Arvostaisin kommentteja mitkä 2S/3S lipot ovat toimineet ja millaisia modeja on joutunut tekemään että piuhat saa ulos akkubokseista.. en viitsisi ihan täysin raiskata noita ovia kuitenkaan.
Minulla on 4 800 mAh 3S1P Li-Pot (Multiplex). Eivät mahdu ilman lievää väkivaltaa sisään, koska ovat aavistuksen verran liian paksut ja leveät. Survomalla saa jopa luukutkin kiinni. Olen helpottanut itseäni ottamalla takaa akkujen hengitysreiät pois (Vent, battery compartment #3965) jolloin akun kaapelit saa myös entistä helpommin ulos akkukoteloistaan. Poisto ei vaikuta auton toimintaan millään tavoin tai rungon jäykkyyteen. En tiedä sitten vaatiiko Traxxasin ohjauksen vakauttimet juuri näihin poraamista kiinnityksessään. Akkuluukun sulkee minulla näin vain etuosan hengitysreikäkotelot (osa 3926), jossa on sulkumekanismi tai kieleke kotelon luukulle, pidikkeelle.
Mielestäni E-Revon akkukotelojen tila on mitoitettu aivan liian pieneksi 3S akkuja ajatellen. Toivottavasti seuraavaan E-Revoon tulevat irralliset akkukotelot tai kiinnitys tarranauhoilla..
Toi on ihan ok, mutta hankala tehdä kovasta materiaalista tiivis sovitus. Siis jos haluaa rakennella niin kyllähän tuo onnistuu, tottakai. Itse laittaisin, tai paremminkin sulloisin trannyn ja pohjalevyn väliin jotakin pehmeää solumuovia, superlonia tms.
Pitäisi ehkä olla sellaista tulenkestävää tai tässä tapauksessa kuumuutta kestävää vuorivillaa. Tämä olisi mielestänikin nopein, helpoin ja paras ratkaisu. Ajattelin pistää foamia sinne, mutta luovuin ideasta. Väsäsin itselleni kuitenkin linkittämäni mukaisen muovilevyn. Metkaa miten se kiinnittyy itsestään.
Väsäsin myös taakse pienen suojan metalliverkosta. Kardaanin takaosassa kun on myös pieni aukko, josta pääsee takarenkaiden avustuksella kiviä sisään. Eturenkaat eivät juuri kiviä heitä, vaan pahimmat ovat juuri takanakit. Ja se pahin pesä on juuri tuolla kardaanin takaosassa. Siellä on V-mäinen tila, joka kapenee kokonaan ja perällä pieni "pussi", johon kivet jäävät hieromaan kardaanin poikki.
Innoissani väsäsin Li-Po akkujen pakkauskoteloista suojat taka-akselille, levyt. Sen verran villin näköinen tapaus nyt ettei siitä ilkeä enää lähikuvia ottaakaan. :-D Tai noh. Ajelen ensin muutamat kerrat ja kerron sitten kokemuksista ja mahdollisesti kuvien kera.
Yksi
mieltä askarruttava kysymys: Onko teillä takaiskarien liikkumavara yhtä iso kuin etuiskarien? Minulla etuiskarien liikkumavara on todella iso ja kun auton keulan pudottaa, niin auto ei pomppaa lainkaan. Esim. paikallaan noin 45 asteen kulmasta. Takaiskarissa koko liikerata on paljon lyhyempi ja tehtäessä saman "testin" 45 asteesta, niin auto hypähtää snadisti. Ts. iskarit/jouset tai jotain eivät toimi ihan täydellisesti. Ja kyllä, olen kiertänyt auki pivot balleja (#5378) jopa puoli kierrosta takarenkaiden osalta. Edestä vain 1/4. Jousien vaihdon yhteydessä lienen kiristänyt takajouset liian tiukalle ja toisesta takaiskunvaimentimesta tulikin öljyä reippaasti ulos. Tässäkö syy pomppuun? Korjaantuuko ongelma vain lisäämällä öljyä vai onko joku tiiviste/ stefa jossain rikki? Entäpä liikerata, onko takaiskarien/akselin liikerata tarkoituksella pienempi kuin edessä?