Kirjoittaja Aihe: Kyosho TR-15 Rally  (Luettu 19273 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho TR-15 Rally
« : 07.05.03 - klo: 17.00 »
Mahtaako kellään olla kokemuksia kyseisestä autosta?
Tahtoisin myös tietää kaikki tärkeimmät positiiviset ja negatiiviset puolet TR-15 Rallysta.

Menevän näköinen laite.  8)
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #1 : 07.05.03 - klo: 18.28 »
Etkö tehnyt jo yhtä topiccia tästä  :roll:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #2 : 07.05.03 - klo: 18.57 »
En.
TR-15 modifointi on topicci Inferno TR-15 Modifoinnista ja tänne haluaisin faktoja TR-15 Rallysta.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa jokke69

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #3 : 07.05.03 - klo: 19.42 »
no mulla on tommonen tr-15 rally ja olen polttanut sillä about 3L löpöö.
on toiminut ihan ok, paitsi että koneen lämpöjen kanssa on pieniä ongelmia. Jos hankit ni kannattaa ne caster varren auton puoleiset kiinitys palikat vahvistaa niin että poraa 2,5mm reiän läpi siitä muovi nippelistä ja vääntää M3 ruuvin läpi ja lyö mutterin päähän. Niin ei mene se muovi nippeli poikki, mulla meni ja tuollalailla korjasin ja toisen puolen vahvistin. Ei ne enää poikki mene ehkä vähän vääntyy ja sit niitä on helppo oikoo.

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #4 : 07.05.03 - klo: 20.12 »
Ajatko sillä asfaltilla vai soralla?
Ajattelin vaan, että kuinka helposti auto sotkeentuu, kun siinä ei ole lokasuojia edessä.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa jokke69

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #5 : 07.05.03 - klo: 20.32 »
no ei sillä oikeen soralla voi ajaa. hiekotushiekka ainakin menee vanteen ja pyörännavan väliin ja sit on pyörä jumissa. joskus on myös mennyt päärattaan ja vauhtipyörän väliin. ite ajan asvaltilla, mut kyl sillä vois jollain saviradalla tai hienossa hiekassa varmasti ajaa. karkea sora on kyllä myrkkyä. Tietysti jos näkee vaivaa ja suojaa päärattaan ja vauhtipyörän jollain kotelolla ja vaihtais erilaiset vanteet ni noi kivi ongelmat olis historiaa.

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #6 : 07.05.03 - klo: 21.09 »
Nurmirata sopii varmaan myös hyvin.
Se vauhtipyörä juttu on totta, mulla on itellä Inferno TR-15 ja se vauhtipyörän aukko on kyllä ihan pakko laittaa umpeen keinolla millä hyvänsä.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #7 : 07.05.03 - klo: 22.35 »
Paljonko sitä oli valmiiksi koottu kun otit sen paketista?
Ainakin Inferno TR-15:ssa oli diffit, pääratas, jarru ja kardaanit valmiiksi alustassa kiinni.
Kuinka sä olet hoitanut moottorin jäähdytyksen? Siinähän ei ole mitään erityisiä jäähdytys aukkoja.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa jokke69

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #8 : 10.05.03 - klo: 21.08 »
samalla tavalla oli tehtaalla kasattu. ensin leikkasin koriin reiät niihin kohtiin missä oikeessakin autossa ja liimasin metalli verkot reikiin, mut ku lämmöt nousi ja jos seosta laitto rikkaammalle ni kierrokset tippu ni sit leikkasin sivu ikkunat pois(käskettiin tehdä ohjeissakin). Mut nyt olen kyllä huomannu et mitä enemmän ajaa ni sitä rikkaammalle saa konetta säätää. aika metkaa? taitaa kone ruveta toimimaan kun se pikkusen kuluu.

Poissa Eagle

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.mmsite.cjb.com
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #9 : 11.05.03 - klo: 18.05 »
ootko jo nähny kyoshon sivuilta tr-15 videon :?
se helpottaa... :wink:

Poissa Eagle

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.mmsite.cjb.com
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #10 : 11.05.03 - klo: 18.10 »
muuten, miks haluat just rallynä eikä byggyna, mielestäni bugiylla olisi hauskempaa(?),.... ajaa sorassa ja cross radoissa! :|

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #11 : 11.05.03 - klo: 20.10 »
Olen nähnyt kaikki ne kolme TR-15 videota mitä Kyosho.comista löytyy.
Mulla on jo Inferno TR-15 eli buggy-versio.
Nyt tekisi mieli tollasta 'universaalia' autoa, joka kulkisi ruohikolla, hiekalla ja asvaltilla. TR-15 Rally onkin tuohon hommaan juuri oikea auto.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa Kalle

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #12 : 11.05.03 - klo: 22.35 »
Nyt ois TR-15 Rally myynnis jos kiinnostaa.. ajettu n. 1,5 litraa.. hp: 250€ auto ilman sähköjä. :?:

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #13 : 12.05.03 - klo: 16.19 »
Ei kiinnosta.
Haluan ehdottomasti koota ja maalata sen itse.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #14 : 12.05.03 - klo: 18.25 »
Luin täältä rcnetistä, että TR-15 Rally perustuisi osaksi Superteniin mm. diffit yms. Mahtaako olla totta?

Inferno TR-15:n se toki perustuu, mutta voihan siinä olla osia Supertenistäkin.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #15 : 12.05.03 - klo: 18.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Esim. Kyosholla on TR-15 Rally joka perustuu osiltaan (mm. diffit yms.) pitkälle SuperTeniin ja hyvä puoli että viritysosissa löytyy. Auto on kokoa 1/10 tai 1/9 (SuperTenit on 1/9). Luulisin että potentiaalinen ralliauto, joka on hinnaltaan LandMaxia edullisempi.


Löytyihän, kun etsiskelin hetken.
Eri topicista tuo lainaus.
Mitäs on muut mieltä?
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

  • Vieras
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #16 : 12.05.03 - klo: 19.39 »
Usko vaan late  :D  Samat osat on pitkälle; Superten FW04 tuli ulos noin 3 vuotta sitten jollon ostin sen. Noin toissa vuonna tuli TR-15 ja siitä viime vuonna TR-15 ralliversio.

Mm diffit on täsmälleen samat, samoin laatikko johon sopii sama 2-vaihteinen. Samat iskarit, moottoripukit, kuuladiffit, puhallin, korit, motti, välitykset jne jne sopivat eli kattava viritysosa valikoima. Kyoshollahan homma perustuu siihen että ne kierrättää osia joka on hyvä, koska se takaa varaosien saannin pitkäksi aikaa vanhempiinkin automalleihin.

Täsmennän nyt vielä että toki tukivarret ja alusta ovat täysin eri. Rallyssa on muuten ymmärtääkseni Superin radiaalieturenkaat edessä ja takana.

Tosta alta voit tihruttaa niitä diffejä  :wink:


Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #17 : 12.05.03 - klo: 20.35 »
Uskon!   :)  Samanlaisiltahan ne näyttää.
Jos mä nyt oikein ymmärsin niin, Superissa ja TR-15 Rallyssa on samat viritysosat ja suurinosa osista on vakionakin samoja. Miten ihmeessä voi samat korit mennä, kun Superi on 100mm pidempi?
Mitä muuten itse olet mieltä tuosta TR-15 Rallysta?
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

  • Vieras
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #18 : 12.05.03 - klo: 22.37 »
Hetkinen, Kyosho katalogin mukaan ne on lähes samanpituisia, siis TR-15 Rally ja SuperTen FW04 (joskus tarkistin ton, menikö väärin?). Siten korit käynee. TR-15 Rally on ihan hieno auto, virittämällä siitä saa varmasti hyvän. Itse mietin joskus jos olisin hankkinut sen ja heittänyt siihen FS nelitahdin, pillin, teflon iskarit ja 2-vaihdelaatikon. Enää ei olis tarvinnu hankkia kuin tuo jäykempi alusta. Noi osat löytyis siis hyllystä (toisesta Superista) mutta jäi sitten tekemättä kun kavereilla on touringit kans. Olishan tossa ollu varmaan ralli meininkiä mukavasti  :D ehkä joskus

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #19 : 12.05.03 - klo: 22.39 »
late, kyllä sun kannattaa varmaan se TR-15 Rally ostaa, koska sulla on jo TR-15. Osat käy näin molempiin ja aina on jotain varaosaa riistettävissä toisesta autosta.

Toisaalta kun ajattelee, buggy ja rally -versiot rakentuvat samalle alustalle ja ovat muutenkin samantapaisia autoja. Sinuna en ostaisi toista TR-15. En tosin ole testannut tai edes nähnyt luonnossa, mutta TR-15 on TR-15. Haluaisin vain tuoda esille siistimmän auton.

Landmax II:ssa on kaikki mitä RC-autolta voi vaatia. 60 cm:n pituus tekee vaikutuksen jo pelkällä läsnäolollaan. Nopeuttakin löytyy vakiona noin 60 km/h ellei ylikin. Autossa on sen verran massaa, vääntöä ja voimaa, että ajaessa tulee kunnon ralliautofiilis ja menokin on mahtavaa. Kestävyyttä löytyy, eikä pahoissakaan tälleissä mene välttämättä mitään rikki. Ja autossa on kunnon loasuojat. Lisäksi auto on erittäin monipuolinen alustaltaan. Siitä saa väännettyä MP7.5 buggyn varmaankin noin 250e:lla, jos joskus alkavat 1/8 buggyt kiinnostaa.

Kokemukseni Landmaxista perustuu 4 vuoden ajoon ykkösversiolla, ja uskoisin, että kakkosversio on vähintäänkin paljon parempi kuin mikään muu ralliauto RC-maailmassa. Hintaa tosin on enemmän, mutta onpahan hyviä ominaisuuksiakin.

1/8 on niiiin paljon erilainen kuin 1/10. Vaikka TR-15 rally kulkisikin yhtä vauhdikkaasti kuin Landmax, ei se voita Landmaxia taistelussa hauskimman ja monipuolisimman auton tittelistä.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #20 : 12.05.03 - klo: 22.47 »
zzs, toi kyllä pitää ihan varmasti paikkansa mitä LandMaxiin ja sen monipuolisuuteen tulee. Jo muutama sentti lisää pituutta ja leveyttä, muuttaa ajamista ihmeen paljon, ja tossa ero ei jää edes niin vähään.

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #21 : 12.05.03 - klo: 22.58 »
Aivan, Mika. Yhtä rankalla viritysasteella Superini kulkee yhtä hyvin kuin Max, mutta siitä puuttuu sitä jotakin..
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #22 : 12.05.03 - klo: 23.03 »
Ymmärrän hyvin!

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #23 : 12.05.03 - klo: 23.11 »
Kun nyt lähdettiin tälle LandMax-linjalle, niin voin vain antaa omat suositukseni mukaan, vaikka kokemusta ei vielä olekaan kertynyt pahemmin. LandMax (itselläni myös I versio) ei ole käytettynä pahan hintainen ja tuollaiseen n. 500 euron hintaluokkaan saa jo todella hyviä yksilöitä. Auton on mielestäni mukavan kokoinen (pituus: n. 60cm, leveys: 25cm ja korkeus: n. 20cm). Auto on todellakin isomman oloinen kuin 1/10 ja itse ainakin tykkään, että autolla on kokoa jonkun verran  :D  Vieläkin isompi se saisi olla mielestäni...kun ajaa esim. 100 metrin päässä, niin kyllä tuokin aika pieneltä näyttää!

Hyviin ominaisuuksiin kuuluu myös säädettävyys. Camberit ja kaikki mitä ainakin itse osaan toivoa ovat säädettävissä jo vakiossa ja ne säädöt todella muuttavat ajokäytöstä...parempaan ja huonompaan suuntaan. Moottori on tehokas GS21R, jossa löytyy potkua mukavasti vähän kokeneemmallekkin ja 2-vaihteisena auto jo kiitää! Mikäli nyt jenkkeihin on uskomista, niin luin netistä että suoraan paketista otetulla autolla ilman mitään tuuningia oli ajettu tutkaan reilu 75km/h eli kulkeva auto on...ja kun kokoa on tuon verran, niin näyttävyyttä on ihan eri malliin, kuin pienemmissä. Painoa autolla on mielestäni aika vähän: 3.2kg ja monien virityskoneiden avulla autosta voi tehdä vaikka 4-tahtisen ja kireän 2-tahtisen. Tuo 3.2kg on pieni paino, kun koneessa on +2hv ja teho/paino-suhde on kohdallaan!

Miinuspuoliksi voisi sanoa korien hinnat! Korit maksavat ainakin Kyosholla 95-100 euroa ja se on mielestäni paljon. Itse maalasinkin korini uudelleen...ULKOPUOLELTA :shock:  ja vaikka itsekin sitä epäilin, niin lopputulos oh hieno. Pistän autosta kuvia nettiin, kunhan saan kameran lainaan. Renkaita auto syö asfaltilla, kuin sika limppua, mutta kuten täälläkin topiceissa on puhuttu, niin esim. prätkän sisäkumista voi laittaa uudet pinnat renkaiden päälle ja kyllähän tuolla pitää hiekallakin ajaa, ettei mene hukkaan ralliauto-ominaisuudet!

LandMaxissa on todellakin edellämainitut lokasuojat sivuilla, mutta hiekalla ja soralla ajettaessa auto likaantuu todella helposti! En tiedä likaantuuko enemmän vai vähemmän, kuin muut autot, mutta puhdistamista on myös tiedossa. Huolto tietysti kuuluu harrastukseen ja on ihan mukavaakin tiettyyn pisteeseen saakka  :D

Itselläni ei ole oikeastaan muuta, kuin hyvää sanomista autosta. Se on NOPEA, NÄYTTÄVÄ, KADEHDITTAVA, KUOLATTAVA ja OMISTETTAVA! Kun harkitsin minkä auton ostaisin ensimmäiseksi ja päädyin LandMaxiini, niin en ole sekuntiakaan katunut päätöstä ja oikeastaan ihmettelen, miten osasinkaan valita näin loistavan auton! Autossa yhdistyy hyvät ominaisuudet niin asfaltilla ja hiekalla+soralla. Nurmikolla en ole vielä ajanut, mutta se ei voi olla muuta kuin hauskaa!
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #24 : 12.05.03 - klo: 23.26 »
Mahtavaa opa, loistavaa stooria!

Eihän se LM puhtaana sisältä pysy, mutta kuvitelkaapa TR-15 Rallya, jossa ei ole edes niitä suojiakaan! Huh huh, millaista sotkua!

Lainaus käyttäjältä: "opa"
Renkaita auto syö asfaltilla, kuin sika limppua, mutta kuten täälläkin topiceissa on puhuttu, niin esim. prätkän sisäkumista voi laittaa uudet pinnat renkaiden päälle ja kyllähän tuolla pitää hiekallakin ajaa, ettei mene hukkaan ralliauto-ominaisuudet!


Katos vaan, meikän slicksit saa kuuluisuutta :D

Lainaus käyttäjältä: "opa"
Itselläni ei ole oikeastaan muuta, kuin hyvää sanomista autosta. Se on NOPEA, NÄYTTÄVÄ, KADEHDITTAVA, KUOLATTAVA ja OMISTETTAVA! Kun harkitsin minkä auton ostaisin ensimmäiseksi ja päädyin LandMaxiini, niin en ole sekuntiakaan katunut päätöstä ja oikeastaan ihmettelen, miten osasinkaan valita näin loistavan auton! Autossa yhdistyy hyvät ominaisuudet niin asfaltilla ja hiekalla+soralla. Nurmikolla en ole vielä ajanut, mutta se ei voi olla muuta kuin hauskaa!


Juuri niin! Sama historia mullakin! Nurmikolla kulkee hyvin, varsinkin LandMaxX -buggyversioni. Videoita ja kuvia siitä tulossa sivulleni pian! Mukana myös uusi LandMax Racer!
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #25 : 13.05.03 - klo: 15.21 »
TR-15 on oman kokemuksen perusteella kyllä aivan uskomaton auto hintaansa nähden, joten ajattelin ettei siitä toisesta haittaakaan olisi!  :D
Mutta sitten kun tullaan tuohon Landmaxiin II:seen, eihän tuota voi vastustaa. Ralliautomiehenä suorastaan kuola valuu suupielistä niinkuin opa jo totesi. Millaiset äänet tossa GS21-R + Kyoshon pilli yhdistelmässä on?  8)
Harmin paikka vaan tuo reilun 600 euron hintalappu.  :?
No eihän se mikään este ole, mutta se tarkoittaa sitä, että täytyy tehdä ahkerasti töitä, jos nyt edes kesätyöpaikka löytyisi.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #26 : 13.05.03 - klo: 15.35 »
http://www.kyosho.com/cars/kyoc0435.html

http://www.kyosho.com/cars/kyoc0355.html

Eikös sulla tuo Superten FW-04 ole?
Sieltä voit tarkistaa ne pituudet Mika!
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #27 : 13.05.03 - klo: 16.04 »
Näistä 1:8 autoista puheen ollen.
Kumpikohan mahtaisi olla järkevämpi vaihtoehto? (autoa käytetään pääosin pihasudittelussa  :) )
-Kyoshon Landmax II n. 700 euroa voimaservon kanssa.
-HoBao Hyper 7, 4 Port koneella n. 600 euroa voimaservon kanssa.

-Liitetään nyt tähän joukkoon vielä yksi kunnon auto TR-15 Rally! alle 400 euroa.

Olisihan nämä mahtunut kyllä yhteenkin viestiin.  :(
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

  • Vieras
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #28 : 13.05.03 - klo: 16.32 »
Lainaus käyttäjältä: "late"
http://www.kyosho.com/cars/kyoc0435.html

http://www.kyosho.com/cars/kyoc0355.html

Eikös sulla tuo Superten FW-04 ole?
Sieltä voit tarkistaa ne pituudet Mika!


Joo, on se sitten näköjään lyhyempi eli 1/10. Katsoin katalogista, olisko sitten ollut siellä väärin tai sit muistan vaan väärin. Hyvä että korjasit.

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho TR-15 Rally
« Vastaus #29 : 13.05.03 - klo: 16.40 »
Kun aletaan tästä 1/10 ja 1/8 autojen eroista puhua, niin mun on aika paha sanoa, kun en ole yhtään 1/10 autoa omistanut...vielä! LandMaxini saatuani ihmettelin kuitenkin sitä, että auto on niin pieni  :shock:  Jostain syystä on milessäni kuvitellut, että se olisi vieläkin isompi, mutta ei. Kun nyt alkaa miettimään, että jos auto olisi vielä pienempi, niin se olisi jo pieni.

Ei 1/10 ja 1/8 autojen kokoeroa huomaa niin kauan, kun on vain toinen näköpiirissä, mutta kun autot laitetaan "viivalle" niin 1/10 auto alkaa näyttämään jo hieman orvolta.

Kun tuota kysyttiin, että kumpi sopii paremmin pihasuditteluun, niin siitä mulla taas on kokemuksia  :D  Oma käyttöni on 100%:sti tätä ja Tampereen lähistöllä ei taida edes olla mitään ratoja, joissa autolla voisi ajaa. Olen ajanut autolla suurella parkkipaikalla, jossa on osittain hiekkaa asfaltin päällä ja välillä puhtaasti hiekkaa+vähän karkeampaa sorrakin olevalla jalkapallokentällä. Nelipyöräluisut ja kaikenmaailman ringit ovat autolle lastenleikkiä ja pyöriipä se kuluneilla renkaillani asfaltillakin ympyrää paikoillaan, kun vaan kaasusta vääntää  :shock:  

LandMaxin hyveisiin ei kuulu tuo edullisuus, mutta uskallan sanoa, että auto on hintansa väärti. Tietysti olisi mukavaa ostaa uusi auto ja kasata se kaikessa rauhassa, mutta itselläni tuli eteen kustannukset. Sain käytetyn varmaan puolet edullisemmin, kuin uuden ja jos sattuu hyvän auton löytämään, niin mielestäni ei ole syytä karttaa käytettyjäkään.

Tulipa taas purettua sydäntä autoni puolesta...

ps. http://www.nitroreview.com/compare/homekits.cfm etsikää tuolta LandMax...siellä on arvosteluja jne...
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z