Kirjoittaja Aihe: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti  (Luettu 14532 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vikketsi

  • Vieras
Vs: Säätöä Säätöä...
« Vastaus #30 : 28.05.07 - klo: 01.02 »
Noniin nyt on säädetty 9*10min tuota "ekaa" säätöä, olen lukenut tuota AP:n ohjetta moneen kertaan mutta meinaa mennä vähän yli.., vielä kun ei tiedä paljoa tästä asiasta..
Siellä puhutaan aukaisusta rikkaammalle päin kun nyt ruuvataan kiinnipäin... ???

Mistä tietää että on suurin piirtein sopivasti säädetty tai ettei mene liian laihalle ja riko konetta. Koneelle pitää antaa kierroksi paljon liikkeelle lähtöön ja kiihtyvyys on heikko mutta kulkee jo kivasti mutta savuttaa pirusti ja vaimon mielestä ääni on kuin "hyttysen itinä"

Onko jossain videoita jossa näkee ja kuulee miten "normaalisti" toimii?

Tuolla "halpa" inframittarilla sain tulpan juuresta mitattua n.70-75 asteen lämpöjä...

Lähinnä olisi siis löydettävä säädöt jolla viittii ajella ja sitten katsoa jos törmäisi kesän aikana johonkin kokeneempaan käyttäjään jolta neuvoja sekä apuja saisi että löytyisi "oikeat säädöt"

En tituleeraa millään muotoa itseäni kokeeneeksi, harrastelija vasta. Oikaiskoot viisaammat jos kerron väärin:

70-75 astetta on aivan liian kylmä arvo mille tahansa nitrokoneelle. Kun aletaan olla yli sadan asteen niin voidaan alkaa tekemään ns. hienosäätöjä. Suurin osa nitrokoneista toimii parhaiten 110-140 asteen välillä, alle sadan harva kone antaa itsestään muuta irti kuin paljon savua ja nuhaisen kulun röpötyksen säestämänä.

Jos oma kone olisi kyseessä, ruuvaisin hieman reilummin, n. puoli kierrosta yläneulaa kiinni. Turvallisempi olisi yläneulaa pyöritellä sen 10min kerrallaan kiinnipäin. Kun lämpö alkaa olla lähellä 110-astetta, alkaa kulkukin muuttumaan aivan suvereenilla tavalla, sen jälkeen kannattaa todellakin pienillä säädöillä kerrallaan hakea säädöt kohdilleen, mikäli tahtoo saada aivan kaiken irti koneestaan.

Koeta jaksaa vain säätää, vaikka se ensikertalaiselta voi tuntuakin toivottomalta. Kun kerran olet saanut säädöt suurinpiirtein kohdalleen, niin osaat kyllä jatkossakin ja paljon pienemällä vaivalla.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #31 : 28.05.07 - klo: 01.48 »
Kun lämmöt on yläneulaa säätämällä saatu tuonne 110 paikkeille, niin alaneulan säätö, jotta auto lähtee kuin rusakko puskasta tai lapasesta  :smiley: ja sitten tyhjäkäynti sopivalle tasolle.

Jos ja kun se auto nyt tuntuu lähtevän toivottoman onnettomasti liikkeelle, niin kokeile säätää luistin päässä olevaa alaneulaa hieman kiinni (5-10min) ja katso onko tällä vaikutusta. (Toista tarvittaessa.) Kun alaneulaa kiristää, niin tyhjäkäyntikierrokset nousevat, joten voit joutua vastaavasti avaamaan tyhjäkäyntiruuvia (päästää luistin enemmän kiinni=kone saa vähemmän ilmaa). Lopullinen alaneulan hierominen on kuitenkin syytä suorittaa vasta kun yläneula on kutakuinkin kohdallaan. Jos säädät nyt alaneulan kohdalleen, niin yläneulan kiristäminen saa alaneulan säädöt laihan puolelle.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #32 : 28.05.07 - klo: 15.54 »
Jos alkaa kulkea, mutta ei lähde paikaltaan hyvin niin ne lähdöt säädetään siitä alaneulasta (luistin päässä). Ei kun taas vähitellen laihemmalla (kiinnipäin) niin auto rupeaa lähtemäänkin.

En todellakaan ole mikään mestari säätäjä ja saattaa tämäkin olla vaan sinnepäin, mutta kyllä sen pitäis jotenkin näin kulkea. Taitaahan kyseessä olla vieläpä sama moottorikin.
http://video.google.com/videoplay?docid=-915551008111182817&q=hobao+hyper+8
Axial SCX 10 TR

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #33 : 28.05.07 - klo: 15.57 »
Pitää kokeilla säädellä...
Pelkään että säädän liikaa ja hajotan moottorin...
Löysin  hyper 8:n perus-säädöt kuvan http://www.hobao.fi/dynpics/pictures/engine/hobao/hyperkaasari.jpg
Tuo on ilmeisesti se mistä minäkin aloitin vai?
Tuo mittari mikä mulla on, sen luotettavuus on heikko kun se on tilaajalahja Tee Itse lehdeltä...

Mutta kai se suuntaa antaa...

Lainaus
niin kokeile säätää luistin päässä olevaa alaneulaa hieman kiinni

Eli vähän tarkennusta siis mistä? tuosta kuvasta varmaan ymmärrän kun sanoo mikä kohta...
Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #34 : 28.05.07 - klo: 16.01 »
Alaneula on tuo tuossa sinisen haitarin päässä. älä missään nimessä koske ruuviin joka on samassa linjassa toisella puolella kaasaria :)
XRAY 808 2009 Spec |

Vikketsi

  • Vieras
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #35 : 28.05.07 - klo: 16.55 »
Alaneula on tuo tuossa sinisen haitarin päässä. älä missään nimessä koske ruuviin joka on samassa linjassa toisella puolella kaasaria :)

Ja miksikähän ei saisi?

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #36 : 28.05.07 - klo: 16.58 »
Mikäli on hakusessa ylä- ja alaneulan säätö, niin keski'neulaan' koskemalla ei kerjää itselleen kuin ongelmia. Tähän kyseiseen vipstaakiin tarvii harvan kokeneemmankaan harrastajan harvassa koneessa edes koskea, kaikissahan tätä ei edes ole.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Vikketsi

  • Vieras
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #37 : 28.05.07 - klo: 17.00 »
Pitää kokeilla säädellä...
Pelkään että säädän liikaa ja hajotan moottorin...
Löysin  hyper 8:n perus-säädöt kuvan http://www.hobao.fi/dynpics/pictures/engine/hobao/hyperkaasari.jpg
Tuo on ilmeisesti se mistä minäkin aloitin vai?
Tuo mittari mikä mulla on, sen luotettavuus on heikko kun se on tilaajalahja Tee Itse lehdeltä...

Mutta kai se suuntaa antaa...

Lainaus
niin kokeile säätää luistin päässä olevaa alaneulaa hieman kiinni

Eli vähän tarkennusta siis mistä? tuosta kuvasta varmaan ymmärrän kun sanoo mikä kohta...

Ei se kone rikki mene, vaikka hetken aikaa kävisikin liian laihalla. Sitten tietysti eri asia jos tankkitolkulla vinguttaa liian kuumana/laihana. Säädä vain aluksi nyt sillain että ne lämmöt nousee sinne sadan asteen hujakoille tai hieman ylikin.

Uskoisin että jos mittari on päällisin puolin ehjä ja siisti, niin ihan riittävän tarkka se on.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Säätöä Säätöä...
« Vastaus #38 : 28.05.07 - klo: 17.59 »
70-75 astetta on aivan liian kylmä arvo mille tahansa nitrokoneelle. Kun aletaan olla yli sadan asteen niin voidaan alkaa tekemään ns. hienosäätöjä. Suurin osa nitrokoneista toimii parhaiten 110-140 asteen välillä, alle sadan harva kone antaa itsestään muuta irti kuin paljon savua ja nuhaisen kulun röpötyksen säestämänä.

Siis juu, kuumempana saisi käydä jo ihan senkin takia, että sylinteriputki laajenemalla laajentuu tarpeeksi suureksi koneen käydessä. Jos kone käy liian kylmänä, niin sylinteriputki ei laajene tarpeeksi, vaan kuluu liikaa. Sitten kun säädöt pistetäänkin kohdalöleen, niin kone onkin lämpeämisen jälkeen väljä....
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #39 : 28.05.07 - klo: 21.19 »
Noniin nyt säädin 2*10min lisää ja rupes lähteen ihan hyvin ei sutimalla mutta ihan kivasti ja kulkee hyvin, pelkään että säädin liikaa lämpöjä mittasin parhain arvo 120C mutta 110C paikkeilla pääsääntöisesti oli heti ajosta..
Pitäskö säätää takas päin ja sitten tuota seuraavaa säätöä alkaa tehdä vai onko se tarpeellista...

Koitan saada videon huomenna kulusta, ei viits sateella mennä kuvaan..

Piili sulatti koriin reiän onkohan normaalia?

Pystyykö ja kannattaako jarrun säätö? Meinaa että kun kulkee niin meinaa olla hitaan puoleinen tuo pysähtyminen...
Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.

Poissa Tikkeri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #40 : 28.05.07 - klo: 21.24 »
Ei ole tarpeellista enempää säätää ainakaan rikkaammalle. Lämmöt on juurikin sillä aluella mikä on varsin optimaalinen. Se että pilli sulatti reijän koriin on vain siitä johtuvaa että kori pääsee liian lähelle pilliä, laita koriin pillin lähettyville sisäpuolelle esim alumiiniteippiä. Jarrut on kyllä hyvä olla olemassa. Uskoisin että joku avulias neuvoo kohta miten ne säädetään linkistöstä. Itse en osaa selittämällä selittää kuin tämä tapahtuu.
Xray 808 2009
Powered by: Tyhjä lompakko

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #41 : 28.05.07 - klo: 21.35 »
Hyper ST:n jarrut olivat kyllä meikäläiselläkin aika mahottomat, ei menaan halunut pysähtyä lainkaan, meni suunnilleen puoli Lavangon suoraa että sai pysähtymään..
Laitoin alkuperäisen ohjaus-servon kaasuservon tilalle, auttoi selvästi.. Ja siis ohjaukseen vielä parempi.. Yksi mikä voisi auttaa ilman uuden servon ostoa on siirtää vivuston kiinnityspiste servosarvessa lähemmäs servon akselia, eli lyhempi vipu -> hieman enemmän voimaa..

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #42 : 28.05.07 - klo: 22.22 »
Hyper ST:n jarrut olivat kyllä meikäläiselläkin aika mahottomat, ei menaan halunut pysähtyä lainkaan, meni suunnilleen puoli Lavangon suoraa että sai pysähtymään..
Laitoin alkuperäisen ohjaus-servon kaasuservon tilalle, auttoi selvästi.. Ja siis ohjaukseen vielä parempi.. Yksi mikä voisi auttaa ilman uuden servon ostoa on siirtää vivuston kiinnityspiste servosarvessa lähemmäs servon akselia, eli lyhempi vipu -> hieman enemmän voimaa..

Tilaa Nikolta tai hae Hokelta lasikuitujarrulevyt. 5-6 kiloa vääntävälläkin servolla vetää renkaat lukkoon vauhdissa kuin vauhdissa jos haluaa........... ja loppu jarruhuolet.

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #43 : 28.05.07 - klo: 22.27 »
Joo kuitu levyt on ihan ehdottomat ku on nyt tän kauden ollu käytössä noissa omissa vessoissa,  voin kokemuksesta kertoa että toimii ja pusähtyy. Ainaki honkkarin perus autossa nähny ku kolmen kilon perusservolla renkaat lukossa!! eli ei tarvii mitää 13kg servoa ku on oikeet jarrut!
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #44 : 28.05.07 - klo: 22.42 »
Pitää varmaan koittaa säädellä jarruja ensin ja opetella vähän auton tekniikkaa ennen kuin rupeaa osien vaihtamista opetteleen...
Tosin ehkä jarruihin pitäs panostaa että auto säilyy ehjänä edes vähän aikaa...

Oliko muuten mitään linkiä noihin parempii jarrulevyihin jotka sopii tähän?

Nikolta, Hokelta... Meillä on Helsinkiin matkaa 500km että käväsen heti aamusta...  :mrgreen:
No kyllä sitä varmaan lomalla voisi jossain piipahtaa ihmisten ilmoilla ja käydä ostoksilla jne..
Tosin kyllähän kusti polkee...
Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #45 : 29.05.07 - klo: 11.08 »
siinä sulle.........http://www.hobao.fi/fi/main.php?mod=prod&prod_id=151. Ja tuo hakeminen oli tarkoitettu blaahille kuten häntä lainasinkin tohon tekstiin.

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #46 : 29.05.07 - klo: 21.08 »
Taas olisi videoita sivun alalaidassa www.huvis.fi 

Jos saisi palautetta missä vaiheessa säädöt on, en ole koskenut vielä kuin pääneulaan.
auto röpeltää mutta kulkee, ei kylläkään sutimalla kiihdy...

Huomasin tulpan ympärillä öljyä tuli varmaan aluksi kun tylppaa piti löysällä kun ei muuten lähtenyt käyntiin, nyt on ainakin kireällä... Miten saisi putsattua ilman että likaa pääsee Lkaasariin jne.. Topsipuikolla ainakin enimmät... isäksi huomasin että piili on ihan ruosteessa...
kuvia noista (kuvia linkissä) sivu latautuu hitaasti kuvat liian isoja
Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.

Poissa säästäjä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #47 : 29.05.07 - klo: 21.10 »
Ei ole ruosteessa. :cheesy:
[Hong Nor x1crt]

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #48 : 29.05.07 - klo: 21.14 »
Ei ole ruosteessa. :cheesy:

Eli siis se on palamatonta menovettä ja hiekkaa.. Millä saa putsattua "kiillotettua"?
Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.

Poissa säästäjä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #49 : 29.05.07 - klo: 21.17 »
Katoin tossa omaa pilliä ni tuntuis,että ne on kiven hakkaumia mutta luulen että se johtuu pillin lämpötilasta.Ei taida voida kiillottaa tai mitään.
[Hong Nor x1crt]

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #50 : 29.05.07 - klo: 22.12 »
Katoin tossa omaa pilliä ni tuntuis,että ne on kiven hakkaumia mutta luulen että se johtuu pillin lämpötilasta.Ei taida voida kiillottaa tai mitään.

Koitin vähän raaputtaa ja tuli ihan hyvää pintaa joskin tummaa näkyviin, oli karheaa kuin hiekkaa kiinni siinä...
Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #51 : 22.11.07 - klo: 13.37 »
Eli ongelma on seuraavanlainen:
minulla on käytetty .27 team infinityn kone jota en oikein saa käyntiin. Olen ryypyttänyt konetta asianmukaisesti, tulppia on kokeiltu 5:ttä erilaista, kaikki tulpat on toimivia ja hehkut on toimivia kanssa.

Pari kertaa koneen olen saanut käyntiin mutta mosa sammuu melkein heti. Sen verta huomasin että tyhjäkäynti on aika rikkaalla... Tyhjäkäynti ja muut ruuvit on säädetty tehdasasetuksille. Kone ei ole väljä mutta ei uusikaan. Kuhn yritän konetta käynnistää starttiboksilla niin se kone sillain "pätkyttää" mutta ei yritä kunnolla käyntiin. Hiustenkuivaajalla on lämmitetty ja apua ei ollut siitäkään.

Eilen ja tänään olen yrittänyt starttailla mutta ei ole onnistanut. Polttoainetta jäi tankkiin yön yli, onkohan se jo noin lyhyessä ajassa mennyt vanhaksi...?

Olen puhaltanut polttoaineen kaasarille siitä polttoainetankin paineputkesta ja olen huomannut että kun polttoaine saavuttaa kaasarin niin kuuluu sellainen pieni kuplimis-ääni kaasarista - normaalia?

Mitä tässä kannattaisi kokeilla seuraavaksi?

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #52 : 22.11.07 - klo: 16.01 »
Räjähdykseen tarvitaan ilmaa, nitroa ja sytykettä. Mikä näistä voisi puuttua?

Eilinen polttoaine pitäisi olla vielä ok, mutta tiedä se oliko se eilinen soppa varmasti kunnollista. Kummin kaiman sedän 10 vuotta varastossa ollut lennokkilöbö ei ole (halpaa - menee vain hermot). 

Toiseksi tarkista tyhjäkäyntiasetus. Ilmanputsari+kurkku pois ja katsot, että kurkku jää vajaan millin auki, kun on luisti kiinni työnnettynä. Laitat putsarin takaisin huolellisesti.

Hiusten kuivaajaa tarvitaan vain tehdastiukan koneen helpottamiseksi tai pakkasen jäähdyttämän koneen notkistamiseen. 

Kuvatun perusteella veikkaan, että sinulta puuttuu sytkä, koska kone on täynnä polttoainetta liiallisen ryypyttämisen ja neula-asetusten takia (tehdasasetukset ovat uuden koneen käynnistämisasetus, jo käytettyä täytyy laihentaa). Lataa hehku, varmista sen toiminta irrallisella tulpalla, laita se kokeiltu tulppa koneeseen, kierrä alapään säätöruuvia kiinni eli seosta laihemmalle. Laihentele aluksi reilusti neljänneskierros kerrallaan vaikka molempia seos- ja alapään ruuveja kunnes jää toimimaan. Jos hehkun irroitus sammuttaa, niin jatkat laihentamista. Kun jää käyntiin, niin rupeat tekemään pieniä säätöjä koneen käytöksen mukaan.

Normaali "päreesi" korvaat märällä koivuhalolla. Mieti mikä puuttuu (polttoaine, ilma vai sytkä)?

Poissa Pietu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #53 : 22.11.07 - klo: 20.09 »
en jaksanu lukia kaikkia viestiä mutta yks keino ryypyttämiseen ilman erillistä ryyppyä on ku pirät sormea pakoputkella ja nyit(jos saat narun liikkumahan :afro:)

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #54 : 22.11.07 - klo: 22.44 »
"jsiksu":lle.
Lueskele tämän foorumin vanhoja juttuja ja käytä hakua. Googleta tueksi ja sit lopuks omat kokeilut.
Oot jo saanu vähän perustietoja harrastukselles. Koita löytää nyt jo tietämies faktojen perusteella vanhoista jutuista tarvitsemasi lisätiedot. Kyllä se siitä, usein menee ainakin yks kesä radalla harjotellessa ja säätäessä ennen kun rupee vehkeet laulaan.
Tollanen kone muuten "laulaa" kun käy täysillä. Jossain vaiheessa tulee vastaan erilaisten tulppienkin kokeileminen. En ole ihan varma tosta, mut joissain koneissa se vaikuttaa paljonkin käyntiin. Varsinkin lämpöihin.

Onnea matkaan ja muista että "Polttiskrossi ei kiristä pipoa". (c)Teippimies.  :afro:

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #55 : 24.11.07 - klo: 17.17 »
Jatkan vielä samasta aiheesta :)

Eli moottori lähtee nyt hyvin käyntiin mutta aika laihalle piti käännellä ruuvit ennenkuin jaksaa pysyä käynnissä. Eli säädin 10minuuttia kerrallaan ylä- ja alaruuveja kunnes pysy käynnissä/lähti käyntiin. Tyhjäkäyntiruuvin säädin siihen yhteen milliin.

Ongelma on siis että nykyisillä säädöillä kone lähtee käymään ja käy tyhjäkäyntiä hyvin mutta välillä kone tahtoo hyytyä ajosta. Koneen sammuessa kierrokset eivät kuitenkaan nouse loppua kohti... Savua ei tule mitenkään runsaasti mutta lämmöt on liian korkeat, mittasin 145 astetta ajosta (!). Pakkasta oli jotain 4 astetta kun ajelin vähän ilman koppaa. Oliskohan tulppa liian kylmä vai kuuma? Jos säätää yhtään rikkaammalle, ylä- tai alaruuvia niin kone ei lähde käyntiin tai sammahtaa. Koneen pitää antaa käydä jonkin aikaa että "jaksaa" lähteä liikkeelle.. normaalia?

Eli liian laihalla taitaa olla mutta jos rikastaa niin ei käynnisty...?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Eka polttis kotona, ongelmia riesaksi asti
« Vastaus #56 : 24.11.07 - klo: 17.42 »
Eli moottorisi on pahasti piikillä.
Tuö hyytyminen ajossa jo kertoo sen.
Vieläpä noin korkeat lämmöt.

Käännä pääneulaa hieman auki. Vartti saattaa jo riittää.
Tässä näet myös miksi on tärkeä säätää neuloja vain vähän kerrallaan.
Olet säätänyt kympin kerrallaan... Se on hyvä kun moottori on selvästi rikkaalla, mutta kun aletaan olemaan jo hyvien säätöjen lähimaastossa niin korkeintaan vitonen kerrallaan.

Mikäli sinulla on tosiaan ongelmia saada moottori pysymään käynnissä niin nota karvanverran tyhjäkäyntiä.
En muista onko ollut kysettä tulpasta mitä käytät, mutta myös pykälän lämpimämpi tulppa saattaisi auttaa.

Mutta aivan ensinmäisenä pääneulaa vartti auki ja uusiks kokeilemaan.
Tässä myös nähdään miksi on tärkeää että ensin säädetään yläpää ja vasta sitten kosketaan muihin neuloihin.
Kun nyt avaat yläneulaa niin mahdollisesti moottori käy vielä huonommin tyhjää... Säädä silloin alaneulaa hieman kiinni.

Ja muistathan että säädöt tehvään vain lämpöiselle koneelle.
Eli käännä ensin yläneulaa vartti auki, aja moottori lämpimäksi ja vasta sitten ihmettelet kuinka moottori toimii.