Sawe! Osta oikeasti takavetotrukki, eli Firestorm tai Asson T4 niinkuin täällä on suositeltu. Ehkä huolettomin ois toi HPI, mitä meidän radalla valtaosa on (mulla ja xertyllä on T4), rassausta(eli pakollista ylläpitoa) on HPI:ssä ehkä hieman vähemmän esim tasauspyörästön osalta kun ei ole kuuladiffi niinku assossa jota pitää voidella kohtuu usein että pysyy smoothina. Lisäksi täysmetallinen laatikko kestää paremmin 3s lipon tehot jos välttämättä tahtoo pilata auton sellasella möykyllä
Assossa on "sulake"ratas välissä joka luistokytkimet tiukalla sorvautuu helposti hajalle 3S lipoilla ja älyttömissä pito-olosuhteissa, tosin korvaava osa maksaa abt 2 taalaa, joten ei se nyt niin iso menetys ole.
Traxxasin(rustler) kanssa on taas iso miinus silmämääräisesti meikän tekemä ajo-ominaisuusanalyysi, omasta mielestä noi HPI:t pesee alustan osalta rustlerit mennen tullen.
En suosittele mitään "iso"renkaisia vekottimia, eli revoa yms. Niillä rata-ajo on kyllä vähän komuraa ja muutenkaan ne eivät oikein hyvin meidän baanalle edes sovi. Takavetotrukilla kyllä pääsee sit toisaalta taas montulla ihan yhtähyvin ku jollain tiilitalon kokosella nelivetomonsterilla, missään louhikossa kun ei ole mielekästä ajaa millään.
Osta uusi auto, uusi on aina uusi ja varmasti pysyy kasassa pidempään kuin hyvä käytetty. Tosin käytetyissä on yleensä varaosia sit taas mukana reilusti, eli vaakakuppi kallistuu niiltä osin suureen kaupantekijäisosamäärään.
Keulimista voi rajoitella slipperin säädöillä ja tasapainottamalla auto yleensäkin kulkemaan pyörät maassa. Tietty isolla teholla mikään ei rajoita (3s lipot jne) auton keulimista, mut ei semmosta kyllä tarvikkaan sillä 2s lipolla laite kulkee kyllä ominaisuuksien rajoilla laparenkailla.
Tuu sawe sinäkin tutustumaan ihan radalle noihin meidän laitteisiin vaikka jo tänään (ja vie mut ja Harwit radalta takas kaupunkiin ku meillä on kulkuongelma kotiin :mrgreen: ) ja pääset kokeilemaan ja ihmettelemään livenä mitä noi on. Auto kantsii valita sen mukaan missä ajaa, mutta voin kertoa tällä omalla alle vuoden kokemuksella että tuo rata-ajo on OIKEASTI ihan tolkuttoman siistiä touhua verrattuna päättömään parkkipaikkasuttaamiseen, että siihen jää koukkuun!
Slash (ja vastaavanlainen Asson SC10) on sit taas ns. corr luokan auto joissa esim hyppyominaisuudet radalla on hieman vaativammat ja rengasvalintaan tarttee hetken paneutumista. Itse laittaisin mieluiten trukin.
Niin tänään ois ratapäivä, niinkuin oon monesti jo todennu! Tulkaa uudetkin kaverit ihmettelemään! Samoten jos jonku autossa mahtuu takaisin, niin kyytiä kaupunkiin kaipaa meikä + harw!