Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Skal Tura

Sivuja: [1]
1
Ei tee myöskään nimelle se hyvää että joutuu koko ajan palauttelemaan tavaraa, kun monesti tulee väärää.

kerrankin sanoin että fg monster truckkiin koritolpat eteen ja myyjä kysyi että pitkät vai lyhyet sanoin että pitkät.

Noh siinä oottelin tolppia ja sitten ne tuli avasin iloissani paketin että pääsen ajamaan, muttah siellä olikin lyhyet tolpat vaikka sanoin pitkät..

Ja tottakai se oli sun moka että sait eri tavaraa ku mitä tilasit >;D
Odotellaan hissukseen niin näin Mikko sieltä Hobbylinnasta varmaa sanoo :D

2
Täällä on hyvin PRO Hobbylinna meininki, mutta päätin nytten vastata kuitenkin kerta ketju on taas elossa.

On päästy jo siihen lopputulokseen että kaikki skippaa täysin mitä kirjoitan, tai tulkitsee "vapaasti, haluamallaan tavalla".

Tuo Hobbylinnan oma vastaus kyllä vaatii vastineen!

Sanoin heti myyjälle etten tiedä LiPo:sta mitään, siirryin juuri käyttämään niitä. Mitä tietotaidon arviointia siihen tarvii että sanoo "En tiedä mitään LiPoista" :D Saa olla aika "valikoiva kuulo" jos tuo tarkoittaa "tietää hyvin". :)
Aloittelija RC harrastuksen piirissä en ole, ja senkin myös mielestäni mainitsin, mutta kyse oli LiPo:sta, jotka oli vielä siinä vaiheessa täysin uutta minulle.

Tuo että näytettiin että laite toimii kuitenkin on hyvää palvelua, mutta ei poista sitä faktaa että väärinymmärrys on päässyt syntymään. Kaksi henkilöä luuli että laite myös lataa, mistä tällänen väärinymmärrys pääsee tapahtumaan onkin taas eri kysymys. Koskaan en myöskään ole olettanu että Balanceri = Latain. Tästä kyseistä laitteesta käsitys tuli keskustellessa myyjän kanssa.

Vien kuitenkin euroni jonnekkin muualle tästä lähtien, vaikka hobbylinnasta oli kätsy hakea tiettyjä asioita jos tarvitsi nopeesti.

3
Lopeta nyt jo toi kitinä täällä foorumilla ja mene selvittämään asia kauppiaan/myyjän kanssa, täällä tuskin asia tulee selviämään.

Jos luit, siellä on käyty kertaalleen, jonka jälkeen varmistettu että en ollut ainut väärin ymmärtänyt/kuullut.

Menen heti jos maksat sen 30€ mitä yks reissu maksaa käydä siellä, muuten saa odottaa että on asiaa sinne päin muutenkin.

4
Tehdäämpä asia ytimekkääksi:

- Nimenomaan kysyttiin onko latavaa & balansoiva, että pelkkä virtalähde riittää: Myyjä vastaa: KYLLÄ
- Kaksi henkilöä käsitti asian niin että kyseessä on laturi, joka balansoi.
- Tuote ei lähtenyt toimimaan odotetulla tavalla: Ei reaktiota kun laittoi virtalähteeseen kiinni, ei reaktiota kun akun kytki kiinni, balanseri piuhojen kanssa joko kävi sähläys tai laite ei toiminut. lisäksi ohjekirjassa luki input voltage 55V jonka jälkeen totesin et nyt riitti
- Asiakas EI hae korvauksia, vaan myytyä vastaavaa laitetta / jotain mikä tekee kaupasta jälleen tyydyttävän, esimerkiksi, vaihto halvempaan pelkkään balanseriin ja väliraha takaisin / vaihto muihin tuotteisiin.
- Myyjä haluu vain myydä lisää, ja kyllä, tokalla reissulla tuli 2½e adapteri matkaan, josta maksettu.
- Asiasta ensimmäiseksi otettu yhteyttä liikkeeseen
- Tokalla reissulla asia käsitetty että asiakas ymmärsi väärin
- Myöhemmin vahvistettu että laite myyty lataajana joka balansoi

Tulikohan tää jokaiselle nytten selväksi jolla on jotakin eriskummallisia vaikeuksia ymmärtää lukemaansa?

Myyjällä on vastuu varmistaa että tuotetta mainostetaan sinä mitä se on, ja se ei ole harhaanjohtavasti tai helposti väärinymmärrettävästi esitetty.

5
monessa paikassa jos tuotetta ei osata käyttää niin se näyttäminen on lisämaksullinen palvelu.

Paitsi jos asiakas tulee ja totee tuotteen olevan rikki, niitten pitää joko näyttää se toimivaksi, vaihtaa tuote, tai purkaa kaupat. Kauppias ei ole se jolla on kaikki valta ei mitään vastuuta, pikemminkin päinvastoin. Kauppiaalla on vastuu myymiensä tuotteiden toimivuudesta, ja asiakkaalla ainakin pitäisi olla valta sitä vaan joutuu turhan usein hakemaan virallisia teitä, asiakkaan oikeuksia siis.

Kysymys kuuluukiin, että oletko Hobbylinnalla töissä? Et suostu joko lukemaan tai ymmärtämään viestiä, ja kokoajan yrität sysätä että pelkästään asiakkaan moka kyseessä, ja hobbylinna on toiminut suorastaan enkelimäisesti... Miks tää haiskahtaa?

6
No mikäs tuossa nyt muka?
Voiko noin yksinkertaista asiaa tuota lyhemmin enää sanoa.

Jos kiinnostaa > etsi, jos ei kiinnosta niin elä etsi.

Vai meinasitko, että pitäis vanhat jutut sulle valmiiseen pöytään kaivella esille?
Ei tuo nyt voi niin vaikeaa olla (luulisin).

Vielä ystävällisempi :D

Tollee pikaseen katottunu keskustelua kaupankäynnistä osiolla ei mikää npistä silmään, aiheita valittavanaki on joku 10 sellasta jotka ei oo ikuisuuden vanhoja :D

Pelkkä hakusanan kertominen olis ollu sulle helpompaa, tai vähemmän kirjottamista varmaan olis ollu kertoa asia ytimessään: Mistä kyse?

7
Tää olis kyllä aika hyvä :D

Mä pystyisin kohtuu helposti tekee teknisen puolen, jos saan vapaata aikaa niin viikossa ois valmista teknisesti (vapaan ajan saaminen onki sit hankalampi juttu!)

Voisin hyvinki kyhätä teknisesti kaiken tarvittavan, mutta tarttee siihen jonku muun sitten päivittelemään eli seuraamaan että tiedot haetaan oikein, ja onko uusia tuotteita/ryhmiä seurattavaks, onhan kaikki oikeissa kategorioissaan jne :) Siihen mulla ei aika eikä kiinnostus riitä.

Eli jos tohon kohtaa löytyy vähintään 2-3 innokasta, niin voin alkaa soodaamaan tota palvelua aikataululla sanotaanko että heinäkuussa valmista, niin ettei aika oo muilta jutuilta pois :)

Kuten tuossa on mainittukkin, en ihan ilman tätä tekis kuitenkaan, on siinä mun resursseja kiinni myöskin, vaan mainostulot ois tähtäimessä, ja mikä ettei jos laitaan kyhäis jossain vaiheessa ihan kaupanki jossa myytäis harvinaisempia viriosia vaikka tiettyihin autoihin.

Multa löytyy taidon joka tarvitaan toteuttamiseen, lisäksi myös ylläpito suoraan omasta takaa. Ja jos tuon tekis silleen et on kunnon admin paneeli niin että nää vapaahetoset sisällöntarkastajat vois jopa itse lisätä kauppoja jne. määrittää ne mitä haetaan :D

Tuollanen "botti" tunnetaan paremmalta nimeltään scraperinä, ja noita on jo muutamia tullu toteutettua :) Osa joista on toiminut menestyksellisesti jo parikin vuotta :)

8
Etsivä löytää...

No tuopa ystäväälinen vastaus

9
noparin vesisuojaus:
 kahvinsuodatinpussi imemään kosteutta
 joku ohut muovipussi ympärille ja teipillä kiinni.
se muovi päälle ei tartte edes olla kovin tiivis, toi kahvinsuodatinpussi imasee sen kaiken kosteuden ja saa olla todella märkä ennenku menee läpi + kuuma nopari tekee luokseen kuivaa.

sähköteippiä renkaisiin: Lähes ilmaset driftin renkaat :P  (Jos auto kulkee prkleessti ni sit pistä kunnolla sitä, harjallisille riittää kerros pari, mut pistä vaik mamba max, kunnon akku ja motti ..)

jos isoissa autoissa jeesus teippi korjaa kaiken, ni tippaliima tekee saman 1:10! :)

Kierre: ruokasoodaa + tippaliimaa sekasin, ruuvaa touchpointtiin, anna kuivua, ruuvaa kunnolla kiinni. (kerran testattu vaa, en oo vielä irrottanu)

Tippaliiman pikakuivaus: talouspaperi / vessapaperi. pistä kohteeseen tippaliimaa, länttää sopivan kokonen pala talouspaperia, pistä lisää tippaliimaa. kuiva sekunneissa :) Ei tartte kallista kakskomponentti kikkailua, lisäks toi paperi toimii "vahvikkeena" siinä -> siitä tulee täysin kova ja jämähtää kiinni siihen. vähän kun oisit just saanu 2mm kerroksen tippaliimaa siihen ;)

Tippaliiman saa irti niin kalliilla aineella ku kuuma vesi :) (ylikipurajan)

halkeilleet lexan kopatha tunnetusti korjataan sikafleksillä!

Takaspoikka tehdään jauheliharasian tjsp kulmasta leikaten :)

lakru klappaa pesässään? Putsaa pesä & lakru, ruuvilukitetta (ei tippaliimaa!) pesään tai lakrulle ja kiinni (kohtuu nopeesti), kuivuttuaan ei klappaa enää! :) parempi kuin paperisuikaleet öljyttynä. varo ettei mee kuulalakrun kylkeen

Öljy lopussa? keittiöstä löytyy lisää, mitäs se rypsiöljy purkki sisältääkään? ;) mm. vuonna nakki ja kilpi on ilmeisesti käytetty jenkkiautoissa moottoriöljynä....

tässä mitä ny pikaseen tuli keskellä yötä mieleen :)
osa varmaan itsestään selvyyksiä ... suurimmasta osasta kiitoksed 4wdkanootille jolta suurin osa näistä on tullut :)




10
Tosiaan tuossa gyrossa ei itsellänikään mitään manuskoja tahi merkistä hajuakaan. Ostin sen käytettynä. Mutta eipä siinä mitään kalibrointinappuloitakaan ole. Gainia vain voi säätää, ja gyron kääntää toisinpäin jos korjaa väärin. Käsittääkseni autoihin tarkoitetuissa gyroissa ei mitään eroja ole. Eikös tuo hpi:n D-box ole täysin sama kampe kuin Futaba G-190. Ovat vain omat tarrat laitelleet pintaan niin on niin driftboxi että, ja hinta noussut samalla :).

Varmista että gyro on varmasti suorassa, ja koita hakea gainilla joku sopiva asento. Tietty outoa jos se itsekseen vatkaa. Ottaa varmaan jostain häiriötä? Sijainnin muuttaminen vois olla myös kokeilun arvoinen asia.

se oli keskipilarissa kiinni kakspuoleisella, kunnes hajos. Ilmeisesti kovilla kierroksilla kun kardaani alko resonoimaan (kyllä se alukardaani), ni se iski gyroon, ei kyl ohjannu siinä, mut se lopulta irtos kuperkeikassa ja ilmeisesti sai kivestä ja rikkihän se meni :(
nyt vetää vasuriin jatkuvasti, et kait se oli riksrakspoks kellogs rice crispies jo alkujaanki :D

siinä gainissa oli ihme kohta myöskin, eka ei mtn, iha pikkasen lisää niin alkaa kampee ja alkaa olee tarpeeks gainia. jos yritit trimmeristä saada menee suoraan, vatkaaminen paheni.

Sit välil se toimi hetken :D helpotti kyl prkleesti :) Tosin myöhemmin sain sitten alustanki säätöihin jolla se meni ku raiteilla ilman gyroaki :D (ja hukkasin säädön myöhemmin!)

11
EU:n ulkopuolelta ku tulee niin aina tulee ALV 22% päälle, joskus pääsee läpi, joskus ei.

Vaatteet mulla on aina menny tullin ohi, vaikka joskus kattelin et niillä oli todella suolanen verotusprosentti!


eli nyrkkisänäntönä 50% päälle lisää, ja yleensä jää vähän käteen :)
138e -> 207e, yhä säästät :)

esim. edellinen tilaus ulkomailta, oli isompaan autoon säädettävä panhard tanko, T3:lta. Hinta pkuluineen niiltä 170USD, joista 40USD oli postikuluja, siihen päälle tulli

170USD = 111.84euroa, tulli ~28e, kokonais 139.84e.
Osan arvo 85.52e, eli vähän yli ton 50% meni sillä kertaa.

TT-01:ssä on hinta:laatu todella kohdillaan, ja jenkeistä halvimmilaan saa 50USD uuden ;) siihen sitten kahva, nopari, moottori, akku, ja pakolliset virit: kuulalakrut, säädettävät ylätukivarret, alukardaani, aluohjaus niin hinta joku oisko 200USD :)

Tohon voit sitten tunkea tollasena kiinni mamba maxin, 10,000kV motin ja 8000mAh MaxAmpsin LiPon ja se prkl kestää sen! Kunha punch on min. 20%... tosin toi on iha v* liikaa alottelevan driftaukseen ... teoreettinen huippunopeus 108km/h ... vääntö tuon taivaallisia lukemia ... lyhyimmillä välytiksillä mitkä saat autoon ....  voit myös varustautua siihen että takarenkaat kuluu äkkiä, ja lämpenee ajossa niin paljon et auto muuttuu kivasta aivan liian puskevaks, mut prkl et kulkee :P

12
Sähköautot / Vs: Trinity N60 Auki?
« : 25.04.08 - klo: 00.52 »
yhen ohjeen mukaan päädyn pieni kuusiokolo auki ja reunaa pöytään hakaten X) ois liimattu kiinni ...

yritin (varovasti) mutta ei tunnu pääty iskusta lähtevän ... tai sitten ei vaan ollu tarpeeks kovaa?

Eikä ollu pääty kiertämälläkään kiinni

13
ihme spedejä prkl, ois luullu, että viimetalvisesta tapauksesta olis jo porukka osannu ottaa opikseen...

mikäköhän viimetalvine juttu? Kuulostaa joltain isommalta ... ?

14
Vaan pitää ne väärinkäsitykset voida myöntääkin ja pahoitella. Ja raakat väärinkäsitykset jopa hyvittääkin.

Raakat?


Tosiaankin, voi olal että oli vilpittömin mielin, mutta eipä tullu yhtään vastaan, vaikka asian myönsi, ei tarjonnut mitään muutakuin lisää rahan menekkiä, ei edes se fakta että ostin ton, vaikka yli budjetin reissu menikin koska asiasta oli tullut käsitys et mun liian hitaan laturin voi lempata mäkeen.

Täytyy jossain vaiheessa käydä uudestaan niin että kaverikin voi sanoa että kyllä se anto näin ymmärtää, vahingossa vai tarkotuksella kuka tietää.

mitään vastuuta tai velvollisuuttahan myyjälle ei ole tulla vastaan ennen kuin on todistettavissa harhaanjohdatus, se että jos kahdelle hlölle tuli selvästi se mielikuva että kyseessä on lataaja joka balansoi, eikä että sen läpi ladataan ja se samalla balansoi.

Vai voiko sitä väittää vastaan tulemiseksi jos suostuu näyttämään että se toimii? Sellanen maku jäi suuhun että tästä lähtien kiikutan euroni muualle.

15
The V-Balance system is a charge-through balancer that will work with all Lithium-Polymer chargers and FlightPower packs by connecting between the charger and the battery.
eli jos tämä tuote niin tuossahan sanotaan että se on suoraan suomennettuna läpilataava balanseri ja toimii kaikilla lipo latureilla ja flightpowerin akuilla. joten uskon että tässä on vaan tullut väärinkäsitys jostain syystä.Minun mielestä asiat kannattaisi ensiksi selvittää liikkeen kanssa ennen kuin aletaan foorumille kirjoittelemaan, kuluttajansuojakin kertoo ensimmäiseksi että liikkeelle on annettava mahdollisuus korjata virhe ennen kuin mietitään muita toimenpiteitä.


Jos olisit lukenu viestin, niin siellä liikkeessä on käyty, ja mä nimenomaan kysyin liikkeessä että onko tuo laturi balancerilla :)
Kuten sanottu: Kun menin takaisin niin se oli muuttunu laturin vaativaksi, ja kaveri joka oli mukana kun ostin sen vahvisti sitten myöhemmin että kyllä oli annettu ymmärtää et en tarvitse laturia erikseen.

Eli jos lukisit tuon KOKO viestin :)

16
Keskustelua kaupankäynnistä / Hobbylinna
« : 24.04.08 - klo: 00.21 »
Tänään mentiin hobbylinnaan kaverin kanssa, aikeissa hakea LiPo balanseri ja mahdollisesti joku hyvä LiPo-akku :)

Kaupat syntyi V-Balancer laitteesta ja Nosramin 5300mAh LiPosta, ilmeisesti itse omistaja palveli.

V-Balancerista nimenomaan kysyin että onko se lataava, kun ei ota tolkkua sivujen kuvauksesta, hän vastaa että kyllä on, virtalähteeseen vaa kiinni ja se on just mitä tartten, eli tasaavalaturi ja vauhtia lisää lataukseen.

Noh, pääsen himaan, laitehan ei toimi lainkaan kun yrittää ladata, eikä pikaliitoksella balansointikaan, plussana ohjekirjassa lukee että 55V Input voltage ja eiku takasin! Kiva matka ruuhka-aikaan vielä.

Meen sinne, laite on muuttunut pelkäksi tasajaaksi, ja laite toimii kuin junan vessa kunhan saadaan sopivaa kaapelia ja piuhaa oikeeseen järjestykseen, mutta veivät laitteen varaston puolelle eka pitkäksi aikaa ... ja heti sen jälkeen toimii kun junanvessa!

Laite oli myös muuttunut siis pelkäksi balanseriksi, joka pistetään laturin perään, ja heti yritetään myydä latainta kun on keritty valittamasta et mun akut ja lataimet ja kaikki on sökönä, vasta kun totesin että kaikki testattu ehjäks puheenaihe vaihtu: Kauppaamassa laturia, virtalähdettä jne. eka, lopulta tuikkaa kouraan adapterin, ja siitäkin vielä rahaa vaati.

Ei suostunut myöntää että olis antanut ymmärtää et se ei lataa lainkaan, ja väärinkäsityksen piikkiin pistäen.

Illemmalla näin kaverin uudestaan jonka kanssa käytiin siellä, ja se vahvisti että nimenomaan anto ymmärtää että se myös lataa, virtalähde on ainut mitä tarvitaan.

Näin on taas jymäytetty jotakuta joka on justiinsa LiPoihin siirtynyt eikä tiedä mitä kattoa *thumbs up*

Uutta reissua sinne josko edes JOTENKI suostuis kompensoimaan harhaanjohtoa, ilman että sitä alkaa kuluttujain suoja viranomaisille viemään, näin kun on varmistettu että en ollut ainut väärinkäsittänyt!

Päivitän jahka on uudestaan käyty. Per reissu sinne vaan maksaa sen 15-20e -.-
ja myivät siis tosiaankin avatussa paketissa sen V-Balancerin alunperinkin, liekö ollu jo palautettu toimimattomana muutenkin?

17
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 24.04.08 - klo: 00.07 »
Plussat Spinille, oli nopee toimitus ja tavara paremmassa kunnossa kuin odotin ^^

18
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 23.04.08 - klo: 02.34 »
Tuossa kuva viime kesän asusteesta.
Uusi koppa työn alla ja vielä julkaisukelvottomassa kunnossa.




Mainostetaan nyt kerta vielä.
Eurokruisingeissa driftausta. -->http://rc10.fi/index.php?topic=27176.0<--

Kun näitä luisujia näyttää täällä olevan niin kaikki kynnellekykenevät tuonne näyttämään kuinka viedään kahvassa.  :grin:

ajattelin tulla näyttää miten TT-01 kulkee ku riipastaan pyörille piikkitehoa jotain tolkuttomia >;) (Vastaus: Ei pysy lapasissa ja hienoja voltteja tiedossa!) Huiput kuitenki on 80km/h pohjosen puolel :)

jos sais vielä aikaseks siihen mennessä 11V akun ja jostain ~6000kV motin ton kait 10000kV tilalle :D Saatas se jatkuva tehoki olemaan ~1½hp ^^

19
Sähköautot / Trinity N60 Auki?
« : 23.04.08 - klo: 00.16 »
Pitäis saada Trinity N60 motti auki, siel on ilmeisesti kiviä, miten se onnistuu? Kannussa on vaan yks kuusiokoloruuvi, sen avauksesta ei tapahtunu mtn :(

Mitä harjattomalle käy kun se kuumenee liikaa? Mikä on se kipupiste minkä yli ei saa kuumeta?

20
Sähköautot / Vs: Dtifterit Kuvilla ja tietoa alustasta
« : 22.04.08 - klo: 19.46 »
Laitellaampa pari kuvaa.





Mottina tosiaan N60, noparina mamba max, servona Bluebird 631MG. Vakio TT-01D vielä toistaiseksi. Mutta toi alukepakko pitäis ainakin saada kun enskerta tulee tilattavia ulkomailta.

Autossa on tosiaan led etu- ja takavalot. Alustavalot ois suunnitteilla kun löytäis ne siniset ledit jostain :). Niitä piti varastossa olla kyllä, mutta en nyt muista mihin varmaan talteen olen ne laittanut  :roll:

prkl ku katoin et on tutun näkönen auto ... niin millilleen ... X)
Noh, toihan on se mikä mulle on eksyny!

Pistetään muutoksia:
 - MaxAmps 8000mAh
 - eteen camberia ja paljon
 - Edessä HPI RS4 Super Nitron iskarit mut tamiyan orkkis punaset jouset, 25wt iskariöljyil. Rajotettu ulos tuloa 3xO-Renkaalla, sisäänmenoa yhellä
 - Takana 60wt iskariöljyt, ulostuloa rajotettu 2xO-renkaalla, ja siään yhellä. esijäykistystä vähennetty

tosse ne tärkeimmät ... Auto on todella puskeva mut kokoajan käyttäytyy loogisesti, ja voit luukuttaa tasasella niin kovaa ku pääsee, kunha jätät pysähtymismatkaa. Missään tapauksessa ei hyvä paikkaan jossa kiviä ja töyssyjä --> sillä rikkoo auton, kokeiltu on! tuloksella toiselta puolelta kummastaki päästä diffin kuoresta halennu ylätukivarren kiinnitysen vierestä. Polttis jää kevyeen, mutta käytännössä yli 1/3 kaasua driftatessa tarttee todella harvoin. Laskennallinen huippunopeus 107.9km/h lyhyimmillä välyksillä.

En voi suositella kellekkään Trinity N60:stä TT-01:n --> kuumenee aivan s*****asti lyhyimmilläki välityksillä mitä helpol saat (Kuka jaksaa laskea spurrin & pinionin kokoja jos sais valkattua sinne kivemman parin?). joku ~5000kV ja 11-14 LiPo ois paljon parempi ^^

Kardaanin (alu) resonaatiot loppu kun poisti laakerivälykset etudiffistä jossa oli laakeripesä kulunu pahasti :) (ruuvilukite!)

Kiva autohan toi o ^^ varaosatki halpaa ku kaurapuuro :) Seuraavaks varmaan hankintaa hiilikuitukonversio :)

21
Eli Tamiya TT-01:ssä Gyro, joka paikallaan olessaankin kääntää vasemmalle renkaita.

Suoraan ajaessa vetää autoa jatkuvasti vasen oikee vatkausta.

Gainia pienemmälle kääntää vähemmän, just toi raja jossa se alkaa kääntää vasuriin ni on iso hyppy siinä paljonko se kääntää ja just siel rajamailla on tarpeeks, mut hetken ajon jälkee alkaa vatkaamaan :(

Missäköhän vika vois olla? Kastunu? Kosteutta? Yksinkertasesti p*skana?

22
Sähköautot / Vs: Mistä edukkaasti RC-drifteri?
« : 06.09.07 - klo: 15.16 »
 - RC driftaus ei tartte liukkaita renkaita
 - Takaveto on hankalampi saada spivaks mutta mahdollista kuitenkin (Kokeiltu on, touringista etuveto pois ja menoks)
 - Jos ei liukkaita renkaita, tehoa tarttee jonkun verran
 - Ohjaus on hyvä olla hidas pitkiä vinoja varten kun alottelee, tosin nopeutta tarvii vastaohjaukseen

Mulla on Kyosho Zaboon, LRP Ai Digital Reverse (makso vuos pari sitten 50€), kunnon akku, joku kait 15x2 moottori, ja alla pirun pitävät renkaat, sekä löysät jouset jäykin iskarein.

Ei aivan drifting settarit mutta sillä on saatu että pitoa riittää, ja ainoastaan käskemällä lähtee menee vinossa, ja pystyy vetää pitkääkin, mutta ei samaa tyyliin ku noi "drifting pelit", eli lähinnä "speed driftiä". Maksimi kulma missä voi vetää on n. 20ast, mutta siinä voiki sitten vetää parkkiksen päädystä päätyyn ;) Isommasta helposti spinnaa.

Menee kunnon vinoa haluttaessa, ja takarenkaisiin ku pistää sähköteippiä niin on ajokelvoton, pito liian huono.

Toisin sanoen, menee kovaa ja vinossa, just how i like it :)

Driftaaminen on kiinni eri toten auton hallinnasta, ei laitteistosta! Ajotaitoa kehiin niin lähtee sujumaan, melkein Millä tahansa.
Mä ainakin tykkään siitä ku pitoa riittää ja sitten käskemällä on vinossa, oikea ajajan auto :)

Ainiin, ehdottamasti paras on jokseenki puskeva alusta säätö!

(Tänään kyllä nappasin hobbylinnasta 'Stage D drifting' renkaat, täytyy kokeilla miten sitten menee, mut varmaa tulee ikävä pitoa että pääsee vaan sillon ku haluu vinossa)

23
pelkältä kosteudelta: Ihan kahvin suodatinpussi, on muute iha prkleen hyvä :)

Riittää jopa vaikka vähäsen reippaammin sais vettä niskaansa kunha nopari pysyy kuumana. Suurempaan suojakseen päälle sitten vielä jotain muovia, mulla on siten että se pääsee kuitenki alta vielä kuivuu jos jotenki pääse noparille asti. Muuta ku noparia en oo koskaan suojannu.

Nimim. suodatinpussi ja puoliks muovilla suojattu nopari vielä kesti sen että veti monta kertaa kunnon lätäköstä, vettä lentäen oikeen kunnolla :)

24
Yleinen keskustelu / ahaa-elämys nivelien voiteluun
« : 23.06.05 - klo: 06.15 »
aah, toi olis hyvä tieto kyllä miten tehdä sitä :)

25
Sähköautot / Marui Shogun 4wd
« : 23.06.05 - klo: 03.15 »
Uudet sovittimet, hexat kartiosovitteella vaikkapa.
näin mua neuvottiin niitten kanssa :)

joku liike stadissa myi sopivia... musitas mikä :O

26
Yleinen keskustelu / Marui Palsta.
« : 23.06.05 - klo: 01.28 »
multa löytyy shogun. ollu vajaan viikon ja nyt jo etitään varaosia...

27
Sähköautot / Servon jännitteen nosto?
« : 23.06.05 - klo: 01.00 »
kiitos, täytyy tehä ennenku ens kerran ajelee :P

Ajattelin käyttää AA kokosta 'akkupatteria', 1.2V ja 1850mAh.

5.5V mittasin noparin ja vastarin välistä, että eiköhän se servoki alkais
jo pikkuhiljaa vastaamaan tarpeeks nopeesti ja vahvasti :P

jahka vielä löytäs holkin laakereimaan tota yhen renkaan 'pidikettä'...
(Marui shogun, ja ruuvi tippu sielt...)

28
Sähköautot / Servon jännitteen nosto?
« : 22.06.05 - klo: 17.58 »
Hmmph, mulla menee piuha noparilta vastaanottimelle josta sitten servolle, eli varmaanki tarkotat vastaanottimen & servon väliin?

Toi Futaba S3003 on niin onneton että...

Hmmh, voisin kyl ennemmin laittaa tollasen AA akun, 1.2v siihe väliin ku on kevyempi...

29
Sähköautot / Servon jännitteen nosto?
« : 21.06.05 - klo: 14.49 »
Elikkä, tossa katellessa futaban servo specsei tuli mieleen että voisko servon jännitettä nostaa 'turvallisesti'?
Elinikähän sillä lyhenee mutta...

Futaban S3003 servolla, ja mitatessa jännite täydellä akulla 5.5V, voisko sille ottaa suoraan akulta virran? eli mitä sattuu sitten olee kullonki.
Täysin täytee ladatusta akusta mittasin 8.5 vai 8.8V eli aika huima nousu alkuun.

Ongelmana on myös että ohjaus katoo jo ennenku on täysin tehot kadonnu...

(moottori & nopari vaihdettu parempiin samantien..)

Sivuja: [1]