RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Penkku-99 - 23.03.11 - klo: 17.13
-
Nyt ruppee taas näitä topiikkeja rapisemaan, mutta lopetan tämän jälkeen eli ajattelin tässä vertailuttaa näitä "hobbiksen" joitain fueleja!
Niitäpä ompi tässä alhaalla!
Optimix 20% 4-stroke fuel 5l (http://www.hobbylinna.com/optimix-4stroke-fuel-p-23026.html)
Optimix 30% fuel 5l (http://www.hobbylinna.com/optimix-fuel-p-23022.html)
Byron RACE 25% Gen2 1gal (http://www.hobbylinna.com/byron-race-gen2-1gal-p-21367.html)
Byron RACE 20% Gen2 1gal (http://www.hobbylinna.com/byron-race-gen2-1gal-p-21368.html)
Sidewinder 16% (http://www.hobbylinna.com/sidewinder-16-p-4391.html)
Byron 20% RotorRage HELI-polttoaine (http://www.hobbylinna.com/byron-rotorrage-helipolttoaine-p-22296.html)
Cool Power 5% (http://www.hobbylinna.com/cool-power-p-4388.html)
Byron RACE 16% Gen2 1gal (http://www.hobbylinna.com/byron-race-gen2-1gal-p-21366.html)
HPI Powerfuel 20% 5 Litre [4/Carton] (http://www.hobbylinna.com/powerfuel-litre-4carton-p-22518.html)
HPI Powerfuel 16% 5 Litre [4/Carton] (http://www.hobbylinna.com/powerfuel-litre-4carton-p-22515.html)
Mikäs näistä nyt sitten sopis parhaiten pihasuditteluun?
Oma veikkaus: Byron RACE 16% Gen2 1gal (http://www.hobbylinna.com/byron-race-gen2-1gal-p-21366.html)
Ensinäkin ei oo paljon tullu perehdyttyy näihin galloniin ja litroihin. Niin että kuinka paljon on 1 gallona litroina? Tossa putelissa näyttäs yks gallona olevan! Vähän vit*n hyvää näyttäis ainakin lukemani perusteella olla! Vaikka onkin kilpapolttoaine niin voihan sitä käyttää myös suditteluun!
Ps: Jos hobbylinnassa on joitain muita hyviä fueleja kuin näissä mainitut, niin kirjota ihmeessä!
-
1 gallona on noin 3 litraa.
Karsitaan ensimmäinen heti pois, nelitahti polttoainetta.
Parhaiten 16% tai 25% sopii.
5% on liian vähän.
Helikopteriaineita ei tarvitse harkita.
Ja oikeasti, harkitse sitä järjenkäyttöä. Listaat kasan aineita joista 90% karsitaan pois jo sen takia koska ei sovi autoihin tai 2-tahti koneisiin.
Jos saan kysyä, mitä ideaa postata topikkeja jotka vois tiivistää yhteen tiettyyn aiheeseen. Hakutoiminto on keksitty yhtä tyhmille suoraan sanottuna kuin sinä. Okei, olet 12, ymmärrettävää että innostusta on. Tarviit vaan kärsivällisyyttä ja sun pitäisi kasvaa ainakin jonkun verran.
-
Gallona ei ole "noin 3 litraa", vaan 3,785 litraa.
-
Gallona ei ole "noin 3 litraa", vaan 3,785 litraa.
Perhana, muistin että noin 3,6 gallonaa on 4 litraa, mutta ei ollutkaan, mun moka :p
-
Gallona ei ole "noin 3 litraa", vaan 3,785 litraa.
Perhana, muistin että noin 3,6 gallonaa on 4 litraa, mutta ei ollutkaan, mun moka :p
Humalassa taas kirjotellaan vissiin :shocked:
-
Gallona ei ole "noin 3 litraa", vaan 3,785 litraa.
Perhana, muistin että noin 3,6 gallonaa on 4 litraa, mutta ei ollutkaan, mun moka :p
Humalassa taas kirjotellaan vissiin :shocked:
En minä sellasia nauti mistä pääsee humalatilaan :D
-
1 gallona on noin 3 litraa.
Perhana, muistin että noin 3,6 gallonaa on 4 litraa, mutta ei ollutkaan, mun moka :p
Joku ei nyt täsmää :)
-
1 gallona on noin 3 litraa.
Perhana, muistin että noin 3,6 gallonaa on 4 litraa, mutta ei ollutkaan, mun moka :p
Joku ei nyt täsmää :)
No en minä muista, anteeks vaan 8)
-
HAHAH. Ensin kuittaillaan toiselle, ja itse puhutaan ihan höpöjä... Itse käytin Hobaon RTR autossa aluksi 16% byronia, mutta moottori toimi kyllä paljon paremmin 25%
-
Gallona ei ole "noin 3 litraa", vaan 3,785 litraa.
usa galloona on 3,785L ja englannin galloona on 4.55L :smiley:
ja itse ostaisin Byron RACE 25% Gen2 1gal
-
Tosiasia on, että 25% kisafuili pelaa paremmin kuin joku 16-20% RTR litku kahdesta syystä:
siinä on enemmän nitroa -> kone käynnistyy helpommin ja käy paremmin
siinä on vähemmän öljyä -> helpompi säätää
RTR soossit on kehitetty sellaisille, jotka ei jaksa/viitsi opetella säätämään polttiskonetta, jolloin liian piikillä ajaminen ei syö sitä RTR myllyä heti soiroksi. Vastapainona sitten tulee heikompi käynnistyvyys ja epätasaisempi tyhjäkäynti varsinkin kun neulat on rikkaalla + koneessa täytyy käyttää kuumempaa tulppaa jne.
Kisafuileissa on kuitenkin huomioitu käyttöolosuhteet ja niiden vaatimukset, jolloin öljyä on riittävästi ja ennenkaikkea se on laadukasta, jolloin vähempikin absoluuttinen määrä riittää. Toki kannattaa huomioida se, että markkinoilla on myös polttoaineita (kuten Byron ProDriver) joissa on normi kisafuilia vähemmän öljyä. Tämä tavara kannattaa aloittelijan jättää suosiolla hyllylle, koska ko. litku vaatii osaamista koneen säädön kanssa ja taitamaton tuhoaa pannun suht nopsaan.
Eli alle .21 kokosiin koneisiin 16% kisafuilia ja .21 tai isompiin 25% kisafuilia ja maailma näyttää paljon valoisammalta.
-
Oma kokemus tosiaan oli että 16% litkulla moottoria oli todella vaikea säätää ja tuntui käyvän miten sattuu ja sammuvan kun huvittaa. Vaihto 25%, niin alkoi jo olla välillä hymy huulilla ajaessa