Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - kenne

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 19
61
no onko xray t1 onko siinä hyvä alusta driftaamiseen? eks se oo kans hyvä ko siin on hiilari runko.

Toistan hiukan itseäni jos et huomannut edellistä.


Ei millään pahalla mutta luetko ollenkaan mitä täällä kirjoitellaan ?


Pyhitetäänkö tämä topikki täysin projekteille ja jatketaan muuta keskustelua tuolla: http://rc10.fi/index.php?topic=5213.0 ?

Tai Drifting aiheiset keskustelut suoraan RCDF (RC Drifting Finland) sivulle
http://www.getphpbb.com/phpbb/rcdriftingfinla.html
[/quote]


62
yks tyyppi mulle niin paljon haluaa myydä cup raceria , mitäs mieltä olette jos siitä tekist drifterin , onko iha yhtä hyvä kuin muut autot.?

Ei millään pahalla mutta luetko ollenkaan mitä täällä kirjoitellaan ?
Itsekkään en osaa kirjoittaa oikein mutta nyt en edes ymmärtänyt mitä olit vailla kysymyksessä. Mutta ei kuulostannu alustan säädöiltä eikä kuvalta.

Pyhitetäänkö tämä topikki täysin projekteille ja jatketaan muuta keskustelua tuolla: http://rc10.fi/index.php?topic=5213.0 ?

Tai josko keskitettäisiin Drifting aiheiset keskustelut suoraan RCDF (RC Drifting Finland) sivulle
http://www.getphpbb.com/phpbb/rcdriftingfinla.html
kuormittamasta RC10.fi tilaa ??

63
Voisko tänne forumiin perustaa oma topicci jossa voi kysellä minkä auton ostais tai onko joku runko hyvä.
Onhan sellainen jo olemassa: http://rc10.fi/index.php?topic=21016.1740

Miksi niitä kysymyksiä sitten käsitellään täällä?

Voisiko joku moderaattori sitten siirellä ne sinne minne ne kuuluu?
Jos ei tänne sitä omaa Drifti osiota kerran saa.



64
Voisko tänne forumiin perustaa oma topicci jossa voi kysellä minkä auton ostais tai onko joku runko hyvä.

Olin 2 viikkoa reissussa ja luin 4 viimeistä sivua joissa ei ollut muuta asiaan liittyvää kuin pari kuvaa ja pari videota..   :undecided:

Loput kyselyitä joihin löytyy vastauksia jos vaikka vaivautuisi lukemaan pari sivu taaksepäin.


Jabe:
Teretulemast takaisin harrastukseen.

Kävi tässä jokin aika sitten juttelemassa Hobbylinnassa.
Oli puhetta josko sinne LRP Areenalle järjestyisi yksi Driftikisa.
Olisiko mahdollisuus jatkaa aihetta sielläpäin??

Olen käytettävissä ko. asiassa tarvittaessa kuten Mikon kanssa jo juttelin.

Counter Steering ei ole sallittu kisoissa koska.
-nopeus ja ajolinjat eroavat liikaa jotta voitaisiin ajaa pariajo oikeudenmukaisesti.
-pitäisi olla riittävästi kuskeja jotta olisi oma luokka

65
Voi olla aika haastavaa löytää valmis pikapin kori kun tiettävästi niitä oikeitakaan ei ole valmistettu.
Muuta kuin joku omassa tallisaan..

66
Lähinnä itelle tuli mieleen tila ei kisakuski osastoille..
-drifting
-crawling.....juu ja tiedän muistuttamatta ettei viime talvi menny ihan suunnitelmien mukaan...ei trvii suolaa haavoihin..

67
Miksi ei sopparia joo Anttilan kanssa....
Ei porrasronttaamista...
Vaikka en aktiivinen talkoolainen ole nii eikö Antilan tiloihin ole paljon helpompi/nopeammin mahdollisuus saada radat.
Ei siinä etteikö Silkkitehdas olis makee fiiliksen pohjalta.
Mutta ne muutamat kerrat kun on omia kamoja raahannu Nokian radalle niin ei yhtään lämmitä ... :laugh:

Näkyvä paikka -> uusia harrastajia.

Ekstra plussaa jos auton saa halliin suojaan lumikelillä..

68
Tuloksia.  Anteeksi että kestänyt....seli seli...


Lajittelutulokset:


1. Kalle Lehto            385
2. Tommi Himanen     360
3. Pekka Kuronen      330
4. Henry Salmén        330
5. Mikko Tarkiainen    320
6. Sampo Sailo           310
7. Joni Laakso             310
8. Tommy Paul            305
9. Jan Öhman             305
10.Jonas Lipio             270
11.Valtteri Eklund       265
12.Aleksi Mäenpää     265
13.Jerry Hellström      245
14.Pekka Virtanen      240
15.Tony Liusvaara      240
16.Heikki Haapa-aho  220
Karsiutuneet:
17. Toni Rasku            180
18. Roope Laasanen  180
19. Joni Viljanen         145
20. Jan Löfgren           145


Kisan kaavio.

1. kierros
Kalle Lehto
Heikki Haapa-aho

Mikko Tarkiainen
Alexi Mäkelä

Jerry Hellström
Henry Salmén

Tommy Paul
Jonas Laipio

Joni Laakso
Jan Öhman

Pekka Virtanen
Pekka Kuronen

Sampo Sailo
Valtteri Eklund

Tony Liusvaara
Tommi Himanen

Quarter final:
Kalle Lehto
Aleksi Mäenpää

Henry Salmén
Jonas Laipio

Jan Öhman
Pekka Kuronen

Valtteri Eklund
Tommi Himanen


Semifinaali
Kalle Lehto
Henry Salmén

Jan Öhman
Tommi Himanen

Finaalit
Runner up
(sijat 3-4)
Henry Salmén
Jan Öhman


Finaali
(sijat 1-2)
Kalle Lehto
Tommi Himanen

Lopputulos:
1. Kalle Lehto
2. Tommi Himanen
3. Henry Salmén
4. Jan Öhman

69
Meinasin koostaa noistas kaavioajoista videon jossa näkyisi kaavion eteneminenkin, en saanut valitettavasti kaaviosta mitään kopiota. En kanssa ihan kaikkia tunne ja muutenkin huono nimimuisti joten pari nimeä tarvis, jos viittisitte vaikka privaviestillä heittää ainakin kuskien sukunimet seuraaville kaaviossa olleille autoille ja jos muistaisitte lajittelujen sijoituksen niin olisi erittäin kiva!:
- Puna/kelta/vihreä S15?     -> Heikki Haapa-aho
- sininen vanha mustangi
- pinkki/violetti R34 skyline   -> Mikko Tarkiainen
- mattamusta R32 skyline   -> Tommy Paul
- keltanen -57 chevy
- vihreä/hopea supra      ?? Pekka Virtanen ??
- tummansininen e30 valkosella konepellillä -> Sampo Sailo
- ruskea impala?     -> Tony Liusvaara

Onhan noita nimiä ja autoja tuola ekassa viestissä, mutta haluan vaan varmistaa että menee varmasti oikein...

Anteeksi että...
..lähdin suoraan kisan jälkeen töihin ja tulen kotiin vasta lauantaina...lappuja luonnollisesti en ootanut mukaani joten en voi sitä kaaviota toimittaa.
Lisäsin noi nimet mitkä muistin ulkoa..

70
Säännöthän on kaikille samat, joten mitään vahinkoa ei tästä tapahtunut.
Yksi asia mikä olisi voinut olla toisin, oli lajittelun pisteytys. Minun tietojen mukaan 1:1 drifting lajittelun pisteet annetaan vain yhdestä(paremmasta) lajitteluvedosta eikä kahden yhteistuloksesta, mutta helppohan täällä on jälkeenpäin puhua, kun en asian eteen laittanut tikkua ristiin.
En väitä, että olisin itse ollut yhtään sen parempi tuomitsemaan, saati sitten järjestämään kyseistä tapahtumaa.
Kivaa oli ja tapahtuma toimi hyvin. Iso kiitos siitä!
Näin myös tehtiin, ja tehty aikaisemmissakin kisoissa.
Parempi kierros jäi 'talteen'- En tiedä kuka kertonut muuta. Näin mainitsin ohjaajakokouksessa (muistaakseni).
Suuret pistenumerot varmaan hämää.
Mutta poikkeuksena olen käyttänyt pisteytyksessä skalaa 0-100.
Ja kaikki eri osa alueet joita tuomitaan lyödään vain yhteen.
Eli jokainen osaalue...myös auton ulkonäkö (idea varastettu RC-D1:stä) vaikuttaa tulokseen. Tosin vain lajittelun tulokseen.

71
Puhuin kisojen jälkeen Finn-Driftin Nikon kanssa ja hän oli kyllä kiinnostunut lajista.
Jos saadaan Korialle kisat, niin Niko sanoi, että voisi tulla tuomaroimaan ja selvittämään näitä drifting sääntöjä meille, jos työt ja muut kiireet sallii. Saisi clipping-pointit yms. "oikeille" paikoille rataa jne.
Etenkin messuilla tapahtuvissa kilpailuissa voisi tehdä paljon enemmän yhteistyötä 1:1 drifting kuljettajien kanssa.
ACS kisassa oli 1.1 drift 'piälysmiäs Pekka' ja pari muuta tuomaroimassa ja laittamassa klipping pointit.
Itsekin käynnyt drift tuomari koulutuksen.
Radathan ovat aina makuasioita. Nyt ilmeisesti minun ja hänellä erillaiset näkemys erot.
Ja olen halunnu laittaa pointit niin että tulee selville kuskien taso järjestys....eli osittain ****umaiseksi. No poimiin jotka osaa. Kaikkien ei kuulukkaan saada kaikkia pisteitä.
RC driftissä klipping pointit ovat hiukan erillaiset suhteessa oikeisiin. Alussa mentiin 1:1 tyylisillä....mutta tuomareille on helpompi ja selkeempi tämä sektorityyli mitä maailmalla näyttävät käyttävän RC kisoissa.
1:1 säännöt ei juuri anna anteeksi kuljettajan pieniä virheitä.

Yritin ehdottaa 1:1 poppoolle että tämä laji voisi olla hyvää sisäänajoa ja harjoitusta talvella uusille tuomareille (ja miks ei vanhemmille).

Mutta se on hyvä että on muita jotka haluavat tehdä asian omalla/toisella tavalla. Muutoinhan ei tule kehitystä lajissa.
Ja kuten aikaisemminkin olen sanonut....annan tämän 'viran' mielelläni jollekin muulle. Varsinkin kun ei itse edes juuri kerkeä harrastamaan ko. lajia.

72
Peitsamo:
Niinhän ne tuolla kiihdytyskisoissakin puivat.
Rahaa kiinni jossain autossa useita 100k euroja..ajavat toiselle puolelle eurooppaa ja on pari viikkoa reissus ...vain muutaman startin takia...

Toki. Olihan tuossa yritetty jättää aikaa myös vapaseen ajeluun.
Edellisissä kisoissa kun ei ollut täyttä kaaviota ollaan ajatettu 'tuplakaaviota' jossa ekalla kierroksella hävinneet pääsee mukaan toiselle kierrokselle.

Nyt vain aikataulu ei antanut periksi...
Toki jos yksi toimitsija olisi ollut joku muu jolla on enemmän vapaa aikaa niin kisaahan olis voinnu ajaa vaikka sulkemiseen asti.
Alkuperäinen ajatus oli ettäpalkinnot olisi jaettu isossa palkintojen jaossa lavalla...mutta myöhästyimme siitä. Oli ehkä vähän ylioptimistinen ajatus.

Paljon tuli taas opittua miten EI kuulu tehdä.

Jos porukkaa viellä auto vinolu kiinnostaa niin nyt voisi alkaa suunnittelemaan 'talvisarjaa'
Turussa Hobbylinna oli kiinnostunut ottamaan yhdet kisat...
Huhujen mukaan Mikkelissä olisi kiinnostusta järjestää....
Mites Koria ??
Onko muita??

Silloin ei menis vain yhden pässin mukaan toiminta/tuomiot.

73
Tulokset:

1. Kalle Lehto
2. Tommi Himanen
3. Henry Salmén
4. Jan Öhman

Pikku klippi radasta. Semifinaalissa vastakkain Salmén vastaan Lehto.

http://kenne.pictures.fi/kuvat/Extreme%20Car%20Show%202011/MVI_0001.AVI
sama tuubissa
X'treme car show -11 RC Drift semi final

74
KIITOKSIA !
-osallistujille
-tuomareille
-talkoolaisille

ANTEEKSI !
-kohellukset
-tuomariston (päätuomarin) ehkä liian hätäset päätökset jossain kohdissa.
* selitys:
-muka tiukka aikataulu ja pelko ettei pysy siinä.
-huono/arkaesiintyjä yleisön edessä.
-tuomaristolla on oikeus myös päättää väärin.

75
BB ....My Love

Mikä ongelma??
Eikö ilmainen sisäänpääsy riitä ???
Siis ei tarvitse maksaa kun ajamaan tulee. Vai onko joku luullut että siitä saa viällä palkkaa :-)

Jos se nauha ranteessa tekee ihmisen onnelliseksi...

Jos jotain niin mut saa kyl luurista kiinni vähän yli 24 asti. ja aamu 7 jälkeen..
Tää perustuu siihen että ei ole tietoa.
Aamulla asia selviää.
En halua lupailla asioita joihin minulla tai Oravalla ei ole valtuuksia.

76
Toni:
Mitä apua tarvitset.

Maaoravan tavoittaa numerost 040 455 15 70.

Miksi pitää välillä päästä ulos ????
Röökipaikka löytyy ulkoa minne ei tarvii lippua.

Jos hommat on niin helppo hoitaa, ja asettaa tapahtuman järjestäjille ehtoja.....kun saa olla kiitolline että yleensä pääsee esittämään lajia suurelle yleisölle. Niin saa mun puolesta muut mielellä järjestää jatkossa näitä....
Nyt on meille annettu tälläiset mahdollisuudet ja sillä mennään. Jos ei kelpaa niin......emme voi nyt mitään. En aijo kellekkään henk koht ostaa kahden päivän lippuja.

Turha viällä riemastua ennen kuin selviää saako niitä rannekeita vai ei vai toimitaanko em. tavalla.
Tavoite meidän puolesta (ei voi tiätää miten messujen järjestäöjät haluaa) että rannekkeet niille jotka ajaa kumpanakin päivänä.


Ja sit Asiaan:

KOKOONTUMINEN viimeistään klo 9.30 6.6 oven edessä. Kumpanakin päivänä.



Sorry myöhäinen vastaus.
Vasta hetki sitten kotiuduttu hallilta.

Pojat tehnyt kovaa työtä koko illan ja rata ajettavissa huomen aamulla.
Järjestäjien käsitys mustasta tai harmaasta matosta on hiukan outo. Nyt matot on vihreät ja punaiset :-D

77
Saadaankome jotkin näytteille asettaja kortit tms???

Toni
Hyvä kysymys...

Niillä tuskin on yhden päivän näytteille asettaja kortteja. Vaikka osa ajaakin molempina päivinä.
Jos kokoontuminen ja yhdessä lippuluukun ohi.

Viittais siihen ettei tarvita ranneketta tms.

Mutta tämä vain oma villi veikkaukseni.

78
Öö, siis onko toi 9.30 se aika kun rupee pääsemään sisälle, vai se aika kun on pakko olla sielä kokoontumassa kaikkien paikalle haluavien? Pystyykö tulemaan myöhemmin päivällä?
9.30 kokoontuminen myöhemmin ilmoitettavalle ovelle.
Josta joukolla ilman maksua sisätiloihin.
Näillä näkymin myöhästyneet kulkee kassan kautta :-(
Toivottavasti asia kuitenkin järjestyy myös toisin. Mutta varautukaa tuohon.

Klo 10.00 aukeaa ovet virallisesti.

Hienosti tuolla X-Treme Car Show ohjelmassa tämä meidän kilpailu merkitty:
13:00 Taikuri Kim West -esiintyy lapsille, RC-drifting-autojen näytösajo lapsille
Olisiko mahdollista saada näyttelyn osastokarttaa, josta tietäisi "rataosaston" paikan.
No lapsillehan 'leikkiautoilla' ajelu onkin mieluista katsottavaa. :-)

Ilmeisesti Maaoravakaan ei viellä ole saannut karttaa/osaston numeroa.
Mutta kyllä osasto löytyy kun saattueessa sinne aamulla kuljetaan.
Pe iltana kun  pojatovat rakentamassa osastoa niin selvinnee myös osaston suurinpiirteinen numero.

79
Onko lauantaina vapaata ajelua? Minkälaisella matolla ajetaan?
Nyt en ehkä välttämättä ymmärrätänyt kysymystä.
Siis ihan normi messumatolla. Mattoa jota messujärjestäjän osastojen 'matottaja' käyttää luulis olevanihan sitä samaa mitä siellä muutenkin käytetään.
Se että onko niissä jotain eroja, sitä en ole huomannut.

Vanha sotaratsu on herätetty henkiin tätä koitosta varten. Vähitellen kiinnostaisi tietää tarkempia toimintaohjeita aikataulujen yms. käytännön asioiden suhteen.
Lauantaina vapaata ajelua. Treeniä ja samalla näytöstä messuvieraille.
Eli mahdollisuus tutustua mattoon ja perusrataan.
Päivän aikana saattaa olla joitain ulkopuolisia kokeilemassa ja mahdollisetsit (jos kalustoa löytyy) jotkut 'vippi kisat'?? Mutta se selvinnee sitten paikalla.

Sunnuntaina on itse kilpailu.
Ilmoittautuminen alkaa samaan aikaan kuin messukeskuksen ovet aukeavat.
Kilpailu olis tarkoitus saada pakettiin ennen näyttelyn virallista palkintojenjakoa.
Jonka aikataulua emme ole viellä saanneet, mutta yleensä siinä 15 aikaan (jos en muista ihan pieleen).

80
Wau.
Onpa tyylikäs toteutus...ei liian paljon kaikkea..

81
muistaakseni tullit maksetaan vaan yli 150e tilauksista.
Mistä moinen tieto??
Tai siis koska muuttunut??
Jossain oli juttua että alkaisivat periä jo pienemmästä kuin oli ennen.

Mitä tulliasemaa käytät?
Täytyy siirtyä sinne. Viimeksi kun mulle tuli about 80e edestä tavaraa niin piti kyllä nätisti maksaa tullit Vantaalla.

Ennen oli n. 50 euroa raja.
Koska tullia ei peritä jos tullin osuus on alle 10e
Ja 50e on aika lähellä sitä

82
Näitä sääntöjä olen yrittänyt soveltaa meidän oloihin.

http://www.drccentral.com/eu/documents/D1RCRulesRegs2008.pdf

83
Hpi sai uuden kopan päälleen. Tulipas huono kuva :embarrassed:





Nyt pitäisi auto vielä pistää osiksi ja huoltaa ennen uusia koitoksia.

Wau...
Mii Laik Ameeriikan staili...

84
BB ja Maaorava.
Hyvä ehdotus onkin...
Aina ei voi titää mitä markkinoille tupsahtaa.

Varsinkin jos tarkistamattattoman huhun mukaan virallisten kisarenkaiden maahantujilla ei tavaraa olisi tarjolla niin jotainhan on tehtävä..
Piitää viellä varmistaa tuo asia.

85
Just Just.
Ai täällä kirjotellaan sääntökirjaa uusiksi  :police: :grin:

Säänöt on lainattu maailmalta.
Siellä vain nuo em. HPI ja Tamiya renkaat sallittu. <---Huom Piste.

Tällä puheela kisapaikalla tullaan testaamaan/vertailemaan usamman auton/kuskin toimesta näiden 'uusien' renkiden osalta.
Jos ja huom JOS ne osoittautuvat vastaaviksi kuin kisakumit voinemme harkita niiden sallimisen tässä kisassa.
Noita kiinalaisia merkkejä tulee ja menee...siksi varmaan RC-D1 ei niitä pistä listaansakkaan.
Varmasti vastaavia pidoltaav voi löytyä Yokomolta, Ansmanilta jne..
Mutta kun säännöt joku tehnyt noin niin niillä mennään.

Kilpailussa Tuomaristo+kilpailun johto viime kädessä päättä jos poiketaan säännöistä...ei kilpailijat (valitettavasti) :police:

Uskon että pääsemme kisapaikalla sopuun asioista ja kaikilla on mahdollisuus osallistua kisaan..

Mutta varataa nyt kuitenkin mukaan noi kisalailliset jos vain mahdollista. Itse en aja mutta voin ottaa pari sarjaa mukaan varmuuden vuoksi...

Ongelmaa ei ole jos ne on liukkaammat kuin sääntöjen, silloin ainoastaan kilpailija itse kärsii siitä. Mutta jos ne sattuukin olemaan jossain autossa pitävämmät niin ko. kuski voi hyötyä siitä. Ja se ei ole oikein heitä kohtaan jotka ajaa sääntöjen mukaisilla renkailla.
Soolo ajossa tällä ei ole merkitystä mutta pariajossa sillä on suuri merkitys.

Perstuntuma ei ole sama kuin virallinen vertailu.
Minunkin mielestä 3Racingin kipinärengas on samanlainen kuin sääntöjen mukaiset. Mutta vertailussa niillä ei kerkeä sinnepäinkään HPI:n mukaan.
Siksi en perusta 'musta tuntuu testeihin'.

86
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 10.08.11 - klo: 13.45 »
Loma.
Ei sada.
Ei mitään mikä estäisi chillailua ulkona.

87
Vapaa keskustelu / Vs: rc offroad ajelu tapahtuma
« : 09.08.11 - klo: 18.37 »
Tuleppa ilmoittamaan asiasta myös www.rc-offi.net sivustolle.

Jos vähänkään tapahtuma viittaisi off road trial tai safari juttuun jopa skale autoille niin uskoisin että voisi löytyä innostuneita tulioita.
Pohjanmaalla ei olekkaan ko. harrastusta näkynyt.

Espoossa on hiukan saman henkinen tapahtuma. Mutta enemmän skale offroad painoitteinen.
Eli Summitit ja Revot aika paljon liian nopeita :-)
http://www.rc-offi.net/smf/index.php?topic=6478.0
Tuolla myös kuvia edellisvuosien skalepäivistä.

Ja anteeksi jos tuli OT..ja väärän tapahtuman mainos...

88
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 08.08.11 - klo: 09.52 »
ViX:
Hieno Mustangi.
Ja väritys.
Mutta älä ihmeessä 'pilaa' sitä liialla tilkkutäkki tarrotuksella.
Kyllä kilpurissa pitää 'sponsseja' olla mutta liikaa on liikaa....varsinkin jos ne ei tue alkuperäistä ideaa...
Alan 'sponssit' OK.
Mutta miksi HPI, X-Ray, NOS (tiettävästi ilokaasut eivät olleet sallituje eds silloin)..


89
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 25.07.11 - klo: 19.33 »
Moottori on perämoottori.
http://www.rcuniverse.com/magazine/article_display.cfm?article_id=119
Tuo moottori eri runko ja konetta on laskettu ihan älyttämästi. Kavitaatio levy oli bonttoonien tasalla vaikka potkuriakselin pitäisi olla ohjeiden mukaan siinä.
Kokeile nostaa konetta.
Tarkista ettei pohjassa ole mitään joka voi 'rikkoa' veden potkurilinjalla (potkurin edessä).
Voihan se tosiaan olla että se on liian syvällä eikä sen takia jaksa edetä vaan sutii..???

90
Sähköautot / Vs: V11 Rock Crawler Professional Motor 75t
« : 25.07.11 - klo: 19.06 »
Lainasin Holmes Hobbiesin sivulta tälläisen.
75T kone oli kyllä taulukon ulkopuolella mutta jos auttaa edes vähän.

Motor speeds taken from averaged lots at zero timing with no load, 5mm web and standup brushes
10t = 6526 rpm/volt
15t = 4317 rpm/volt
17t = 3753 rpm/volt
20t = 3216 rpm/volt
21t = 3082 rpm/volt
23t = 2790 rpm/volt
25t = 2588 rpm/volt
35t = 1565 rpm/volt
45t = 1210 rpm/volt
55t = 987 rpm/volt
65t = 837 rpm/volt

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 19