RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Nappe - 18.05.08 - klo: 22.16
-
GasPower Touring I 18.5 2008 UAU@Tattarisuo
Lopputulokset
TP-10
Pos No. Name Sera Laps Total Tm
1 21 Teemu Leino UAU 91 30:08.104
2 1 Pekka Koivula TamUA 91 30:11.666
3 3 Sebastian Trzaska Jkl SRK 89 30:06.299
4 6 Tom Kalves TamUA 89 30:09.017
5 10 Daniel Kalves TamUA 87 30:01.059
6 40 Antti Ollinmäki JärvSRK 87 30:03.723
7 12 Sami Munck TamUA 85 30:07.265
8 2 Joni Minkkinen LMM 81 28:57.188
9 11 Tony Raikas KyPak 31 9:59.470
10 13 Janne Westerlund UAU 22 7:34.068
11 39 Jethro Lehtojärvi TUA 43 15:09.644
12 9 Alexandr Naumov Rus 42 15:21.983
13 41 Aake Kutvonen UAU 40 15:01.021
14 5 Jomi Pulli KyPak 39 15:05.402
15 22 Joni Hiltunen TUA 39 15:10.929
16 46 Egorov Alexey RUS 34 15:06.318
17 4 Teemu Saarinen HyUA 23 7:38.039
18 14 Boris Martynenko Rus 23 13:06.481
19 45 Sami Haapsaari TUA 19 7:50.001
20 8 Teemu Rytsy LMM 15 15:10.969
21 24 Olev Pihl EAMK 4 1:23.517
22 7 Viljami Kutvonen VAU 0 -.---
23 25 Joonas Holsti UAU 0 -.---
24 42 Aare Kutter EAMK 0 -.---
25 44 Harri Kaasinen UAU 26 10:00.732
26 16 Risto Rönnqvist MMRc 8 2:54.299
27 17 Matti Iivonen KyPak 0 -.---
LS-5
1 7 Pasi Nevalainen UAU 74 30:23.506
2 3 Pekka Heikkilä MäntsMK 73 28:30.709
3 6 Marco Käyhkö UAU 73 30:25.296
4 9 Ilpo Koivisto UAU 71 30:20.189
5 1 Jerry Hellström UAU 69 28:26.367
6 2 Erkki Kantanen UAU 68 30:16.412
7 5 Toni Pernu UAU 41 15:44.611
8 4 Marko Nurmi UAU 25 10:21.174
B-Finaali
9 18 Mikael Hellbom EPUA 37 15:11.728
10 28 Thomas Sojakka UAU 37 15:12.847
11 20 Jonni Kotola UAU 37 15:24.074
12 22 Heikki Helenius VääUA 35 15:00.240
13 14 Marko Veho UAU 34 15:17.856
C-Finaali
14 26 Kari Tamminen UAU 34 15:19.994
15 32 Tonu Tooming EAMK 32 15:03.931
16 8 Aleksi Otsavaara UAU 31 15:33.673
17 24 Teemu Karvanen SaiKart 12 5:14.973
18 13 Kari Ikävalko UAU 2 2:02.337
D-finaali
19 31 Jari Virtanen UAU 22 13:37.773
20 19 Jukka Rahunen MMRc 17 8:08.668
21 25 Matti Iivonen KyPak 0 -.---
Suurkiitos niin kilpailijoille kun järjestäjillekin että jaksoitte meikäläisen tiukan aikataulun kanssa, oli ilo huomata että suurin osa kuljettajista ja mekaanikoista olivat hereillä ja paikalla kun erät lähtivät käyntiin!
Toivon kuitenkin että ei tarvis vetää näin tiukkaa settiä uudestaan ihan heti :)
Onnittelut voittajille!
Kuvia tulee kunhan saan purettua korteilta... räpsyjä syntyi ~800kpl, joten hetki menee...
-
Tässä on kuvia.
Jerzi
https://kotisivukone.fi/app/www/jerzi.palvelee.fi/albumi/sm14ls-5tattis18.5.08/
Kuvia lisätty
-
Hauska päivä oli kerranki seurata kilpailua sivusta. Varsinkin LS-5 A-Finaalissa oli aivan loistavaa vääntöä ja dramatiikkaa kärkikuskien toimesta, nyt ymmärrän miksi puhutaan näyttävästä luokasta :azn:
Kuvia (http://copter.threewee.com/stilo/jotain/rc/kisat/FTT_5_Helsinki_-08/sunnuntai/)
-
Kysyin Napelta että mahdollista saada 5min vapaata ajoa ennen finaalin alkamista LS-5 luokkaan mutta aikataulu ei anna myöten mutta silti löytyy mahdollisuus ampiaisille antaa tekninen 10min. No jos olis ollut mahdollista antaa edes 1min minulle ennen finaalia kokeilla että auto toimii niin minun sijoitus olis ollut toinen, tuli nimittäin samantien ongelmia kuin menin radalle kuin tuo lämmittely alkoi :evil: eikä tuo pieni aika riittänyt korjata tilanteen haltuun.
Meille jotka menivät suoraan finaaliin niin meille tuli melkein 4 tunnin odotus ennen finaalin alkamista :undecided:
Mutta silti kisan järjestämisessä ei ollut todellakaan mitään negatiivista mainittavaa päin vastoin.
Jerzi
-
Jerzzi, se tekninen 10min on silleen pikku pakko antaa jos kilpailija sitä pyytää, sillä se on ihan säännöissä.
Suosittelen että annat kehitysehdotuksen luokan vastuuhenkilölle :wink:
-
Joo tiedän Nappe ja teen ehdotuksen samantien.
Jerzi
-
Jerzille edelleen;
SM-kisoissa kisajärjestäjällä on velvollisuus viedä kisa läpi sääntöjen mukaan ja tuomariston hyväksymien aikataulujen, erälistojen ym. mukaan. Mikäli näistä lähdetään poikkeamaan tulee syiden olla hyvin vahvoja.
Jos kilpailija on joutunut auton rikkoontumisen vuoksi tekemään korjauksia joiden jälkeen testaaminen radalla on välttämätöntä (tyypillisesti radio-ongelmia tai esim servon vaihto) voi kilpailun johdolta pyytää lupaa todeta korjauksen jälkeinen toiminta radalla. Yleensä tähän on löytynyt mahdollisuus.
Neljän nopeimman sessio TP-10 luokassa perustuu sellaiseen sääntökohtaan, jota LS-5 säännöissä ei ole.
LS-5 on uusi SM-luokka ja sääntöjä tullaan varmasti kehittämään kun kokemuksia karttuu lisää. Tulen itsekin esittämään lajiyhteyshenkilölle toiseen asiaan liittyvän tarkennusehdotuksen eilisten kokemusten pohjalta.
-
Hitto oliskohan minä saannut 1min ylimääräistä korjata autoa jos olisin pyytänyt, jos olisin saannut minun ajot olisivat olleet hieman paremmassa jamassa kuin mitä se nyt oli.
Joo aina oppii ja kenties tästä opimme jotain uutta.
Tää ongelmahan syntyi kuin oli tuo vesikeli sekoittamassa tätä kisaa.
Parempia kisoja odotellessaan sitten.
Jerzi
-
Kiitokset UAU:n porukalle hienosti järjestetystä kilpailusta.
Samoin kiitos ja kumarrus LS-5 luokan kanssakilpailijoille, oli taas tosi hienoa päästä ajamaan viitosautolla.
A-finaaliin en ihan päässyt mutta kohtuullisen tyytyväinen olen omaan suoritukseen. Seuraavat treenit taas ens kisassa...
A-finaalissa oli todella hienoa ajamista, kun yli puolet finaalista kärkiryhmä ajoi tiiviisti puskuri puskurissa kiinni, ilman kosketusta.
Kelpaisi opetusvideoksi moneen luokkaan :wink:
t.mikke
-
Nastaa oli taistella! pahuksen epäonni tuli vaan käymään kisapaikalla!
Oma näkemys skabasta raportin muodossa tiimi saitilla.
Kiitokset UAU:lle hienosta kilpailusta!
-
Kuvia sunnuntailta. (http://www.prfoto.com/GasPower_Tour_2008%20I_18052008%20_tattarisuo/index.htm)
-
Onnittelut Teemulle ja Pasille voitoista.
Oli tosi mukava seurata kisaa sen, minkä buffetin pitämiseltä kerkesi...
... ja vitosautojen pääfinnaalissa oli kyllä näyttävyyttä, ei voi kiistää!
Mukavasti oli myös kerrankin ulkopuolista yleisöä paikalla - siitä iso plussa.
Tommi.
-
Päivän kysymys niille jotka eivät olleet paikalla.
Kumpi on kuski ja kumpi on hangaround eli mekkari :mrgreen:
Jerzi
PS Kuvia lisätty taas kerran :undecided:
http://www.prfoto.com/GasPower_Tour_2008%20I_18052008%20_tattarisuo/imagepages/image61.htm
-
Kuvia: http://wormhole.coolsoft.fi/gallery2/v/nappe/RC_Cars/GPT-180508/
En sitten jaksanut leikata, enkä muokata muutenkaan, joten osassa voi olla hieman pienet autot ja laajat maisemat, pahoittelen.
Lisäksi pahoitteluni TP-10 luokan suuntaan, suurin osa kuvista ovat LS-5 autoista, johtuen yksinkertaisesti siitä että:
- TP-10 ovat liian nopeat, en kerkee mukaan... :cry: Tai siis se minun pokkari on hidas, pistetään sen piikkiin.
- LS-5 autot tekevät enemmän kuvioita radalla :roll:
- LS-5 autot ajoivat myös sateella :p
-
Morjensta pöytään!
Jee komeata oli meno 1/5 autoilla,siinä melkein koko päivä tuli katseltua.
öpaut samaa mitä minulla ja tyttöystävälläni!(siis radalla)
:mrgreen:
Mutta anteeksi Tamperelaisuuteni, tulokset ovat selvillä mutta en löydä mistään
listaa(LS-5) missä olisi myös auto merkit?
Siis kiinnostaisi tietää millaista Harmia "ne" teki Fg:n rintamaan?
-
1 7 Pasi Nevalainen UAU 74 30:23.506 FG
2 3 Pekka Heikkilä MäntsMK 73 28:30.709 HARM
3 6 Marco Käyhkö UAU 73 30:25.296 FG
4 9 Ilpo Koivisto UAU 71 30:20.189 HARM
5 1 Jerry Hellström UAU 69 28:26.367 HARM
6 2 Erkki Kantanen UAU 68 30:16.412 HARM
7 5 Toni Pernu UAU 41 15:44.611 HARM
8 4 Marko Nurmi UAU 25 10:21.174 FG
B-Finaali
9 18 Mikael Hellbom EPUA 37 15:11.728 HARM
10 28 Thomas Sojakka UAU 37 15:12.847 FG
11 20 Jonni Kotola UAU 37 15:24.074 FG
12 22 Heikki Helenius VääUA 35 15:00.240 FG
13 14 Marko Veho UAU 34 15:17.856 FG
C-Finaali
14 26 Kari Tamminen UAU 34 15:19.994 FG
15 32 Tonu Tooming EAMK 32 15:03.931 FG
16 8 Aleksi Otsavaara UAU 31 15:33.673 FG
17 24 Teemu Karvanen SaiKart 12 5:14.973 HARM
18 13 Kari Ikävalko UAU 2 2:02.337 FG
D-finaali
19 31 Jari Virtanen UAU 22 13:37.773 FG
20 19 Jukka Rahunen MMRc 17 8:08.668 FG
21 25 Matti Iivonen KyPak 0 -.--- HARM
Jerzi
PS Minkälaista harmia odotat harmin tehneen fg,lle :huh:
-
LS-5 on uusi SM-luokka ja sääntöjä tullaan varmasti kehittämään kun kokemuksia karttuu lisää. Tulen itsekin esittämään lajiyhteyshenkilölle toiseen asiaan liittyvän tarkennusehdotuksen eilisten kokemusten pohjalta.
Siinä samassa kun niitä LS-5 sääntöjä rukataan niin voisitte samalla harkita että lyhennätte sen alkueräpituuden viiteen minuuttiin, vahvasti uskon että erot tulevat esille siinäkin ajassa ja kaikille löytyy ansionsa mukainen finaalipaikka. Sen jälkeen kun LS-5 kisat saavat ihan ikioman kisapäivän niin ajakaa sitten ihan niin pitkiä alkueriä kuin haluatte... Haen tällä vain sitä että 'se' toinen _kilpaluokka_ hieman kärsii nyt! '10' kuskejakin kun oli oikein mukavasti!
Niin siis tämä on vastine siihen kun tuolla oli maininta että osa ISO-autoilijoista kovasti joutunut odottelemaan...
-
Itse asiassa olen samaa mieltä.
Jerzi
-
Eiköhän poijjaat jätetä tää sääntöjen muuttaminen! Vuoden 2008 säännöt on AKK:n sääntökirjaseen painettu.
Yleisesti maailmalla käytetään EFRA:n sääntöjä ja niin myös mekin koska muunlaiset säännöt veisi pohjan/uskottavuuden juuri alkaneesta SM-sarjasta. Kaikkia ei voi mielyttää se on fakta, aina löytyy joku jolle jokin sääntökohta ei kelpaa Esim. kärkiporukalla on nyt tuo bensan loppumis ongelma, ei vaan riitä 3+30 minuutin Finaalia joten ratkaisu ongelmaan pitää kehittää autoon ei sääntöihin!
Muunlaiset säännöt kerhokilpailuihin kyllä olisi vaihtelua ja ehkä jopa virkistävääkin.
Jerry: Ei millään pahalla, äläkä ota herneitä mutta kilpailuissa meillä oli kolme tuntia aikaa hieroa autoa kuntoon ennen A-Finaalia joten mainitsemasi hubin irtoaminen 3min. lämmittelyssä jota olit jo kertaalleen korjaillut päivän aikana on vain ja ainoastaan omaa huolimattomuutta. Itse ainakin jos jokin autossa ei pelaa, katson peiliin!
PS. Eikä tuo viiden minuutin alkuerä ehdotus lyhennä yhtään Finaalin odotusta. Toisekseen sen jälkeen Femmoilla nousisi rengas kustannukset tuplaten koska juuri tuon ajan oikein pehmeät renkaat kestäisivät sulamatta alle ja sen jälkeen suoraan A-Finaaliin menijöille rengasvalinta olisi täydellistä arpapeliä,kun pitäisi valita rengas joka kestää sen 30min. Itsellä tuo kriittinen piste on pyörinyt 8-9 min korvilla jolloin voi vasta olla varma rengasvalinnasta sen hetkiselle kelille.
Joten pyydän niitä jotka vain sivusta seuraavat pitäytyä siinä kun eivät näitä sääntöjen muutoksista koituvia haittavaikutuksia tunne,Kiitos!
Tämä siis vain minun mielipide asiasta!
-
Jos joku asia kyseenalaistaa LS-5 SM-luokan uskottavuutta niin se on aivan varmasti jokin muu asia kuin se että ajettaisiin 4-5 alkueräkierrosta a' 5 min verrattuna siihen että ajettaisiin 2-3/10min.
-
Toisekseen sen jälkeen Femmoilla nousisi rengas kustannukset tuplaten koska juuri tuon ajan oikein pehmeät renkaat kestäisivät sulamatta alle ja sen jälkeen suoraan A-Finaaliin menijöille rengasvalinta olisi täydellistä arpapeliä,kun pitäisi valita rengas joka kestää sen 30min. Itsellä tuo kriittinen piste on pyörinyt 8-9 min korvilla jolloin voi vasta olla varma rengasvalinnasta sen hetkiselle kelille.
Jos kerran renkaat on kova kulu niin miksi ette ota puolta pienemmästä sähköluokasta mallia ja yksityypitä rengasta ja rengasmäärää, ei tartte enää arpoa renkaita kun ei ole kuin ne yhdet millä ajaa. Myönnän toki että en tunne koko LS-5 luokkaa kilpailijana mutta oma ehdotukseni ei koskenut itse lajia ja sen teknisiä hienouksia millään muotoa. Katsojana voin sanoa että luokka on kyllä vieläkin hiomaton timantti.
PS. Stonde: Huomaatko kirjoituksessasi pienen ristiriidan?
-
Hvoltage: mitäs jos jätettäis asia tähän säännöistä. :police:
-
:mrgreen: Mahtavaa!! LS-5 kisan tunnelmista kuulin Mikeltä, olisinpa ollut paikalla....kuulemani mukaan ihan upee kisa vitosilla...dramatiikkaakaan ei puuttunut.
Mutta tämä et kisa sen kun jatkuu täällä palstallakin vielä...on upeeta...EI MUUTA KUN JATKAKAA.....MAHTAVAA...
-Jupe-
-
Missä oli Jupe, ei näkynnyt kisoissa :undecided:
Jerzi
PS Mikä auto on herralla nyt alla, siis femma auto :huh:
-
Missä oli Jupe, ei näkynnyt kisoissa :undecided:
Jerzi
PS Mikä auto on herralla nyt alla, siis femma auto :huh:
Ei oo autooooo, eikä tilata :mrgreen:. Paree kun jää taka-alalle näis hommis. Mukava muuten kyl seurata jätkien tuloksia. Sarjahan nostaa edelleen vain päätään kun kärkikahinoihin saadaan uutta vertaa.....Stonde, Eki, Pekka ja tietenkin Jerry....Stondella tais olla lopuksi helkutin upeeta ajoa....
Toivon mukaan Kouvolassa nähään...Mikelle tarjouduin auton putsaajaksi....
-
Missä oli Jupe, ei näkynnyt kisoissa :undecided:
Jerzi
PS Mikä auto on herralla nyt alla, siis femma auto :huh:
Ei oo autooooo, eikä tilata :mrgreen:. Paree kun jää taka-alalle näis hommis. Mukava muuten kyl seurata jätkien tuloksia. Sarjahan nostaa edelleen vain päätään kun kärkikahinoihin saadaan uutta vertaa.....Stonde, Eki, Pekka ja tietenkin Jerry....Stondella tais olla lopuksi helkutin upeeta ajoa....
Jupe, jos tulet niin saat putsata minunkin autoa :p
Jerzi
Toivon mukaan Kouvolassa nähään...Mikelle tarjouduin auton putsaajaksi....
-
Mitä tulee sääntöihin, niin AKK:n sääntökirjaa ei ole tarvetta muuttaa jos halutaan tehdä pieniä muutoksia. Pienet muutokset voidaan tehdä suoraan sarjasääntöihin, josta ne voidaan ottaa käyttöön heti seuraavassa osakilpailussa.
Koske kyse on polttomoottoriluokasta, niin itse (huom. henkilökontaisesti) pitäisin luontevana sitä että myöskin LS-5 luokassa olisi tekninen kymppi mahdollinen samoin säännöin kuin mitä M-8 ja TP-10 luokissakin. Tämän lisäksi suoraan finaaliin meneville lämmittely voisi olla poikaa myöskin.
-
Olisikohan tämä otsikko hieman väärä näille sääntöpohdinnoille. Jos joku niitä kaipailee myöhemmin, niin täältä kisan lopputuloksista tuskin tulee aloittaneeksi.
Jonkin muun otsikon alla tekisi mieli ehdottaa, että ennenkuin kirjoitat tarkista oletko kirjoittamassa asiaasi ihan oikeaan paikkaan. Mielipiteen esille tuomisen into usein ehtii logiikan edelle. Niiden jotka jatkavat OT:n pohdintaa on tietty vaikea enää siirtää sitä toiseen paikkaan. Tämä sanottuna kaikella ystävyydellä :angel:
-
LS-5 sarjan sääntöihin liittyvät keskustelut jatkuvat täällä.
http://rc10.fi/index.php?topic=25359.0
FIN LS-5 SM-sarjan luokkayhteyshenkilö
Ilpo Koivisto