Kirjoittaja Aihe: Akku ongelma (eipä toimi)  (Luettu 1315 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ultima123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Akku ongelma (eipä toimi)
« : 08.08.04 - klo: 10.28 »
Hei!
Minulla on yksi 3000 ni-mh akku. Ostin readyset boxin jossa akku tuli mukana (merkki muistaakseni meen green power) Akku oli lataamattomana noin 1 kuukauden ja sitten kun aloin käyttämään akkua lataus onnistui, mutta auto ei kulkenut oikein hyvin. (huomattavasti paremmin kulkee  2100 ni-cd akulla)
Missä vois olla vika? laturina käytän mirage pikalaturia.
Neuvoja kaivattais......
En usko, että vika oisi siinä että on ollut kuukauden käyttämättömänä, koska akuthan ovat rc kaupoissakin käyttämättömänä.... Vai onko näin????? :?:

 :x
Team Losi xxx

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Akku ongelma (eipä toimi)
« Vastaus #1 : 08.08.04 - klo: 10.55 »
Jos akku on ollut pitkään käyttämättömänä, se tarvitsee pari lataus-purkukertaa ennenkun antaa taas parhaan potkunsa.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Akku ongelma (eipä toimi)
« Vastaus #2 : 08.08.04 - klo: 11.10 »
Ensinnäkin;
a) Mirage EI lataa Nimh akkuja


Miragella pystyy lataamaan nimh akkuja, mutta sinun on itse seurattava akun lämpötilaa. Ota akku pois vasta kun huomaan lämpenemistä akussa (+35c).
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Akku ongelma (eipä toimi)
« Vastaus #3 : 14.08.04 - klo: 20.04 »
Minä ostin LRP NiMH 3300 akun (pötkö). Minulla on vastaavan lainen laturi kuin ultima 123:lla eli mirage. Latasin akun Miragella ja mittasin yleismittarilla akun lämpötilaa kokoajan. Akku lämpeni reilussa 20 minuutissa 40 asteiseksi enkä uskaltanut ladata kauempaa, akku ei liikuttanut autoa käytännössä mihinkään. Kummalliseksi tuon lämpenemisen tekee se että Mirage lataa 3A ja silloin 3300 akun pitäisi latautua reilun tunnin.
Pitäisikö minun tehdä silleen että lataan akkua sen reilu 20 min, kun sen lämpötila on +40 otan pois ja annan jäähtyä sitten suoritan operaation vielä kahdesti? Silloinhan akku latautuisi sen reilun tunnin?
P.S. toivon pikaista vastausta joltain asiantuntialta.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Toke

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Akku ongelma (eipä toimi)
« Vastaus #4 : 15.08.04 - klo: 18.43 »
zhoop: Voi tuotakin kokeilla mutta neuvoisin ostamaan uuden laturin.

Miragen ja Ni-Mh:den yhteensopivuudesta  on ennenkin keskusteltu ja totuus on kuten Matias jo totesi:
Mirage EI OLE Ni-Mh laturi, eikä sitä niiden lataamiseen pitaisi käyttää.
Laturi sinänsä kelpaisi vaikka kisakayttöön kunhan käyttää Ni-Cd akkuja, muuten laturi joutaa vaihtoon.