Yleensä 1/1 autoissa siihen aikaan kun vielä kaasareita oli olemassa ongelmia syntyi yleensä kun lämpötila kieppui lähellä nollaa. Vielä kun ilmassa oli runsaasti kosteutta niin kosteus tiivistyi kaasarissa ja rupesi jäätämään paikkoja aiheuttaen käyntiongelmia.
Etanolia ei kannata lutrata bensan sekaan ihan mahdottomasti, koska etanolin seossuhde on muistaakseni noin 9 ja bensiinin 14,7. Esimerkin vuoksi pelkällä Etanolilla ajaessa täytyy moottoriin saada polttoainetta huomattavasti enemmän (9kg ilmaa 1kg etanolia, vertaa 14,7kg ilmaa 1kg bensaa) kuin bensalla ajaessa että palaminen tapahtuu optimaalisesti eikä seossuhde mene liian laihaksi, joka aiheuttaa nakutusta ja pahimmillaan moottorin rikkoutumisen.
Itse en 10% enempää missään tapauksessa laittaisi. Ongelmia sekään ei välttämättä ratkaise, koska periaatteessa etanolin avulla saadaan vesi sekoittumaan bensan kanssa sekaisin ja auttaa kyllä henkilöautoissa jossa bensatankkiin kondensoituu vettä, mutta en tiedä auttaako se paljoakaan siellä kaasarissa jossa ongelmia tulee todennäköisesti imuilman mukana kulkeutuvan kosteuden myötä, saattaahan se seos hienona sumuna sulattaa jäätäkin mennessään tai estää jään muodostumisen.