Kiinostas suunnattomati Tamiyan Scaniat kun ovat niin nättejä, mutta empä tiedä hommatakko R470 vai R620 sarjaa, onhan siinä noin 90e eroa hinnassa. Ajosta 90% olis sisällä rälläystä (lue tasasella), mutta mietityttää ulkona ja epätasasella toi R620 6x4 vetotapa että onko se parempi/huonompi käytännössä, että jääkö juuri ne "vetävät pyörät" ilmaan killumaan vai oisko se sitteki niinpäin että hyvällä tuurilla jopa 2 "vetävää pyörää" osuu maahan??
Moi Keeperi ja tervetuloa mukaan.
Tuohon kysymykseesi ei ehkä ole yksiselitteistä vastausta, kun tuo pito riippuu monesta asiasta. Ainakin auton omapainosta, veto pyörien pintojen kuvioista sekä jos alkuperäisessä mallissa pysytään, niin peräkärryn painosta. Tuo kärryn paino kuitenkin osaksi veto pyörien päällä. Auton oma paino ainakin siinä mielessä vaikuttaa että tuon "isomman" 2 vetävää taka-akselia tekee etenemisen helpommaksi jo painonkin takia.
Tuossa lukkoperä hommassa pääsee halvemmalla jos laittaa sitä "tahnaa" tasauspyörästöön sisälle. Sen tahnan nimeä nyt vaan en muista. JBear kirjoitteli siitä joku aika (sivu) sitten. Se tuntuu toimivan hyvin. Tuohon hellun KH:iin laitettiin sitä kokeeksi etummaiseen taka-akseliin ja toiseen pitäisi myös sitä laittaa.
Mulla Sisussa on tuo kytkettävä lukkoperä, Saksasta tohtorilta tilattu. Siinä tuo lukon käyttö vipu on akselin yläpuolella ja kuoressa pitkänomainen reikä sille. Luulisin, kun sitä olen tässä katsellut, että hiekka ja vesi yms. pääsee kuorien sisään tuosta vivun reiästä. Eli en suosittele tuota tohtorin tekemää lukollista akselia "raakaan" ulko käyttöön.
Tuo IMN linkin lukko on tehty paremmin. Eli varmaan toimii paremmin ulko käytössäkin.
Kumman tahansa mallin valitsetkin, tervetuloa siis mukaan.
Ja Hemille iso "peukku ylös".