Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Lassi

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 28
241
Kesän testaukset Garminin käsikepsillä. Autoissa normaali ajovälitykset mitkä oli koko kesän käytössä eli ei huippuja tavottelevia välityksiä. Pitäs viel tollanen ulkonen gepsi löytää niin sais huvikseen otettua kännykän kanssa kiihtyvyys ajat.

Kuvia ei tullu otettua, mut tässä tulokset videonmuodossa:
e-Hyperien huippuja

Autoina siis 2kpl Hyper 8.5e, samoilla sähköillä kun sigussa näkyy. Välitykset 15/46. Paino käytännössä alkaa oleen ainoo ongelma laittee kun painaa ajokunnossa 4.2kg luokkaa.

242
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 07.11.11 - klo: 16.26 »
Koitin selailla aihetta läpi, mutta ei ollut puhetta pystyykö tärkeimpiä säätöjä tekemään ilman castlelinkkiä pelkällä ohjaimella? Pitäisi ainaki lipocut off ja tehon rajottimet päästä säätämään vaatiiko tämä käytännössä aina tuon castle linkin ostamista?

Toinen asia mikä tuli mieleen, pystyykö Castlea vielä korjauttamaan samaan tyyliin kun ennen eli jos tuo jostain syystä palaa niin tehtaalle lähettämällä saa jotain x summaa vastaan uuden tai korjatun tilalle (oliskohan summa ollu jotain 50€ korvilla). Vai onko tuo ollut huhu puhetta mitä vaan korviin joskus kantautunut. Oma EzRun 150A päätti antaa savut ulos 2vuoden kovan ajamisen jälkeen ja aattelin nyt testata miten MMM selviytyy samasta haasteesta ja onko se parempi kun kiina mallit :)

243
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 19.08.11 - klo: 22.29 »
Juuh eipä omastakaan mielestä juuri edellä mainituista syistä kannata enään harkita nimh:ta kuljettamaan autoa, ohjaimen akkuina ne viel menee :)

3vuotta sitten ekaa 1/8 buggyä harjattomalla testasin nimh akulla, taisi olla 14kennoa sarjassa nimh:ta siltikin auton kulkeminen oli melkosen vaivaista verrattuna 4s lipo akulla ajamiseen. Auto oli kun iso nikko auto mikä ehkä kulki pitkän kiihdytyksen jälkeen nikkoa kovempaa, mutta lipo muutti auton vasta sellaiseksi kun harjattoman pitää mielestäni olla :)

244
Ite laittaisin kyllä pitkäkannuisten tilalle ehdottomasti ulkoota pyörijän, sopivan pienellä kv:llä tuskin noin pientä kv edes pitkistä kannuista löytyy mitä tuo suora vedolla tarvitsee, toivottavasti löytyy edes ulkoota pyörijöistä. Tai no löytyy, mutta löytyykö sopiva hobbykingin valikoimista, onneksi niitä on melko reilusti siellä tarjolla.

Nopareissa oon ehdottomasti täysin samaa mieltä hount:n kanssa. Kaksi nopari toisesta bec piiri pois käytöstä ja tuo kaasun ohjaus varmaan toimii noin jos ei sitten halua sitä portaatonta säätöä. Onnistuishan sekin luokattoman helposti tollasella servotesterillä.

Virtaa voi tosiaan napata melkosesti vaikee sanoa mikä nopari siinä sitten kestää. Varsinkin tuo on off kaasu voi äkkiä kyllä polttaa noparin, näin ainakin äkkiseltään luulisi, riippuen tietysti jossain määrin lyijyakun specteistä. Ite laittaisin melkein reilusti yli 100A säätimet.

245
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 17.08.11 - klo: 11.24 »
Juuh ajoonhan nuo on tehty pääasissa pehmeetä hiekkaa tuo monttu, mutta välillä sattuu sitten noita reitiltä eksymisiä :) Vorza hyppelee pääasiassa kaikki hypyt kuopalla itse tulee säästeltyä hobaota. Hobao siis tuo oranssi/kelta korinen ja Vorza on musta/sininen. Mut todella kovia vehkeitähän nuo on kestämään. Monstereissa on juurikin tuo painon mukanaan tuoma ongelma että vetaria ja tukivartta menee yleensä paljon helpommin rikki. Vorzastakaan ei oo hajonnu mitään muuta kun nuo kardaanit ja on ainakin ajettu reilulla kädellä :)

edit: Näemmä juu virhe tuol vorzan akkutiedois, no empä tähän hätään viiti alkaa uusiks tekemään versiota tuon takia :)

246
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 16.08.11 - klo: 17.09 »
Video parin päivän ajeluista asfalttia ja hiekkaa. Vorzalla vähän reilumpaa hyppelyä :) Kommentteja otetaan vastaan, musiikit on edelleen jätetty :)

Vorza 5s & Hyper 8.5e 6s (gravel and tarmac)

247
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 17.07.11 - klo: 16.04 »
Melkosen hepposen tuntuset vetarit kyllä, ihmetyttää miten ihmeessä nuo voi kestää harjatonta moottoria, kuitenkin nähny Villellä ja monella muulla kaverilla että noita napsahtelee noilla vakio nimh akuillakin ja hiilellisillä koneilla. Onhan se toki sulake helpossa paikkaa, mutta arvelin kuitenkin tuota voimansiirtoa hieman kestävämmäksi, kun harjatontakin noihin laitellaan.

248
Itsellä ollut käytössä nyt 2vuotta Intel x25-m 80gb käyttislevynä. Ja itse en kyllä mielelläni vaihtais pois enää, toki winukka käynnistyy nopeemmin ja sammuu nopeemmin kun ennen ja isoin ero on se että myös näin kahden vuoden jälkeen ilman mitään formatointeja kone toimii kun 2vuotta sitten. Tavallisella kovolla kone oli näin pitkän ajan jälkeen jo niin hitaana että formatointi oli melkein pakollinen. Nyt 2vuoden käytön jälkeen kone sammuu edelleen muutamassa sekunnissa ja käynnistyy samaa vauhtia kun levyn asennettua. Samoiten kun työpöytä tulee näkyviin niin kaikki ohjelma 15ohjelmaa on latautuneena valmiiks alapalkkiin eikä ruksutella koko iltaa niitä kovalevyltä.

FullHD mielestäni pyörii aivan erilailla näytöllä kun hdd:llä isoimpia eroja on sen käsittelyssä ja isojen kuvien käsittelyssä. Videoeditointi softassa voi heitellä isojakin klippejä miten tykkää eikä kone kyykkäile ollenkaan. NOrmaalilla kovalevyllä se oli sellasta kovalevyn raksutusta ettei mistään meinannu tulla mitään :)

Omasta mielestäni levy ollut sijoituksen arvonen ja ainakin omassa käytössä teholisäys on ollut huomattavasti isompi kun mikään muisti/prossu päivitys tähän asti. Itse en niinkään sanois tota SATA2 rajotteeksi toki SATA3 nostaa nopeuksia tietyissä tilanteissa. Isommalti osalti kuitenkin SSD nopeudes perustuu "random writen ja readin" käsittämättömään nopeuteen verrattuna normaaliin kovalevyyn. Siellä ei nopeudet nouse niin isoiksi että SATA2 rajoittaisi merkittävästi. SSD kovalevy kun tekee random kirjotuksia ja lukemisia moninkertaisesti verrattuna kun normaali kovalevy haeskelee kiekolta oikeaa kohtaa ja siirtyy taas johonkin muualle levyllä fyysisesti.

249
Vapaa keskustelu / Vs: Autohifi
« : 12.07.11 - klo: 08.17 »
Kysellään nyt täällä mielipidettä asiaan, kun harrastajia tuntuu olevan joukossa :)

Osaiskohan joku auttaa tälläsessä vähän lievemmässä toteutuksessa. Tarkoituksena siis toteuttaa hieman parempaa äänentoistoa vr. vakiomankan vahvareilla soitettuihin kaiuttimiin. Aktiivisubi litteänä penkin alle, tälle varmaan löytyy montaa mielipidettä mutta mielestäni normaalissa soitossa täysin riittävä itselle, ei oo tarvetta millekkään isolle subille.

Edessä on käytännössä hyvä tilat koaksiaaleille ja sellaiset on tullut tossa 6kk sitten ostettua, mutta arvelin että varmaan olis selkeesti parempi soundi jos vahvarilla pyörittäisi noita koaksiaaleja. Tälläiset koaksiaalit käytössä edessä: Rainbow SL 165NG

Aktiivisubiksi tulossa 90% varmuudella Focalin 8" versio, apparin penkin alle. Toisen penkin alle ajattelin jotain perus 4kanavaista vahvistinta millä voisi ajaa noita etukajareita ja taka-kajareita jos ne tulee päivitettyä jossain välissä. Ilmeisesti kuitenkin paras kuuntelu kokemus saadaan jos soitetaan vaan etupäässä kaiuttimia eikä sotketa noita takakajareita mukaan? Tietysti jos joku takana istuu niin voi pistää faderilla sinnekkin ääntä.

En tiedä miten noilla koaksiaaleilla pärjää, mutta ei olis kyllä yhtään intoa lähteä erillissarjaa istuttamaan tähän. Ovet on vaimennettu silent coatilla ja luultavasti takalokarit myöskin suojataan samalla matolla.

Kaiutinjohdotukset toki vaihtoon etukajareille (taitaa mennä alkuperäiset langat siellä tällä hetkellä). 1.5mm2 kupari kaapeli riittänee tuollasille kajareille?

Kaikille toki rca vedot mankalta, mankka tällä hetkellä pioneer missä usb/ipod, mutta aivan perus malli eli vaan 1kpl rca ulostuloja. Mankankin voisi samalla toki vaihtaa, muuten menee vaikeaksi nuo faderi yms. kaikki mahdolliset säädöt jos aletaan jakamaan tota yhtä rca signaalia 2-3paikkaan. Joku Alpinen mankka varmaan olisi ihan ok, muita vaatimuksia ei ole kun usb portti (mieluusti takapaneelissa) ja tarvittavat rca paikat eli vissiinkin 4x rca ja subout. Ehdotuksia otetaan vastaan kaikista näistä. Kaikki siis kohtuu hintaisista vaihtoehdoista, tuossa 4kanavaisessa vahvarissa mietin onko sillä mitään väliä miltä merkiltä sen ottaa. Jos nyt laatumerkkejä katotaan eli onko sama ottaako minkä tahansa mallin esim. tuosta 150€ linjasta? Mankasta voi myös antaa ehdotuksia. Autona siis -95 Celica.

edit: Onko suosituksia kaapeloinnille, jos tuota 4kanavaista perus vahvaria miettii mikä käytännössä pyörittäis pelkästään noita etukoaksiaaleja ja jossain tapauksissa takakajareitakin. Veto ei oo järin pitkä konehuoneesta penkin alle, akkuna on yellow top 55Ah.

250
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 11.07.11 - klo: 22.38 »
Koitettu vähän vakavammin jotain videota kerätä kasaan. Kaikki kommentit on tervetulleita, toivottavasti edes muutama jaksaa katsella tuon läpi :)

Videolla tällä kertaa uusiks rakennettu hyperi eli tällä kertaa puhdas 8.5-e.. (720p)

[youtube]http://youtu.be/1RxvL3ePKls[/youtube]

edit: Youtube linkkaus ei näytä jostain syystä ainakaan tällä hetkellä toimivan, tässä myös suora linkki. http://youtu.be/1RxvL3ePKls

251
Liittyisikö jotenkin siihen että ilmassa ja vedessä on kokoajan nupit kaakossa.
Maallahan se vaatisi jonkun jalkapallokentän että tehokkaalla harjattomalla ajaisi liipasin pohjassa akun loppuun.
No en tiedä, kunhan mietiskelin...

Juuh tuohonhan se liittyy. Vedessä tuntuis akku tyhjenevän viel nopeemmin kun helikopterilla, toisaalta jos helikopterilla olis kunnolla osannu lentää niin olis varmaan tyhjentänyt nopeammin akkunsa. Vielä on itekkin tullu pysyttyä autoissa sinisissä turnigyissä kun tuo 40C sieltäkin löytyy ja riittää. Latauksessa ei koskaan niin kiire ole etteikö 2C kerkeisi :)

Noita veneen nanotechejä tullu pari kertaa maximilla ladattua eli melkein 5c:llä, eipä siitä ole paisuneet tms, mut eipä noit käyttö kertojakaan niin paljon ole kun sinisillä turnigyillä.

252
Ihan ok on itelläkin toiminut 3s 2.2Ah 20C akut niin ilmassa kun vedessäkin missä viel kovemmilla kun maalla. Kaippa niit huonoja yksilöitä kaikissa nois kiinamalleissa on mut  tähän asti toimineen ainakin yhtä luotettavasti kun hyväks todetut "perus" siniset turnigy/zippy lipot.

253
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 04.07.11 - klo: 19.47 »
Terve: tämmöistä olis tällä kertaa:

http://www.youtube.com/watch?v=G78Vki_DTEQ&feature=player_profilepage

Todella hienoa jälkeä, kyllä kelpaa katsella :) Kuvaus taitoa tuntuu olevan :)

254
Juuh eipä sitä roskiin tuu heitettyä, eiköhän sille ostajakin ilmesty jos ei saa pelaamaan. Kyllähän toi tulleineen kuitenkin jonkun hintanen laturi on.

255
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 03.07.11 - klo: 21.20 »
Juuh toki ja myös factory settingsit palautettu kertaalleen, mut mikään lipo lataus ohjelma ei lähde päälle tuon overvoltage errorin takia. Taas jos käyttää lipo monitor valikkoa niin se toimii ja näyttää täysin oikein kennojen jännitteet.

256
Kelllään kokemuksia mistään takuu asioista hobbykingin kanssa. ICharger laturi päätti pimetä 3lataus kerran jälkeen balansseri portistaan. Ei pysty enään lataan muuten kun ilman balanssi porttia.


257
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 03.07.11 - klo: 21.09 »
Jaahas onkohan kellään kokemusta iharger 106b:stä. Just kaverin laturilla kerettiin 3akkua latailla tänään koitettiin seuraavaa akkua ladata lataili 20min ihan ok sitten laittoi jonkun errorin näytölle vertaili "6ser --- 6ser" näytöllä ja confirm oli stop napilla. Mikään nappi ei kuitenkaan tehny yhtään mitään eli laturi uusiks käyntiin. Lipo kiinni ja kun balanssi liittimen heittää kiinni niin tulee overv out" lyhenne. Jos yrittää ladata niin tulee overvoltage error näytölle.

Kokeiltiin 3s ja 6s akuilla 4eri akulla, kahdella powerilla, eri piuhoilla. Vieressä samanlainen laturi pelaa kaikilla muilla kamppeilla ok, eli laturissa vikaa mut onkos kellään vastaavaa ollu vai onko tuo sitten vainaa. Kukaan ollut hobbykingiin yhteydessä takuun suhteen?

258
Sähköautot / Vs: Liittimet
« : 03.07.11 - klo: 00.47 »
6mm bulletit käytössä myös täällä 6s 1/8 buggyssä, bulletit ollu kyllä todella hyvät liittimet ja varmasti menee virtaa tarpeeksi läpi ettei jää siitä ahdistamaan. Pikku veneessä käytössä vanhat tutut deans liittimet.

259
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 02.07.11 - klo: 12.02 »
Hyvä siili jos on 45mm paksu kone. Itellä oli se tuossa kiinan ihmeessä aikoinaan ja on se ollut tossa 40mm leopardissakin mut joutu vähän rujoon sitä pihdeillä. Varmasti sais paremman jäähdytyksen jos olis 40mm kannulle tarkotettu siili.

260
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 02.07.11 - klo: 11.04 »
Ite on tullu todettua tuo 1774kv kone todella loistavaksi laitteeksi 6s ajoissa. Vie vähän maltillisemmin virtaa kun jännitteellä tuota tehoa saadaan pelattua vähintäänkin tarpeeksi. Välityksinä voi käyttää "normaaleja" 15/16 & 46 välityksiä ja lämmöt pysyy aika hyvin hallinnassa. Yksi siili tuulettimella on päällä ja yleensä tulee jäähdyteltyä näillä kuumilla keleillä yhdellä akulla ainakin kerran. En tiedä pitäskö tehdä joku skooppi ja ilman virtaus tosta moottorin yli paremmin se voisi auttaa. Tällä hetkellä ainoona ongelmana löytää kunnollisia keskikardaaneja kun on hyper 8 pohja eikä hyper8:siin tunnu löytyvän millään nivel kartaaneita tai edes teräksisiä dogboneja alumiiniset tuppaa napsahtelemaan katki suht useasti.

261
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 30.06.11 - klo: 17.10 »
Juuh mietinkin noitten välityksien suhteen pääasiassa huippuja kun vaikee vertailla muuten noita välityksiä polttiksen ja sähkön välillä. Mut jos Pekka sitä mieltä että nämä riittää niin jääkööt ne :)

Täytyy koittaaa noitten koritolppien laittoa paikalleen, sais vaan jostain löytyä tuon celican tarrasarjan. Ilman niitä näyttää vähän erikoiselta kun ikkunatkin on korin värissä :) Ei sillä että näkö se tärkein asia ny olis. Mut täytyy koittaa kattoa jos joku päivä pääsis mukaan. 3viikon päästä olis ainakin mahdollista kesälomien puitteissa :)

262
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 29.06.11 - klo: 22.27 »
Ok, täytys kattoa joku päivä jos sitä sais aikaseks viikonloppu on oikeastaan ainoa mikä sopii. Vois kaverin kanssa paikan päälle lähteä sillä ei oo kyllä koppiauton koria päälle, mut voishan sitä koittaa vaan tolla omalla osallistua ja kattoa miten se siel menee. Eipä oo kyllä yhtään missään asfaltti säädöissä eikä sellasista ole edes tietoa että voi olla huonoakin toi liikkuminen siel perässä :)

Jooh voishan sitä yrittää tolla mukana linkuttaa, mitenkäs noitten polttiksien huiput on välitetty että tietäis vähän välityksiä mitä teiän radoilla/paikoilla käytetään?

Jooh itelläkin on olikohan jonkun hobao gt katukoritolpat tuol pussissa odottamassa kunhan sais jotkut paikat rakennettua tohon hyper 8.5 runkoon. Mut täytyis katsella joku sopiva viikonloppu ajo mihin sitten osallistuis ja pitäs noi puuttuvat osat vielä haalia hyperiin ja selvitellä tota koppiauton koria siihen. Buggyn sileeksi ajettu nappipyörä ei taida pitää missään määrin tuol asfaltti radalla?

263
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 29.06.11 - klo: 18.44 »
Ajelettekos käytännössä vaan polttis kalustolla? Ikävästi on kyll täält Lahdesta matkaa espooseen vaan testailemaan ja sähkisten seura kyll kiinnostais niin näkis minkälaista laitetta porukalla on :) Vai onkos polttikset se juttu näissä hommissa? :)

Itellä on jotkut LRP (Kuva) katurenkaat, noilla on tullu pari kertaa testailtua ja onhan se asfaltilla ihan eri maailmasta kun noilla buggyn renkailla :) Muutahan autoon ei varmaan asfaltti ajoon tartte juurikaan buggystä muuttaa? matalammaks voi toki hieman vääntää. Toyota Celican St205 korikin löytyy, mutta ei oo tullu viel koritolppia tullu suunniteltua tuohon. Sigun laitteella siis tulee ajeltua tai oikeastaan täss parin päivän sisään pitäs tuo hyper 8.5 valmistua ajoon.

264
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 28.06.11 - klo: 22.31 »
+++++Koppa

265
Joo-o, ei siitä kiinalaisesta sitten isoa iloa ole, mutta mitenkäs dataloggerit?
Voiko sellaista käyttää tälläisessä tilanteessa mittaamaan ladattuja milliampeeritunteja?
/ onko olemassa 20-30w lipolaturia, jota tuo 50w jaksaisi kyytsätä? 50w kiinalaturi
ei jaksanut toimia, mutta toimisiko 20w?

Käytännöntietoa ei ole tuosta paneelin omasta laturista muuta kuin se, että max 13,7v
lataa, sitten iskee suojat päälle, ettei mene ylilataamiseksi.

Hount: toki siellä on lipukka ja balanserilla, ihan suoraan en kuitenkaan iskenyt, vaikka
kuva hyvin sellaisen kertookin  :laugh:

Osaakos joku matikka-ym nero laskea mitä akkuun on mennyt, jos se on alkanut 11,57:sta
ja päättyi 11,84v, 6 kennonen 12V lyijyakku, mitä tuo 0,27V olisi ampeeritunneissa?

Eipä kai sitä laturia tartte vaihtaa lataa sitä lipoa sellasella virralla että watit pysyy aisoissa. Jos tollasta 3s akkua latailee niin luulis 1A virralla latautuvan tai 0.5A ainakin. Riippuen antaako se paneeli sitä 2.8A koko ajan vai mitä ja kuinka täys akku on. Mut 0.5A lataus virralla pitäs vissiin ainakin pelata. Liekkö isompikin latausvirta pelais, mut helppohan toi on koittaa kun alottelee vaikka tolla 0.5A testaan pelaako lataus.

Kaippa noista lyijyakkujen jännitteistä aika epävarmaa on laskea mitään aH määriä. Kyll siin melkein pitäs joku olla mittaamassa niit aH:ta. Loggerihan on hyvä jos jostain sellasen löytää halvalla. Epäilen että perus AC virtaa mittaava kulutusmittari ei osaa DC virtaa mitata. Tiedä sitten mittaako tuollainen kulutusmittari ihan johdon päältä (pihtiampeeri) tyyliin vai jollain shuntilla tota kulutusta. Shuntista en oo varma saisko sen jollain virittelyillä mittaamaan dc:täkin sillä elektroniikalla.


266
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 27.06.11 - klo: 09.40 »
Itseäkin kiinnostaisi löytyykö 40mm halkasijalla oleviin koneisiin kunnon jäähdytys siilejä? Ei oo vielä kunnon siiliä löytynyt tuohon kokoon kershaw designillä on aika jyree siili 45mm koneille sellanen kun löytys 40mm koneille. Siili tulossa siis hyperiin ja leopardin päälle.

---------------------------------------------------------------

Hyper 8.5 alkaa olemaan valmis kunhan hobao finlandilta tulee nuo cnc osat eteen ja perään alatukivarsia piteleen niin voi ottaa koeajot :) Koria joutu hieman korottamaan että toi 6s mahtuu sisään. Täytys koittaa vähän mihin toi lämpöjen nousu stoppaa kylmillä keleillä ja isolla reiällä etulasissa hyper 7 lämmöt pysähty akullisella aikalailla tohon 50asteen korville. Mitattuna ds1820 anturilla moottorin kyljestä, melkeimpä kannun päästä. Nyt tuli turnigyn joku infrapuna mittari mikä näytti ainakin fluken laseri mittarin kanssa samoja lämpötiloja -10 - 180asteeseen. (puolen asteen heitoilla). Tällä hetkellä tullu vaan luotettua tuohon telemetrian anturiin ja kädellä koittamiseen. Vissiinkin tollasta sais kuormittaa viel lämpösempänä joku 60-65astetta varmaan viel suht ok vaikka käteen tuntuukin jo melko kuumalta :S Nyt tulis testiin 15t pinjoni ja vakio spur (46t).

267
Kaippa tuo 65aH laskennallisesti kestää about 21tunnin latailun jos virtaa tulis täysiä eli 2.8A koko ajan mikä on ei taida toteutua koskaan. Pystyy siis varmaan loggaan pitkälle yli vuorokauden kerrallaan, ennnekun 65Ah tulee täyteen tiedä sitten mitä sen jälkeen tekee lähteekö nollista liikkeelle vai meneekö johonkin "full" tilaan tms :)

juuh onhan niil sitten vielä hintaa, kiinastahan niitä halvalla vissiin sais kunhan postit yms sais sopiviksi. Tälläseen 12v touhuunhan noi alkaa oleen aika ok, mutta jos inventterillä pitää vanhan 230volttia ottaa ja käyttää jotain suht janosia laitteita paljon niin ongelmia tulee :) Valaistusta yms tollasilla sais toki hoidettua hyvinkin edukkaasti :) Siitä en paremmin tiedä kuinka kauan tollanen lyijyakku kestää jos se olis koko aikasesti antamassa virtaa ja latauksessa sanotaan vaikka 365päivää vuodessa.

268
Eikös tuo näyttäis Ah suoraan tuossa näytöllä? Samalla näkis watit/voltteja yms.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10080

Näyttäis näyttävän 0-65Ah aika kauan tuo siis varmaan riittää tuskimpa se yhdessä 8tunnin pätkästä 65aH saa akkuun ladattua :) Toki olis vielä parempi jos oli joku pitempää aikaa loggaava kapula mikä tekis vaikka muistikortille käppyrää mistä vois katsoa vaikka viikon raportin kerralla näkis eri päivien vaikutuksen ja yön yms vaikutukset tuottoon. Toki hinta on varmaan sitten myös aivan eri planeetalta verrattuna tuohon turnigyn ratkaisuun. Ampeeri kesto on toki aivan yliammuttu tähän käyttöön, mutta kestääpähän lyödä vaikka 40kpl paneelia rinnan työntämään virtaa ton kapulan läpi :)

Mitäs tuollainen paneeli/toimiva laturi siihen nykyisin kustantaa? Mielenkiintosia vehkeitä vielä kun saataisiin hintoja vaan koko ajan alaspäin ja tuottoa paremmaksi.

269
Kyllähän ratasseteissä aina on mukana tuo isoratas missä servon akseli mukana tulee. Itse en oo ainakaan viel nähny yhtäkään sarjaa missä sitä ei ole, niinkun oli tossa 3.5€ setissäkin minkä linkitin. Siitä en paremmin tiedä löytyykö mistään tuohon servoon enään osia, mut toimpahan vaan esille että varaosia löytyy bluebirdiinkin ok jos valitsee sopivan servon ja tuntuvat olevan vielä ihan hyviä servoja perus käytössä.

270
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 25.06.11 - klo: 19.41 »
Vene ammattilaisilta otetaan toki vinkkejä onko joku huonosti tai kannattasko jotain parannella, turnigyn nopari tonne pitäs laittaa tuli just hobbykingiltä, tuntuu toi vakio heittelevät lipo cut-offia tai jotain muuta suojaa päälle todlela aikasessa vaiheessa. Jos lopettaa siihen niin akkuihin menee 1000mah vaikka 2200mah on akut :)

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 28