Kirjoittaja Aihe: Schumacher Cougar SV / SV2 / SVR  (Luettu 169851 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SamiHi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #150 : 13.05.10 - klo: 21.02 »
Siinä on osien tuotantohinnassa säästetty joo, halvalla ei saa hyvää muottia.
Voisin suositella suomesta muutamaa muotin tekijää :lol:
LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #151 : 14.05.10 - klo: 20.44 »
Team tips:

Etupään ylälinkin ulkopuolen pallokuppihan on sellainen erikoinen "mutkakuppi", jonka avulla saadaan kierrettyä etuiskari siten, että linkki ei hankaa jousta. Tutkailtiin tänään tuota ylälinkkiasiaa ja huomattiin sellainen, että siihen saa sovitettua tavallisen pallokupin seuraavilla muutoksilla:

*Vaihda casterpalat puolelta toiselle (jos on 0-pala), siis left - right
*Ruuvaa pallopäät kiinni casterpalaan toiselta puolelta kuin aluksi on ollut; laita pallopään alle 3mm prikka, jotta se tulee oikeaan kohtaan
*Säädä linkki oikean pituiseksi



Pitää vielä tutkia tarkemmin, ettei tuo muuta mitään etupään geometriassa. Ainakaan äkkiseltään ei huomattu mitään muutosta, joten laitapa vinkki korvan taakse.

Tällä tavalla voit käyttää myös tuossa paikassa tavallista pallokuppia sen mutkaisen sijaan. 5-asteisella palalla tuo ei onnistu.

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #152 : 16.05.10 - klo: 19.56 »
Viimeisimmässä testissä kokeilin GHEAN mäntiä, niin että edessä 4 reikäne ja takana 6. Öljyinä edessä UR50 ja takana UR60. Männät toimii röykyissä todella hyvin. Perää sai rauhoittumaan hitaissa kiihdytyksissä, kun peräpää on hitaampi kuin keula öljyltään. Eli toisinpäin mitä normaalisti olen tottunet tekemään autot. Pudotin myös anti-sqatin nollaan, mikä paranti perän tatsia.  :wink:

Seuraavana testaan jouset ja caster palat, kun ne saapuvat.
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #153 : 16.05.10 - klo: 20.06 »
Huomasitko selkeää eroa mäntien välillä vai oliko ero marginaalinen?

Vähän samoja havaintoja että takana saa olla tömäkämmät liemet kuin edessä, turffilla mennään just samoilla öljyillä mutta vakiomännillä.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #154 : 16.05.10 - klo: 21.05 »
Huomasitko selkeää eroa mäntien välillä vai oliko ero marginaalinen?

Vielä ero ei ollut kauhean suuri, koska jousi on edelleen ihan liian jäykkä savelle ja perä on "jojo". Löysemmällä jousella mäntä pääsee oikeuksiinsa.
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #155 : 17.05.10 - klo: 08.15 »
5-asteisia casterpaloja tuossa viime viikolla testailin eturenkaiden ohella. Kääntyy hiukan rauhallisemmin nyt, joten ne palat jäi kiinni.

Takapään rakentelu tuntui myös toimivan, eli ulosjousto ja moottorin siirto. Tuo anti-squat jäi itseltä myös testaamatta, se seuraavaksi jos tulisi vaikka Jkylään testaamaan tällä viikolla.

Takarenkaina testeissä oli JC DoubleDee, edessä oli Pro-Linen uraa ja Schumin MiniSpike narrow 2wd ja Schumin Stagger rib. Kääntyvyydeltään savella (Lahdesjärvi) paras ura, sitten Stagger, ja sitten MiniSpike. Astrolla Spike, Stagger, ura.. Urat ja Spiket insertillä, Stagger ilman. Spike liimattu leveäksi etuvanteelle, Stagger kapeaksi.

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #156 : 17.05.10 - klo: 13.04 »
Painoja tuli myös mätettyä peräpäähän 50-60g. Renkaina käytin takana holari 2.0 ja schumi medium inserttiä. Tällä combolla tuntui olevan eniten kiihdytyspitoa. Takana täytyy linkkien kassa vielä pelata, optio hiilarilevyt, jotka lyhentävät linkkiä. Hubeista ei kannata linkkiä lyhentää!

Itse tein myös koneen siirron ja käytän porattua asson 75 vetoratasta.

Autoa täytyy saada vielä helpommaksi/varmemmaksi ajaa mutkista ulos lähdettäessä, mutta uskon, että setuppi löytyy, kun viimeset palikat saa autoon kiinni. Laittelen setup sheettiä viimeistään ens viikon alussa...
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #157 : 21.05.10 - klo: 12.46 »
Taka camber linkkien kiinnityspistettä toin ulommaksi catin vastaavalla hiilarilevyllä, jonka pisteiden etäisyys on 49mm. Todennäköisesti tuon sisältä myös kiinnityspisteitä alaspäin. 5 asteen caster paloja kokeilin ja oli selkeästi parempi. Vakio siipeä olen leikellyt pieenemmäksi ja tuonut eteenpäin.

Kone puolella kannattaa huolehtia ettei alavääntöä ole liikaa!
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #158 : 26.05.10 - klo: 12.10 »
Diffiboxin tiivistyksessä huomasin että vaihteiston valkoisen rattaan pinnit lukitsevat O-renkaat ei pidä pinnejä paikallaan. Pinnit oli tulleet hieman ulos ja tehneet vähän vaurioita, ei mitään sellaista mitä ei viilalla sanut korjttua. Nyt pinnit on lukittu laakeriliimalla ja O-renkaat rattaassa pikaliimalla joten oletettavasti pysyy kiinni. Tästä näytti olevan Ooplen sivuillakin juttua.

Kuten autoa kasatessa veikkailin, etuiskaritelineen kiinnitys on arka paikka kun koheltaa autoa nurin oikein tosissaan. Omasta korkkasi kiinnikkeet mutta eipä korkkaa enään, tein alumiinista L-palan iskaritelineen eteen joka kiinnittyy telineen ruuvien alle ja yhdellä ruuvilla top plateen, nyt luulisi kestävän.

Ei puutu enään muuta kuin ulkorata että pääsee ajamaan... :sad:

EDIT: Joko Hazella on savipaana setupit valmiina vai julkistetaanko ne vasta Jyväskylän kisan jälkeen? :wink:

Kylätason RC-kuski.

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #159 : 26.05.10 - klo: 12.56 »
EDIT: Joko Hazella on savipaana setupit valmiina vai julkistetaanko ne vasta Jyväskylän kisan jälkeen? :wink:

Ei ole. Jousia ei ole tullut, ehkä tulee tänään. Torstaina tai perjantaina kokeilen autoa vielä ennen kisaa. Perjantaina tai launtaina voi tulla nykäsee hihasta, niin neuvon minkä osaan...

Ollut muutenkin pieniä vastoinkäymisiä, joten testit jäänyt vähään ja setuppi vielä hyvin hakusessa...

Ajatuksena oli keulasta löysentää pykällä jousta ja yläpään kiinnitys sisällä ja alhaalta sisällä.. Taakse löysin ja yläpään kiinnitys keskellä ja alhaalta sisällä. Painoja on lyöty peräpäähän 145g. 1 asteen hubit käännetty väärinpäin eli auraus pudotettu 3 asteeseen. Akseliväli pitkä takaa, jotta hyppää järkevämmin. Diffi alhaalla. Siipeä leikattu reilusti ja kulmaa pienenetty 2mm speissereillä kannakkeen ja iskarituen välissä, hyppäämisen helpottamiseksi. 5 asteen yoke palat. Sakke sano et vakaaja olis ollu hyvä, mutta itse sitä vierastan, kun se kuitenkin vie pitoa pois vaikka tukevoittaisikin perää. Täytyy kokeilla, jos ei ala muuten toimimaan...

Koneesta alapäänvääntö pois ja 10-20 negatiivistä expoo radioon kaasusta. Kääntösädettä pienennetty ja expoja reilusti -35.
« Viimeksi muokattu: 26.05.10 - klo: 13.04 kirjoittanut Haze »
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #160 : 27.05.10 - klo: 07.45 »
Team tips #2, ajotyyli:

Keskimoottoriautolla ajettaessa (varsinkin liukkalla alustalla) pitää muistaa muuttaa ajotyyliä takamoottoriautoon nähden. Ei siis enää suoraviivaista ajotyyliä (ja lyhyttä linjaa), vaan pyöreää linjaa, jossa vauhti pyritään säilyttämään läpi mutkan ja kiihdytys alkaa jo pikkuhiljaa mutkan sisällä. Kello näyttää, että ajotyylin opettelu kannattaa...

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #161 : 27.05.10 - klo: 11.58 »
Team tips #2, ajotyyli:

Keskimoottoriautolla ajettaessa (varsinkin liukkalla alustalla) pitää muistaa muuttaa ajotyyliä takamoottoriautoon nähden. Ei siis enää suoraviivaista ajotyyliä (ja lyhyttä linjaa), vaan pyöreää linjaa, jossa vauhti pyritään säilyttämään läpi mutkan ja kiihdytys alkaa jo pikkuhiljaa mutkan sisällä. Kello näyttää, että ajotyylin opettelu kannattaa...

Comppaan osittain. Tärkeää on vauhdin säilyttäminen, mutta vielä tärkeämpää on päästä suoraviivaisesti mutkasta ulos, koska jos aletaan kiihdyttämään mutkan sisällä ja tullaan pallomaisesti mutkasta ulos niin, koko suora on yhtä veivuuta perän kanssa. Eli namia annetaan, kun päästään mutkasta ulos "suoralla" linjalla, jolloin elämä on paljon helpompaa. wink:   Puuman optimaalinen ajolinja muistattaa eniten formuloiden linjoja... Eli ei terävästi sisään, vaan jätetään pieni "pussi" mutkan sisääntulossa, jotta päästään mahdollisimman ripeästi/helposti ulos.
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #162 : 28.05.10 - klo: 07.35 »
Eilen ajoin muutaman vedon ja toimi ihan ok:
perä ghea 6 ja ur 55, jousi 1,6 sekä painoo n. 200g
keula ghea 4 ja ur 50, jousi 3.0

Accermania täytyy vielä kokeilla...
« Viimeksi muokattu: 28.05.10 - klo: 08.28 kirjoittanut Haze »
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #163 : 28.05.10 - klo: 09.22 »
Mihin kohtaan olet laittanut lisäpainot?

Pitää tilata köyhdytettyä uraania niin saa paljon painoa mahdollisimman pieneen tilaan :afro:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #164 : 28.05.10 - klo: 09.26 »
Mihin kohtaan olet laittanut lisäpainot?

Koneen ja akun viereen, niin perälle kun saa, kuitenkin niin, että koneen saa irti ja pinjonin vaihdettua. Vastari ja säädin on pikkasen edempänä, jotta painoille jää tilaa. 20g on kiinni iskarin tuessa koritolpan reijissä...  :wink:
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #165 : 28.05.10 - klo: 09.28 »
Ne voisi tehtaalla tehdä optio osina takapään alupalikat messingistä, niillä saisi näppärästi lisäpainoa lisää.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #166 : 31.05.10 - klo: 12.39 »
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #167 : 31.05.10 - klo: 14.37 »
Jyväskylän SM1 TQ setuppi: http://dl.dropbox.com/u/3453938/Harri_kervola_SM1_Cougar_sv_setup.pdf
Hazen setuppi oli porukan nopein mutta auto toimii myös kevyenäkin ilman lisäpainoja tästä todistuksena keveidenkin Cougarien varsin hyvät tulokset ekassa kisassa.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #168 : 02.06.10 - klo: 13.35 »
Vai että nopein setuppi? Ehkä mun pitää ottaa se kohtelaisuutena, koska kuitenkin olin nopein kisoissa :-)
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #169 : 02.06.10 - klo: 17.26 »
Vai että nopein setuppi? Ehkä mun pitää ottaa se kohtelaisuutena, koska kuitenkin olin nopein kisoissa :-)
Nopein setuppi yhellä rundilla ;)
Mut vitosta ajaessa kevyt auto vaikutti hyvältä...  :azn:
Pistäppä JQ omat setuppis kans tänne.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #170 : 02.06.10 - klo: 20.26 »
Vai että nopein setuppi? Ehkä mun pitää ottaa se kohtelaisuutena, koska kuitenkin olin nopein kisoissa :-)
Nopein setuppi yhellä rundilla ;)
Mut vitosta ajaessa kevyt auto vaikutti hyvältä...  :azn:
Pistäppä JQ omat setuppis kans tänne.

Eikös voittaja ole yleensä nopein?
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #171 : 02.06.10 - klo: 22.33 »
Itse asiassa tehtaalta kyseltiin molempia setuppeja, kun kerroin, että pojat olivat hakeneet vauhtia hieman eri lähtökohdista (1500g vs 1800g).

Eli jos Jose voisit laittaa voittosetuppia vaikka tänne foorumille, niin voisin laittaa viestiä tehtaalle täällä käyetyistä savisetupeista. Hazen TQ-setuppi on jo täällä...

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #172 : 03.06.10 - klo: 07.15 »
Täälläkin on yksi utelias joka haluaa nähdä kuinka paljon setupit poikkeaa toisistaan :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #173 : 03.06.10 - klo: 11.34 »
mistä mä löydän sen pdfän
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #175 : 03.06.10 - klo: 22.04 »
Sopiiko Gougariin tälläinen akku? Onko mitään rakoo mistä akunjohdot sais pujoitettua?
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #176 : 04.06.10 - klo: 08.01 »
Speed Passionin vastaavat pötkölipot menee nätisti paikalleen, johdot mahtuu ulos kummasta päästä tahansa.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #177 : 04.06.10 - klo: 12.55 »
Ok
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #178 : 05.06.10 - klo: 17.32 »
Heikoksi ei voi Cougaria väittää, tänään kahdella autolla Lavangon M8 radalla useampi akullinen ja törkeän väärinkäytön seurauksena ainoastaan etu mutkalinkki rikki. Innolla odotellaan että pääsee ajamaan oikealle sähkökrossipaanalle, auto tuntuu käsittämättömän hyvältä ajaa vaikka rata ei anna mitään anteeksi ja säädöt on vielä mitä on.

Kylätason RC-kuski.

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #179 : 15.06.10 - klo: 10.39 »
Sadlle pack layouttia testattu eilen. Autossa ei ollut painoja ja auto toimi paremmin, kuin pötkö leiskalla vastaavassa painossa. Yksinkertaisesti perä oli vähän varmempi kauttaaltaan. Autoon tullaan teettämään paino, josta lisää infoa, kun siitä saadaan proto versio.
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |