Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mitmit

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 24
121
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 20.05.07 - klo: 18.27 »
En puhunut itsestäni :p
Mutta joillakin voi olla tällanen tilanne

122
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 20.05.07 - klo: 16.05 »
Niin, jos sen on tehnyt ennekin.
Ja kaikki eivät ole yhtä käteviä käsistään, eli toisilla voi mennä tuntikin tuohon puuhaan.
Eikä sitä aikaa aina löydy.

123
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« : 20.05.07 - klo: 14.58 »
Skootteri täälläkin, Yamaha Passola -81



Oikeastaan skootteri on myynnissä, ja kevari tulossa kunhan saan ton myytyä.
Kevariksi olen kaavaillut Masai DB 125H Evo2 piikkiä.

124
Polttisautot / Vs: ajo paikat
« : 20.05.07 - klo: 10.38 »
http://rc10.fi/index.php?topic=17996.0

Lähinnä ne 3-6 sivut on ajankohtasia.
Ja sivun kolme alkupäässä on ohjeet tonne mankkaan kaatopaikalle ja kuvia.

125
Vapaa keskustelu / Vs: Oikea monster truck...
« : 19.05.07 - klo: 17.19 »
Tietenkin vaan mun mielipide mutta..
Renkaat hieman kapeat.
Mutta kyllä tolla ajaa :lol:

126
Yleinen keskustelu / Vs: Laadukkaat RC-videot
« : 17.05.07 - klo: 21.00 »
Duster1:
Jos et ole yksineläjä niin pyydä ihmeessä joku kuvaamaan!!
Näyttää videot eläväisemmiltä kun kamerakin liikkuu :wink:

127
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 15.05.07 - klo: 19.35 »
Noista nimityksistä tiedä... :mrgreen: :mrgreen:
Mun logiikan mukaan kaasarissa on 3 pyörivää kohtaa jota käännetään talttameisselillä moottorin säätöjen säävuttamiseski :grin:

128
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 15.05.07 - klo: 19.28 »
Mutta tosiaan kaasussa/jarrussa kannattaa olla nopea servo sillä kiihtyvyys paranee.
= oikeammi kaasu ja jarrun reagointi nopeus vain paranee, mutta tehoahan ei tule yhtään lisää. Selvennin vain että ei tule väärin ymmärretyksi jos joku vasta aloitteleva autoilija lukee tätä.

Sanoinko että tehoja tulee lisää? :mrgreen:
Taas tätä, lukekaa ne viestit.
Puhuin vain siitä että kiihtyvyys paranee, ja sehän on täysin sen ansiota että kaasarin kurkku aukeaa nopeammin.

Ja TRX 3.3 motissa on 3 neulaa:
-täyden kaasun seossäätö
-tyhjäkäynnin seossäätö
-tyhjäkäynnin kierrosten säätö

Eli niinkuin kaikissa muissakin + .21 moottoreissa Ja useimmissa .12 ja .15 moottoreissa(saattaa tietenkin olla poikkeuksia esim. Kyoshon rtr moteissa?)
En ottanut lukuun .07 moottoreita kun niistä ei ole tietoa :undecided:


Ja jos joku vielä yrittää väittää etteikö revo 3.3sen motissa olisi 3-neulainen kaasari niin ottakoon paremmin selvää, sillä itse olen ainakin kääntänyt 3 ruuvia, ja manuaalistakin löytyy 3 ruuvia sille kaasarille niin en sitten tiedä mihin tämä SJK:n vastaus perustuu :shock:

Puhuin nyt siis 3.3 myllystä, selvennykseksi.

129
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 14.05.07 - klo: 20.55 »
Kyllä mulla on siis ne jarrut nyt niin ettei heitä volttia, mutta tarkoitan että ne kyllä saa heittämään volttia ettei jarrutehosta kyllä ole pulaa vakioservolla.
Mutta tosiaan kaasussa/jarrussa kannattaa olla nopea servo sillä kiihtyvyys paranee.

130
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 14.05.07 - klo: 20.43 »
Osaan kyllä, ei sitä tarvitse aina painaa täydellä :wink:
vai en osaa säätää :angry:

131
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 14.05.07 - klo: 14.55 »
Kyllä mulla riittää tolle jarrulle teho, ja se on se s3003.
Kippaa ympäri todella helposti asfaltilla. melkein ku madi :lol:

132
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 14.05.07 - klo: 13.06 »
Ja joudut sitten laittamaan siihen tilalle uuden servo-armin.
Koska se futaban servo ei käänny tarpeeksi jotta saisit täyskaasun.
Ainakaan mulla ei toiminut, niin laitoin siihen sitten sen kuushaarasen servo"käden" niin että se kaasuvivunkiinnikekohta on kauempana, eli lisää kääntösädettä.

133
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 14.05.07 - klo: 13.02 »
Jaa, taisitte ymmärtää väärin, tosin varmaan oma vikani kun en selittänyt kunnolla. :embarrassed:
Eli olen ottanut puheeksi ne muovipesät joissa on ne kaski ratasta, eli se rotopääty joka vaihdetaan sen vetokännistimen kohalle.
K4.6 motissa se one-way laakeri kun on pienempi, niin sen moottorin päätylevyt ei käy SH/Nosram/LRP tai S-25/21BB motteihin.(Tämä ei tietenkään koske wetryä)

134
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 13.05.07 - klo: 17.00 »
Aivan, en minäkään sitä ruuvarilla vääntänyt niin voimakkaasti että olisi moottori rikki mennyt, eli ihan pieni liike riittää.
Eikä se kaasaria riko, kun ei edes se meisseli osu siihen kaasariin vaan siihen moottorin runkoon.

136
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 13.05.07 - klo: 11.31 »
Moottoripukki tarvitsee irrottaa, ellet sitten halua ostaa samalla blingi jäähdytysrivoilla varustettua pukkia siihen uuteen :p
Vauhtipyörän saa pois näin;
- Otat ensin sen ruuvin pois joka on sen kytkinkellon päässä, ja samalla pidät vauhtipyörästä kiinni putkipihdeillä.
Joissakin moottoreissa siinä ruuvin paikalla on e-clipsi, mutta muistaakseni savageissa on ruuvi.
- Sitten vedät sen kytkinkellon laakereineen pois
- Sitten otat ne kytkinpalat jousieen pois (muistaakseni sulla on 3-palainen kytkin tossa?) vaikka piikin tai pienen ruuvitaltan avulla. Eli laita se taltta sinne kytkinpalan ja vauhtipyörän väliin ja nosta sitä kytkinpalaa, samalla se jousi tulee paremmin näkyviin. Kun olet vähän nostanut sitä kyktkinpalaa, avita sen taltan tai piikin avulla sitä jousta irti siitä vauhtipyöränmutterista, noin sen pitäisi lähteä irti.
Toista tämä tietenkin kaikilla kytkinpaloilla.
- Sen jälkeen otat vauhtipyöränmutterin pois kiertämällä vastapäivään (tiedän, itsestään selvä asia) ja samalla pidät putkipihdeillä vauhtipyörästä kiinni.
- Sitten työnnät ruuvarin, sellasen joka mahtuu, niin tohon kuvan koloon;



Ja väännät pikkasen sivusuunnassa, pyöräytät vauhtipyörää, ja käännät taas.
Toista liikettä kunnes vauhtipyörä on irti.
- Uuden moottorin mukana luultavasti tulee kartio, eli sun ei sitä tarvitse irroittaa.

Kytkimen saat kiinni näin;
- Laita se vauhtipyörä paikalleen uuteen moottoriin, ja kierrä vauhtipyöränmutteri takaisin ja kiristä se putkipihtien avulla.
- Laita kytkinpalat takaisin, ja varmista että kytkinjouset ovat mutterin lovessa, samalla tavalla kuin ennen irroitusta.
HUOM! muista katsoa että laitat ne oikeinpäin.
- Sitten kytkinekllo takaisin laakereineen (tässä vaiheessa suosittelen ostamaan uudet laakerit jos et ole vastikään vaihtanut).
- Ja e-clipsi tai ruuvi takaisin , jos ruuvi, muista kiristää se kunnolla.



Ja jos vanhasta moottorista vauhtipyörän ja hilpeiden irrotuksen yhteydessä oli jotain prikkoja, muista laittaa ne samoille paikoilleen (tai jos uusi moottori on pidempi, eli kytkinkellon verticaali levyosa hankaa päärattaaseen, ota mahdollisia prikkoja pois ennen kytkinkellon sisempää laakeria.

Korjatkaa jos on jotakin väärin :angel:

137
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 12.05.07 - klo: 23.51 »
Kertokaas mulle että mistä saa tollaseia hexin muttereita kun tolla Ilmarilla on tossa hyperissä edellisllä sivulla?

138
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 12.05.07 - klo: 23.43 »
Miksi muka ei voi ajaa 16 löpöllä 21 ja isommilla koneilla?

Sanoinko näin?
Muistaakseni puhuin ettei sitä suositella :wink:

139
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 12.05.07 - klo: 23.22 »
Joissain tapauksissa kaasari pitää kääntää (aiankin itse jouduin, ja muistaakseni ei ole edes kiristetty valmiiksi) toistepäin ja tottakai Ne kytkimen kamppeet siirrät uuteen koneeseen ja ilmanputsarin ja pillin käyrineen.
Itse ajaisin ja ajoinkin 20% byronilla, että on sitten tarvittaessa sitä lisäpotkua käyttämällä 25% löpöä sitten.
Ja koneen ikä on pidempi kun käytät 20% enimmäkseen.
15 tai 16 prossasta löpöä ei suositella useimpiin, .21 ja siitä ylöspäin, koneisiin.

Oliko sulla siis entinen kone se HPI:n 4.6?
Sen K4.6 rotopäätylevy ei käy tohon SH:n päätyyn vaan sulla pitää olla se joka fitsaa HPI:n 21BB ja S-25 koneisiin, ja muista siirtää sieltä Vetokäynnistimen sisältä se jousi ja prikka uuteen päätylevyyn.
Multa kyllä löytyy noita roropäätyjä rattaineen että voisin antaakkin sulle yhen jos asut jossain tässä lähellä? (Espoo/PK-seutu)

Mutta sisäänajo sun kannattaa tehä sillä vetokännistimellä koska se roro ei jaksa alussa pyörittää sitä konetta vaan jumittaa kokoajan, koska puristuksia on niin paljon ensteks.
Ja kannattaa pitää sitä vetaria niin kauan kuin se kestää sillä sitten sulla on paremmat mahdollisuudet saada se eoto toimimaan ensiasennuksella.

140
http://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE

En halua mitenkään morkata heitä mutta tässä on ihan yes video.
Jerzi


TÄÄ ON PARAS :grin: :grin:

141
Polttisautot / Vs: SH Engines
« : 12.05.07 - klo: 11.55 »
Luulin katsos sanovani oikein aluksi.
Ei ajatus raksuttanut kun menin ajattelemaan niin että tunnissa on 360min nii olisi siitä aikas vaikea 3min kerrallaan kääntää :grin:

142
Polttisautot / Vs: SH Engines
« : 11.05.07 - klo: 23.26 »
Jäässä, taas kerran :shock: :grin:

143
Polttisautot / Vs: SH Engines
« : 11.05.07 - klo: 23.00 »
Tosta kolmosen jälkeen puuttuu nolla :angel:
Ainakin luulen niin sillä on aikas vaikea kääntää neulaa 3 min mihinkään suuntaan :p

144
Polttisautot / Vs: SH Engines
« : 11.05.07 - klo: 22.32 »
no rikkaammalle tietenkin jos ei paljoa savua.

145
Yleinen keskustelu / Vs: Laadukkaat RC-videot
« : 11.05.07 - klo: 21.19 »
Niin voisi kuka tahansa :grin: ainakin melkein :roll:
Toi oli kyllä niin turha kommentti, tee se video ensin ja kommentoi samalla kun linkität

146
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 11.05.07 - klo: 18.55 »
keltane?
eikös se ollukkaan limetti? :angel:

147
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 11.05.07 - klo: 16.33 »
Niin ja jos ei asu Vantaan lähellä niin pitää muistaa ettei ne Garagen pojat lähetä muutenkuin postiennakolla joten motin hinnan päälle tulee vielä ne reilun kympin pk:t

148
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 11.05.07 - klo: 16.12 »
Mihin ne sitä numeroa tarvii?  :shock:

Ensin ne ottaa sun tililtä sen rahan minkä maksat tuotteista kokonaisuudessaan ja sitten lähettävät paketin.
Mieti nyt vähän, ei varmaan pysty Hong Kongista lähettää postiennakolla Suomeen  :angel:
Ja jos liike lähettäisi ympäri maailmaa paketteja joiden sisällä on lasku, niin yritys menisi melko nopsasti konkurssiin.
Arvaa moniko jättäisi laskun maksamatta ja antaisi vääriä tietoja ja paha sieltä maapallon toiselta puolelta on tulla haastamaan suo oikeuteen :roll: :grin:

149
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 11.05.07 - klo: 16.01 »
Suomesta tilattaessa ei tarvitse antaa pankkikortin numeroa, vaan toimitus on joko postiennakko tai lasku.
Ulkomailta tilattaessa tarvitsee antaa pankkikortin numero.

150
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 11.05.07 - klo: 15.44 »
Vastaus löytyy tältä sivulta :mrgreen:

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 24