Oma RTR Wraith näki päivän valon Juhannuksena. Jotain crawler tyyppistä menopelia oli hakusessa ja tähän siis päädyin. On se RTR vaan helppo tapaus, akut sisään ja menoksi.
Akullisen ajoin ihan vakiona. Sen jälkeen nappasin jouset pois. Ei enää hyppinyt niin herkästi selän kautta ympäri. Tällä systeemillä tuli hurruuteltua jokunen tunti.
Nyt on yksi akullinen takana pienin lisämuutoksin:
- kuskin penkillä istuu John Cena
- hommasin pienet rengaspainot
Löytyy ebaystä hakusanoilla “WRAITH Rock Racer Crawler Wheel Weights”
- moottorina on nyt Hobbyfactorystä t55 moottori
Rengaspainojen asennus ei mennyt ihan putkeen. Kokeeksi lämmittelin eturenkaita tunnin verran uunissa sadassa asteessa. Ensimmäinen rengas suostui lähtemään vanteen sisäreunasta ja sain painot paikalleen. Toisestakin renkaasta alkoi sisäreuna irrota paremmin, mutta ei sitten ihan kokonaan kuitenkaan. No, vähän enemmän voimaa peliin ja... rengas repeytyi. Siitä sitten hieman enemmän repimistä, painot sisään ja rengas pikaliimalla paikkaillen takaisin. Takarenkaiden osalta luovutin, ainakin toistaiseksi. Teippailin painot taka-akselille.
Moottorin vaihtokin tuntui omaan käyttöön ihan hyvältä. Pieneen tilaan sai lisää kontrollia. Vauhtia löytyy vielä enemän kuin minulta poluilla kuljettaessa.
Oliskohan niin, että noparin becistä loppuu puhti tiukassa paikassa. Moottorikin lakkaa reagoimasta kun renkaita kääntää tilanteessa, jossa ne eivät mahdu/jaksa kääntyä ja samalla rasittaa moottoria.
Uudet metalliset ohjauslinkitkin löytyy, mutta en ole niitä asentanut. Myös väkevämpi servo on tilattu. Hieman kyllä arveluttaa noita ohjauksen osia vaihdella. Pitäiskö myös hubien olla metalliset. Kun kaikki on muovista niin osat aina jostain joustavat. Oma ajelu kun kuitenkin on puhdasta hupailua niin ohjauksen tarkkus ei ole niin älyttömän tärkeää, saas nyt nähdä.