Eli esim. käytänöstä:
Mulla on Vanissa peukalon paksuiset kaapelit vahvistin osastolle. Maapiuha niin lyhyt kuin mahdollista.
Oli Exiden hyytelöakut (piti olla vastaavat kuin keltaiset Optimat).
Valot vilkku basson tahdissa vaikka on kaksi 0,5f konkkaa.
Akut oli aika lyhyt ikäiset, eli ihan p*skat. Sitä huonommaksi meni sitä enemmän vilkku.
Nyt laitoin kaksi punakantista Optimaa.
Punakantiset siksi että edellisessä harrastepelissä jossa oli keltaset niin ne ei paikalla soittamisen jälkeen jaksannu enään käynnistää autoa.
Punaisilla parempi kyky potkasta käymään kun jännite laskenut liikaa (ei perustu faktoihin, vain omasta mielestäni).
Loppui valojen diskoilu. Volttimittari kyllä laskee jonnekin 10 volttiin kun soittaa kovempaa vaikka auto käy :-) mutta ei vilku valot.
Nyt kun täällä kovasti spekuloidaan konkkien tarpeesta. Kokeilin kytkemällä konkat pois. Johan taas alkoi disko ja tuntui että bassoista olisi hävinny terävyys??? :-)
Eli mun tapauksessa molempi parempi.
Ei toimi ilman kunnon pattereita. Eikä ilman konkkia.
Auton omaa sähköjärjestelmää pitäisi viellä parantaa lisäämällä kunnon maakaapeli moottorin ja korin/runhon väliin niin loppuisi se pieni ujellus joka joskus ilmenee. Näin tapahtui kun tein -65 avo Chrysleriin uuden maakaapelin niin loppu kaikki laturihäiriöt. Ei se nytkään paha ole mutta kuuluupi kuitenkin kun soittanut paikalla ja pistää koneen käyntiin ja radiossa volymet pienellä.
PS.
Tämä ei ole hifi-jump-jump ammattilaisen eikä edes harrastelian, vaan ihan 'perus' käyttäjän versio.
Ekan parannuksen (Jepseenit ja Roatstaarit
) auton alkuperäis järjestelmään tein vissiin -84. Mutta silti ei ole montaa kpl määrissä. Aina omaan harrastepeliin vähän parannellu. Eli asennus kerran 2-4 vuoden välein :-)
Tämä Vanikin on rakennettu ex ammattiasentajan (joka silloin myös teki joitan näyttely/demo autoja) toimesta, kun silloisen elämäntilanteen takia en itse kerenny.