RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: PMi - 21.03.22 - klo: 10.40
-
Kiitokset kilpailijoille ja toimihenkilöille, taas saatiin yhdet kilpailut vietyä läpi.
Tässä tuloksia:
TSM-10 A-finaali
- Salmela Karri
- Iivonen Pekko
- Gabrielsson Jamiel
- Syrjänen Arttu
- Haatainen Joona
- Martikainen Leevi
- Mairue Tomi
- Lempiäinen Joona
- Koskivuo Juho
- Siltanen Jarno
TSM-10 B-finaali
- Seppälä Markku
- Pottonen Jarno
- Ilvessalo Lasse
- Takkinen Sami
- Salmela Sami
- Matilainen Oskari
- Saari Tomi
- Pajalin Sammy
- Pausio Valtteri
- Sallmén Juha
https://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/62532/284766 (https://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/62532/284766)
TSS-10 A-finaali
- Ahola Ville NM
- Koivisto Janne
- Kekkonen Joonas NM
- Koivisto Aapo NM
- Tirroniemi Tommi
- Syrjänen Akseli NM
- Mikkelä Juho
TSS-10 B-Finaali
- Huurros Topi
- Meriläinen Tauno
- Ahola Mika
- Halt Jari
- Seunala Teemu NM
- Tenno Olavi
https://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/62532/282806 (https://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/62532/282806)
TSP-10 A-Finaali
- Koskivuo Juho
- Seppälä Markku
- Ilvessalo Lasse
- Salmela Sami
- Pajalin Sammy
- Sallmén Juha
- Pausio Valtteri
TSP-10 B-Finaali
- Takkinen Sami
- Saari Tomi
- Tirroniemi Tommi
- Kankaanpää Jukka
- Tenno Olavi
https://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/62532/282805 (https://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/62532/282805)
-
Kiitos järjestäjille, kilpakumppaneille ja matkaseuralle mukavasta viikonlopusta. Onnittelut Karrille, Villelle ja Juholle luokkien voitoista.
Hienoa oli erityisesti, että järjestäjät lukivat hyvin tilannetta eikä kaikissa paikoissa luettu pilkuntarkasti ohjeistusta jos kaikkien kuskien puolesta OK. Pari juttua kannattaa jatkossakin pitää mielessä:
- Re-seed toimi hienosti
- Sunnuntaina aikataulun nopeuttaminen toimi hienosti
Se jäi harmittamaan että Sallmenin Juha ei päässyt yhteen viristarttiin mukaan ylijännitteen takia. Varsinkin kun syynä oli laturi joka näyttää väärää jännitettä. Meidän, samassa erässä ajavien, olisi pitänyt sanoa että annetaan Juhan rauhassa purkaa akkua. Ei vaan tajunnut sillä hetkellä. Pitää yrittää olla seuraavalla kerralla paremmin hereillä.
Ja kiitos vielä luokkayhteyshenkilölle Pausion Valtterille. Ilman luokkayhteyshenkilöä olisi nämäkin kisat jäänyt ajamatta.
-
Danks!
Oli kyllä muikeat kisat. Kiitokset Jannelle uusista vietereistä, suuresta säätöavusta, matkaseurasta jne.
Itse tykkäsin paljon katsastuksesta, koska se oli helvetin hyvä, selkeä ja jämpti. Usein jopa SM-kisoissa on hälläväliä-meininki katsastuksessa, joka vain harmittaa kun homma hoidetaan huonosti.
Tiukat skabat oli jne. Mukavaa oli itellä 1.5 vuoden Ftt-kisatauon jälkeen.
Rok rok,
Pertti Keinonen
-
Kiitos hyvin järjestetyistä kisoista.
Myös kiitos siitä, että ulkopaikkakuntalaisille löytyi istumapaikkoja paikanpäältä ilman omia kalusteita.
- Reseed toimi myös hienosti. Toivottavasti tämä saadaan seuravalle kaudelle standardiksi.
- Tuomarit olivat hyvin hereillä
- Sunnuntain aikaistettu aikataulu oli hyvä
- Profiili mukavan tekninen, mutta ohittaminen ilman edessäolevan virhettä todella hankalaa.
Juho Koskivuo
-
Kiitokset järjestelyistä myös meiltä.
Komppaan edellisiä ja tilanteen luku on aina paikallaan, josta hyvänä esimerkkinä reseed. Meillä Arttu oli harjoitusten jälkeen teknisten ongelmien vuoksi sijalla 18. Kisaorganisaatio piti Artun silti kakkoskuumassa erässä, joka oli järkevä ratkaisu ottaen huomioon, että vauhti riitti lopulta koko kisan 4. sijaan. Alkuerissä Artun paras bestlap oli 9.1 ja mediumtime 9.4, kun 1. erässä nopeimman bestlap oli 9.5. Jos reseed olisi tehty ihan puhtaasti harjoitusten 3. parhaan peräkkäisen lapin mukaan olisi Arttu ollut alkuerissä 1. erässä ja nopeusero olisi todennäköisesti tuonut hankaluuksia kaikille. Tämä seikka olisi tärkeä jatkossakin huomioda, mikäli reseedistä tulee normaali käytäntö. Miten se tehdään aina tasapuolisesti, muuten kuin maalaisjärjellä, onkin sitten se kysymys.
- Antto
-
Pitkän kilpailutauon jäljiltä sekä uusien kilpailijoiden vuoksi erälistojen tekeminen on melko haastavaa kun ranking-listasta ei ole juurikaan apua.
Tuomariston palaverissa oli puhetta reseedauksen tarpeellisuudesta mutta jätettiin vielä siinä vaiheessa tekemättä joten päätös reseedaamisestä oli helppo tehdä ohjaajakokouksessa.
Erätreeneissähän ajetaan kolmen peräkkäisen nopeimman kierroksen yhteeenlaskettua aikaa jonka perusteella kilpailijat saa nopeasti jaettua saman vauhtisiin eriin. Laskentasoftaan on helppo homma luoda uudet erät treenitulosten perusteella, työllistävin tehtävä on tulostaa uudet erälistat ja toimittaa ne jaettavaksi.
Katsastuksessa tehtävän jännitteenmittauksen yksi tarkoitus onkin löytää vialliset laturit joiden toiminta voisi aiheuttaa vaaraa varikolla, niitä tuleekin aina silloin tällöin vastaan.
- Janne, tpj