Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - lamppu8

Sivuja: 1 [2]
31
Rikkinäinen nopari pitää lähettää omalla kustannuksella HK:n ja kun uusi maksaa sen reilu 25€, niin takuuseen laittamisen hyöty on (mielestäni) vähän niin ja näin.

32
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pl
« : 24.01.12 - klo: 09.08 »
Itse olen ihmetellyt samaa, enkä keksi mitä hyötyä siitä olisi sähkövehkeissä tai mitä sellaista tuo asetus tekisi mitä ei noparin drag brakella saa tehtyä. Kokemusta on vain sähköautoista, mutta veikkaan, että muut kuin sähkökuskit keksivät tuolle jotain käyttöä.

33
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 09.01.12 - klo: 10.13 »
Mitkä 1/8 renkaat ostais kun ajan tikkurilassa.Eli missä renkaissa olisi mahdollidimman hyvä pito?

Tilanne ei varmaan ole viikossa muuttunut...
http://rc10.fi/index.php?topic=61060.msg574786#msg574786

34
Hei,

Olen aloittanut Rc autoilun vähän aikaa sitten. Autona on Traxxas stampede Xl-5. Minua kiinostaisi yksi akkuu / laturiin liittyvä kysymys. Jos ostan uuden NimH akun ja laturin. Akun mahit on 4700 mah. Voiko sitä ladata pienemmällä mah määrällä? Esim 3.5?

Voi ladata pienemmällä määrällä, lataaminen kestää silloin tietysti kauemmin, mutta muuta haittaa ei ole.

35
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 11.09.11 - klo: 14.20 »
Itse tein Dremelillä pienen kolon akkukoteloon johtojen kohdalle, jolloin akku mahtuu menemään kotelon pohjalle asti. Hyvin on kestänyt ja toiminut. Akun ei pitäisi muutenkaan päästä liikkumaan kotelossa, mutta jos niin jostain syystä käy, niin tuolla käyttämälläni systeemillä akku tai sen johdot varmasti kärsii.

36
Olen ajatellut vaihtaa 4wd Slashiin tehokkaamman moottorin, ja tuntikausien googlettelun jälkeen on valinta kohdistumassa Novak Ballistic 550 4.5T:n tai 5.5T:n. Muutama asia ihmetyttää:

-Mitä käytännön eroa noilla on? 5.5T kestää 3S:n, mutta tehoa koneessa on kuitenkin vähemmän?
-Jos välitykset laitataan niin, että molemmilla moottoreilla saavutetaan sama huippunopeus, niin lämpeneekö 4.5T vähemmän (5.5T tarvitsee pidemmät välitykset saavuttaakseen saman nopeuden kuin 4.5T:llä)?

Seuraava päänsäryn aihe on sopivan noparin valinta, mutta asia kerrallaan...  :shocked:

37
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 05.08.11 - klo: 23.06 »
Ei ollut tarkoitus maalailla mustia pilviä taivaalle. :wink:  Omassa autossa spurri on ollut lähes ainut, mutta sitäkin aktiivisempi, ongelmakohde, joten kaikenlaiset kokeilut sillä suunnalla kiinnostaa. Yritän vain välttyä joutumasta ojasta allikkoon.

38
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 05.08.11 - klo: 21.52 »
Mielenkiintoista seurata mikä paikka alkaa hajoamaan terässpurrin asentamisen jälkeen, spurri (muovi) taitaa olla se helpoiten vaihdettava voimansiirron osa, joten mielummin sitä uusii kuin jotain muuta.

Jos paikat kuitenkin tuntuu kestävän teräsrattailla, niin kai se on tuo tilattava omaankin autoon. 

39
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 30.07.11 - klo: 15.43 »
Oliko lipo cutoff varmasti päällä? Itselleni kävi vastaava tilanne, kun olin poikkeuksellisesti ajanut NiMH-akulla, ja unohtanut laittaa lipo cutoff:n takaisin päälle, kun vaihdoin lipo-akkuun.

Ihmettelin miksi moottorituulettimen puhina kuului, vaikka kytkin noparista virrat pois. Ihmetystä ei vähentänyt puhinan jatkuminen akun liittimien irroittamisen jälkeen. Akustahan se puhina kuului, ja lämpöä sillä oli sen verran ettei viitsinyt huvikseen kädessä pitää.

40
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 26.07.11 - klo: 23.35 »
Tänään alkoi kiinapussien käytön epämukavuus tympimään siihen malliin, että nyt on tulossa säkit racingfactory:sta ja lindinger:stä. Kiitoksia suosituksista!

Olisi pitänyt vielä osata ennustaa tulevaisuuteen edes muutaman tunnin päähän ja tilata samalla uusi laturi...

41
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 25.07.11 - klo: 22.43 »
Tuosta löytyy, muutenkin paljon käyttäjäystävällisempi kuin normaalin mallinen liposäkki: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/MR33/MR33-Lipo-Safety-Bag-109127

Tämä näyttää lupaavalta, kokeilen tätä ennen Itävallasta tilaamista.

Tiedän kyllä miten saa halvan ja hyvän, mutta kuvittelin liposäkin edustavan sen laatuista tekniikkaa, että halvan ja edes käyttökelpoisen olisi saanut samalla kertaa...

42
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 25.07.11 - klo: 18.12 »
Kai tämä kysymys tähän ketjuun sopii:

Mistä löytyisi kutittamaton liposäkki? Olen välillä ihmetellyt kun kädet alkaa pistelemään/kutittamaan rc-auton rassaamisen jälkeen, ja eilen huomasin liposäkistä irtoavan samanlaisia pieniä lasi(?)säikeitä kuin vuorivillasta. Käytössä olevat säkit on Hobbykingin halvinta mallia, onko jollain tietoa käyttäjäystävällisemmästä (=ei irtoa lasisäikeitä) liposäkistä ja mistä sellaisen saisi hankittua?

43
Iskariöljy on eka asia.
Ja itseasiassa myös maavaran nosto.

Maasto autot toimivat yleensä parhaiten kun tukivarret ovat lähellä vaaka asentoa auton ollessa asetetussa maavarassaan.
Eli kun tiputat auton vaikkapa kymmenen sentin korkeudelta niin tukivarsien pitäisi olla suunnilleen vaaka asennossa.
Tämä varsinkin takana.
Etumaavaran saa helposti alueelle sen jälkeen kun perä on säädetty...
Tiputa auto pöydälle ja katso sivusta päin että maavara on edessä ja takana sama, tai edessä vain karvan pienempi.

Iskariöljyinä sopiva on jossain 40-55 välillä...
Muistelisin että 40 on aikalailla lähellä vakiota.
Eli kokeile vaikkapa 50 öljyä.

Jousia ei kannata lähteä jäykentämään.

Ps: vakaaja setti parantaa kyseisen auton ajettavuutta merkittävästi.
Vakaajien kanssa alusta voi olla edelleen pehmeä, mutta auto ei tietysti kallistu ja sitäkautta kaadu lähellekään niin herkästi.
Löytyy ainakin tuolta
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-kallistuksenvakaajat/kranghammare-slash-4x4-set-mc426898

Olen pari akullista ajanut uusilla säädöillä ja vakaajilla, ja täytyy sanoa muutoksen olleen paljon suuremman mitä olisin odottanut, ja nimenomaan parempaan suuntaan. Auto ei kaatuile, perä ei pohjaa ja heitä autoa ympäri ja muutenkin vekottimesta tuli mukavampi ajettava. Tukivarret olin joskus olevinaan säätänytkin suunnilleen vaakatasoon, mutta siinä on tapahtunut jokin perustavaa laatua oleva virhe ja maavara laitettu selvästi liian pieneksi. Luultavasti akku ei ollut paikallaan silloin kun tein säädöt...

Tukivarsia yritän vielä jossain vaiheessa säätää pijokela:n ohjeiden mukaisesti.

44
Selvä homma ja kiitoksia, hankin vakaajasetin samalla kun ostan paria erijäykkyyksistä iskariöljyä.

45
ISKAREIDEN SÄÄTÖ/HYPPYRI ALASTULO?

Voisko joku antaa oppitunnin otsikosta? Eikö iskarit olisi hyvä säätää niin, että auto laskeutuu neljälle pyörälle ja miten se vaikuttaa ohjattavuuteen?

Suurin säätö auton neljälle renkaalle laskeutumiseen tulee kaasusormelta.
Jos perä pohjaa tai nokka tökkää, niin se tietysti vaikuttaa auton käyttäytymiseen hyppyrin nokalla.
Mites se menikään. 50% renkaat, 30% iskarit, 10% diffit ja loput 10% kaikki muu.

Siinä menee oma aikansa kun oppii säätämään autoa omaan ajotyyliin mieleisekseen. Jos setuppi on täysin kateissa, niin jonkin kokeneemman kuljettajan setupista voi katsoa jotain osviittaa kunhan varmistuu että ajoalusta & rata on samanlainen ja setuppi on ns. helposti ajettava eikä kovin kaatoherkkä.

 - Hount

Miten kannattaisi alkaa korjaamaa turhan helposti pohjaavaa perää?
Olen ihan noviisi näissä asioissa, 4wd Slashilla olen sen kymmenisen akullista suditellut menemään. Vakioasetuksilla tuo kaatui aika herkästi, alustaa laskettuani jousten esijännitysprikkoja vähentämällä kaatuilu väheni, mutta uutena ilmiönä tuli kuvaan perän pohjaamisesta johtuvat nokan kautta ympäri lentämiset. Näitä ei siis tapahdu vain hypyn jälkitilanteena vaan myös sopivan kiven tai juuren osuessa kohdalle.

Maavaraa ei varmaankaan kannata ensimmäiseksi lisätä, mutta olisiko uusi jousi, toisenlaiset vaimenninnesteet tai iskunvaimentajan asennon muuttaminen se ensimmäinen askel tämän ongelman ratkaisemisessa? 

46
Minä päivinä ja mihin aikaan Jyrkkälässä saa ajaa?

47
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 03.07.11 - klo: 00.21 »
se laakeri kuuluu siihen moottorinassyn keskelle, eli kardaanireikään.

Aivan, en heti huomannut, että kuvissa tuo laakeri on muualla kuin vakituisessa toimipaikassaan.  :cool:

48
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 03.07.11 - klo: 00.13 »
sainpas takapään auki, tässä pari kuvaa, näkyykö heti että jotain pielessä?




Varsinaiseen ongelmaan en valitettavasti osaa sanoa mitään, mutta mikä on tuo laakeri slipperin kiristysmutterin ja drive hubin (en tiedä mitä on suomeksi) välissä? Vakiona tuollaista ei taida olla, millaista parannusta tässä haetaan?

49
Slash 4x4 3S lipolla ja alkuperäisillä sähköillä kulki yllättävänkin hyvin. Mitattu kännykän (Nokia C7) gps:llä, tuota samaa suoraa ajelin edestakaisin.

(Valitkaa Data view niin näkyy nopeudet paremmin)
13t pinjoni:
http://www.sports-tracker.com/#/workout/lampramp/8rfn58h1dipsvop9

18t pinjoni:
 http://www.sports-tracker.com/#/workout/lampramp/cdjupjp41vu6koob

50
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 16.06.11 - klo: 08.28 »
Olen tilaamassa Slashiin amainhobbies:sta King Headz moottoripukkia ja samalla muutaman ylimääräisen laakerin. Tuolla näyttää olevan tarjolla useampaakin sopivan kokoista laakeria, mutta kaikkia ei varmaan ole tarkoitettu sellaisille pyörimisnopeuksille mitä ko. käytössä saavutetaan.

Tässä vaihtoehdot, mikä noista olisi tähän tarjoitukseen sopivin ja kestävin?
http://www.amainhobbies.com/advanced_search_result.php?keywords=10x19x5&x=11&y=7

Sivuja: 1 [2]