Upsoluten kamppeet on nimen omaan LASTUJA. Lastu kuvaa 12 jalkaisen e-prom:n muotoa, joka on lastumainen. Ne on kaikki ohjelmoituja alusta loppuun, eli mitään esiohjelmoituja ei ole olemassakaan. Lastuja on myös digitalsports (vai mikä olikaan) räätälöitäviä malleja ainakin bensakoneisiin, jossa on optimointi mahdollisuus turbokonella muokata MAF:n antamaa signaalia halutuksi, jolloin ahtopaine kasvaa suhteessa polttoaine/ilmaseokseen. Osassa autoissa on myös mahdollista rukata bensa-painetta, mutta se yleensä vaatii pumpun vaihdon, koska pumput on luokiteltu toimimaan täydellä teholla, jolloin polttoaine jota ei suuttimien läpi mene palotilaa palaa letkua pitkin tankkiin.
Eli siis Doc-power myymä SOFTA ei ole lastua nähnytkään, vaan sillä voidaan TDI koneissa muokata ruiskutusennakkoa, työiskun määrää, MAF-anturin paluu signaalia, EGR venttiilin avautumista jne jne.
Säädettävä boxi esim. Kueberl:n valmistama on ihan ok, se tulee auton oman johtosarjan väliin ja on todella helppo poistaa esim. katsastuksen ajaksi, jos ei autoaan halua muutoskatsastaa. Boxin tuoma hyöty ei ole lähekkään lastulla saatavaa hyötyä, koska boxilla muutetaan ainoastaan syötön ennakkoa.