Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - Skal Tura

Sivuja: [1]
1
Keskustelua kaupankäynnistä / Hobbylinna
« : 24.04.08 - klo: 00.21 »
Tänään mentiin hobbylinnaan kaverin kanssa, aikeissa hakea LiPo balanseri ja mahdollisesti joku hyvä LiPo-akku :)

Kaupat syntyi V-Balancer laitteesta ja Nosramin 5300mAh LiPosta, ilmeisesti itse omistaja palveli.

V-Balancerista nimenomaan kysyin että onko se lataava, kun ei ota tolkkua sivujen kuvauksesta, hän vastaa että kyllä on, virtalähteeseen vaa kiinni ja se on just mitä tartten, eli tasaavalaturi ja vauhtia lisää lataukseen.

Noh, pääsen himaan, laitehan ei toimi lainkaan kun yrittää ladata, eikä pikaliitoksella balansointikaan, plussana ohjekirjassa lukee että 55V Input voltage ja eiku takasin! Kiva matka ruuhka-aikaan vielä.

Meen sinne, laite on muuttunut pelkäksi tasajaaksi, ja laite toimii kuin junan vessa kunhan saadaan sopivaa kaapelia ja piuhaa oikeeseen järjestykseen, mutta veivät laitteen varaston puolelle eka pitkäksi aikaa ... ja heti sen jälkeen toimii kun junanvessa!

Laite oli myös muuttunut siis pelkäksi balanseriksi, joka pistetään laturin perään, ja heti yritetään myydä latainta kun on keritty valittamasta et mun akut ja lataimet ja kaikki on sökönä, vasta kun totesin että kaikki testattu ehjäks puheenaihe vaihtu: Kauppaamassa laturia, virtalähdettä jne. eka, lopulta tuikkaa kouraan adapterin, ja siitäkin vielä rahaa vaati.

Ei suostunut myöntää että olis antanut ymmärtää et se ei lataa lainkaan, ja väärinkäsityksen piikkiin pistäen.

Illemmalla näin kaverin uudestaan jonka kanssa käytiin siellä, ja se vahvisti että nimenomaan anto ymmärtää että se myös lataa, virtalähde on ainut mitä tarvitaan.

Näin on taas jymäytetty jotakuta joka on justiinsa LiPoihin siirtynyt eikä tiedä mitä kattoa *thumbs up*

Uutta reissua sinne josko edes JOTENKI suostuis kompensoimaan harhaanjohtoa, ilman että sitä alkaa kuluttujain suoja viranomaisille viemään, näin kun on varmistettu että en ollut ainut väärinkäsittänyt!

Päivitän jahka on uudestaan käyty. Per reissu sinne vaan maksaa sen 15-20e -.-
ja myivät siis tosiaankin avatussa paketissa sen V-Balancerin alunperinkin, liekö ollu jo palautettu toimimattomana muutenkin?

2
Sähköautot / Trinity N60 Auki?
« : 23.04.08 - klo: 00.16 »
Pitäis saada Trinity N60 motti auki, siel on ilmeisesti kiviä, miten se onnistuu? Kannussa on vaan yks kuusiokoloruuvi, sen avauksesta ei tapahtunu mtn :(

Mitä harjattomalle käy kun se kuumenee liikaa? Mikä on se kipupiste minkä yli ei saa kuumeta?

3
Eli Tamiya TT-01:ssä Gyro, joka paikallaan olessaankin kääntää vasemmalle renkaita.

Suoraan ajaessa vetää autoa jatkuvasti vasen oikee vatkausta.

Gainia pienemmälle kääntää vähemmän, just toi raja jossa se alkaa kääntää vasuriin ni on iso hyppy siinä paljonko se kääntää ja just siel rajamailla on tarpeeks, mut hetken ajon jälkee alkaa vatkaamaan :(

Missäköhän vika vois olla? Kastunu? Kosteutta? Yksinkertasesti p*skana?

4
Sähköautot / Servon jännitteen nosto?
« : 21.06.05 - klo: 14.49 »
Elikkä, tossa katellessa futaban servo specsei tuli mieleen että voisko servon jännitettä nostaa 'turvallisesti'?
Elinikähän sillä lyhenee mutta...

Futaban S3003 servolla, ja mitatessa jännite täydellä akulla 5.5V, voisko sille ottaa suoraan akulta virran? eli mitä sattuu sitten olee kullonki.
Täysin täytee ladatusta akusta mittasin 8.5 vai 8.8V eli aika huima nousu alkuun.

Ongelmana on myös että ohjaus katoo jo ennenku on täysin tehot kadonnu...

(moottori & nopari vaihdettu parempiin samantien..)

Sivuja: [1]