Kirjoittaja Aihe: Tilaus ulkomailta (USA) - totuuksia :)  (Luettu 16019 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
Tilaus ulkomailta (USA) - totuuksia :)
« Vastaus #30 : 21.09.04 - klo: 16.23 »
Pikku info...

Jos hommaatte niitä radiolaitteita, niin hommatkaa niitä EU:n alueelta ! Nimittäin EU:n ulkopuolelta tuoduille laitteille ei enää saa tarroja Viestintävirastosta ! Tämä on näitä EU:n tuomia juttuja ja "Radiolaki" -asioita....

Olimme pari viikkoa sitten Viestintäviraston juttusilla ja nyt sorvataan sääntöpykälää "uusiin" sanamuotoihin... pistetään tänne infoa (omana topiccina) heti kun saadaan valmiiksi...

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
Tilaus ulkomailta (USA) - totuuksia :)
« Vastaus #31 : 21.09.04 - klo: 18.25 »
Mulla on yli kymmenen Tower tilauksen kokemus.Alvit menee jos tuotteen alkuperä maa on eu:n ulkopuolella. Kun olen tilannut muutaman Sirion koneen,alvia ei ole mennyt koska tuote on Made in Italy.Muistakaa aina tämä!! Ettei tule maksettua liikoja.Jos tiedätte että ostoksen alkuperämaa on eu:n sisällä,ottakaa siitä todiste mukaan,se säästää rahojanne.
Toimivaksi lasku kaavaksi olen havainnut.... dollari hinta x1,2 ja tulos euroina.

Tullipostissa Hki-Vantaan kentällä olen saanut aina loistavaa palvelua ja mukavan hymyn!
Pieni lentopaketti tulee Hki_Vantaalle ja isot Turun kautta.....
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Tilaus ulkomailta (USA) - totuuksia :)
« Vastaus #32 : 21.09.04 - klo: 19.07 »
Lainaus käyttäjältä: "Jöördis"
Mulla on yli kymmenen Tower tilauksen kokemus.Alvit menee jos tuotteen alkuperä maa on eu:n ulkopuolella. Kun olen tilannut muutaman Sirion koneen,alvia ei ole mennyt koska tuote on Made in Italy.Muistakaa aina tämä!! Ettei tule maksettua liikoja.Jos tiedätte että ostoksen alkuperämaa on eu:n sisällä,ottakaa siitä todiste mukaan,se säästää rahojanne.
Toimivaksi lasku kaavaksi olen havainnut.... dollari hinta x1,2 ja tulos euroina.

Tullipostissa Hki-Vantaan kentällä olen saanut aina loistavaa palvelua ja mukavan hymyn!
Pieni lentopaketti tulee Hki_Vantaalle ja isot Turun kautta.....
Mutta tuonhan hobbylinnankin (jäseniltä) ottaa, kun sen kautta towerista tilaa. :o  Mitä hyötyä sitten on itse riskialttiisti tilata sieltä, kun hobbylinna takaa turvallisen kuljetuksen?

Poissa jhellman

  • Jäsen
    • Profiili
Tilaus ulkomailta (USA) - totuuksia :)
« Vastaus #33 : 21.09.04 - klo: 19.14 »
RC-martista tuli (kaverille, ei tietenkään minulle ;-) ) iso 2 autosetin paketti suoraan paikalliseen postiin, lapussa luki lahja ja arvo sopiva. Painoa noin 10 kg. Ei mitään tulleja tai alveja, ei vaivallista käyntiä tullissa.

Mielestäni tälläinen "arpajaislahja" on ihan hyvää palvelua myyjältä. Mistäs se tulli todistaa, ettei sitä pakettia ole esim. voitettu webin kautta arpajaisissa tms. Lienee tullilla parempaakin tekemistä kuin lähteä hakemaan todisteita, ettei näin olisi. Minkäänlaista todistustaakkaahan ei käsittääkseni ole asiakkaalla, vapaan maan vapaalla kansalaisella.

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
Tilaus ulkomailta (USA) - totuuksia :)
« Vastaus #34 : 21.09.04 - klo: 20.27 »
Mikä riski on tilatessa suoraan Towerilta?  Tower on toiminut niin hyvin,että en näe mitään syytä käyttää välissä Hobbylinnaa....   Ja kun omat kokemukseni Hobbylinnasta ei ole kovinkaan positiivisia.....

Ja pitää muistaa... tuskinpa Hobbylinna tuota tilauspalvelua ihan hyväntekeväisyytenä tekee?

Ja miksi ihmeessä kaikkeen pitäis sotkea turkulaisia? :D
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Tilaus ulkomailta (USA) - totuuksia :)
« Vastaus #35 : 21.09.04 - klo: 21.50 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Pikku info...

Jos hommaatte niitä radiolaitteita, niin hommatkaa niitä EU:n alueelta ! Nimittäin EU:n ulkopuolelta tuoduille laitteille ei enää saa tarroja Viestintävirastosta ! Tämä on näitä EU:n tuomia juttuja ja "Radiolaki" -asioita....

Olimme pari viikkoa sitten Viestintäviraston juttusilla ja nyt sorvataan sääntöpykälää "uusiin" sanamuotoihin... pistetään tänne infoa (omana topiccina) heti kun saadaan valmiiksi...

Tarkoittanee sitä, että radio on tullut EU:n ulkopuolelta muuta, kuin "virallista maahantuojareittiä pitkin" !  ???
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.