Kirjoittaja Aihe: kyosho fazer  (Luettu 37165 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #30 : 15.04.08 - klo: 16.06 »
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=86037

tossa oikea käyrä.
itse laitoin joskus saman fw05t:hen.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #31 : 15.04.08 - klo: 20.37 »
Jeps,moinen käyrä tuli tänään. Sitä tarvii sen verran modata,että tuosta tiivisteen yläpuolelta tarvii ottaa korkeudesta 1,5mm pois,ja syvyys suunnassa 3,6mm,ei muuten mahdu paikalleen,koska se jäähdytyspää(vai mikä se on oikealta nimeltään..?) ottaa siihen kiinni,eli ei mene ihan heittämällä.
Tuon kauluksen paksuus on noin 6mm,eiköhän se sen kestä?
Lisäksi herää kysymys,onko tuolla pakoaukon suuruudella suuri merkitys,kun tuossa käyrässä halkaisija on 12,5mm ja fazerin oma läpi on juuri tuon tiivisteen kokoinen,eli halkaisija on 22mm..?
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #32 : 15.04.08 - klo: 23.20 »
Onkai tuolla pakokäyrän aukolla pieni vaikutus johonkin virtauksiin, mutta onkai tuo tuollaisenaankin parempi kuin orkkis kulmikas valukäyrä..
Mutta jos omistat dremelin tai vastaavan niin muotoile käyrän reikä vastaamaan paremmin koneen pakoaukkoa, käyrän kiinnitys laipassa kun on kuitenkin ainakin jonkun verran varaa ottaa tavaraa pois. Näin ainakin itse tekisin, ei varmaan ainakaan huonoa tee, on nopea ja helppo tehdä, vetää vaikka tussilla aukon muodot, tiivistettä sapluunana käyttäen, varoo vain ettei ota liikaa ja puhkaise käyrää. Jos ei ihan tiivisteen/pakoaukon levyistä ole mahdollista tehdä niin pyöristää reunoja vaikka hieman, ei tule niin pahaa porrastusta, jolloin virtaa pakokaasut jouhevammin, eikä terävät kulmat sekoita ja aiheuta ylimääräisiä pyörteitä ym.
Tiedä sitten huomaako käytännössä tuon operaation vaikutuksia..luulisin hieman ainakin.

Ymmärsin että korkeus suunnassa ottaa kiinni jäähdytys kanteen..mutta miksi syvyys suunnassa joutuu työstämään?  ..tarkoitatko syvyys suunnalla sitä että kiinnitys laippaa pitää ohentaa.
« Viimeksi muokattu: 15.04.08 - klo: 23.30 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #33 : 16.04.08 - klo: 06.50 »
Kiinnityslaippaa pitäisi ohentaa sen takia,koska koko laipan mitalta ei ole varaa ottaa sitä 1,5 mm pois,muuten tulee ylimääräinen reikä käyrään.
Siinä kohtaa,missä käyrän laipasta lähtee putki,on vain puoli milliä ylimääräistä tavaraa,ja sen 3,6 mm kun ottaa pois laipan 6 mm paksuudesta,niin se koneen kansi mahtuu siihen koloon.
Tarvii katsoa sitä aukkoa,pystynkö millään siististi isontamaan,ei ole dremeliä takataskussa ja ei nyt viitsis ruveta millään viilallakaan tekemään siihen lisää röpöjä..

edit:Varaosien hinnoista...tuo hpi:n käyrä oli sitten 4 euroa kalliimpi kuin kyoshon oma.Ja samaten ilmansuodattimien hintaerot kovia,toisesta paikasta saa kaksi pussia samaan hintaan kuin toisaalta yhden...:D
« Viimeksi muokattu: 16.04.08 - klo: 15.53 kirjoittanut svheebo »
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Mika R

  • Vieras
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #34 : 16.04.08 - klo: 15.09 »
edit:Varaosien hinnoista...tuo hpi:n käyrä oli sitten 4 euroa kalliimpi kuin kyoshon oma.

Senhän piti olla TheArskan mukaan halvempi, kuis nyt noin

Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #35 : 16.04.08 - klo: 16.01 »
Heh,sattuuhan noita,tilasin sen alkuperäisenkin,onhan sitten pakissa sekin jos ei tuo toinen miellytä.
Huomenna pitäis saada se hpi:n käyrä,meinasin että olisin viilalla nätisti töissä tehnyt sen viisteen,niin johan siihen tuli heti kaveri joka tekee sen sitten jyrsimellä.
Otetaan sellainen 2mm x 4mm viiste siitä pois,onhan se toki siistimpi kuin viilattu.
Huomenna saa varmaan photon siitäkin laitettua.
Sitä pakoaukkoa on vähän huono suurentaa,ilman että siitä tulisi enemmän haittaa kuin hyötyä...
Tarvii kokeilla kuinka sillä kone kukkuu ja jos tuntuu ettei ole hyvä,niin varmasti se hpi:n käyrä kelpaa lapsen leikkeihin vaikka laivan sumutorveksi...:D
« Viimeksi muokattu: 17.04.08 - klo: 06.41 kirjoittanut svheebo »
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #36 : 16.04.08 - klo: 17.27 »
edit:Varaosien hinnoista...tuo hpi:n käyrä oli sitten 4 euroa kalliimpi kuin kyoshon oma.

Senhän piti olla TheArskan mukaan halvempi, kuis nyt noin
Katos onko kyosho joutunut pistämään alennus myynnin pystyyn(ja oli hpi hintakin noussut n.3-4e näköjään), no sattuuhan sitä näköjään erehdyksiä mullekin...Muistelin vain kun itse ostin lähes vastaavaan autoon(kyosho fw-05) niin kyoshon oma oli yli kaksin kertaisen hintainen verrattuna tuohon hpi:n käyrään joka oli mielestäni kuitenkin parempi.
No mutta ehkäpä tästä eteenpäin kyosho tulee tunnetuksi halvoista varaosahinnoista ja laadukkaista rtr autoista.. :wink:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Mika R

  • Vieras
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #37 : 16.04.08 - klo: 17.38 »
no kesällä nähdään kuinka sä jäät laadukkaiden rtr autojen taakse tattarisuolla  :grin:

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #38 : 16.04.08 - klo: 17.52 »
..joo, kesällähän se nähdään.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #39 : 17.04.08 - klo: 15.54 »
No niin,taas harjoitukset jatkuvat,tuossapa se hpi:n käyrä nyt istuu.
Viikonloppuna kokeilemaan onko eroa alkuperäiseen,jos siinä nyt mitään huomaa.
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #40 : 18.04.08 - klo: 21.49 »
dodii,nyt olis auto taas iskussa huomista varten,hpi:n käyrästä tarvitsi vielä sahata pieni pätkä pois pillin puolelta.
Lisäksi laitoin käyrän kiinni niin,että laitoin ruuvit koneen puolelta läpi,koska käyrässä on kierteet ruuveille(orkkiksessa ei ole)ja varmistin paikoillaan pysymisen vielä nyloc mutskuilla....
Siinä sai sitten samaan rahaan purkaa autoa,tankki pois ja fuililetkut uusiksi,suodatinkin meni vielä väliin.
Tästä heräsikin kysymys,näyttäisi tuo fasun tankki olevan valtaisat 75ml tilavuudeltaan,kauanko tuollaisella ajaa,jos on auto kutakuinkin säädöissä?
Josko joku kellä fasu on osaisi kertoilla omia tankin kestoja....
Ei ole uskaltanut säädellä kauheasti laihemmalle,joten tuo tankillinen ei kovin montaa minuuttia kestä:)
Polttoaineena on sidewinder 16%,öljyä tulee putkesta aika miehekkäästi,todennäköisesti ajelen aikas rikkaalla seoksella.
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #41 : 19.04.08 - klo: 10.13 »
toi ajoaikahan riippuu paljon nitron % määrästä ja myös moottorin säädöistä...
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa hc cob

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #42 : 19.04.08 - klo: 11.50 »
fazerin kone syö paljon polttoainetta (sidewinder 16%).kaverilla inferno tr15-stadiumi gxr-15-koneella, ajoaika lähes puolet pitempi samoilla säädöillä, johtuu varmaan siitä, että tää gz-15 on paljon kireämpi,kiertää ainakin 5000rpm enemmän ja siinä on enemmän puristuksia.

Lainaus
todennäköisesti ajelen aikas rikkaalla seoksella. Ei ole uskaltanut säädellä kauheasti laihemmalle,joten tuo tankillinen ei kovin montaa minuuttia kestä:)
Polttoaineena on sidewinder 16%,öljyä tulee putkesta aika miehekkäästi,
kannattaa laittaa hieman laihemmalle seosta, niin kulkeekin paremmin :wink:

Lainaus
Josko joku kellä fasu on osaisi kertoilla omia tankin kestoja....
mulla kestää ehkä vähän yli 10min,kaverilla 20-30min... ja saman kokonen tankki...

Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #43 : 19.04.08 - klo: 16.53 »
Kolme tuntia/10 tankkia ajoa,ja mitään ei hajonnut...aika hyvä:)
Kaikkia mahdollisia erisivuilta luettuja säätöohjeita mukaillen sai kulkua vähän lisää,mutta eritoten kiihtyvyyttä alkoi löytymään.
Yksi mikä meinaa rassata,on se että auton omat iskuntaimentajat on aika syvältä,kun saat vauhtiin niin suoraan on aika vaikea ajaa...
Vai vaikuttaako tuo kori sitten siihen.
Hmm,lisäksi takaata oikean puoleisesta ylätukivarresta taitaa olla kierteet mennyt,ei saa ruuvia kovin kireälle.Tarvinee tilata uusi,tai sitten ruveta touhuamaan fusionin kimpussa.
Toinen asia,radio tökkii välistä,ei tarvi olla kuin 50m matkaa autoon niin saattaa yhteys katketa,vastarilla on kyllä virtaa,samoin lähetin näyttää vihreää,ja johdotkin ehjiä...no,halvalla ei saa parasta.
Hpi:n käyräkin vaikuttaa ihan toimivalta,ei valittamista.
Hc cob,kiitos tiedosta tankin keston suhteen,nyt alkaa varmaan olemaan aika lähellä sitä 10 minuuttia.
Josko sitä taas huomenna kokeilis onneansa:)
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #44 : 20.04.08 - klo: 20.11 »
Tänään meni sitten kumihommiksi.
Oikea takakumi irtosi liimauksistaan,ja insertti tuli ulos morjestamaan...kuva ohessa.
Sitten,perun osittain edellisessä kirjoituksessa olevan maininnan fazerin iskareista,kaikki säädöt olivat samat kuin eilen,vaihdettuani auton alle schumacherin dragon renkaat kaikki ohjautuvuus yms ongelmat tipotiessään.
Ajaminenhan oli aivan mahtavaa,keiloista,öljypurkeista ja parista turvakenkiä syntyi loistava rata.
Tarvii varmaan tilailla jotain kumeja tuohon,mitkähän olisi hyviä,ehdotuksia vastaanotetaan......:)
Mitään ongelmia ei koneen kanssa ei ollut,ainut että sammahteli kun ilmansuodatin likaantui kunnolla,niitä menikin kokonaiset kolme kipaletta.
Niin,ja tankillisellakin alkoi pääsemään noin vartin verran.

Ps.tästähän alkaa tulemaan kohta fazer päiväkirja,toivottavasti autoa harkitsevat saavat tätä kautta tietoa ja vastauksia ongelmiinsa,itse ainakin vähän kantapään kautta opin kaikkea....kysyvä ei tieltä eksy,ainakaan paljoa. 
« Viimeksi muokattu: 24.04.08 - klo: 06.41 kirjoittanut svheebo »
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Poissa hc cob

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #45 : 21.04.08 - klo: 14.06 »
mullakn on irronnu vakiokumi renkaalta,on aika tylsät renkaat ajaa :angry:,iskareihin kun vaihdoin paremmat öljyt ja pistin muutenkin jäykemmiks,niin toimii paremmin.ite oon pääasiassa luistatellu kevään aikana yeahracingin driftingrenkailla(parempiakin saa varmasti) ja kyoshon radialrengassajalla,joka on ihan ok yleisrengas,parempi ajaa kin vakio ja hauskempi :cheesy:,ja viä hienot vanteet :grin: eikä kalliit,n.24€ sarja atalassa.
« Viimeksi muokattu: 21.04.08 - klo: 14.23 kirjoittanut hc cob »

Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #46 : 21.04.08 - klo: 14.18 »
Ovatkos nuo fazerin vakiokumit ne ns.v-sliksit?
Tarvinee soitella atalan suuntaan,eiväthän ne kalliita kumeja ole jos on vanteineen noin 14 euroa  :smiley:
Mitäs oljyä iskareihisi laitoit,entäs jouset,piditkö vakioina?
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Poissa hc cob

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #47 : 21.04.08 - klo: 14.21 »
hups,piti olla 24€ :grin:
se oli kai 600 kyoshon öljyä,en muista,kun ostin kaverilta 2/3 täyden pullon.jouset vakiot,mutta ei paljon kallistuksenvakaajia tarvi un on kovat iskarit.
kai ne on ne v-slicsit?tosin en kyllä laittas rahojani niihin...
onks noi schumacherin dragonit fusionin vakiorenkaat,onko hyvät ja mitä maksaa?
« Viimeksi muokattu: 21.04.08 - klo: 14.27 kirjoittanut hc cob »

Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #48 : 21.04.08 - klo: 16.59 »
jeps,vakiokumit ovat ne dragonit,paremmat ne ainakin ovat likaisella asfaltilla.
Hinnasta en tiedä,tulivat auton mukana.
Ai,atalan hinta nousi yllättäen,no ei paha vieläkään jos on renkaat vanteineen ja vielä liimattuna:)

Edit:kuva dragonista
« Viimeksi muokattu: 21.04.08 - klo: 17.18 kirjoittanut svheebo »
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Poissa hc cob

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #49 : 26.04.08 - klo: 19.08 »
model exposta tuli hankittua uusia pyöriä 2 sarjaa,(8 pyörää 2:lla erilaisella kromivanteella),yhteensä 22€!!!
+uus kori,maalattu 14,60€
gws:n servo metallirattailla,nopeus 0.10 sek/60 astetta(2x nopeempi kuin nykyinen hitec),vääntöä 6kg + mukana jäähdytyskuori,hinta 10€!!!
eli ihan hyvä saldo yhelle päivälle

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #50 : 26.04.08 - klo: 23.22 »
Moi. Miltä tiskiltä sait ton GSW:n servon. Itse hain sieltä puolet kalliimmalla jonkun thundertigerin, ja sekin meni vähän metsään :(
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa hc cob

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #51 : 27.04.08 - klo: 11.40 »
kai se oli rc pisteen osasto,näitä servoja oli siellä kai vaan 2,ja molemmista kotelon alimman osan toinen pää ruuvien kohdalta ihan mäsänä,mutta voi korjata.siinä oli aika montaa erilaista servoo semmosessa ale-laatikossa,kaikki 10€

Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #52 : 27.04.08 - klo: 18.40 »
Hommasin itse pari kappaletta tower-pro sg-5010 servoja,josko toisen laittaisin fasun ohjaukseen....vääntöä pitäisi olla 6 voltilla 11kg ja nopeus 0.11 sek/60 astetta.
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Poissa hc cob

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #53 : 27.04.08 - klo: 21.12 »
tässä autossa kyllä voi olla liikaa vääntöä,rikkoo muoviset tyostötangot ja servosaverin tai itsensä?

Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #54 : 27.04.08 - klo: 21.33 »
Niin,mene ja tiedä....tarvii kokeilla mitä käy:)
On mulla tuossa pakissa yhtenä vaihtoehtona hitecin hs-322hd,ei ole vielä tarvinnut sitäkään kiinni laittaa,se vakioservo toimii edelleenkin ihan hyvin.
Sain kohtuu edullisesti ne pro towerit,28 euroa 2kpl,ei paha mun mielestä.
Eiköhän niillekin jokin käyttökohde löydy,ohjaukseen varmaan paremmat,luulisin että turhan järeät kaasu/jarruservoiksi?

Edit:hc cob,minkäs korin hommasit,14.60 taitaa olla aikas halpa hinta,mitähän mahtaa maksaa esim tuollainen mulla oleva subarun kori kyoshon valmisteena?
« Viimeksi muokattu: 28.04.08 - klo: 07.02 kirjoittanut svheebo »
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Poissa hc cob

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #55 : 28.04.08 - klo: 14.01 »
kyoshon korit maksaa maalattuina noin 60€,niinkuin lähes läikki muut
se kori jonka ostin on tämmönen hbx:n mitsu lancer kopio,hieno kun laittaa matalalle,mutta ei käy tähän kun fasussa on liisn pitkä akseliväli tälle korille :embarrassed:,mutta pyöränaukkoja muokkaamalla pitäis sopia...

ei kyllä tuu fazeriin kun yhteen toiseen autoon...
ja hankin tollaset samanlaiset pyörätkin kuin kuvassa,11€/sarja
ja toiset himan erilaiset kromivanne-rengaspaketit,myös 11€/sarja insertteineen
« Viimeksi muokattu: 10.05.08 - klo: 11.54 kirjoittanut hc cob »

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #56 : 28.04.08 - klo: 14.19 »
Hpi:n korit on huokeita, muistaakseni 30 euron luokkaa ja niissä on valinnan varaa... Ja yleensä korit käy kaikkiin 1/10, mahtaa olla tuossa "expert edition" vehkeessä normaalista hieman poikkeava akseli väli.. Ei ole kyllä itellä kokemusta valmiiksi maalatuista/leikatuista koreista..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa hc cob

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #57 : 28.04.08 - klo: 18.33 »
mutta hpi:n korit ovat maalaamattomia,mutta ilmeisesti todella laadukkaita

tää hbx:n kori on sähköautoon tarkotettu, ja auto johon tää on alun perin tarkotetttu on vähän lelumainen

Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #58 : 28.04.08 - klo: 19.10 »
on tuo hbx:n kori ainakin kirkkaan väriseksi maalattu...erottuu joukosta.
Vai 60 euron pintaan asettuu kyöstin omat korit.tarvii joskus harkita sellaista,saisi ns.pyhäpäiväkorin mitä sit pitää kotona esillä:)
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Poissa hc cob

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #59 : 29.04.08 - klo: 13.55 »
pyränkaaret noin 2cm liian matalat ja 1cm liian lyhyet,ei mee enneen muokkausta kunnolla paikaleen
ja on ruma kun tulee aineki 3ccm maasta kun auton maavaa on 1cm...