Itse olen eri mieltä caddilacin kanssa noista assoista. Niihin saa kyllä hyvin varaosia, vaikka tc3 ja tc4 ovatkin vanhempia malleja. RCM edustaa mm. suomessa assoa, sieltäkautta varmaan saa osia noihin vanhoihinkin autoihin. mm. Liquid rc:stä saa myös osia assoihin. Huonona puolena assoissa voi katsoa ehkä tuumaset ruuvit. Vaikka mallit ovat vanhoja, ovat ne erinomaisia driftereinä. Itse omistin parhaimmillaan 3 kpl tc3:a, hinnat ei päätähuimaa. Autot ovat helppoja säätää ja kestäviä. Sovitukset tarkat ja ei klappeja missään. TC3 dominoi aikoinaan turisteissa. Ei sen auton hiilarista tartte olla rakennettu ollakseen hyvä. Lisäksi noi on keppivetoisia ja niillä voi ajaa vähän likaisemmassakin ympäristössä.
Itse katsoisin auton merkin melkein sen mukaan, jos lähistöllä on joku alan liikkeistä, ja heidän valikoimasta oleva automerkki. Tai jos kuuluu johonkin kerhoon, niin semmoinen merkki joilla muutkin kerholaiset ajaa. Tällöin on helppo saada varaosia, jos saa jotain autosta rikki. Jos lähistöllä ei ole mitään alan liikettä tai on aikaa odottaa osia muutama päivä, niin aika sama minkä merkin hankkii.
Maailmalta saa helpoiten osia Tamiyaan (aasian puljut) ja Assoon (USA), Reiskaan oikeastaan euroopasta.
Ei Asson ja Xrayn varaosatilannetta suomessa voi verrata millään tapaa keskenään. Assolla ei ole maahantuontia suoraan tehtaalta suomessa kenelläkään, toisin kuin Xray, Tamiya tai vaikka Yokomo.
Suomesta saa ostaa melkein kokonaisen Xrayn varaosina. Assoon löytyy vain yleisemmät varaosat hyllystä.
Assoon joutuu tilaamaan lähes kaiken erikoisemman jenkeistä. En näe järkeä maksaa suomalaiselle kauppiaalle siitä, että se tilaa osan jenkeistä, kun voin tehdä sen itsekin ja säästää siinä. Osia saa kyllä jenkkilästä, jos jaksaa odottaa sen reilun viikon päivät.
TC4:ssä, esim. diffiosat käy krossimalleista jne. joten niitä varmaan vielä saa. Nuo TC3 ja TC4 on niin vanhoja ettei niihin löydy suomesta osia, muita kuin ne mitkä käy päikseen muista yleisemmistä asson autoista.
Itsellänikin on ollut TC4 drifterinä ja juuri myin B44.1 Nelkkukrossin pois joten assosta ja sen varaosien saatavuudesta suomesta ja ulkomailta on itsellänikin paljon kokemusta.
Vanha auto on aina vaikea varaosien kannalta. Ei varmaan Xrayn T1:een saa paljoakaan sen helpommin osia kuin noihin.
EDIT: Tulipas paljon offtopicia tähänkin keskusteluun. Tähän loppuun vähän asiaakin.
TC3/4:n erinomaisuudesta drifterinä voin olla erimieltä. Ihan HYVÄ aloittavan driftaajan auton siitä saa ja hakkaa 100-0 esim. Tamiyan TT-01:n. Keppiveto on pihasuttaajadriftaajalle ihan jees vaihtoehto, mutta moottorin pitkittäinen asettelu aiheuttaa turhan paljon keskipakoisvoimaa joka vaikuttaa esim. suuntavakauteen jne.