RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: RoddeR - 16.06.12 - klo: 20.31
-
Olipahan kinkerit. Upee päivä Tattiksella. Iso kiitos Jarkolle, Jerrylle, Nickelle, Jarille ja kaikille tapahtumassa mukana olleille. Rengasta ja fuilia meni vaikka kuinka mutta vastineeksi sai todella hienon skaba päivän. Paljon tuli taas opittua auton anatomiaa kun ratkoi kisassa esiin nousseita teknisiä vikoja. Ainut miinus oli osallistujien vähyys tietyissä luokissa.
-
Kiitokset kaikille ja etenkin säälle. Kaipa se Jarkko sen tilasi meille.
Iso Toni lähti kotiin hiukan punaisena mutta kaipa se kuuluu tähän kesäkeliin.
Leinon mukaan keli on paranemaan päin :laugh: ja muut hikoilee ja kärsii.
Oli niin hieno päivä että nukuin kellonympäri.
Thänks kaikille.
Jerzi
-
Oli kyllä hienot kisat. Sai ainakin ajaa paljon ja tulihan tuossa taas opittua paljon. Kiitokset järjestäjille, puuhamiehille ja mekkareille.
-
Suuret kiitokset kaikille kilpailijoille, toimitsijoille sekä Jerrylle hienosta päivästä hyvässä säässä!
1/5 Mini
1 Veho Marko PKSRCA
2 Koivisto Ilpo Pksrca ry
GT-8
1 Hattunen Juho PKSRCA
2 Hoffman Petri PKSRCA
3 Korvenmaa Matti
4 Lehtojärvi Jethro TUA
5 Forsström Riku PKSRCA
6 Kiiski Jarmo KyPak
7 Riuttanen Jouni
LS-5
1 Haapsaari Sami TUA
2 Konoila Jyri pkrsca
3 Menna Juha
4 Otsavaara Tuomo PKSRCA
5 Sojakka Thomas
6 Laurinkoski Antti PKSRCA
7 Virtanen Jari PKSRCA
8 Jalas Veikko PKSRCA
TP-10
1 Valkola Jari PKSRCA
2 Mustonen Jarkko PKSRCA
3 Leino Teemu PKSRCA
4 Jörg Miikael Tiit
Täältä (http://tinyurl.com/dxe7uht) näkee eräkohtaiset tulokset kierrosaikoineen yms.
-
Kiitokset mukavasta kisasta, kaikki tuntui omalla kohdalla toimivan.
Uusi Alpha saatiin sisäänajettua ennen kisaa ja kulkua piisasi. Auto oli muuten melkeinpä viime kauden jäljiltä ja hieman yllättikin, miten hyvin kaikki säilyi ehjänä ja toimivana. Sai taas uutta motivaatiota sileällä radalla ajoonkin!
Pietrolle myös mekkauksesta kiitokset. Oli helppo keskittyä ajamiseen, kun tiesi että homma pelaa!
Jerryn buffetti ansaitsee myös erityiskiitoksen, sen verran hyvät eväät oli taas tehty.
Eräkierrosten välitkin meni kuin siivillä erityisesti mini ja tp-10-luokkien huikeita jännitysnäytelmiä seuratessa :wink:
-
Totaalista dominointia Köyhän Miehen Kanailta. Ja mikä parasta, kyosholle kaksoisvoitto.
Kiitokset tosiaan kisoista tekijöille ja mekkareille.
-
Hyvät karkelot oli! Vaihteeksi oli kiva olla ajamassa itse pitkästä aikaa muutaman vuoden tauon jälkeen. Kiitokset järjestäjille sekä Jarkolle mekkausavusta ja Jepelle & Juholle varaosapakin antimista! Jerryn buffet myös palveli erinomaisesti, kuten aina. Keli ei olisi voinut olla parempi, koska radalla oli todellakin kuuma kun aurinko porotti pilvettömältä taivaalta lähes koko päivän. Mukava oli myös nähdä että PKSRCA:sta löytyy uutta generaatiota ajanottoon, josta vastuuta on Napen kanssa tullut kannettua pitkään.
Tosiaan muutama vuosi on vierähtänyt kisoja kiertäessä ainoastaan järjestäjän erinnäisissä rooleissa ja nyt oli sitten aika tehdä paluu radalle kuskin paikalla. Odotuksia kisaan ei hirveästi ollut, koska taukoa takana sekä auto suoraan rakennuspöydältä moottorin sisäänajoa lukuunottamatta. Harjoitusta ei siis ollut päässyt sääolojen takia ajamaan laisinkaan ennen kisaa. Kone myös vielä etsi parasta teräänsä, joten suoralla tuli takkiin verrattuna moneen muuhun autoon.
Päivä alkoi varsin leppoisasti 3 x 10 harjoituksilla, joista ensimmäisessä tuli todettua että auto oli melko hyvissä säädöissä noin hatuista vedetyillä lukemilla. Toisessa harjoituksessa jatkettiin tutustumista autoon ja tuntuman hakemista vallitseviin olosuhteisiin. Toisessa harjoituksessa tuli pieni vastoinkäyminen, kun kakkosen ratas meni sileäksi. Uusi ratas kuitenkin löytyi Jepeltä ja kolmannessa sitten koko harjoitus taas ongelmitta loppuun saakka, jossa myös tuli ainoa 10 min tulos, koska toisessa oli keskeytys ja ensimmäisessä en ajanut loppuun saakka.
Finaaleiihin mentäessä 4. ruudusta lähdettiin ja tiedossa siis 3 x 30 finaalit. Ennen finaaleita tavoite oli että podium sakkiin pitäisi päästä, eli yhden sijan parannusta lähdettiin hakemaan minimissään. Juhon vauhti oli todella kovaa, joten selvää oli että voittoon ei saumoja olisi koneen vauhdin ja/tai kuljettajan hiljaisen lämpeämisen johdosta. Ensimmäisessä finaalissa Hoffalla oli ongelmia, joten sieltä sijoitus 3. Tätä ennen muutin hieman auton säätöjä ja uudet nakit alle, joten pari ekaa kierrosta meni vähän etsiskellessä ajotyyliä, jonka johdosta tuli heti hieman jäätyä kärkiporukalle ja sitä ei sitten enää kiinni saanut ajettua. Tokassa finaalissa Jepelle tuli ongelmia ja Hoffan kanssa käytiin todella tiukkaa vääntöä 2. paikasta, mutta lopuksi GRP nakit suli alle finaalin toisella puoliskolla ja oli pakko jättäytyä varmistelemaan 3. sijaa. Viimeisessä finaalissa Jepelle jälleen ongelmia ja Hoffan kanssa tiukka taisto 2. sijasta aina finaalin viimeiselle 5 minuutille saakka, kunnes omasta autosta viimeisellä tankilla meni tulppa ja Hoffa korjasi kakkospaikan. Tässä viimeisessä finaalissa myös kone alkoi olemaan jo paremmin tikissä, että suoralla ei enää muut menneet ihan niin heittämällä ohitse.
Lopputuloksissa kuitenkin 3. sija oli tavoitteiden sisällä ja olen siihen varsin tyytyväinen, että pitkän ajopäivän aikana ei ollut kuin pari ongelmaa. Näistäkin ongelmista ainakin tulpan rikkoutuminen ihan oma vika, koska ei tullut sitä vaihdettua pitkän ajopäivän aikana. Varmaan myös kakkosen rattaan meneminen menee tavalla taikka toisella omaan piikkiin. Viimeisessä jos tulppa ei olisi mennyt, niin 2. sija olisi mitä ilmeisimmin tarkoittanut kokonaistuloksissa myös 2. sijaa, mutta sitä on turha jäädä murehtimaan.
Suuret kiitokset siis kaikille paikalla olleille!
-
Tuolla vähän kuvasatoa -> http://www.lehtojarvi.net/kuva-galleria/?album=5&gallery=52 (http://www.lehtojarvi.net/kuva-galleria/?album=5&gallery=52)
Haapsaarelle kiitos GT-8 autokuvien räpsimisestä, ja PKSRCA:lle kerhokisoista, näitä tarvitaan!
Tuolla tarinat omista kohelluksista -> http://www.lehtojarvi.net/kilpailuraportti-nitro-nationals-2012-tattarisuo-helsinki/ (http://www.lehtojarvi.net/kilpailuraportti-nitro-nationals-2012-tattarisuo-helsinki/)
Minit näytti autettisilta, nostaa takakulman pyöränkin ilmaan, niinkuin MINI1000 luokassa.
(http://www.lehtojarvi.net/wp-content/gallery/nitro-nationals-2012-tattarisuo/nitronat_tattarisuo_2012_020.jpg)
Sietävät vähän rajumpaakin menoa...
(http://www.lehtojarvi.net/wp-content/gallery/nitro-nationals-2012-tattarisuo/nitronat_tattarisuo_2012_016.jpg)
-
Minit näytti autettisilta, nostaa takakulman pyöränkin ilmaan, niinkuin MINI1000 luokassa.
Katsojana tuli käytyä ja kyllä noi pari Miniä lämmitti mieltä, sen verran näyttävän näköistä menoa että niitä pitäisi olla paljon enemmän radalla samaan aikaan. Täällä on viikonlopun jälkeen vähän huokailtu kun tuli vaihdettua oma Mini pois viime talvena... :embarrassed:
-
Minit näytti autettisilta, nostaa takakulman pyöränkin ilmaan, niinkuin MINI1000 luokassa.
Katsojana tuli käytyä ja kyllä noi pari Miniä lämmitti mieltä, sen verran näyttävän näköistä menoa että niitä pitäisi olla paljon enemmän radalla samaan aikaan. Täällä on viikonlopun jälkeen vähän huokailtu kun tuli vaihdettua oma Mini pois viime talvena... :embarrassed:
Kaupasta löytyy uusi mini eiku hakemaan niin ei tarvitse enempää huokailla. :wink:
-
Kuvia kisoista.
http://jerryn.kuvat.fi/kuvat/RC.AUTO+KUVAT/NITRO+CHALLANGE+TATTIS+212/IMG_5356.JPG (http://jerryn.kuvat.fi/kuvat/RC.AUTO+KUVAT/NITRO+CHALLANGE+TATTIS+212/IMG_5356.JPG)
Jerzi
-
Oli kivat kissat ja kelikin suosi :smiley:
-
Kuulisimme mielellään vielä kommentteja ajokaaviosta.
Kaikki luokat ajoivat saman kaavion mukaan
-aamusta 3 kierrosta eräharjoitus/alkueriä á 10 min (parhaan tuloksen mukaan finaalijärjestys)
-loppupäivä 3 kierrosta 3+30 min finaaleja (voittajat pisteillä huomioiden 2/3)
Tavoitteena oli tarjota kaikille maksimaalinen ajoaika. Jos ei joutunut keskeyttämään yhtään erää,
niin ajoaikaa tuli yhteensä 129 minuuttia eli yli 2 tuntia rataa kiertäen.
Tämä oli mahdollista, kun kussakin neljässä luokassa oli vain yhden erän verran kuskeja.
Kiitokset mukavasta päivästä vielä kuskeille ja PKSRCAn järjestäjäporukalle sekä Jerzin buffalle.
Jarkko
-
Saatan olla "väärä" henkilö vastaamaan, kun ei ehtinyt olla paikalla ihan koko päivää, mutta ylipäätään oli kiva päästä ajamaan 30 min erää (ei kyllä päästy maaliin asti kertaakaan vissiin). Oman ajon kannalta olisi ehkä ollut hyödyllisempi ajaa useampia lyhyempiä vetoja, olisi voinut testailla säätöjä enempi.
-
Saatan olla "väärä" henkilö vastaamaan, kun ei ehtinyt olla paikalla ihan koko päivää, mutta ylipäätään oli kiva päästä ajamaan 30 min erää (ei kyllä päästy maaliin asti kertaakaan vissiin). Oman ajon kannalta olisi ehkä ollut hyödyllisempi ajaa useampia lyhyempiä vetoja, olisi voinut testailla säätöjä enempi.
Tämä on kuskikohtainen juttu. Aloittelevalle kuskille varmasti maksimimäärä ajominuutteja on tärkeä juttu. Konkarille joka testaa uutta kalustoa (esim Leino) varmaankin mahdollisimman monta alkuerän pituista lähtöä on parempi jotta pääsee testaamaan mahdollisimman monta kombinaatiota.
-A-
-
Tämä on kuskikohtainen juttu. Aloittelevalle kuskille varmasti maksimimäärä ajominuutteja on tärkeä juttu. Konkarille joka testaa uutta kalustoa (esim Leino) varmaankin mahdollisimman monta alkuerän pituista lähtöä on parempi jotta pääsee testaamaan mahdollisimman monta kombinaatiota.
Pistän itseni tuohon "aloittelevat", kun ajoin ihan omilla sekuntiluvuillani (päivän kovin läppi 23.xxx, pääosin hitaampia). Ehkä omasta näkökulmasta parasta treeniä oli opetella antamaan tilaa nopeammille (21.xxx ajavat).
Itselläni oli eka kerta tänä vuonna GT-8 auton kanssa baanalla. Alkuun ongelmana oli, että auto ei kääntynyt tarpeeksi, säätämisen jälkeen kääntyi liikaakin ja lopulta autosta tuli niin levoton ajaa, että alkoi varaosat loppua... Jälkikäteen ajatellen olisi varmaan kannattanut kylmän viileästi ottaa auto varikolle kesken vetojen ja seurata kierrosaikojen kehitystä sen sijaan, että olisi vain yrittänyt ajaa.
-
Oma näkemys tähän asiaan on että treenaaminen ennen kisoja kantaa hedelmää. Kisoihin on paha lähteä treenaamaan/säätämään auto ellei tiedä mitä on tekemässä. Treeneissä ennen kisoja koulutat autosta nopean ja helpon ajaa ja sitten kisoissa haetaan sitä "kisa treeniä" ja pienillä muutoksilla haetaan viimeisiä kymppejä pois kierroksista. Tattiksen kisa oli todella hyvää treeniä suuren ajoajan johdosta tulevia kisoja varten. Voisin väittää että allekirjoittaneellakaan ei tärise mankka niin paljon kätösissä kuin ilman tätä kisaa. Kisa rutiinia ei kirjoista lukemalla opi vaan se tulee ajamalla.