarvittaessa kolmas tulokset otetaan huomioon. Tämä kanta ratkaisee, onko etukäteen kiinni Tsuiso lopullinen kierroksilla (top 16 kuljettajan tulokset) tai, Euro Cup, jossa lopullinen sinun taistelu tuumaa

Tsuiso Battles Tsuiso on japanilainen termi "Twin Battle Drift".

Formaatti
  The Tsuiso taisteluissa käynnistetään käyttäen alkuun kuusitoista määritteistä (alkuun kahdeksan määritteistä voidaan käyttää, jos tulokas numerot eivät salli kuusitoista) torjutaan matkalla numero yksi kanta. Ensimmäinen saattaa Qualification otetaan vastaan kuudennessatoista sijoitetaan karsinta ja toinen sijoitetaan karsinta otetaan vastaan viidentenätoista sijoitetaan karsinta ja niin edelleen jopa kahdeksannen ja yhdeksännen saattaa määritteistä menossa toisiaan vastaan.

Parittain aloittaa yhden käytännössä suorittaa seurasi kaksi arvioidaan runs jossa jokainen auto vie se puolestaan johtaa ja kerran voittanut pari on ilmoittanut, hän jatkaa kiinni lopullinen kahdeksan. Kun voittajat on päätetty pois kaikki kuudentoista ajurit, ne luo sitten neljä paria. Voittaja ensimmäinen taistelu lopullinen kuusitoista kohtaavat voittaja toisen taistelun lopullinen kuusitoista ja niin edelleen. Nämä neljä paria sitten jälleen taistelu sama prosessi kuin ennen tuottaa neljä voittajat, jotka jatkavat onto puoliperävaunussa lopputurnauksen. Samaa mallia noudatetaan, kenen kasvoja, jotka ja sitten taistelut ovat näkyä uudelleen tuottaa vain kaksi voittajaa, että edistystä kiinni lopullinen. Loput kaksi kuljettajat kohtaavat toisensa täsmälleen sama prosessi niin, että kokonaisratkaisuun voittaja voidaan ilmoittaa. On normaalia, että menettää kuljettajien puoliperävaunussa-lopputurnauksen että taistelu 3. sija arvosanoin.

Miten Tsuiso Battle arvioidaan?
  Tämä Head to Head ajosiimaa on arvioida samoin näkökohdat kuin yksin määräosuuttaan perustui, on kuitenkin vielä muutamia periaatteita, jotka tulevat esille. Strateginen ajautuminen on rooli Tsuiso ja tiukan kilpailun ja energia antaa hyvän osoittavat, että katsojia. Tarkka päätellen tällaisen ajautuminen on vaikea selittää, mutta joitakin hahmotellaan sen mennä.

Hyökkäykseen Car --
  Hyökkäykseen auton kun Tsuiso ajosiimaa on jahtaa autoa. Hyvä tapa esittää se olisi, että jahtaa auto on "metsästää" alas johtava auto. Kuljettajan on käytettävä niiden ajosiimaa kyky yrittää saada mahdollisimman lähellä johtava kuljettaja kuin mahdollista asettaa valtavia paineita niin, että virhe on tehty. The jahtaa kuljettajan on osoitettava paremmin ajoverkkoa, jotta paine johtava kuljettaja ja samalla säilyttää hyvä kulma ja nopeus. Ajo-linja ei ole niin tärkeää, että jahtaa auton, koska se yrittää seurata johtaa auton ja pitää sen kanssa niin paljon kuin mahdollista, ellei johtaa auto näyttää huono ajon jälkeen ja sitten jahtaa auton voi jatkaa osuma leikkautumisen pistettä ja näyttää hyvää ajosiimaa linja. Jos jahtaa auto ei pysy kanssa johtaa auton samalla ajosiimaa tämä ei tule pitää alempiarvoisina ajo-ja pisteitä vähennetään, kun kerroit johtaa auton päästä pois. Jos tämä johtuu, joilla ei ole yhtä paljon valtaa kuin johtava auto on tiettyjä toimenpiteitä, joiden avulla voit lisätä nopeutesi kuten alenevassa teidän ajosiimaa kulma vaikka tämä saattaa olla vasten kohta pisteytys. Missään tapauksessa ei voi ostaa auton joutuvat kosketuksiin johtaa auton tavalla, joka häiritsee johtaa auton ajamista. Kaikki kaatuu tämän tavalla, tuloksena on tuomarin päätös siitä, onko Tsuiso on näkyä uudelleen tai "uhri" auto menee läpi seuraavan kierroksen automaattisesti. Ohitustilastot on sallittua, mutta ei välttämättä tue tuomarit ja ei saa missään tapauksessa autojen aloittaa "racing", koska se on vastoin perusoikeuksia ajatus ajelehtimista.

Puolusteleva Car --
  Kun kuljettajan vie johtaa joka Tsuiso taistelu ajatuksena on hoitaa suunnasta poikkeamiset nopeammin hyvä linja ja suurempi kulma pyrkiä eroon ja kääntää auton takana. Jos johtava kuljettaja ei kapi vetämään pois auton takana ja edelleen näyttämään hyvää ajosiimaa tekniikka sitten ne myönnetään enemmän pisteitä. Yrittää häiritä sen jahtaa auton ja samalla säilyttää hyvä linja on myös tutkinut, että tuomareiden ja voisi vaikuttaa lopullinen pistemäärä on positiivinen tai negatiivinen tavalla. On tärkeää ymmärtää, että käsitteet Tässä artikkelissa on yleisiä suuntaviivoja pisteyttämällä ajoverkkojen tapahtumia ja on tarkoitus kouluttaa kilpailijoille ja yleisölle. Ne eivät takaa tuloksia, eikä sitä pitäisi käyttää verrata tuloksia kulkeumalle kilpailuihin. Drifting on edelleen subjektiivinen kilpailua ja tuomareiden tapahtuma on lopullinen valta. Heidän päätöksensä on siis lopullinen ja kaikkien hyvien kilpailijoiden pitäisi hyväksyä ilman tunnonvaivat.

Scoring --
  Kun pisteyttämällä yksi Tsuiso taistelu tuomarit jokainen kuljettaja 5 pistettä ennen aikavälillä alkaa ja sitten sen mukaan, mitä tapahtuu aikavälillä ne sitten lisätä tai vähentää pisteitä kilpailijan Summissa niin, että kun lasketaan yhteen ne edelleen Yhteensä 10. Esimerkiksi yksi kuljettaja voidaan myöntää 2 pistettä parempi ajosiimaa kun taas muut sitten löysä 2 pistettä. Tämä tekisi pisteet 7-3 ja ensimmäinen kuljettaja olisi voittanut, jonka marginaali 4 pistettä. Kun ensi-ilta, että menettämistä kuljettaja voi yrittää tehdä hänen pistettä toisen ajon voittaa takaisin johtaa niin, että ne etukäteen, ja seuraava kierros, kun taas voittaneen kuljettajan olisi yrittää puolustaa pistettä johtaa. Kohta tulokset voivat vaihdella 0 - 10-5 - 5 ja jopa pisteet 5,5 - 4,5 voivat näkyä jos tuomarit katsovat, että yksi kuljettaja oli hyvin pientä etumatkaa yli muiden. Jos yksi kuljettaja pyöräytyksiä, kolarit tai sammuu raita on Tsuiso suorittaa muut kilpailija on eniten haluaisin saada 10 - 0 etu. Jos tuomareita on vielä 5-5-pisteet jälkeen molemmat runs, he kysyä kuljettajien alkaa jälleen alusta.

Korit / Ulkonäkö
  Kaikki Korit käytetään on oltava 1:1 mittakaavassa autot, jotka ovat tai olivat jonkin aikaa valmista ja on / oli yleisesti saatavilla. Saadakseen käyttää, kaikki auton laitosten on oltava tunnistettavissa ja yksilöitävissä olevan perustuu täysikokoisina tuotannon auto. N: o fantasia auton Korit voidaan käyttää.

  Korit voi olla minkä tahansa auton, edessä, takana tai neljä akseli moottorin asennettu edessä, keskellä tai takana, niin voi löytyä täysikokoisina kilpailukykyinen ajelehtimista. Kuorma-autot eivät ole sallittuja.

  Laitokset voivat edustaa malleja standardia tai muutetussa muodossa, kuten voidaan olettaa käytettäväksi moottoriurheiluun ja erityisesti kinostavaa. Lisää äskettäin aerodynaamiselta rodun elimet (te tiedätte, muovi "BLOB-muodossa!) Eivät ole sallittuja.

  Säiliö ei tarvitse vastata olemassa nykyisiä täysikokoisina kulkeumalle auton vaan sen pitäisi edustaa yhtä, joka olisi oikeutettu, jos se on käytetty, kun asteikon EDC sarja (ks. EDC säännöt ja ohje)

  Pyörät on oltava realistinen suunnittelu. Aerodynaamiselta "disk" rotu pyörät eivät ole sallittuja.

  Kaikkiin autoihin tuli on oltava hyvä, puhdas kosmeettinen kunnossa, kun alun perin tulla kilpailua. Parhaansa olisi kilpailun aikana pitää kuoren ulkonäköä.

  The bodyshell on kiinnitetty turvallisesti alustan aina, kun käytetään.

  Korit on huolellisesti maalattu ja valmis. Windows saattaa olla selkeitä tai realistisesti sävytetty. N: o epärealistinen reikiä voi olla muita kuin laitoksen posti-ja ilmakuvien reikää.

  Antennit kannustetaan pidettävä sisällä korissa, poissa silmistä.

  Saattaa olla Valaisimien liitteenä Korit lisätä esteettisiä ominaisuuksia.

  Voi vain yksi "tepastelu" tyyppi taka siipi ja / tai läppä spoileri on bodyshell joka on kiinnitettävä lujasti.


Huom:
  Järjestäjät pyrkii tekemään saatavilla tapauksessa molemmat valvontavaliokunnan Renkaat, Yokomo ZERO-ONE "R" Super Drift Renkaat ja HPI T-Drift Renkaat, joka alennettuun hintaan ja Yokomo D1 19T moottorin (ei valvonta-moottori, mutta joukko oikeudellisia moottori) myös Yhdistyneen kuningaskunnan alennettuun hintaan. Ostot on vapaaehtoista, mutta käyttö-, valvonta-renkaat on pakollista. Jos haluat hyödyntää tätä tarjousta, olkaa hyvä merkki nämä näkyvät nimikkeet osuusmuodossa ja erät toimitetaan sinulle tapahtumasta, kuten saatavilla ja maksua. Älä riippuvaisia tästä palvelusta, koska ne eivät ole aina saatavilla!
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tuon suomennoksen perusteella kaikki on (epä) selvää :grin:

Kylätason RC-kuski.

Poissa Nege

  • Veteraani
    • Profiili
Perus Lontookin on helpommin ymmärrettävissä.

Tuo kuullostaa melkein mun tekstiltä rankan saunaillan jälkeen.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Lainaus
  Tämä Head to Head ajosiimaa on arvioida samoin näkökohdat kuin yksin määräosuuttaan perustui, on kuitenkin vielä muutamia periaatteita, jotka tulevat esille. Strateginen ajautuminen on rooli Tsuiso ja tiukan kilpailun ja energia antaa hyvän osoittavat, että katsojia. Tarkka päätellen tällaisen ajautuminen on vaikea selittää, mutta joitakin hahmotellaan sen mennä.

Siinähän se selkeesti on...  :mrgreen:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Toi Google-suomi voittaa kyllä monta vitsikirjaa sekä hyvää aivojumppaa. Aikansa kun sitä yrittää 'tulkata' eikä saa jutusta kii niin on pakko mennä kattoon mitä se on lontoon murteella että ymmärtäis.

Lainaus käyttäjältä: Lainattua FDPA:n säännöistä
Pistevähennykset

Spinnaus tai aliohjautuminen:
Aina kun auto spinnaa tai voimakkaasti aliohjautuu, seuraa kyseisestä ajosuorituksesta
automaattisesti 0 pistettä. Spinnaukseksi luetaan myös osittainen pyörähtäminen tai auton
pysähtyminen kesken suorituksen.

Radalta poistuminen:
Jos ei toisin ole ajajakokouksessa mainittu, niin aina kun kaksi tai useampi rengasta
samanaikaisesti tippuvat radan reunan ulkopuolelle, seuraa kyseisestä ajosuorituksesta
automaattisesti 0 pistettä.
Kaikki radat ovat erilaisia, joten tuomarit osoittavat erikoiskohdissa rajat, jotka luokitellaan
ulosajoksi.

Clipping-pisteet:Clipping-piste on radan sisä- tai ulkoreunalle tuomariston toimesta määritelty, täydellisen
suorituksen ajolinjan osoittava kohta, josta auton kulkureitin tulisi leikata mahdollisimman tarkasti.
Kaikki clipping-pisteet merkitään radan reunukselle keiloilla, tai muilla näkyvilla merkinnöillä. Aina
auton osuessa sisäradan puoleiseen keilaan/merkkiin on se verrattavissa pois radalta ajoon, ja
johtaa vähintään pistevähennykseen riippuen osuman voimakkuudesta. Hipaisua voimakkaampi
osuma johtaa 0 pisteeseen.
Osuminen ulkokaarteen puoleiseen keilaan muulla auton osalla, kuin takapuskurilla (takarengas,
ovi jne) rinnastetaan pois radalta ajoon, ja tuottaa 0 pistettä kyseisestä ajosuorituksesta.
Auton osuessa seinään tai muuhun esteeseen sen vaikuttamatta driftauksen suuntaan tai
nopeuteen, ei osuma aiheuta pistevähennyksiä.

Tuomarointi (Lajittelu, yksittäisajo)

Kuljettajat arvostellaan kolmessa kategoriassa:

NOPEUS, AJOLINJA JA DRIFTAUSKULMA. Lisaksi pisteitä annetaan SHOWMANSHIPISTA.
Kolme arvostelutuomaria arvostelevat ajosuoritukset siten, että kukin tuomari arvostelee
ainoastaan yhtä kolmesta kategoriasta. Show-pisteet tuomaristo määrittelee yhteistuumin. Lopuksi
pisteet lasketaan ajosuorituskohtaisesti. Kahdesta arvosteltavasta ajosuorituksesta parempi
määrittää kuljettajan sijoituksen lajittelussa.

DRIFTAUSKULMA: (MAX 30 pistettä)
Driftauskulma arvostellaan koko radan alueella. Korjaukset, vajaa kulma ja myöhäinen driftauksen
aloitus vähentävät pisteitä. Kuljettajien tulisi aloittaa luisu mahdollisimman aikaisessa vaiheessa
ennen ensimmäistä arvosteltavaa mutkaa, ja säilyttää maksimaalinen luistokulma koko radan
matkalla ilman, että ajolinjaa täytyy korjata.

NOPEUS: (MAX 30 pistettä)
Nopeuden arvostelussa tärkein kriteeri on kuljettajan entryn, eli ensimmäiseen mutkaan
sisääntulon nopeus. Se antaa nopeusarvosteluun kertoimen seuraavan kaavan mukaan:
-Entry 98% sisällä vertailunopeudesta – kerroin 2,0
-Entry 95% sisällä vertailunopeudesta – kerroin 1,7
-Entry 90% sisällä vertailunopeudesta – kerroin 1,4
-Entry 85% sisällä vertailunopeudesta – kerroin 1,2
-Entry alle 85% vertailunopeudesta – kerroin 1,0
Vertailunopeutena käytetään ensisijaisesti harjoitusten nopeinta entryä, mutta sään tai muiden
olosuhteiden muutosten nojalla tuomaristo voi päätöksellään muuttaa vertailunopeutta.
Loppuarvostelu tapahtuu kaasun käytön sekä nopeuden ylläpitämisen mukaan.
Maksimipistemäärä ennen kertoimen huomioimista on 15p. Osakaasulla ajaminen, löysääminen ja
hidas entryn nopeus aiheuttavat matalat pisteet.

AJOLINJA: (MAX 30 pistettä)
Ajolinja on driftingin tärkein osa-alue lajitteluajoissa. Kuljettajat arvostellaan ns. clipping-pisteistä ja
-alueista, jotka osoitetaan kuljettajakokouksessa. Clipping-pisteet voivat sijaita radan sisä- tai
ulkoreunalla. Tuomaroinnin perusteet ovat: kuinka lähelle kuljettaja pääsee clipping-pisteitä
osumatta niitä osoittaviin merkkeihin. Osuminen clipping-merkkeihin, spinnaaminen tai useamman
kuin yhden renkaan pudotus radalta johtaa pistevähennyksiin tai nollaan pisteeseen, paitsi jos
kyseisellä radalla tuomarit erikseen antavat luvan/määräävät leveämmän ajolinjan käyttöön.

STYLE JA SHOWMANSHIP (MAX 10 pistetta)
Tuomarit antavat yhteistuumin maksimissaan 10 pistettä style ja showmanship -kategoriassa.
Tämä subjektiivinen tyylikategoria muodostaa neljännen osa-alueen lajitteluajosuorituksessa.
Arvosteltavia asioita: SAVUN MÄÄRÄ, KAASU POHJASSA AJO, LÄHELLA SEINÄÄ,
MAKSIMAALINEN KULMA, AIKAINEN ENTRY, YLEISÖN REAKTIO yms. Tämä hieman vaihtelee
ratatyypin mukaan. Parhaat kuljettajat ajavat yleensä radan läpi näyttävimmin, joka tietenkin johtaa
suurempaan pistemäärään.

Pisteraja
Tandem-pariajoon osallistumiseen vaadittava minimipistemäärä on 65 pistettä kyseisen kilpailun
lajitteluajossa. Alle tämän pistemäärän ei kuljettajalla ole oikeutta osallistua pariajoon. Näin
pariajoon osallistujat tiedetään riittävän taitaviksi ajamaan myös tandem-vaiheessa, ja virheiden
riski on pieni.

Tandem drift, pariajo
Tandem-eliminaatio käsittää kahden auton peräkkäin driftauksen niin, että kumpikin vuorollaan
ottaa johtoaseman toisen seuratessa takana. Näiden kahden suorituksen perusteella toinen
eliminoidaan ja toinen etenee kaaviossa. Pariajot suoritetaan 16 auton pudotuskaaviona.
Edellä ajavan auton pyrkimyksenä on ajaa virheetön suoritus seuraavan auton painostuksesta
huolimatta. Seuraavan auton pyrkimyksenä yrittää painostaa johtava auto virheisiin seuraamalla
identtistä ajolinjaa noudattaen mahdollisimman lähellä edellä ajavaa, ja näin driftata rata
johtoautoa paremmin. Tandem-driftauksessa on myös tärkeää, että ajosuoritukset pysyvät
yhdenmukaisina koko kilpailun ajan. Kaikkien kuljettajien tulee ajaa vähintään 90% sisällä siitä
tasosta, millä he lajittelusta nousivat kaavioon.

Tandem-ajossa molemmilla kuljettajilla on aluksi 10 pistettä, joista piste vähennetään jokaisesta
ajon aikana sattuneesta virheestä. Kukin kolmesta tuomarista arvostelee tandem-ajon erikseen,
pisteet lasketaan yhteen ja niistä otetaan keskiarvo. Näin saadaan pisteytettyä kuljettajien
keskinäinen paremmuus tandemissa. Jos pisteet ovat molempien ajokertojen jälkeen tasan,
ajetaan uusinta, ”one more time”. Tällöin molemmat ajavat uudelleen sekä johtavana että
seuraavana autona. Yhden uusinnan tulee riittää paremmuuden määrittämiseen.
Jos molemmat kuljettajat spinnaavat, on molempien tulos 0 pistettä. Jos spinnaus on selvästi
toisen kuljettajan syy, tulee 0 pistettä vain spinnauksen aiheuttajalle. Tällöin syyttömän osapuolen
saldoon lasketaan vain ennen spinnausta tapahtuneet virheet.

Johtava auto
Jos johtava auto driftaa alle 90-prosenttisesti lajitteluajon suorituksestaan, seuraa pistevähennys
perässä ajavan estämisestä. Johtavan auton tulee driftata rata läpi vähintään tyydyttävällä tasolla
seuraavan auton painostuksesta huolimatta.

Seuraava auto
Seuraavan auton tulisi seurata johtavan auton ajolinjoja ja yrittää painostaa johtavaa autoa.
Aina, kun seuraava auto poikkeaa johtavan auton ajolinjasta, seuraa pistevähennys, poislukien
tilanteet, joissa johtava auto ajautuu pois ajolinjaltaan oman virheensä seurauksena. Tällöin
seuraava auto jatkaa oikeaa ajolinjaa voiden myös tilan riittäessä suorittaa ohituksen sisäkautta.
Seuraavan auton tulisi koko radan ajan pysytellä mahdollisimman lähellä johtoautoa driftauksen
jatkuessa yhtenäisenä, jotta saisi edun tandem-driftauksessa.

Ohittaminen
Ohittamista ei suositella tandem-ajossa. Jos johtavan-auton ajolinja on hyvä, on ohittaminen
kielletty. Ohittaminen on sallittu ainoastaan silloin, kun johtava auto tekee virheen ja ohittaminen
suoritetaan turvallisesti ja ammattimaisesti. Turvallinen ohitus suoritetaan niin, että ohitettavan
vauhti tai ajolinja ei kärsi ohituksen seurauksena. Ennen ensimmäisen sisäkaarteen clippingpistettä
on ohittaminen ehdottomasti kielletty, ja johtaa 0 pisteeseen.

Törmäykset ja kolaritilanteetTörmäyksen sattuessa tandem-driftauksessa, törmäykseen syyllinen osapuoli menettää kaikki
tuomaripisteensä kyseisestä ajosuorituksesta. Törmäykseksi ei kuitenkaan lasketa kevyttä autojen
koskettamista, joka ei vaikuta sinällään ajosuorituksiin. Rubbing is racing!
Kuljettajilta vaaditaan radan loppuun asti driftausta, vaikka toinen auto keskeyttäisi, pyörähtäisi,
kolaroisi tms. suorituksen aikana. Jokainen ajosuoritus tuomaroidaan loppuun saakka. Jos kolarin
tai törmäyksen vuoksi kumpikaan auto ei voi jatkaa kilpailua, annetaan niille viiden minuutin sijaan
10 minuutin korjausaika.
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Kisoihin ilmeisesti tulee uusi rataprofiili?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Nege

  • Veteraani
    • Profiili
Radan suhteen on ollut suunnitelmia kisoja silmälläpitäen.
Se ei tule olemaan noin tiukka ja syherö kuin nykyisellään.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Toivottavasti toi driftingin ajojärjestys ei enteile lopputuloksia.... :)

En usko että enteilee, numero 1 on meillä oikea onnen numero. Viime krossikisassa poika ajoi nro 1:llä ja kaikki meni penkin alle, kuski/auto/mekatsu/ ei saanut tatsia päälle koko päivänä :wink:

Ja missäs Jerzin ilmo on, onko posti hukannut sähköpostit?  :mrgreen:

Erkki Vanhanen, kommentaattori, ei kisaile vaan murehtii asioita jotka ei häntä kosketa millään tavalla koska ei ole edes tulossa kisoihin.

Kuka osaa ennustaa kuskien nopeuden ja mihin erään kukin olisi pitänyt laittaa? Kertokaa samalla Lottonumerot...
Kylätason RC-kuski.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Toivottavasti toi driftingin ajojärjestys ei enteile lopputuloksia.... :)

En usko että enteilee, numero 1 on meillä oikea onnen numero. Viime krossikisassa poika ajoi nro 1:llä ja kaikki meni penkin alle, kuski/auto/mekatsu/ ei saanut tatsia päälle koko päivänä :wink:

Ja missäs Jerzin ilmo on, onko posti hukannut sähköpostit?  :mrgreen:

Erkki Vanhanen, kommentaattori, ei kisaile vaan murehtii asioita jotka ei häntä kosketa millään tavalla koska ei ole edes tulossa kisoihin.

Kuka osaa ennustaa kuskien nopeuden ja mihin erään kukin olisi pitänyt laittaa? Kertokaa samalla Lottonumerot...


Ei ole kovinkaan vaikeata laittaa kaverit oman tasonsa järjestykseen jos on hiukan seurannut sivusta. Kyselin koska tiedän että erät laitettu mutu tuntumalla, ja kuin minä nyt "uskallan" kysellä minun omalla nimimerkillä että miten on asiat niin ehkä te opitte tästä jotain että joku on ollut hiukan käärmeissään tuosta asiasta. Ei siinä mitään että harrastelijat pommittavat mutta pommittakoon silloin oman tasoisia kavereita jolla ei ole väliä että tuupataanko vai ei anneta tietä joka on yleensä todella vaikea temppu harrastelijoilla välillä.
Muistan erään jutun todella hyvin ja moni muukin jotka olivat paikan päällä kuin sharkki cuppia ajettiin kuin eräältä kaverilta joka sielläkin ajaa kisaa sanottiin että anna tietä niin kaveri siihen että EN ANNA (iso Toni muistaa varmasti tämän myös) :lol:
Kerho kisat pitää olla hauskat ja rennot mutta ei se ole kiva sitten kuunnella että on sitä ja tätä tapahtunut.

2,5,14,17,23,33,34 ja 1,6,18
Nyt on viikonloppuna monta lotto miljonäärejä.

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Ei ole kovinkaan vaikeata laittaa kaverit oman tasonsa järjestykseen jos on hiukan seurannut sivusta. Kyselin koska tiedän että erät laitettu mutu tuntumalla, ja kuin minä nyt "uskallan" kysellä minun omalla nimimerkillä että miten on asiat niin ehkä te opitte tästä jotain että joku on ollut hiukan käärmeissään tuosta asiasta. Ei siinä mitään että harrastelijat pommittavat mutta pommittakoon silloin oman tasoisia kavereita jolla ei ole väliä että tuupataanko vai ei anneta tietä joka on yleensä todella vaikea temppu harrastelijoilla välillä.
Muistan erään jutun todella hyvin ja moni muukin jotka olivat paikan päällä kuin sharkki cuppia ajettiin kuin eräältä kaverilta joka sielläkin ajaa kisaa sanottiin että anna tietä niin kaveri siihen että EN ANNA (iso Toni muistaa varmasti tämän myös) :lol:
Kerho kisat pitää olla hauskat ja rennot mutta ei se ole kiva sitten kuunnella että on sitä ja tätä tapahtunut.

2,5,14,17,23,33,34 ja 1,6,18
Nyt on viikonloppuna monta lotto miljonäärejä.

Jerzi
Tiedoksesi, HIC sarjassa erät on tehty ja tehdään ensisijaisesti sarjatilanteen mukaan ja WJ-osakilpailussa käytettiin WJ:n sarjatilannetta ensisijaisena lähteenä.

Kerroppa sitten miten nämä minikisat olisi voinut järjestellä sivusta seuranneena, kun väkeä tulee ympäri suomen ja muutenkaan ei muista ei sitten ensimmäistäkään naamaa nimen takana (no ehkä kolme :tongue: )? Eli voin myöntää, että näiden minierien taustalla ei ole minkäänlaista logiikkaa... Ainoastaan on katsottu, että ne jotka ajavat molempia luokkia olisi omassa erässään ja tämä on myös huomioitu driftingin ajojärjestyksessä.

Ja toisaalta mitä väliä? Nämä on kuitenkin rennot kerhokisat, missä ei jaeta mestaruuksia...
Old fart

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Phyh...
Mä en ainakaan tuu pitämään hauskaa saati hankkimaan kavereita...
Sopiva haara asento, tiukka etukeno, silmät tapittaa räpäyttämättä koko erän ja armo lasketaan heikkoudeksi.

Ps: tämä viesti sisälsi sarkasmia ja tyhjäpäistä huumoria, eikä tätä viestiä kirjoittaessa vahingoitettu eläimiä...luontoa kylläkin, mutta se on jo eri juttu.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Phyh...
Mä en ainakaan tuu pitämään hauskaa saati hankkimaan kavereita...
Sopiva haara asento, tiukka etukeno, silmät tapittaa räpäyttämättä koko erän ja armo lasketaan heikkoudeksi.

Ja kolmosmutkassa Nege tööttää kylkeen, siinä alkaa silmät räpsyä ja huuto kuulua... :mrgreen:

Äläkä sä jerzi siellä vingu mistään viikkokisoista tai kisajärjestelystä. Oletko kertaakaan edes käynyt Lippiksessä ajamassa, kisaamassa tai katsomassa kisoja? Lopeta jo toi päteminen ja kommentaattorina leikkiminen. Ne huhut taitaa olla ihan sun itse keksimiä juttuja eikä mistään kuultuja, muussa tapauksessa kerro huhujen nimet niin voidaan tarkistaa väittämäsi oikeellisuus. Muussa tapauksessa noi sun huhut luokitellaan apulannan levittämiseksi josta ilmeisesti sulle tulee hyvä mieli kun pääset dissaamaan toisten vapaaehtoistyötä.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Pieni välikevennys ettei mene liian vakavaksi :wink:

Että drifting kisoihin? Koppaan vähän maalia ja liukkaampaa rengasta alle ja kapeammat vanteet... :mrgreen:

Kylätason RC-kuski.

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
bläääh toi on jo vanha , lippiksen radalla on jo nähty maasturi riftinkiä :)
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Niin on, eka taisi olla Pajero ja sitten ilmaantui FJ40 :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Luisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Lainaus


2,5,14,17,23,33,34 ja 1,6,18
Nyt on viikonloppuna monta lotto miljonäärejä.

Jerzi

ja jos noilla voittaa niin kyllähän se harmittaa :p