Vaihdoin tälle kaudelle turistiin nopeudensäätimeksi tyylikkään ja pienikokoisen VIPER VTX-10BE-mallin.
Säädettäviä parametreja noparissa on erittäin runsaasti kaasun/jarrun taajuuksista lähtien mutta löytyy myös valmiit profiilit eri rata/krossiluokkiin, viri/stockki moottorille, boostille/0-ennakolle
joista sopivimman voi sitten muokata mieleisekseen. Koska itse ajan prostockkia valitsin #5:n joka on spec on road 0-boost -profiili 10.5-21.5T moottorille.
Säädöistä vaihdoin hieman jarrun asetuksia sekä otin automaatti sammutuksen kokonaan pois päältä jonka olisi voinut asettaa 1-10 minuutiin.
Säädöt on helppo muuttaa ProGauge:lla jossa on viisi laitetta samoissa kuorissa.Sillä voi tarkastaa esim. becin jännitteen joka tässä noparissa onkin säädettävä viidestä seitsemään volttiin virran ollessa 5A. Servolle on siis jännite-/virtasyöttö turvattu vaikka olisi hieman hankalampi tapaus kyseessä.
Noparin asennus alkoi juottamalla ensin hieman liian paksut ja painavat 12AWG johdot sekä konkkapaketti irti. Tilalle juotin hieman ohuemmat 14AWG johdot.
Konkalle sopivaa asennuspaikkaa etsiessäni päädyin teippaamaan sen noparin päälle jolloin sain lyhennettyä piuhat aivan minimi mittaiseksi.
Signaalipiuha ja virtakytkimen johto tulee ulos säätimen takaa juotostornien alta jossa myös sensoripiuhan
sekä lisätuulettimen liittimet on. Johdot sain siisteimmin vastarin puolelle tuomalla ne huomaamattomasti noparin alta kun laitoin kaksipuoliteippisuikaleet vain reunoille ja jätin keskelle tilaa.
Kovin montaa akullista en ole ehtinyt ajamaan mutta tuntuma oli loistava heti ensi metreistä lähtien.
Minkäänlaisia pätkimisiä tai muita toimintahäiriöitä ei esiintynyt.
Alla kuva asennuksesta