Kirjoittaja Aihe: GS Storm CL-1/Storm RTR Plus  (Luettu 30652 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #30 : 06.07.05 - klo: 23.41 »
Ajokunnossa, vain väriä päälle ja huomenna radalle koittamaan röykkyihin. Auto on todella matala kun katsoo Ossin kantta se jopa näkyy.


Lisää kuvia http://members.surfeu.fi/ulsua/CL-1.1/
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #31 : 07.07.05 - klo: 20.08 »
Tänään tuli ruoskittua CL:ää olan takaa. Röykyissä toimii todella hienosti perä nousee siiven korkeudelle, mutta ei kippaa autoa. Ongelmana oli etten saanut sitä kaatumaan vaikka yritin. Ohjattavuus/kääntyvyys hyvä vaikka säädöt on suoraan manuaalista. Perätriplan hyndät menivät todella helposti, auto tuntuu liiankin helpolta ajaa. Hieman arvellutti miten alatukivarret ja siivenkannake kestää kun tuntui materiaali aikaslailla kovalta. Mutta hyvin kesti. Radalta tultuani purin auton ja huomasin, että muovinen tuki jolla alatukivarret kiinnittyy diffikoteloon oli vääntynyt hieman ( etupää ), ruuvit auki ja suoristus ja takaisin paikalleen, diffeissä ei käytön jälkiä mutta chimmasin ne kuitenkin uudestaan. Niin ja paino ajokunnossa 3382gr. Ensivaikutelma ajon jälkeen tuntuu hyvältä, tosin auton kokoomis vaiheessa tahtoi  ruuvit mennä sekaisin :?  hieman sekava manuaali. Radiolevyn ja kotelon kiinnitinkin pidemmillä ruuveilla mitä ohje käski. Diffeissä nyt 7000,7000 ja 3000 mutta diffien pienuudesta johtuen ajattelin tilalle 10000,10000.3000 tai 10000,7000,5000 kertokaas kisakuskit mitas mieltä olette?

http://members.surfeu.fi/ulsua/CL4.jpg
http://members.surfeu.fi/ulsua/CL5.jpg
http://members.surfeu.fi/ulsua/CL2.jpg
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #32 : 07.07.05 - klo: 20.16 »
Kuulostaa todella tönköltä, mutta tietysti kun on erilaiset diffit niin vaikee sanoo...

Mä käyttäsin silti lörömpää öljyä takana. 1000 tai sit 3000 jos on silee baana.

Mika R

  • Vieras
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #33 : 07.07.05 - klo: 22.03 »
Ajaahan se Jerrykin 100K diffeillä. Keskelle laittasin itse tiukempaa kuin eteen, esim. 7K-10K-2K. Taakse tuskin 3K vahvempaa.

Taisi olla onnistunut hankinta Rami, onnittelut! Itsekin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen 777 :aan joka on taas iskussa tukivarsiremontin jälkeen (taisi mennä kun kaasuservo leikkas kiinni ja auto pamautti täysillä Lavangon laudotukseen vaikka lopullisesti breikkaskin hyppyrissä).

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #34 : 07.07.05 - klo: 22.32 »
CL-1 ja Xrayn diffejä kun sain vertailla vierekkäin, xray oli 5k öljyillä ja CL-1 7k silti jälkimmäinen oli tuntuvasti löysempi. Joten nuo diffien jäykkyydet ovat kovasti autokohtaisia...   ja nuo CL-1 diffit on ihan oikeesti todella pienet.

Hyvä Rami kuulla että auto kepittää mainiosti :)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #35 : 07.07.05 - klo: 23.15 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Mukana oli kytkin alupaloilla, filtterirunko joka oli melkoisen avaraa mallia verrattuna siihen mihin on totuttu, kierros vanteita, työkaluja, kori, öljyt, tuiki tärkeitä tarroja, ohjeet värillisinä yms.
Mitäs öljyjä ja kuinka monta purkkia rassin mukana sitten tuli?

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #36 : 08.07.05 - klo: 00.00 »
Mukana tuli GS:n omat 7000,5000, 1000 ja 35 sekä hyvälaatuinen asennusrasva lautaspyörään ja bevelgeariin.
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #37 : 09.07.05 - klo: 00.41 »
Hohhoi, Ramilla on tähän projektiin sellainen "pieni" etulyöntiasema. Kesäloma nimittäin.. Siitä huolimatta omakin valmistuu hitaasti mutta varmasti, tämä osittain kiitos sateisille illoille. Seuraavassa hieman elämäntapapessimistin näkökulmaa:

Mitä itse autopaketista on sanottavaa, suurin osa osista istuu hienosti, mutta joitain hiomisen kohtia siinä vielä on. Kun miettii että kyseessä on ensimmäinen tuotantoerä, ei "lapsuksien" määrä ole ollenkaan paha, varsinkin kun useimmilla automerkeillä samoja lapsuksia on vielä automalleissa jotka ovat olleet markkinoilla iät ja ajat. Viittaan tällä jäykkiin ohjauksen palloihin ja jokseenkin sekavaan ohjekirjaan / pussitukseen. Rehellisesti sanottuna mikäli aiempaa kokemusta ei olisi ollut, olisi mukana tulleilla ohjeilla mm. alumiinikytkinpalojen alle prikat jääneet laittamatta (ethän Sinäkään lue tekstejä, ethän? Kuvista ne autot kasataan :mrgreen:)

Sikäli, autossa on keventämisen potentiaalia kyllä. Rami taisi sanoa ajovalmiin painoksi 3340? Muutamilla osavaihdoilla (vanttiruuvit titaanisiksi yms) ja pienellä veistelyllä uskoisin päästävän tuonne 3200gr tuntumaan, jopa alle. Vastarikoteloon istuu 1200mAh Etec 2S LiPopakka kuin tehty, silläkin säästää tuntuvasti painoa.

Ja vastarikotelosta puheenollen, itselleni tulee testikäyttöön 10gr painava Alignin minivastari, sen velcrolla laitoin boksiin ja hivenen monttu auki rupesin sovittelemaan vastariakkua, sellaista perinteistä viiskennoista stickiä.. Niitä menee kaksi rinnakkain!  :shock: Xrayssä mulla oli pari eri vastariakkua joista toisesta oli nähtävästi kutistesukat sulaneet.. Siinä on vastariboksi niin lähellä moottoria että varmaankin moottori oli jonkin pidemmän hiitin aikana lämmittänyt akkua turhankin paljon.. Ei hyvä sekään. Omasta mielestä tässä on paljon parempi vastariboksi kuin Xrayssa ja monessa muussa autossa. Ylimääräinen tila vaan pitää taiteilla esim. depronilla pois.

Hiilikuituosat ovat tuntuvan paksuja ja jarrulinkistö kuulalaakeroitu. Takaylätukivarret ovat ulompien pallojen jälkeen alaspäin suuntautuvat joten ongelmaa vanteeseen hinkkaamisesta ei uskoisi olevan. Pivotit - jotka muuten on kiitettävän fiksusti toteutettu - tuntuvat herkiltä ja vahvan oloisilta. Pivoteissa on vahva teräksinen ruuvi jonka päähän ruuvataan kovaeloksoitu alumiinipallo. Käsittääkseni "mielipiteitä jakavassa" Hobaon pivottietupäässä oli pallo ja ruuvi samaa pataa?

Siipi vaikuttaa notkealta (lue; kestävä) ja reikäväli on just tasan tarkkaan sama kuin Xrayssa. Siiven kiinnikkeet eivät mitenkään pomminvarmoilta tunnu, mutta sen näkee vasta käytössä. Samaa itseasiassa pohdiskelin syystalvella XB8:n kohdalla, mutta enpä tiedä kenenkään sellaista rikkoneen. Tukivarret joista Rami kommentoi ovat ehkä hivenen jämäkän puoleiset, mutta silti tuntuvat pehmeämmältä kuin Xrayssa. Pivotin ruuvin reikä pitää vaan kierretapilla kierteistää ennekuin pivotin asentaa, muuten saattaa tulla ongelmia, on meinaan niin tiukka reikä.

Mutta joo, jos löytäisi vielä pari servon tyynyä niin projektin saisi jatkumaan ja kenties auton vielä viikonloppuna ajoon. Kori toki pitäisi maalata, mutta kattoo nyt jos jättäisi Mona Lisat tekemättä.  :wink:
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #38 : 09.07.05 - klo: 02.27 »
Lainaus käyttäjältä: "solar4"
Käsittääkseni "mielipiteitä jakavassa" Hobaon pivottietupäässä oli pallo ja ruuvi samaa pataa?


Ei ole...
Kuten olen täällä jo useasti hehkuttanut niin HoBaon pivoteissa on pultti ja pallo erikseen joten olen itse teettänyt kyseisiä pultteja vahvimmasta mahdollisesta teräksestä jotka kestävät mitä tahansa... ja jos sattuukin käymään niin että taipuu niin pultti auki ja uus tilalle.
Ei tarvii ostaa uusia.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #39 : 09.07.05 - klo: 06.51 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "solar4"
Käsittääkseni "mielipiteitä jakavassa" Hobaon pivottietupäässä oli pallo ja ruuvi samaa pataa?


Ei ole...
Kuten olen täällä jo useasti hehkuttanut niin HoBaon pivoteissa on pultti ja pallo erikseen joten olen itse teettänyt kyseisiä pultteja vahvimmasta mahdollisesta teräksestä jotka kestävät mitä tahansa... ja jos sattuukin käymään niin että taipuu niin pultti auki ja uus tilalle.
Ei tarvii ostaa uusia.


Ahaa, nyt ymmärrän miksi nuo pivotit jakaa mielipiteitä puolesta ja vastaan (En tiennyt että muilla merkeilä niitä on hajonnut, Traxxasilla kun ei noissa ongelmia ole ollut koskaan vaikka 6 vuotta on niitä jo käyttänyt).
Tosin esim Revo tarvitsee aikamoisen "tällin" (Ajaa esim pylvääseen täydestä vauhdista tai muuhun "kiinteään" esteeseen) suoraan etupyörään jotta "pivotti" pettää, silloinkaan ei hajoa mitään vaan pallo pääsee "luiskahtamaan" kupistaan ja on helppo korjata.
Itse olen ollut niiden vannoutunut käyttäjä koska camper kulman säätö on todella helppoa (Revossa työnnetään kuusiokoloavain pivotin kupin kumin läpi palloon ja ruuvataan, ilman että rengasta tarvitsee edes irroittaa), sekä säädettävillä kupeilla saa nivelet pysymään välyksettöminä ja ohjauksen tarkkana.

Sori off topic.... mutta kun tuli pivoteista kyse....  :wink:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Mika R

  • Vieras
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #40 : 09.07.05 - klo: 10.34 »
Niin se säätö on ollut kaikissa minunkin pivotit omaavissa autoissani kuten K SuperTen ja HPI Proceed, käteväähän se on.

Katohan, VP lisännyt GS:n omaan repertuaariinsa.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #41 : 10.07.05 - klo: 10.32 »
Noniin, CL-1 on jo tulossa optioo :)

| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #42 : 10.07.05 - klo: 11.00 »
Hienoja mut aika tuhdin (painavan) näköisiä, tietty riippuu tosta materiaalista.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #43 : 10.07.05 - klo: 11.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Hienoja mut aika tuhdin (painavan) näköisiä, tietty riippuu tosta materiaalista.


En usko että on kauhea issue jos laittaa 30-50g alupalikat autoon jonka pakettipaino on alle 3350g ;)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #44 : 10.07.05 - klo: 11.15 »
Ei se kyllä olekaan, se on totta. Itse vaan joskus totesin että kasassa alupalikoita ja vastaavassa määrässä muoviosia oli kyllä aika tuntuva ero. Mutta ei ole issue.

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #45 : 10.07.05 - klo: 20.40 »
Dodii.



Perhepotretissa siis Kenraali Silikoni ja Röntgen. CL-1:n siipi näyttää kyllä isommalta kuin Tony Halmeen ego. Ossin R-Spec .. eiku RG on kyllä säälittävän pienellä kannella varustettu, eikä muutenkaan tää sisäänajo ollu tarkoitettu täks viikonlopuks. Eilen soi ovikello kukonlaulun aikaan (yhdeksältä) "Mihin nää teidän 11 mottia klapeja laitetaan?".. Tänään ensimmäisen tankin jälkeen starttiboksi sippasi. Noh, pitää koittaa saada Novarossi nippuun asap ja koittaa töissä vängätä tiistaita testipäiväksi. Näillä työajoilla ei kyllä iltaisin ehdi kun hädintuskin saamaan mottia lämpimäksi saati sitten säätämään mitään.

Vähän isompi foto autosta
http://solar4.hellfish.org/CL1/IMG_3799.jpg

Kori on kyllä todella avonainen takaa:
http://solar4.hellfish.org/CL1/IMG_3803.jpg
http://solar4.hellfish.org/CL1/IMG_3804.jpg

Jäkittävät ohjauslinkit vaihdoin uusiin, GS pussista nekin
http://solar4.hellfish.org/CL1/IMG_3805.jpg

Vastariboksiin mahtuisi mikrovastarin lisäksi joko pieni korealainen auto tai saksalainen kansantanssiorkesteri..
http://solar4.hellfish.org/CL1/IMG_3811.jpg

[Edit]Ja ennenkuin kukaan ehtii huomauttamaan värityksestä, kyse ei ole "ruotsalaisesta taipumuksesta" vaan fluorin pinkki vaan erottuu parhaimmin radalla  :roll:
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Mika R

  • Vieras
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #46 : 10.07.05 - klo: 20.51 »
Kivasti olet maalannut! Ja hieno auto. Happy racing!

Poissa blood31h8

  • Tulokas
    • Profiili
GS Storm rtr Plus videoo
« Vastaus #47 : 11.07.05 - klo: 09.29 »
GS Storm rtr Plus videoo

http://www.kolumbus.fi/forthest/index.htm


tuolta löytyy ensimmäinen pätkä ja lisää on varmasti tulossa.

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
Re: GS Storm rtr Plus videoo
« Vastaus #48 : 11.07.05 - klo: 11.11 »
Lainaus käyttäjältä: "blood31h8"
GS Storm rtr Plus videoo

http://www.kolumbus.fi/forthest/index.htm


tuolta löytyy ensimmäinen pätkä ja lisää on varmasti tulossa.

Oli muuten hienot sivut ja hienoja videoita! Hyvät musiikit ja editoinnit jne.!  :wink:
(sori offtopic)

Forthest

  • Vieras
GS STORM RTR PLUS - video..
« Vastaus #49 : 11.07.05 - klo: 16.30 »
Kovasti pitäisi saada lisää materiaalia kuvattua, mutta onhan tässä kesä aikaa. Jospa saisin pian oman kiesini mukaan kuvauksiin.

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #50 : 12.07.05 - klo: 21.00 »
Jaahas, pari litraa radalla takana, samalla osmoa sisäänajaen. Jyrkkälän perunapellossa auto pomppii ikävästi, mutta muuten sanoisin auton antaneen hyvän vaikutelman. Pomputtaminen ei ole mitenkään yllättävää kun katsoo perussettuppia, se on tehty Ranskan Reimsiin.. Auto siis täysin Lachatin perussetupin mukainen, paitsi diffiöljyt jotka ovat 7-7-1 setupsheetin 10-10-1 tilalla. Kääntyvyys ja muutoin käyttäytyminen oli nättiä, ei lähde puskemaan eikä yliohjaamaan, autoa on helppo viedä juuri sinne mihin haluaa ilman että perä karkaa. Tehoahan tosin ei vielä liikoja käytössä ollut, mutta pitää tarkastella tilannetta uudestaan jos lauantaina eksyisi Saloon.. Silloin voisi iskeä Novarossin paikalle.

En tuota vielä erikoisemmin säätämään alkanut, sillä omat treenaamiset ovat melko vähissä ja seuraavat kisat ovat Salossa. Salo on kenties niitä ainoita paikkoja jotka eivät mene ruvelle ja röykylle kilpapäivän aikana..? Eipä silti, GS:ltä ei vielä pehmeitä jousia löydy, mutta pitää sovitella jos nuo Xrayn valkoiset istuisivat. Mäntään voisi porata samalla kolmannen reiän, vakiona 2x1,5mm ja 35wt öljy.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Mika R

  • Vieras
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #51 : 13.07.05 - klo: 22.43 »
Solar4, tästä sun babysta oli esittely RC Car :ssa ja hyvältähän se näytti, myös meno kuulemma, mutta varsinaista track testiä ei ollut. Oletko päässyt itse testaa lisää?

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #52 : 13.07.05 - klo: 22.53 »
Eipä oo enempää ehtinyt rullailemaan. Lauantaina Saloon näillänäkymin, siellä sitten sileellä baanalla koittamaan. Potentiaalia tuntuis olevan mitä tuolla Jyrkkälässä tuli vähän pyöritettyä, perussetup on tosiaan Reimsin radalle Ranskaan, joten ollaan vähän väärällä alustalla kun Jyrkkälän perunapellolla koitetaan  :roll:

Tosiaan, iskarisetupilla sais tuolla jo ihmeitä aikaan, katotaan Salon jälkeen jos hyödyntäisi Xraysta iskarit, ne kun on jo "bumpy track" säädöissä. Ei viitsis ruveta poraamaan noihin Kenraali Silikonin mäntiin reikiä vielä.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Mika R

  • Vieras
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #53 : 13.07.05 - klo: 23.19 »
Ok. Itse olen kyllä ollut tyytyväinen Triplaan ja SP2 optiot tulossa testiin Salon kisojen aikoihin tai vähän jälkeen, joihin olis itsekin tarkoitus osallistua. Toni N on lupautunut alustavasti mekkaamaan joten eiköhän sinne vielä tulla  8) Täytyy vaan toivoa että pannut pysyy iskussa, ettei tarttis rupee ajaa uutta konetta/pyttyä sisään just ennen kisaa. Sulla on P5?

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #54 : 13.07.05 - klo: 23.34 »
Jooh, P5 on ajovalmiina mut nyt on OS RG (se sporttimotti) sisäänajossa. Ulvilan helteissä P5 stumppasi molemmissa kisoissa, joten ihan sellaista varmuusfaktoria tolla RG:llä haen. Periaatteessa Salossakaan ei varsinkaan mun ajotyylilillä (taidoilla vois joku sanoa) sillä tehonlisäyksellä saa hirveetä hyötyä - varsinkaan jos kone stumppaa kerrankin. Mut onhan noita, Picco kaipais uusia laakereita ja Nosramiakin tulossa jahka nyt Suomeen rantautuvat. SH:n koneista (SH, Nosram, LRP, GS) jäänyt hyvä maku, just eilen avasin yhden jolla on ajettu 40 litraa, toimisi vieläkin ellei takalaakeri olis vainaa.. Kyseessä ei siis oma mootori. Samuraikin jossain päin autotallia on joskaan en tiedä pitäisikö sille itkeä vai nauraa. Taitavat olla kovin yksilöitä nekin.

Ite en tuohon optio-osajuttuun hirveesti oo innostunut, Xrayhynkin ainoo tuunink-palikka minkä pistin oli GS:n vaaleanpunaiset iskarikortsut  :mrgreen:
Kattoo jos talvemmalla Gessiin pulttais titaania yms kevennystä, joku 3100gr sais varmaan olla tavoitteena. Lipot löytyy jo lennokkitouhujen jäljiltä, regulaattori puuttuisi..
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Mika R

  • Vieras
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #55 : 14.07.05 - klo: 00.05 »
Joo, en minäkään. SP2 sen takia että testaan pidempää alustalevyä Lavangossa (hyva vai huono?) ja pieniä parannuksia tukivarsisssa, vanteissa, putsarissa jne Korihan mulla jo onkin. Tolpat on vaan kosmeettiset.
Kevyt on pirssi.. mahtaako olla sun ns. ykkösauto tätä nykyä?

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #56 : 14.07.05 - klo: 12.33 »
Uudet värit korissa http://members.surfeu.fi/ulsu/CL-1/PICT0010.JPG nyt täytyis vaan keritä ajamaan, mutta kesäloma 6vko loppuu ja huomenna töihin. Ketuttaa.
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #57 : 14.07.05 - klo: 12.46 »
On kyllä hieno tuo uuden kenraali silikoonin koppa profiililtaan, XB8:n koppa näyttää ihan papitsolta tohon verrattuna :)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #58 : 14.07.05 - klo: 13.32 »
Rami, näyttää todella hienolta ja upea maalaus

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
GS Storm CL-1/Storm RTR Plus
« Vastaus #59 : 15.07.05 - klo: 12.37 »
Tuli tehtyä titaanista proto http://members.surfeu.fi/ulsu/TukiCL1.JPG hieman siistimistä vielä mutta toimii.
Edit. tulee etudiffi kotelon ja takatuen väliin.
mydään lennokipiruustuksia .)