Ymmärtääkseni kaasun puristuskestävyys on pienempi kuin polttoaineella, joten uskoisin koneen potkivan takaisin. Se rasittaa konetta suunnattomasti.
Muistini mukaan kaasun energiasisältö on pienempi kuin polttoaineen, joten mitään teholisää siitä ei saa, vaikka kaasua polttoaineen kanssa moottoriin lisättäisiin.
Ongelmia tuottaa lähinnä paikat, joissa palamaton kaasu/polttoaineseos pääsee yhteyteen ilman kanssa, eli pakoputki ja mahdollisesti kaasari/ilmanputsari.
Jos starttivaiheessa pakoputkessa on paljon ilmaa ja vielä vähän kaasu/polttoaineseosta, se on hyvin syttymisherkkää. Jos se tällöin syttyy, varmasti hajottaa paikat Luultavasti pakoputken muovimuhvi repeää ja putki lähtee matkoihinsa, tai putki repeää saumasta. Jokatapauksessa hyvin vaarallista ja erittäin epäsopivaa ainakin julkisella paikalla.
Jos pakoputkessa on paljon kaasua/pa-seosta, on se vaarallista vasta putkesta ulos tullessaan.
Itse moottorille en usko seoksen aiheuttavan vaaraaa, ellet sitten lisää kaasua sen jälkeen, kun olet koneen saanut käyntiin. Silloin uskon detonaation vievän kiertokangen eri suuntaan kuin reikäisen männän, johtuen juuri huonosta puristuskestävyydestä!
Tuli varmaan niin pitkä selitys, ettei kukaan jaksa lukea, sorry :oops: