Kirjoittaja Aihe: Schumacher Cougar SV / SV2 / SVR  (Luettu 169847 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #120 : 06.05.10 - klo: 05.32 »



Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #121 : 06.05.10 - klo: 09.33 »
Auto alkaa olemaan nipussa. Lisäilen kuvia ja höpötyksyä aikaisempaan postaukseen iltasella, kun pääsen töistä kotia. Nyt yritetän pysyä hereillä...  :lol:

Tänä iltana tai huomenna ensi puraisu. Laittelen siitäkin kommenttia sitten.
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #122 : 06.05.10 - klo: 11.46 »
Perinteisen näköiset caster ja-ohjauspalat. Muista merkeistä poikkeava saranatappien kiinnitys vaikuttaa käyttäjä ystävälliseltä kenttäolosuhteita silmällä pitäen. Eli itse saratapissa lukitus kierre, jolloin pikku ruuveilta ja e-klipseiltä säästytään.

Itseasiassa on kovin Traxxas-tyyppinen ratkaisu. Toimii hyvin, kunhan varmistaa, ettei ohjauspalan kääntöliike hivuta tappia hitaasti auki.

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #123 : 06.05.10 - klo: 11.57 »
Perinteisen näköiset caster ja-ohjauspalat. Muista merkeistä poikkeava saranatappien kiinnitys vaikuttaa käyttäjä ystävälliseltä kenttäolosuhteita silmällä pitäen. Eli itse saratapissa lukitus kierre, jolloin pikku ruuveilta ja e-klipseiltä säästytään.

Itseasiassa on kovin Traxxas-tyyppinen ratkaisu. Toimii hyvin, kunhan varmistaa, ettei ohjauspalan kääntöliike hivuta tappia hitaasti auki.

Vertasinkin kilpa-autoihin.  :wink: Aukeamista ei tapahdu, tuossa on herkät nivelit, niin kuin kuuluu olla...
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #124 : 06.05.10 - klo: 12.13 »
Niin kauan aukeemista ei tapahdu kun c palaan tulevat kierteet pysyvät tiukkana...
Eli että tuo tappi siis pysyy kierteillään kunnolla muoviin ahistuneena...
Eli juu... eiköpähän tappi paikoillaan pysy, tai jos ei pysy niin sillon on tarttenu kingpinni ruuvata niin moneen kertaan irti että alkaa kierteet olemaan hyvin väljät...
Ja siis siitä pääsee vaihtamalla uudet C palat... jotka sillä ruuvaamis määrällä varmasti jo muutenkin vaihdon tarpeessa.
Ja itseasiassa kun tuohon vertailuun lähdetään niin...
Tuo tyyli on ollut tamiyassa jo joskus 16 vuotta sitten... ainakin... Oli saranatapit ja kaikki juuri vastaavalla tavalla kiinni.
Mukava ja nopea mekata.

Tosta akun vaihdosta vielä...
Noi pystytolpat.
Kun katson SOO:n kuvasta niin aivan kuin olisi tolppien yläosassa ruuvit ja senkkilevyt?
Kun taas tuossa kuvassa missä akun vaihto demotaan, näkyis tolpat olevan yläpäästä sokka malliset.
Onko siis sokat vai pitääkö ruuveja ruuvailla kun akkua vaihtaa?
« Viimeksi muokattu: 06.05.10 - klo: 12.18 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #125 : 06.05.10 - klo: 12.41 »
Tosta akun vaihdosta vielä...
Noi pystytolpat.
Kun katson SOO:n kuvasta niin aivan kuin olisi tolppien yläosassa ruuvit ja senkkilevyt?
Kun taas tuossa kuvassa missä akun vaihto demotaan, näkyis tolpat olevan yläpäästä sokka malliset.
Onko siis sokat vai pitääkö ruuveja ruuvailla kun akkua vaihtaa?

Eri kiinnitys menetelmillä on tarkoitus muuttamaan rungon jäykkyyttä. Eli ruuvi/senkkilevyllä saadaan mahdollisimman jäykäksi runko, kun taas ilman niitä saa löysemmäksi tai sitten voi ottaa koko tolpat pois. Kaikki hilut tulee mukana eri ratkaisujen toteuttamiseksi. Tolppien päässä on kierre ja sokille myös reijät. Eli oman maun mukaan miten haluaa.  :wink:
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #126 : 06.05.10 - klo: 12.44 »
...akku...
Ja mikä sitä pitää paikoillaan?
Siis puristaako ylädekki vai mikä sitä pitää?

Keulan muovi "pulkassa" on sivulla stopparit ja samoin takaosan ylädekin muoviosassa. Sekä pohlavyssä upotukset akun "jaloille". Ylädekki ei purista, itse lisään sinne kyllä jotain pehmustetta suikaleen, jotta akut ei hölsky...
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #127 : 07.05.10 - klo: 07.39 »
Olinko muka eka? Eilen Lahdesjärvellä sai Cougar maistaa suomalaista savea iskaritorneillaan...  :roll:

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #128 : 07.05.10 - klo: 13.06 »
Täällä vielä odotellaan autoja, ehkä tänään...

Mitä auto tykkäsi saven maistelusta?
Kylätason RC-kuski.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #129 : 07.05.10 - klo: 13.42 »
Kertokaapas, että mitä rungon "flexaamisella" haetaan? Äkkiseltään luulisi että joustot jätetään jousien ja iskareiden huoleksi.
Kysyn vaan kun tuo omavalmiste takapotku ei flexaa tippaakaan, Hazekin Jyväskylässä turhan jäykäksi "haukkui"  :laugh:

nm. tiedonjano

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #130 : 07.05.10 - klo: 13.48 »
Vaikuttaa moneen asiaan oikeastaan. Ja riippuu paljonko fleksaa ja mistä kohtaa.

Periaatteessa tuo lisää pitoa ja rauhoittaa epätasaisella...
Samaa ei oikein saa iskareilla aikasiks koska kun iskareita pehmentää että saa esim lisää pitoa ja rauhallisuutta pienissä epätasaisuuksissa niin isommissa pateissa saati sitten hypyissä auto pohjaa rajusti... Ja nopeessa vauhdissa on todella luikero ja kaatuvainen.

Karusti sanottuna jäykkä runko on hyvä vain sileällä ja kovalla pidolla.

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #131 : 07.05.10 - klo: 13.48 »
Kertokaapas, että mitä rungon "flexaamisella" haetaan? Äkkiseltään luulisi että joustot jätetään jousien ja iskareiden huoleksi.
Kysyn vaan kun tuo omavalmiste takapotku ei flexaa tippaakaan, Hazekin Jyväskylässä turhan jäykäksi "haukkui"  :laugh:

nm. tiedonjano

Mekaanista pitoa.
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #132 : 07.05.10 - klo: 13.50 »
Mekaanista pitoa.

Mä tykkään hydraulisesta luistosta  :p

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #133 : 07.05.10 - klo: 14.20 »
Mekaanista pitoa.

Mä tykkään hydraulisesta luistosta  :p

Niin siis tarkoitat varmaan Big Boreja...  :lol:
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #134 : 07.05.10 - klo: 14.22 »
Jees jees...
Suomalaisilla alustoilla ongelma... Liian isot boret ja turhan pienet pistonit...
 :mrgreen: :mrgreen:

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #135 : 07.05.10 - klo: 15.07 »
Mekaanista pitoa.

Ei sillä etten usko että asialla on merkitystä, mutta hieman jos selvennystä saisi ennekuin alan flexin toivossa tekemään reikäjuustoa tuosta omasta pohjalevystä  :lol:

Edit. no, tuossahan Hokella taisi villakoiran ydin tullakkin. Ei muuta kiitos :smiley:

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #136 : 07.05.10 - klo: 15.11 »
Kyllä alustan fleksillä ja tukivarsia leikkelemällä/käyttämällä joustavampaa materiaalia saa tuntuvasti enemmän pitoa, sama oliko sitten rata tai polttis. Kannattaa muistaa myös lämpötila ja sen vaikutukset materiaaleihin.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #137 : 07.05.10 - klo: 15.53 »
Kyllä kyllä.
Oli auto mikä tahansa niin alustan ja ylipäätään kaikkien osien joustavuus/joustamattomuus vaikuttaa.

Se että kuinka löysä alusta on ja minkälaista hyötyä autoon saadaan, määräytyy myös ajettavasta alustasta.
Koska kuten edellä mainitsin niin rungon fleksaaminen vaikuttaa aika paljon röykyissä ajettaessa ja siis yhdistettynä jousitukseen jne.

Eli aika yleisesti kovalla pidolla ja tasaisella radalla ajetaan jäykemmillä rungoilla ja osilla kuin epätasaisella krossi alustalla.

Esim polttiskrossissa fleksauksella ei aina haeta suoraan sitä pitoa, vaan kuten kuvasin... jousitusta joudutaan pitämään hieman jäykempänä jotta jousitus syö pomppuja, eikä pohjaa rajusti, mutta rungon fleksauksella saadaan taas kuitenkin auto toimimaan pehmeämmin mutkassa missä on epätasaisuutta... missä siis jousitus muuten olisi turhan jämäkkä... ja taas jos jäykistät rungon, mutta pehmennät jousituksen niin hypyt ja isommat pahkurat alkaa menemään pahaksi pohjailuksi.

Lähinnä tuolla viittaan vain siihen että rungon joustolla on merkitystä moneen eri asiaan... Eli siis aina sillä ei haeta vain sitä mekaanista pitoa... ja vielä sekin että taas liiallinen jousto joissain pito olosuhteissa jne menee liiallisuuksiin ja auto meneekin luikertelevaksi...

Siksi nämä säädettävät rungon jäykkyys jutut on hyviä koska rungon fleksausta pystyy muuttamaan tilanteen mukaan.

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #138 : 07.05.10 - klo: 18.19 »
Matti, juuri siitä syystä se vakio-Academy GV2 on hyvä ja helppo ajaa, mitä kuumempi ilma, sen paremmin toimii, kun runkoamme ei ole turhan jäykkää materiaalia.

...no tää nyt meni ihan aiheen viereen :roll:
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #139 : 07.05.10 - klo: 19.41 »
En mikään tuuppariässä ole, jos mikään ässä, mutta maistui todellakin minulle tuo kiesi. Iskarit on todella nätin oloiset, testaamaan en kauheasti ehtinyt eilen, mutta huomenna reenikisat. Tässä se pöydällä nököttää ja odottaa paria juttua tehtäväksi..

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #140 : 07.05.10 - klo: 21.53 »
Kiesit menossa kasaan kovaa vauhtia, äiti komensi nukkumaan joten huomenna jatkuu :wink:

Pikkasen revettiin Aleksin kanssa kun avattiin diffien pussit, hillopussi käteen ja kysymys: Mikä tää on...?

Britit oli näppärästi taiteillut diffirasvat muovipussiin ja ripotellut diffikuulat hillon sekaan, onnistuu se näinkin :mrgreen:

Kylätason RC-kuski.

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #141 : 08.05.10 - klo: 10.09 »
Eilen tuli raapaistua ensi testi. Kitin turffi jousilla auto oli hieman jäykähkö, mutta yllättävän nätisti meni, kun vauhtia oli päällä. Hitaista mutkista lähdettäessä tarvitsee perä pitoa lisää, mutta se kyllä löytyy, kun palaset loksahtaa kohdalleen.

Tässä pari oikeaa muutosta mitä tein ja tulen tekemään kitin setuppiin nähden:
*iskarit taakse
*painoa taakse
*edestä linkki lyhemmäksi
*takaa iskarit ylhäältä sisimpiin reikiin
*löysemmät jouset
*edestä tukivarret käännetty toisinpäin
*takaa akseliväli lyhyeksi
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #142 : 08.05.10 - klo: 23.10 »
Kiesit kasassa ja valmiina ensimmäisiin kestotesteihin. Kasatessa panin merkille pienen ristiriitaisuuden, autoa kehutaan kovasti viimeisemmän teknologian tuotokseksi ja onhan ne hiilarit/alut hienoja mutta se muovien toteutus/viimeistely. Niistä tulee mieleen wanhat brittiautot, viimeistely puuttuu.

Etenkin laatikon kuoret, olisin olettanut että nykyisellä teknlogialla saadaan laatikon kuoret sopimaan paikalleen niin ette vaihteiston raoista näe rattaita. No, eipä niitä ajaessa paljoa kerkee kattomaan mutta arveluttaa miten paljon sinne kertyy likaa kun päästään ulkopaanoille. Muoviosien muottien viimeistely ja valujen toetutus on suoraan sanottuna -80 luvulta, tai sitten olen ollut liikaa tekemisissä Xrayn, Tamiyan, Asson ja HPI:n kanssa.

Toinen asia mikä jurputtaa on korin paikalleen laitto. Joko en ole oivaltanut asiaa, en ole lukenut ohjeita riittävän ymmärrettävästi tai muuten olen tumpelo. Korin paikalleen laitto on osittain akrobatiaa ja väkivallan käyttöä, voi olla että homma helpottuu kun siirtää iskarit taakse, tai sitten ei.

Siinäpä ne negatiiviset asiat olikin mitä tuli kasauksessa mieleen, muuten auto vaikuttaa asialliselta. Iskarit, ne herätti luottamusta kokonsa ja herkän toiminnan osalta, iskarit on kuin menneiltä ajoilta polttiksissa.

Kori ja pohja amme suojaa sisuksia varmaan kiitettävästi ja vaikka auto on kapea/siro niin sähköjen sijoittelujen kanssa ei tarvinnut ihmetellä, kaikille löytyi oma paikka ja tilaa on riittävästi. Akun kiinnitys saa pisteitä, samoin ohjauksen toteutus.

Autot kasattiin hyvin pitkälti pakettisetuppeihin, säädellään sitä mukaa kun saadaan kilsoja alle. Ainoana poikkeuksena tehtiin heti etu tukivarsien kääntö, pelkästään siitä syystä että iskareiden ruuvit on helpompi ruuvata kiinni etukautta :wink:

EDIT: Takaiskarit siirretty taakse, nyt menee koppa heittämällä paikalleen. Meillä on hyvä tilanne siinä suhteessa kun on kaksi autoa, mun auto on testipenkkinä ja verrokkina Aleksin auto, saa heti palautetta kun työntää ohjaimen pojan käteen :wink:

Kaiken päätteeksi ryssittiin oman auton maalaus, ruiskumaali oli loppu joten... ikinä enää käytä kilikalia :angry:



 
« Viimeksi muokattu: 09.05.10 - klo: 10.14 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #143 : 09.05.10 - klo: 16.48 »
Ekat ajot takana Centerin turffilla ja enään ei harmita kopan ryssitty maalaus, eikä vaihteiston kuorien karu teko. Pakettisäädöillä lähdettiin ja niilläkään autot ei olleet huonoja ajaa, pikkasen säätöä niin johan oli suut muikeena :p

Ensimmäisenä päivityksenä kannattaa tehdä etu/ylävantit jotka tuppaa vääntymään melko helposti ajovirheen seurauksena. Ulompi likkipää kun on jo valmiiksi mutkalla ja rengas kun saa osumaa niin vantti vääntyy aika helposti, vantit on melko pehmeää ja kestää ainakin yhden suoristamisen.

Kylätason RC-kuski.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #144 : 10.05.10 - klo: 19.59 »
Tuossa pähkäiltiin korien paikalleen laittoa, toisesta lyhennettiin koppaa diffisuojasta ja toisesta kopasta lähti keulasta pätkä pois. Molemmilla toteutuksilla saa kopan selkeästi helpommin paikalleen kuin täysimittaisena, ehkä lyhennys etuosasta on fiksumpi niin spurrille jää edes vähän suojaa.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #145 : 10.05.10 - klo: 20.22 »
Mikähän on noiden iskareiden kiinnityspituus?
Ja onko ne hyvät.
Axial SCX 10 TR

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #146 : 10.05.10 - klo: 21.08 »
Pituuksia en muista mutta takana pituus ohjeista, edessä kierretty likkipäätä pari milliä ulos. Huomioi että jos pidennät iskareita linkkipäätä kiertämällä niin joudut laittamaan varteen vähintään vastaavan verran pohjaanlyöntikumia, muuten iskarinvarren pää osuu tuttiin ja rikkoo sen.

Iskarit vaikuttaa hyviltä ja on herkät, O-renkaissa on toivomisen varaa sillä pientä vuotoa on ollut. Britit ei ole päässyt eroon muinaisten Babylonialaisten mittayksiköistä sillä iskarin verret on mitoitukseltaan tuumaiset.

Edessä iskaritelineen kiinnitys näyttää siltä että se ei tule kestämään kylätason ajotyyliä, kun kerkeen niin teen tornin eteen L-palan jolla saa tukevoitettua kiinnitystä.
Kylätason RC-kuski.

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #147 : 11.05.10 - klo: 07.08 »
Itsellä vuosi myös 2/4:stä iskarista aluksi, mutta kun käytti Green Slimeä tai mitä muuta paksua rasvaa vaan o-renkaissa ja tiivistetilassa, niistä tuli herkät ja tiiviit.

Pituudesta sen verran että pohjaaminen tosiaan kannattaa testata jousilautanen iskarin akselilla ja katsoa että se pohjaa ennenkuin tutti, jos alapäätä kiertää auki. Laitoin itse taakse pitkät pallokupit, joista on helppo ylimääräisiä myös veistellä pois jos tarvetta.

Ulosjouston määrää lisäsin niin paljon kuin mahdollista ilman pelkoa vetarin tippumisesta. Sitä varten pohjalevyyn pieni viiste takatukivarren etuosan kohdalle joka vakiona osuu pohjalevyyn.

Savelle siirsin koneen myös mahd.taakse, välitys 22/75 (Asson spurri). Pikkuisen piti koneen kiinnitysreikää pidentää.

Ulosjousto ja koneen paikka vielä ulkona testaamatta.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #148 : 11.05.10 - klo: 12.52 »
Etenkin laatikon kuoret, olisin olettanut että nykyisellä teknlogialla saadaan laatikon kuoret sopimaan paikalleen niin ette vaihteiston raoista näe rattaita. No, eipä niitä ajaessa paljoa kerkee kattomaan mutta arveluttaa miten paljon sinne kertyy likaa kun päästään ulkopaanoille. Muoviosien muottien viimeistely ja valujen toetutus on suoraan sanottuna -80 luvulta, tai sitten olen ollut liikaa tekemisissä Xrayn, Tamiyan, Asson ja HPI:n kanssa.


http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=45917

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #149 : 13.05.10 - klo: 16.13 »
Olin yhteydessä tehtaalle mm. noista vaihteiston kuorista ja tässäpä vastauksia:

"Cougar quality issues:

Gear fit, the tolerance on the gears is tight. After running the car for one run this beds in and is good from then on.

Transmission housing fit, we agree that this is not the best fit but the only way to improve this would be a new mould tool and this will take many months. Our team guys are running a small bead of black silicone sealant on the gap and this seals the transmission from dirt etc.

Driveshaft's, we have heard of a very small number of issues with driveshafts, we have looked at the faulty ones and identified and fixed the problem. If you have any faulty driveshafts we will replace them but this is not a common fault.

Best Regards,

Harvey Kempton
Schumacher Racing"