RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: .21 - 08.10.05 - klo: 21.50
-
Tällä foorumilla ei pahemmin ole r/c moottoripyöristä ollut juttua joten ajattelin semmoisen tehdä jos vaikka jolla kulla on kiinnostusta tai ei ole ennen sellaista nähnyt. Tosiaan tämä ducatin pyörä tuli tilattua tuossa jo lumien aikaan 05 keväällä ja toimitus aika oli 6,5 kk eli oli tuolloin keväällä todennäköisesti vasta proto vaiheessa kun tilaus laitettiin jonka syystä sitä ei ollut vielä missään myynnissä (polttisversio). Ensi silmäyksellä kun sitä silloin luettelosta katsoin niin himo iski heti saada itsellekin mopo. Vaikka tämä thunder tigerin pyörä ei kovin kallis ole niin ainakin saa rahoilleen vastinetta, jo pelkkä runko vakuutti minut joka on etuhaarukan kohdasta noin 8 mm paksua työkalu alumiinia. Sekä myös muut materiaalit ja osat ovat todella kaunista katseltavaa. On myös suunnitelmissa hieman itse tehdä pieniä lisä detaljeja ainakin pakoputkistoon. Tässä nyt aluksi parit kuvat:
(http://www.kolumbus.fi/p.eki/motosivusta.jpg)
(http://www.kolumbus.fi/p.eki/motoengine.jpg)
(http://www.kolumbus.fi/p.eki/motokylki.jpg)
(http://www.kolumbus.fi/p.eki/motokuski.jpg)
Ja olihan se pakko heti hankkia etujarru takajarrun lisäksi, sekä uudet GRP:en uudet gummit. Myös monoiskarin ala lenkki vaihtuu alumiiniseen.
(http://www.kolumbus.fi/p.eki/motoparts.jpg)
(http://www.kolumbus.fi/p.eki/motogummit.jpg)
-
Ai saakeli kun on silmiähivelevän hieno! tollanen olis kyllä aika unelma.
sit jos olis vielä kytkimelle oma kanava ni vois keulii ja polttaa nakkii! :D
Et vissiinkään oo vielä tyypänny tota? Sit ku oot kerro keuliiko! :lol:
-
aika siisti :mrgreen: pysyykö hyvin pystyssä?ja onko vaikee huoltaa?näyttää aika vaikee huoltoselta paljoo menee?? :D
-
siis paljon kulkee :mrgreen: :mrgreen:
-
sit jos olis vielä kytkimelle oma kanava ni vois keulii ja polttaa nakkii! :D
Taidat meinata että jarrulle oma kanava? Esim etujarrulle? Vai?
On hieno pyörä, eikös NuovaFaorillakin ollut joku pyörä :D
-
Hieno oli kun pitelin tänään käsissäni tuota :D Yllättävän painavakin, ei mikään lelu
Hei Eki, onkos Tattari vielä auki?
-
sit jos olis vielä kytkimelle oma kanava ni vois keulii ja polttaa nakkii! :D
Taidat meinata että jarrulle oma kanava? Esim etujarrulle? Vai?
On hieno pyörä, eikös NuovaFaorillakin ollut joku pyörä :D
Ei vaan et olis ihan oikee kytkin kuin oikeissakin ja sitten vois kytkimellä kierrättää ja päästää irti ni nousis keula nätisti. 8)
-
aika siisti :mrgreen: pysyykö hyvin pystyssä?ja onko vaikee huoltaa?näyttää aika vaikee huoltoselta paljoo menee?? :D
Et arvaakkaan kuinka paljon esim: noiden jarruvaijereiden säätäminen teettää harmaita hiuksia, tältä illlalta laitettua pillit pussiin että ei synny mitään vahinkoa. Kyllä tuohon varmasti löytyy vaikka mitä novarosseja moottori puolelta, mutta rata ajoa pääse ikävä kyllä vasta ensi vuonna kokeilemaan. :cry:
-
Hieno oli kun pitelin tänään käsissäni tuota :D Yllättävän painavakin, ei mikään lelu
Hei Eki, onkos Tattari vielä auki?
Oli ainakin tänään vielä auki, mutta nyt pääsee ihan omalla avaimella sisään jos paikka menee kiinni.
-
Huomenna ajaa 1/8 rataa???? Ja tota mopedia?
-
Huomenna ajaa 1/8 rataa???? Ja tota mopedia?
Kyllä nyt evolva pysyy siististi osissa talven yli. Ja mopedikin on tällä hetkellä myös aika muttereina ja huomenna tarkoitus aloittaa säätäminen.
Niin ja jos joku ei vielä tiennyt niin saksan maalta löytyy yksi pelkästään r/c pyöriin erikoistunut liike, tilasin nuo renkaat sieltä ja tulivat todella nopeasti perille, paketin mukana oli jopa saksalainen karkki mukana. :lol:
http://www.rc-motorradshop.de/
-
Tuo varmasti kulkee ja lujaa!! jos tommonen pyörä kulkee sähköilläkin jo 60 km/h niin mitenköhän polttis :!: Kaveri osti mp:n joka oli sähköillä, ja sanoi että se keulii todella herkästi ja kaatuu myös. Väitti myös että se kulkee n.70 km/h ! Hyvä jos näitä mp:ä tulee enemmänkin.
-
Ihan nätti peli.. Taitaa vaatia hiukan treenausta ton hallitseminen. Mahtaa käyttäytyä varmaan hiukan eritavalla kuin auto.
Jäähdytyskannen voisi ainakin muotoilla uusiksi.. Ja ilmanputsari juuri sopivasti eturenkaan takana niin että varmasti menee kaikki ylimääränen sinne :mrgreen:
-
Ihan nätti peli.. Taitaa vaatia hiukan treenausta ton hallitseminen. Mahtaa käyttäytyä varmaan hiukan eritavalla kuin auto.
Jäähdytyskannen voisi ainakin muotoilla uusiksi.. Ja ilmanputsari juuri sopivasti eturenkaan takana niin että varmasti menee kaikki ylimääränen sinne :mrgreen:
Joo olen jo vähän suunitellut jotain etu säleikköä eteen tai sitten pienella jatkolla hieman ylemmäs.
-
paljonko tuollainen kulkee :shock:
-
Pitääköhän rasvata kettinkejä paljon? :mrgreen: Kuvaa sitten in"car" kuvaa, hienosti kallistelee. Hieno on.. Sellanen polttis motocross pyörä ois "kiva" missähän foorumilla joku rakensi sellaista. http://www.pumilio.fi/eb_main.html Omituisia nuo suomalaiset. :P http://forums.radiocontrolzone.com/attachment.php?attachmentid=31675&stc=1 Tossa yks kuva missä on toi crossi.
-
paljonko tuollainen kulkee :shock:
Tuota en kyllä tiedä, jotain lupailevat 50-70 kmh välille. Voi ducatin kuskille käydä aika huonosti mikäli noista vauhdeista pito lähtee. :D
-
Lähteekö keulimalla?
-
Mites se käynnistys tuossa vehkeessä?
-
Näyttäisi että siinnä on roto paikka tuossa kylessä
-
Mitä maksoi?
Mistä ostit?
-
Jäähdytyskannen voisi ainakin muotoilla uusiksi.. Mitä vikaa siinnä kannessa on?
-
Tuo etuhaarukka sun täytyy maalata kultaseksi kun se on öhlinsiltä :wink:
-
Mikä mosa tossa on? Muistuttaa vähän os .18... :mrgreen:
-
Jäähdytyskannen voisi ainakin muotoilla uusiksi.. Mitä vikaa siinnä kannessa on?
Mietippä mistä käy ilmavirta ja mietippä sitten missä suunnassa rivoituksen kannattaisi olla..
-
aa. Nonniin
-
Noniin nyt on edistytty vaijerien säätö projektissa (5 tuntia) sekä muissa parannuksissa. Ainut mikä harmittaa on se että pyörän mukana tullut kaasun/jarrujen servo on todella surkea, ei jaksa molempia jarruja oikein vetää. Mutta se ongelma hoituu uudella laatu servolla, myös iskariin vaihdoin uudet öljyt, vakiona siellä oli jotain 60k diffi öljyä ja tilalle 40wt. Nyt iskarista tuli todella herkkä myös palaustus on todella nopea, no ajossahan sen sitten näkee miten toimii. Niin ja tankkauksen helpottamiseksi asensin vielä tankkaus venttiilin tankin korkin kohdalle.
Tässä pari uutta kuvaa motoon tehdyista hardware sekä detalji päivityksistä.
(http://www.kolumbus.fi/p.eki/uusimoto.jpg)
(http://www.kolumbus.fi/p.eki/asennus.jpg)
(http://www.kolumbus.fi/p.eki/etujarru.jpg)
-
Kyllä se on hiano. Yritä saada video matskua
-
Toi on jo paljon realistisempi kun tankataan tankin reijästä. :P Miten onnistuu tankkaus kun jamppa on kyydissä? Millä toi kuski on tossa kiinni?
Edit: näyttäis olevan tarranauha persuksessa kiinni.
-
on kyllä todella hieno!
-
Onko tämä siis tt:een tekemä vehe. Pakko ostaa tollaanen.
-
Mahtavaa mahtavaa!! Aivain oikea kevytmoottoripyörä pienemmässä skaalassa :D :mrgreen:
-
Mitä tämä maksaa? Ei tainnut vielä tulla vastausta.
-
Jotain 500 egee alle. Muistaakseni
-
Mitä tämä maksaa? Ei tainnut vielä tulla vastausta.
Yleensä en hirveästi katso hintoja tämmöisissä "speciaali" jutuissa. Kumminkin on niin hieno harrastus kyseessä, mutta kerran se nyt kiinnostaa niin saksasta pyörän saa noin ~400 euroa ja suomen hinta pyörii 500 euroa rtr paketti.
Ja sitten muita uutisia parannuksista, vaihdoin tänään kaasu/jarru servoksi futaban s3401 servon jolla sain hieman enemmän voimaa jarruihin mutta en vielä niin paljon että olisin tyytyväinen joten jossain vaiheessa on hankittava joku futaban 9 sarjalainen voimaservo ja vieläpä "matala" malli. Sen verran on eroja tt:een servojen korvakkeiden kohdissa verrattuna futabaan että osuu servon pohja runkoon. Myös pidempi jarru vaijerin kuori on hakusessa että saan ihan vimosen päälle toimimaan kaikki.
-
Eipä näissä "heräteostoksissa" pahemmin tule hintoja katseltua. Olisi ihan mielenkiintoista nähdä videoakin tuosta, kaveri tuossa vieressä jo ihmetteli että miten tuommoinen pysyy pystyssä ja miten tuota ohjataan. Joten videoa kuvaamaan siitä hushus ;)
-
Eihän tuo Eki tuolla kehtaa sillä ajaa..hyllykoristeena pitää :mrgreen:
-
Eihän tuo Eki tuolla kehtaa sillä ajaa..hyllykoristeena pitää :mrgreen:
Ei, kyllä tulevana viikonloppuna olisi tarkoitus ajaa moottori sisään sekä jopa ehkä vähän kokeilla ajaakin. Videota voin kyllä ottaa mutta en osaa laittaa sitä jaettavaksi. Hienoa kun voi tuossa pukin päällä vähän kaasutella. 8)
-
OHO :shock:
No täytyypä tulla ihan paikan päälle katsomaan!
ps. Se sun 1/8 DVD oli aika makeeta matskua :D
-
Kaverilla on tuo sähkönä ja sano että on todella vaikeeta ajaa.
Sitten kun ehdotin sille hyppyä, ni se oli ihan hiljaa.. ehkä ei onnistu.....
-
Kaverilla on tuo sähkönä ja sano että on todella vaikeeta ajaa.
Sitten kun ehdotin sille hyppyä, ni se oli ihan hiljaa.. ehkä ei onnistu.....
No haloo! Siis kyse on moottoripyörästä ja eihän isoilla rr pyörilläkään hypitä. Se ois kyllä näky kun Mika Kalliokin pyörällä ajais hyppyreistä :)
Enduropyörät on erikseen, mutta tuskin rc-malleilla silti hyppyreistä ajellaan. Sehän on vaan mukava ajaa, jos on hiukan haastetta siinä.
-
Rc crossi voisi ollakin ihan toinen juttu ajaa :mrgreen: Pikkusen vaikesta voisi olla
-
en tiedä mitä rr sarjaa ne ajaa tuol englannissa mut jossain ni on ollu valokuvii ku rr pyörä on lentää noin 40cm ilmassa.. eli ei muuta ku hyppiin ;)
-
Noniin hyvää kannattaa aina odottaa, nimittäin huomenna pitäisi käydä ajamassa moottori sisään ja jopa pienet testi ajot säiden salliessa. Otan myös videota ja yritän saada sen nettiin jos vain osaan. 8)
EDIT: tilasin tänään turkulaiselta firmalta (lesjöförs-springs) uuden vaijerin suoja kuoren, oikein mitta tilaustyönä tekevät vimosen päälle alkuperäinen kuori on noin 240 mm ja uusi tulee olemaan 300 mm pitkä.
-
Miten kulki? tuollainen 2-pyöräinen on alkanut kiinnostaa täälläkin.
- Hount
-
Miten kulki? tuollainen 2-pyöräinen on alkanut kiinnostaa täälläkin.
- Hount
Noniin tänään koitti päivä kun pyörä päräytettiin käyntiin ekaa kertaa, yllätyin todella tuosta thunder tigerin moottorista sisäänajossa moottori kävi yhtäjaksoisesti noin tunnin ilman minkään näköistä sammumista. Muutenkin moottorin äänet olivat kuin tehdyt pyörälle todella kiva murina. :wink: vaikka onkin .12 kokoluokan moottori, pienikin kosketus kaasuun vipuun aiheutti välitöntä voiman siirtoa takarenkaaseen. Muuten tämä ensi kokeilu ei ollut antoisa ainakaan itse ajoa silmällä pitäen, nimittäin ohjauksen iskunvaimennin ei toiminut alkuunkaan miten pitäisi. Muutaman kerran siinä tiellä yritettiin ajoa mutta ei siitä tullut mitään kun kampesi kokoajan jommalle kummalle puolelle ja tämä johtui juuri siitä kun ohjauksessa on kaksi jousta joiden tehtävä on pitää ohjaus linkki suorassa kun servolle ei anneta komentoa liikkua. Eli suomennettuna sama jos jossain autossa olisi servo saver löysä niin renkaita pystyisi liikuttamaan helposti. No huomista varten on uudet päivitykset asennettu niin katsotaan kuinka ohjaus toimii (huomattavasti jäykempi). Koitin sitten siinä kun oltiin lähdössä piruuttani että pystyykö gumia polttamaan niin ihan kivastihan se ruopi asfalttiin mustan jäljen. :mrgreen:
Minulla olisi pieni video klippi moottorin käytöstä mutta en osaa laittaa sitä nettiin, :? jos joku haluaisi nähdä pienen vaivan laittamalla vaikka omalle palvelimelleen jos kiinnostusta löytyy.
-
Polttismoottoripyörä ja kyllä aito SUOMALAINEN :!:
http://www.pumilio.fi/
-
www.megaupload.com tonne voit pistää videon
-
Minulla olisi pieni video klippi moottorin käytöstä mutta en osaa laittaa sitä nettiin, :? jos joku haluaisi nähdä pienen vaivan laittamalla vaikka omalle palvelimelleen jos kiinnostusta löytyy.
No jos olet nuo kuvatkin laittanut itse nettiin niin se video laitetaan ihan samallalailla. Kunhan et liian isoa siitä videosta tee.
-
Polttismoottoripyörä ja kyllä aito SUOMALAINEN :!:
http://www.pumilio.fi/
Toi linkki on jo etusivulla. 8)
-
Tere taas onnistuin jotain räpeltämään tuon videon suhteen (amatöörimäista) :mrgreen: näkyykö kenelläkään muulla tuo video?.
Jos näkyy niin siinä on vielä sisäänajo kesken ja pientä kaasuttelua vain.
http://www.kolumbus.fi/p.eki/ducativideo.wmv
-
Näkyyhän se :)
-
Juu näkyy. Nyt kun saisi sitä kumin poltto matskua
-
Joo näky, tuollainen olis kiva peli kyllä... Nooh, kunhan saa RC harrastukseen tuulta edes tuon veneen kunnostuksen verta :mrgreen:
-
Mukavastihan tuo Eki potkii, nyt vielä ajokuvaa!
-
Pistä vielä yks ajo video. Oli pakko ostaa se kyoshon mp. Tosin sähkö vehe mutta löysin videon jossa oli viri motti kii niin hyvin se sähkö peli nokitti.
-
Olin paikan päällä kattomassa ajoa, hyvinhän se alko kulkee 8)
-
Olin paikan päällä kattomassa ajoa, hyvinhän se alko kulkee 8)
No okei mika toiseksi kerraksi päästin jopa pari kertaa ympyrää ajamaan, mutta kyllä tulee vaikeat ajat ennenkuin osaa ajaa tuolla sekä oppii säätämään varsinkin ohjauksen. Luulen että meillä oli ajo paikka vähän väärän mallinen testiajoille tänään, mutta moottoria täytyy kyllä taas vähän kehaista uskomattoman hyvin pysyi käynnissä vain yhden kerran sammui. Jännä homma se tosiaan oli ohjauksessa kun piti ohjaimesta kääntää vipu reserve asentoon, eli kun pyörää piti kädessä ja käänti vaikka oikealle niin rengas kääntyi vasemmalle. :shock: Niin hullulta kun se kuulostaakin niin ajossa se toimi aina sen vähän mitä pystyi ajamaan. Mutta kyllä tästä vielä muutamalla ajo tunnilla sekä perehtyminen fysiikan lakeihin saadaan vielä hauskaa. On vähän kuin opettelisi polkupyörällä uudelleen ajamaan. :D
Hyvä hanzu12 että saadaan sieltäkin päin kokemuksia sitten kyoshon pelistä, ensikesänä sitten midnight kokoontumis ajot. :mrgreen:
-
Pitäis tulla alku viikosta niin laitanm juttua, pitää varmaan avata sille oma topicci sähköautot puolelle.
-
Olin paikan päällä kattomassa ajoa, hyvinhän se alko kulkee 8)
Jännä homma se tosiaan oli ohjauksessa kun piti ohjaimesta kääntää vipu reserve asentoon, eli kun pyörää piti kädessä ja käänti vaikka oikealle niin rengas kääntyi vasemmalle. :shock: Niin hullulta kun se kuulostaakin niin ajossa se toimi aina sen vähän mitä pystyi ajamaan. :mrgreen:
just prätkäkortin ajaneena. kuulostaa kyllä tutulta.
Eli perustuu siihen että pyörä ikäänkuin lähtee alta ja kallistuksen kautta kääntyy oikeaan suuntaan=vastaohjaus
-
Olin paikan päällä kattomassa ajoa, hyvinhän se alko kulkee 8)
Jännä homma se tosiaan oli ohjauksessa kun piti ohjaimesta kääntää vipu reserve asentoon, eli kun pyörää piti kädessä ja käänti vaikka oikealle niin rengas kääntyi vasemmalle. :shock: Niin hullulta kun se kuulostaakin niin ajossa se toimi aina sen vähän mitä pystyi ajamaan. :mrgreen:
just prätkäkortin ajaneena. kuulostaa kyllä tutulta.
Eli perustuu siihen että pyörä ikäänkuin lähtee alta ja kallistuksen kautta kääntyy oikeaan suuntaan=vastaohjaus
Jotain tälläista mietittiinkin että miten se oikeassa motskarissa tapahtuu. Eli pitäisi ainakin olla ihan oikein säädetty ohjain, no treeniä lisää ja lisää. :wink:
EDIT: löytyihän netistä vihdoin tämä sivu missä on todella paljon hyödyllisiä vinkkejä näihin motskareihin. Suosittelen hanzu12 tutustumaan löytyy muuten aika paljon nippeli tietoa myös sinun tulevasta kyosho pyörästä.
http://www.steliosh.net/rcmoto/
-
(sori offist)hieno javakello tuolla rcmoto sivulla.
-
Terve .21 rc-moottoripyörän omistaja. Ihmettelit miten rc-pyörän ohjaus toimii. Minulla on yhden kesän kokemus akkukäyttöisestä rc-moottoripyörästä parin kesän takaa. Soittele tai tule näyttämään pyörää niin kerron mihin fysiikan lakeihin perustuen rc-pyörä kääntyy.
Terveisin
Ilpo 0400-668987
-
Terve .21 rc-moottoripyörän omistaja. Ihmettelit miten rc-pyörän ohjaus toimii. Minulla on yhden kesän kokemus akkukäyttöisestä rc-moottoripyörästä parin kesän takaa. Soittele tai tule näyttämään pyörää niin kerron mihin fysiikan lakeihin perustuen rc-pyörä kääntyy.
Terveisin
Ilpo 0400-668987
Kiitos ilpolle puhelin palvelusta moton ohjaus fysiikan suhteen, tosiaan tuli pieni oppitunti kuinka rc moottori pyörän ohjaus todella toimii. Eli jos oikein käsitin kuinka ohjaus tapahtuu niin esim: jos servo vipu kääntää etu haarukkaa takaa niin että pyörä kääntyy oikealle niin sen tuottama voima pakottaa runkoa silloin vasemmalle. :?: :shock: En ole varma käsitinkö oikein mutta jos jollain on lisättävää niin korjatkoon, no mutta nyt on ainakin uudet säädöt taas seuraavaa kokeilu kertaa varten tehty joten nähtäväksi jää kuinka homman käy. Tuli myös lesjoförs springiltä uusi suoja jousi etujarru vaijerin päälle joka on kuin mitta tilaustyönä tehty, tilasin vähän mutu tuntumalla 300mm pätkän joka osoittauitui juuri optimaaliseksi pituudeksi. Tässä vielä ilpolta saatu hyvä linkki rc moottori pyörä sivulle josta löytyy hyvää tietoa aina ohjausksesta nippelitietoon.
http://www.teambenwell.co.uk/
-
Radio-ohjattavia moottoripyörää en oo koskaan ajanut. Mut oikeista mp:stä on yli 6 vuoden kokemus. Ja varmaan ihan tismalleen samat fysiikan lait pätevät pienempiinkin pyöriin.
Tässä on suomenkielinen linkki vastaohjauksesta ja vähän mp:n geometriastakin.
http://www.bajahill.net/mpohjaus.html
-
Radio-ohjattavia moottoripyörää en oo koskaan ajanut. Mut oikeista mp:stä on yli 6 vuoden kokemus. Ja varmaan ihan tismalleen samat fysiikan lait pätevät pienempiinkin pyöriin.
Tässä on suomenkielinen linkki vastaohjauksesta ja vähän mp:n geometriastakin.
http://www.bajahill.net/mpohjaus.html
Tämä oli todella hyvä linkki, johan ne minua jo töissä hulluksi luulivat kun kerroin mitä olin kuullut. :D Nyt saavat oikein todisteita. :wink:
-
Mulla on jokin nikko rc moottoripyörä (sähkö) niin siinä ei sarvet käänny servolla,eli menee lötkönä sarvien mukana,miten tänä siis toimii? :shock:
-
mulla taitaa olla sama merkki on vaan tyco "radio ohjattavien ykkönen" siinäki on samat oireet ku juuzmolla :mrgreen:
-
Jos ei sarvet käänny servolla niin onko siellä paino sisällä tai jotain muuta sellaista. Ja tuohon vastaohjaukseen tarvitaan riittävästi vauhtia
(->hyrrävoimat).
-
Prätkää ohjataan vastaohjauksella tosiaan nopeiten kovissa vauhdeissa, hiljasessa köröttelyssä voi käydä huonosti. Mutta tosiaan tollaselle pienoismalliprätkälle ei oikein muuta keinoa kääntämiseen ole, koska ketään ei siinä kyydissä pääse painoa siirtämään.
-
Eiköskin joissakin pienoismalleissakin olekin ukkokin siirtämässäkin painopistettäkin sivuillekin :winkin:
-
Kyoshossa taitaapi olla, vaikka taitaapi olla enemmän visuaalinen efekti vain
-
Kyoshon pyörää nimenomaan ohjataan kuskin kääntelyllä. Etupyörä kääntyy vapaasti.
-
No hyvä Jonni että korjasit, minulla ei ollutkaan asista tarkkaa kuvaa, sorry disinfo. Sepäs hieno.
-
ja aika helppo toteuttaa oikeastaan, servosta varsi ukon takamukseen. eli ukkeli on kokonan servon varassa. tarvii vaan sopivan painoisen ukkelin.
-
Nyt kokeilin ajaa kyoshon pyörällä. Etuhaarukka taittuu sivulle päin samas kuin ukko kallistelee. Vauhti ei päätä hurmaa noin juosku vauhtia (uus motti lähtee tilaukseen). Asfaltti oli märkä niin ei käännökset oikeen onnistunu kun perä lähti alta. Pyörä suoristui hitaasti voimakkaampi servo voi korjata asian.
Nyt pitää otta moottorin koko selville ja tilata ehkä harjaton.
-
jos servo vipu kääntää etu haarukkaa takaa niin että pyörä kääntyy oikealle niin sen tuottama voima pakottaa runkoa silloin vasemmalle.
Noinhan se oikeissakin moottoripyörissä toimii kun ajaa suoraan ja kääntää tankoa niin pyörä kallistuu nimenomaan toiseen suuntaan.
-
Aika viileetä tuning palaa tuolla http://www.crazynutracing.com/
Katos kenen auto on etusivulla ;-)
Dave Z laitto sinne esille ku lähetin sille kuvan lopputuloksesta 8)
-
No on kyllä tosiaan sellasta palikkaa että kyllä varmasti jossain vaiheessa täytyy jotain pientä tilata.
Mika aika halvalla lähtee tuo sinun auto, sopiiko että noudan huomenna. :D :D :D
-
Haha :lol:
Ton kannen perusteella luottaisin muuhunkin laatuun
-
Haha :lol:
Ton kannen perusteella luottaisin muuhunkin laatuun
Katsoin varsinkin vanteita sekä rattaita niin näyttävät todella hyvin viimeistelyiltä, onko mika tuossa sinun kannessa jopa jonkun näköinen kromaus kun katsoin tuohon pyörään vanteita niin ovat ainakin hyvin lähellä jopa kromauksen kiiltoa.
-
Olisko vain polished alloy eli killotettu mutta pinta on kyllä kuin peili eli lähellä kromattua pintaa
-
Olisko vain polished alloy eli killotettu mutta pinta on kyllä kuin peili eli lähellä kromattua pintaa
Ja noihin kiillotettuihin alumiini-osiin kun laittaa kunnon vahan(esim. Simoniz-keltainen karnaubavaha) päälle niin pysyvät kiiltävinä eivätkä rupea hapettumaan(alumiinin luontainen suojautumismekanismi).
-
okei, kiitti tiedosta!
-
Olisko vain polished alloy eli killotettu mutta pinta on kyllä kuin peili eli lähellä kromattua pintaa
OK taytyy kyllä katsoa jos tuolta firmasta ottaisi nuo vanteet, en ole vielä noin kiiltäviä nähnyt missään muualla.
J-P tuo simonizin keltainen on kyllä sellaista kamaa levittää/kiillottaa että kyllä hiki lentää kun koko auton sillä vahaa. (siis 1:1) Onneksi veljeni sen hoitaa yhdestä mäyrästä. :mrgreen: :lol:
-
Jos näkyy niin siinä on vielä sisäänajo kesken ja pientä kaasuttelua vain
selkee desmo! kuulee kaukaa jo.. :mrgreen:
-
J-P tuo simonizin keltainen on kyllä sellaista kamaa levittää/kiillottaa että kyllä hiki lentää kun koko auton sillä vahaa. (siis 1:1) Onneksi veljeni sen hoitaa yhdestä mäyrästä. :mrgreen: :lol:
Yksi sana: mylly! Ihan ehdoton tuon vahan kanssa jos jotain 1:1 kokoluokkaa rupeaa vahaamaan(tai lähinnä sen kiillottaminen), mutta kyllä se sitten kiiltääkin.
-
Mitäs moottoripyörälle kuuluu? Koska nähdään ajovideota jossa palaa nakki ja keula nousee? 8)
-
Mopo on viettänyt pitkän talven vitriinissä ja odottelee lumien sulamisia. Tässä talven aikana tuli sitäkin aika ajoin ruuvailtua ja testailtua kaiken näköisiä virityksiä. Varmasti tulee kumin poltto videoo kun uudet renkaatkin on valmiiksi odottelemassa paketissa. Mutta aivan ekana ennen mitään muuta sillä olisi tarkoitus myös oppia ajamaankin kun se jäi viime vuonna vähän myöhäseksi ennen kuin oli jo talvi.
-
Terve: ensiksi täytyy sanoa että sori kaverit että en saanut vieläkään videota tältä päivältä, tosiaan käytiin tänään tattarin radalla hieman kokeilemassa pyörää. Moottori lähti taas todella nätisti käymään ja muutenkin toimi moitteettomasti, siinä alkuun muutaman testi rundin pyöräytin ennekuin uskalsin lähteä ihan rataa kiertämään. Pyörä toimi ainakin omasta mielestä vähintäänkin kohtalaisesti ottaen huomioon että ei ole hirveästi kertynyt kokemusta rc pyöristä. Ehkä hieman liian loivat käänökset olivat mutta se pitäisi hoitua ihan ohjaus kulman säädöllä, täytyy kyllä sanoa että sen muutaman rundin mitä ajoin niin oli kyllä todella kauniin näköinen menemään radalla jopa pari sauvakävelijää kävivät ihmettelemässä radan päädyssä että mikä pieni se siellä sirisee. Mutta tämän jälkeen sitten astui murphyn laki voimaan, ei saakeli olisi pitänyt toiselle harrastelijalle mennä kehumaan tuota moottoria että kun se toimii niin varmasti ja hienosti :evil: kun siinä seuraavaa kertaa oltiin starttailemassa niin moottori ei edes luvannut lähteä käyntiin sekä kaasuttimen juuresta vuotaa aivan solkenaan fuilia pihalle aina pyöräyttäessä moottoria. :shock: Siis aivan käsittämätöntä juurihan se puoli tuntia sitten oli kuin pakasta vedetty, siinä kun ruvettiin tutkimaan konetta niin ensiksi epäilin että kaasutin on vain löysällä tai joku letku vuotaa yms yms. Loppujen lopuksi purettiin koko moottori irti radalla ja oli todettava että etu laakeri oli syynä paineen ja fuilin karkaamiseen, mutta kotiin tultua ja vielä enemmän tutkittua myös tiger drive tyyppinen käynnistys mekanismi oli todella jäykän oloinen pyörittää, luulen että tuosta jäykästä käynnistys akselista lähti alun perin koko "tapahtuma" sarja liikkelle joka johti loppujen lopuksi laakerin väljystymiseen. :roll: :?: :| Mutta tässä pari kuvaa jotka kerkesi veli ottamaan ennekuin leikki loppui, saatta mennä vähän aikaa ennekuin tuota mopoa seuraavan kerran lähden kokeilemaan. Sen verran jäi ajo himot päälle että täytyy käydä ensi viikonloppuna ottamassa ekat testi talven jälkeen kasi autolla. :wink:
(http://www.kolumbus.fi/p.eki/ducati%20radalla.jpg)
(http://www.kolumbus.fi/p.eki/ducati%20radalla%202.jpg)
-
Ai kato kävit pyöräilemässä :) miten hyvin se jaksaa sua kantaa :lol:
-
Ai kato kävit pyöräilemässä :) miten hyvin se jaksaa sua kantaa :lol:
Ei kovin hyvin. :cry:
OT: Castrol ensiviikolla ajamaan tattarille jos säät sallivat.
-
perkule pakko nähä joskus.
Rääkyykö toi samalla lailla kun sun ex revo kisoissa :mrgreen:
-
Minnes se kuski on lentänyt? :D Aika pirun komea peli!
-
Rääkyykö toi samalla lailla kun sun ex revo kisoissa :mrgreen:
Ei ihan, semmoinen matala putputus. No saa nähdä tuleeko tuo moottori enään ajoa näkemään mieli tekisi jotain piccoa tai rb:tä.
-
sun pitää "mountata" toi antenni sinne koriin...
näyttää aika prkleen rumalta tuossa hienon pyörän perässä :roll:
-
meniskö joku rb:n .21 kone tohon :twisted:
-
Totta, antenni piiloon.
Bagi, .21 ei mahdu mutta kyllä noista kisa .12 koneista löytyy sen verran kierroksia ja puhtia että tuohon riittää, jää ylikin. Novarossi, RB, Sirio, Picco, O.S. ....
-
Mugenin MT12 voin suositella. Hieno kone ja Novarossin tekemä, mutta halvempi :wink:
-
Tietäiskö kukaan mistä sais rc moottori pyörän 100-250€
-
Prismasta, merkki Nikko..
-
Pieni googlaaminen( :wink:) tuotti tuloksen: http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=27&products_id=2250 (http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=27&products_id=2250)