Kirjoittaja Aihe: Thunder Tiger EK-4  (Luettu 29529 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Judenza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #90 : 02.06.04 - klo: 17.39 »
Mika, tiedän sen koska olen lukenut kaikki noi kommentit ja kattonu ne videot tosta autosta, mut tarkotin sellasii lähinnä et miten riittää pito jne.. Kyl sä tiiät..

Mike_87, erittäin paljon kiitoksia informaatiosta ja ilmeisesti Savage SS on vieläkin kestävämpi ja parempi kuin Savage 25?
Anteeksi pieni OT
LRP Shark Monster, Ezrun 18A ja 5340kv combo.

Poissa Judenza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #91 : 02.06.04 - klo: 17.44 »
Tarkotin kokonaisuutta eli alustaa jne..  :wink:

EDIT: Tai no jos en enää yrittäis selittää mitää, nubi mä vielä oon  :oops:
LRP Shark Monster, Ezrun 18A ja 5340kv combo.

Poissa Judenza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #92 : 02.06.04 - klo: 17.46 »
Pää käänty nyt ton Savage SS:n puoleen eli jatkan HPI Savagen topicissa. Kiitoksia vastauksista!
LRP Shark Monster, Ezrun 18A ja 5340kv combo.

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #93 : 02.06.04 - klo: 21.58 »
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
Joo no on varmaan monessa(kaikissa) muussakin monsterissa enemmän maavaraa.

 Ja tuon ek4:sen koneen ei tarvikkaan kiertää tuon enempää, kun autossa pitkät valitykset ja kone jaksaa VÄÄNTÄÄ.

 Mutta silti ei ollut hyvä auto, konekin on prkl vaikea säätää.
Oliko sinulla vanhempi malli?
Olen harkinnut kyseisen auton ostoa. Mitä osia sinulta meni siitä rikki?

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #94 : 05.06.04 - klo: 13.02 »
JR-hobbyssa EK-4 maksaa vähän alle 500€ kai joku tarjous.
Ei olis kallis.
-EhtoollisWeli

Poissa make72

  • Jäsen
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #95 : 14.06.04 - klo: 22.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Antti R"
JR-hobbyssa EK-4 maksaa vähän alle 500€ kai joku tarjous.
Ei olis kallis.
juu ja se on uusi malli jossa on paranneltu ensimmäisen version huonoja ja heikkoja kohtia. mm kaasutin on erillainen ku 1. versiossa

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #96 : 11.07.04 - klo: 16.05 »
Onko tuossa autossa kalliit osat niin moottorin kuin auton? niin ja pitääkö tohon vaihtaa mäntä ja sylinteri vai pelkkä männän rengas kun tossa on vissiin sellanen?
http://www.midmad.com/downloads/may%2003%20calendars/may%202003%20cal%204%201600.jpg :shock:
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Mika R

  • Vieras
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #97 : 11.07.04 - klo: 16.38 »
noi on 2 nelitahtia OS fs-26s-c, ei varmastikaan mikään tykki

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #98 : 11.07.04 - klo: 16.39 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
noi on 2 nelitahtia OS fs-26s-c, ei varmastikaan mikään tykki


Ei mutta vääntää.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Mika R

  • Vieras
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #99 : 11.07.04 - klo: 19.07 »
joo, mulla on ollu noitakin pari Superissa.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #100 : 11.07.04 - klo: 19.11 »
Joo, mutta ei varmaan kahta?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Mika R

  • Vieras
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #101 : 11.07.04 - klo: 19.17 »
joo ei samaan aikaan  :D tai siis oli samaan aikaan mutta eri autoissa. mietteissä oli duunata tollanen twin engine peli, mutta ajan ja tilan puutteessa myin kaikki veks sitten lopulta. hauskoja pelejä ne oli, kiva kisata keskenään, kävivät kuin kello ja makee ääni, koskaan eivät sammuneet tmv. kuten 2-tahdit. hyviä aloitusmoottoreita (ekat jotka mulla oli) autoissa yhden veneen jälkeen

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #102 : 14.08.04 - klo: 16.20 »
Lainaus käyttäjältä: "mascot"
Tomsson: joo tuo on todellakin auton heikoin lenkki...myös S2 versiossa vakiona tuo vanha systeemi... mutta TT:llä on tuohon olemassa jo parempi tsydeemi... tuo hex kuppi on siinä uudessa systeemissä upotettu takalevyyn/syvemmällä motin ppersiissä ja paksumpi akseli moottorin sisälle....

Kaverilla katkesi 2kpl noita tarttiakseleita kunnes tuli tuommonen uudenmallinen ja nyt on kestänyt...

ja btw. Hobby Pointtiin on tulossa/tullut hyllyyn ko. autoja hintaan 799 € ilman radioita...



nyt lähtis tollanen paketti alle 500e :) vähän houkuttaa just myin mta4
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #103 : 14.08.04 - klo: 16.34 »
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
rikkaus ei johdu suurista tuloista vaan pienistä menoista. oon kyllä itsekkin tyytyväinen taloon. onhan tää parin vuoden takainen asuntomessuykkönen. oli tässä kyllä rakentamistakin.

 no sit asiaan. onkos täällä foorumissa muilla tätä autoa kun mulla ja timon(mascotin) kaverilla? ois mukava vähän judella nääs.



moro, onko sulla vielä ek-4? ite oon hommaamas, mta4 tilalle,
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #104 : 14.08.04 - klo: 16.55 »
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
Joo no on varmaan monessa(kaikissa) muussakin monsterissa enemmän maavaraa.

 Ja tuon ek4:sen koneen ei tarvikkaan kiertää tuon enempää, kun autossa pitkät valitykset ja kone jaksaa VÄÄNTÄÄ.

 Mutta silti ei ollut hyvä auto, konekin on prkl vaikea säätää.



ei ollut!? Tä joko myit omas?
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #105 : 14.08.04 - klo: 17.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
Joo no on varmaan monessa(kaikissa) muussakin monsterissa enemmän maavaraa.

 Ja tuon ek4:sen koneen ei tarvikkaan kiertää tuon enempää, kun autossa pitkät valitykset ja kone jaksaa VÄÄNTÄÄ.

 Mutta silti ei ollut hyvä auto, konekin on prkl vaikea säätää.



ei ollut!? Tä joko myit omas?


Johan se myi sen aikoja sitten.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #106 : 14.08.04 - klo: 17.09 »
no ei se kauaa sillä ollu, saikohan käymää ollenkaan, hyvin siis
Kyosho Inferno MP9e

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #107 : 17.08.04 - klo: 16.11 »
Joo sain käymään muuten hyvin, mutta tyhjäkäyntiä en saanut millään pienemmälle. Luultavasti oli kaasarissa joku vika, ei ihme että nykyään myydään uusitulla kaasuttimella olevaa EK-4:ää.
 
 Ja ripustukset oli vähän heikon näköiset, vaikkei mulla ehtinyt hajota.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #108 : 18.08.04 - klo: 17.30 »
nii oliko sulla toi ykkösversio, tossa gs-sutissa ne ripustukset on heikon näköset, normaalin rossarin ripustukset, minkä näkee siitäkin että normaalisti on se pikkupätkä sitä harmaata akselia, ja sen jälkeen hirvee jatkoakseli että saatu isot renkaat alle, eli vääntää aika julmasti niitä ripustuksia, mitkä on tehty puolet pienemmille rossarin renkaille, toihan on periaatteessa rossari, mut siihe on vaa väsätty kiireesti isot kumit alle,

ek, kyllä houkuttais :)
Kyosho Inferno MP9e

Mika R

  • Vieras
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #109 : 20.08.04 - klo: 11.26 »
GS sutilla on voitettu useita kisoja ympäriinsä joten tuskin nyt ihan avuttomasta autosta on kyse ja sillä voi sentään ajaa

ek:lla se taitaa olla enemmänkin sellasta rymistelyä, ajamisesta ei oo tietoakaa, mutta kuinka vain

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #110 : 20.08.04 - klo: 12.33 »
Samaa mieltä olen Mikan kanssa ajo-ominaisuuksista Ek:n suhteen. Ihan tosi, ei sillä voi ajaa esim. mitään rataa. Se konekin on niin törkeän iso ja painava. Oikeesti auto kulkee hieman vasen puoli alempana missä kone on.

 Sit niistä riputuksista, että niissä on jo uutena sellasta klappia, et anta auton pituussuunnassa pari milliä liikkua. Ohjausservon pysyessä liikkumattomana, renkaat heiluu todella paljon, vrt. vaikka crossiin.

 Vielä koneesta pakko sanoa, että fuili sille maistuu.

 Gs Sut paljon parempi, vaikka sitä olenkin myymässä. Mut oon päättänyt lopettaa RC-harrastuksen.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #111 : 06.04.05 - klo: 14.30 »
Ei mulla ihmeempiä ongelmia Ek-4:en kans säädöissä enään ole. Vähän alussa, mut enään ei oo ollu.  Ihmettelen vaan kun täytyy olla isot kierrokset ennen ku auto liikahtaakaan. Ajettavuus on kyllä aika vaikeeta, mut kaiken oppii ajallaan. Väännöstä on jo puhuttu ja sitä kyllä riittää. Mun Ek-4 on Mike_87 vanha. Ei siinä kaasarissa oo mitään vikaa. Moitteettomasti oon saanu sen toimii.

Vielä 1 kysymys. Niille joilla on ollu molemmat autot, Savage ja Ek-4, niin onko Savage ehdottomasti helpompi säätää kuin Ek-4. Aattelin vaan et jos jossain vaiheessa jonkun Savagen Savageperheestä hommais.

Poissa Tuhnu

  • Jäsen
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #112 : 17.12.05 - klo: 20.35 »
Mä hommasin itelleni just EK-4 V2:n ja siitä on se tartti tsydeemi sökö.
Saakohan RC-sabesta sellasseen sisuskalun erikseen vai joutuuko koko posken vaihtaa ja sitte sellanen että saako siihe jostai palotilan ku edellinen omistaja on vääntäny näemmä tulpan väärille kierteille??

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #113 : 17.12.05 - klo: 20.41 »
Ne kierteethän on sylinterin kannessa.Vaiha pelkkä kansi. :wink:

Poissa Tuhnu

  • Jäsen
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #114 : 17.12.05 - klo: 22.24 »
Ai siis tuossa pannussa ei ole irroitettavaa palotilaa erikseen??
No, eipä sen puolee ku näytti olevan sabella aika halvalla se ku hinta oli jossai 25€ pintaan.

Mutta se käynnistys hommeli on vielä avoin..

Poissa timomk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #115 : 10.12.09 - klo: 21.10 »
moro! onko järkee ekaks polttikeksi? ostaisin kaverilta 250e-300e ton virimoottorilla ja parilla option osilla (siis rtr varaosilla) eli kestääkö rajuja hyppyjä ja paljon ajoo ja miten paljon kuluttaa vakio motilla (siis kuin kauan pystyy ajaan)

ps:auto on uusi v2 malli
« Viimeksi muokattu: 10.12.09 - klo: 21.15 kirjoittanut timomk »
Ny muuten hajos joku :D

Poissa MarkoL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #116 : 14.12.09 - klo: 16.45 »
Kannattaa miettiä pari kertaa. Autohan on siinä mielessä erikoinen että siinä on iso moottori mutta siitä johtuen kytkin on kovilla koska moottori on vääntävä ja ei kierrä paljoa. Lisäksi se ei ole kauheen helppo säädettävä jo pelkästään sen takia että siinä on käyntiääni toisenlainen kuin pienemmisä moottoreissa. Välillä kun sillä ajeli niin tuli mieleen vanha 500 KX:ni kun se paukautti putkeen jossain vaiheessa samaan tyyliin. Tankki on normi kokoa ja menee tyhjäksi varmaan 5 minuutissa. Alustaltaan se on vanhan m8:sin tyyppinen ja vanteissa on on tosi iso offsetti. Tukivarret saattaa olla samat kuin buggyssä mutta siitä on tehty monsteri laittamalla levittävämmät vanteet. Omani möin pois kun hieman petyin autoon. Auto vaatis mm. 2-vaihteisen laatikon niin kytkin ei olisi niin kovilla ja kulkua riittäis. Niin ja v2:nen oli munkin ja se oli punainen jossa oli ainakin etupäässä Kyoshon iskarit.

Marko
Kyosho: ST-R(R) brushless, XL Mad Force RB TM728, Rock Force, Blizzard EP, Tamiya: Wild Willy 2, Clod Buster/Bullhead. Vintage: Tamiyat Clod Buster, Blackfoot sekä Marui Big Bear

Poissa timomk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #117 : 14.12.09 - klo: 16.47 »
eli säästän rahat parempaan polttis truggyyn (lrp s8tx team malli)
Ny muuten hajos joku :D

Poissa timomk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #118 : 29.12.09 - klo: 11.52 »
tuossa mietiskelin että onko kellään hajonnu sitten mitään??? siis noista moottorin säädöistä sen verran että ei ole vakio mosaa vaan ihan eri ja tehokkaanmpi mutta sasko tohon pienemmät välitykset ettei se kytykin hajois niin herkästi kun kerta vääntöä on?
Ny muuten hajos joku :D

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #119 : 29.12.09 - klo: 13.07 »
tuossa mietiskelin että onko kellään hajonnu sitten mitään??? siis noista moottorin säädöistä sen verran että ei ole vakio mosaa vaan ihan eri ja tehokkaanmpi mutta sasko tohon pienemmät välitykset ettei se kytykin hajois niin herkästi kun kerta vääntöä on?

Hei älä ees suunnittele ton ostoa, samalla rahalla saat parempaakin, ja myydään osiota kannattaa seurata :wink:
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!