Kirjoittaja Aihe: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä  (Luettu 1449880 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1170 : 01.10.09 - klo: 22.29 »
Ja eikös tuon edellisen postin vikasta lauseesta voi päätellä, että Kuopiossa ajelen. =)

Voi terve, mikä puusilmä.....!

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1171 : 01.10.09 - klo: 22.51 »
Mistäs näitä hianoja drift koreja saa, tai muutenkin, mistä näitä komeita koreja saa? Itellä olis tarkotus kyosho pureten alphasta viritellä drifteri :)

Suunnaksi Hong kong -> www.rcmart.com . Just ite tilailin koreja viime viikolla =). Harmi että pitää noin kaukaa tilata =)

Nyt HB cyclone tc:n päällä!
« Viimeksi muokattu: 01.10.09 - klo: 23.14 kirjoittanut Soo »

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1172 : 01.10.09 - klo: 22.56 »
Tai sitten mistä tahansa suomalaisesta rc-liikkeestä... Maksavat ehkö hitusen enempi mutta eipä tartte viikkotolkulla odotella.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1173 : 01.10.09 - klo: 23.07 »
Racing Factorystä saa kanssa tilaamalla käytännössä kaikkia Tamiyan koreja.

Esim. tätä bemaria


EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa JL-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1174 : 02.10.09 - klo: 13.36 »
Ai että kun on komeeks laitettu tuo pimmerin kori :tongue:
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1175 : 02.10.09 - klo: 13.45 »
Harvoin tarttee erikseen mainita, mutta nyt tarttee: HIENO PEMARI!
Flying Calacucco

Poissa ale97

  • Tulokas
    • Profiili
Hsp Flying Fish Drifting Car

Poissa ibubu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1177 : 04.10.09 - klo: 02.22 »
on täällä hienoja autoja :tongue: mutta missäs näillä ajellan :huh: itsellä  tarkoitus hommata ny kanssa tollanen lelu  :shocked:ja heivata nitro autot mäkeen :mrgreen:. eli onko nuolla pääkaupunki seudulla kunnon paikkoja missä Luisutella :huh: :huh: :huh: ja mikäs on pro auto tässä hommassa? :huh: :huh: :huh: ohi topikin mutta joku viisas näyttäköön oikean polun :wink:

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1178 : 04.10.09 - klo: 11.53 »
on täällä hienoja autoja :tongue: mutta missäs näillä ajellan :huh: itsellä  tarkoitus hommata ny kanssa tollanen lelu  :shocked:ja heivata nitro autot mäkeen :mrgreen:. eli onko nuolla pääkaupunki seudulla kunnon paikkoja missä Luisutella :huh: :huh: :huh: ja mikäs on pro auto tässä hommassa? :huh: :huh: :huh: ohi topikin mutta joku viisas näyttäköön oikean polun :wink:

Rajatorpassahan näillä vissiin luistellaan ja ihan hyvä kun kyselit koska itseänikin kiinostaisi tietää että mikä oli paras vaihtoehto aloittaa drifting. Kuinka hyvin hong norin touring käy hommaan??
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa mese1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1179 : 04.10.09 - klo: 12.11 »
drifterinhän voi tehdä mistä turistialustasta vaan,mutta ite aloitin tt01 autolla ja oon siitä siirtyny parempiin alustoihin.esimerkiksi tamiya ta05 on hyvä tai sit x-rayn alustat,mutta kannattaa kokeilla mikä itelle sopii parhaiten ja säätämällä autoa hakea itelle sopivaa ajo tuntumaa.tt01 on aloittelijalle sopiva alusta,mutta säätö mahdollisuudet on aika rajalliset,kun taas kalliimmissa hiilikuitu rungoissa säätöjä riittää.
« Viimeksi muokattu: 04.10.09 - klo: 12.20 kirjoittanut mese1 »
tamiya/kyosho/x ray/futaba/traxxas

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1180 : 04.10.09 - klo: 12.20 »
drifterinhän voi tehdä mistä turistialustasta vaan,mutta ite aloitin tt01 autolla ja oon siitä siirtyny parempiin alustoihin.esimerkiksi tamiya ta05 on hyvä tai sit x-rayn alustat,mutta kannattaa kokeilla mikä itelle sopii parhaiten ja säätämällä autoa hakea itelle sopivaa alustaa.tt01 on aloittelijalle sopiva alusta,mutta säätö mahdollisuudet on aika rajalliset,kun taas kalliimmissa hiilikuitu rungoissa säätöjä riittää.

Jotenkin vaan haluis hankkii heti vähän paremman alustan vaikka olenkin aloittelija jos sitäkään :mrgreen:
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa mese1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1181 : 04.10.09 - klo: 12.32 »
tosiaan joo ite ajelen tällä hetkellä x-rayn t1fk05 alustalla ja on ihan hyvä,mutta suosin kyllä silti enemmän tamiyaa,trf415/416 tai ta05 kaikki hyviä autoja,noitahan saa käytettynä suht edullisesti.muistaakseni uusi trf 415 alusta oli rf:llä viimekesänä noin 200e.
tamiya/kyosho/x ray/futaba/traxxas

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1182 : 04.10.09 - klo: 12.35 »
tosiaan joo ite ajelen tällä hetkellä x-rayn t1fk05 alustalla ja on ihan hyvä,mutta suosin kyllä silti enemmän tamiyaa,trf415/416 tai ta05 kaikki hyviä autoja,noitahan saa käytettynä suht edullisesti.muistaakseni uusi trf 415 alusta oli rf:llä viimekesänä noin 200e.

Minkäslaista kono+noppa settiä kannattaisi käyttää? tehoa sais olla pikkiriikkisen yli tarpeiden?
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa mese1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1183 : 04.10.09 - klo: 12.41 »
tamiya/kyosho/x ray/futaba/traxxas

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1184 : 04.10.09 - klo: 13.16 »
Driftingissä paras valinta on sensorillinen systeemi. Kaasutuntuma on parempi kuin sensorittomissa. Speedpassion, Cs, Lrp ja novak ovat ainakin hyviä merkkejä.

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1185 : 04.10.09 - klo: 13.37 »
Mulla on käytössä Xray T2 007 (joutilaana, voi olla YV:llä yhteydessä jos kiinnostaa!) sekä Xray T2R Pro autot, säätimenä Speed Passion GT 2.0 + GM 7,5T kone ja toisena combona Nosram 7,5T paketti, LRP SPX vastaava säädin ja Pure kone. Akkuina 2S lipot.

Noilla menee ihan kivasti, kun vaan osais ajaa...

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1186 : 04.10.09 - klo: 17.28 »
Itse käyn aktiivisesti rajatorpassa ajamassa VTR luokan autolla ja matin vastaukseen lisään, voin olla väärässäkin. Milloin siellä voi riftata :huh: Sunnuntai olis varmasti paras päivä mutta silloinkin on todella huono päivä  :shock:


Tästä tuli minulle uusi laji :tongue: BB luovutti minulle renkaat ja kokeilin ja täytyy sanoa että oli TODELLA siistiä ja haastavaa ajaa oikean opisessa luisussa. Stilo, BB, Marko ja sitten se kaveri joka eilen vei sitä oranssi väristä rifteriä niin ne veivät kyllä näyttävästi autoa radalla.
Ja olen aina ollut noita ledilamppuja vastaan mutta tähän luokkaan ne ovat todella näyttävät ja antaa todella hienon säväyksen tähän lajiin :p
Ei muuta kuin seuraavaan kertaan :tongue:
Jerzi
« Viimeksi muokattu: 04.10.09 - klo: 19.04 kirjoittanut jerzirccar1 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1187 : 04.10.09 - klo: 17.49 »
Tätä päivää on vähän odotettukkin koska nestori innostuu driftingistä :wink:

Eikös olekkin hienoa puuhaa ajaa hallittua vinoa ja varsinkin paridrifti on erittäin haasteellista, vaikka kyse on lyhyistä stinteistä.

Viime talvena kokeilin Torpassa driftausta niin vaikeeta oli koska radan pitoaine/kumi sulaa muutaman kiekan jälkeen renkaisiin kiinni ja sen jälkeen ajetaan vauhtidriftingiä. Myös radan pitovaihtelut tekee ajamisesta "ei niin sulavaa", ajolinjan ja sen ulkopuolella on vaikea viedä autoa tasaisessa vinossa.

Tää on muuten just sopiva meille vanhoille pieruille, sen verran rauhallista menoa että dementoituneet refleksit riittää jollakin tavalla hitaaseen driftingiin :grin:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1188 : 04.10.09 - klo: 17.57 »
Stilo, BB ja sitten se kaveri joka eilen vei sitä oranssi väristä rifteriä niin ne veivät kyllä näyttävästi autoa radalla.

Juu kyllä veivät nätisti autojaan!  Itsekin kun vielä oppisi...  :tongue:

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1189 : 04.10.09 - klo: 18.11 »
Itse olen tekemässä Drifteriä myös. Runkona saa toimia TT01, riittää minulle aivan mainiosti. Toisaalta autoa joutuu päivittämään jonkin verran alumiiniosilla, joten tiedä sitten olisiko järkevämpi hommata hieman laadukkaampi auto. Golf on kuitenkin tarkoitus rakenella ja lähteä mukaan tähän näyttävään lajiin.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1190 : 04.10.09 - klo: 18.22 »
Itse käyn aktiivisesti rajatorpassa ajamassa VTR luokan autolla ja matin vastaukseen lisään, voin olla väärässäkin. Milloin siellä voi riftata :huh: Sunnuntai olis varmasti paras päivä mutta silloinkin on todella huono päivä  :shock:


Tästä tuli minulle uusi laji :tongue: BB luovutti minulle renkaat ja kokeilin ja täytyy sanoa että oli TODELLA siistiä ja haastavaa ajaa oikean opisessa luisussa. Stilo, BB ja sitten se kaveri joka eilen vei sitä oranssi väristä rifteriä niin ne veivät kyllä näyttävästi autoa radalla.
Ja olen aina ollut noita ledilamppuja vastaan mutta tähän luokkaan ne ovat todella näyttävät ja antaa todella hienon säväyksen tähän lajiin :p
Ei muuta kuin seuraavaan kertaan :tongue:
Jerzi

Tuo rajatorppa oli vain veikkaus joka kaiketi meni aika pieleen
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1191 : 04.10.09 - klo: 18.37 »
Siirryin taannoin ajamaan driftiä kilpatouringalustalla, mutta heikkona hetkenä pistin tilauksen vetämään uudesta autosta, josta tulee lähinnä hyllynkoristus / tapahtumiin näytille tuleva auto...

...tervetuloa siis uusi perheenjäsen: TT-01!  :mrgreen:

tulen vielä todistamaan mihin TT01 kykenee!  :wink:

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1192 : 04.10.09 - klo: 19.00 »
Siirryin taannoin ajamaan driftiä kilpatouringalustalla, mutta heikkona hetkenä pistin tilauksen vetämään uudesta autosta, josta tulee lähinnä hyllynkoristus / tapahtumiin näytille tuleva auto...

...tervetuloa siis uusi perheenjäsen: TT-01!  :mrgreen:

tulen vielä todistamaan mihin TT01 kykenee!  :wink:
Informoi sitten minullekin mihin kyseinen kaara kykenee =). Laittelehan kuvia kun auto valmistuu
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa ibubu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1193 : 04.10.09 - klo: 19.48 »
Mulla on käytössä Xray T2 007 (joutilaana, voi olla YV:llä yhteydessä jos kiinnostaa!) sekä Xray T2R Pro autot, säätimenä Speed Passion GT 2.0 + GM 7,5T kone ja toisena combona Nosram 7,5T paketti, LRP SPX vastaava säädin ja Pure kone. Akkuina 2S lipot.

Noilla menee ihan kivasti, kun vaan osais ajaa...


pistäkkös kuvaa ja hintaa ja onko miten säädettävissä oleva alusta . ite driftaillu infeno gt llä joka muutettu yksi vaihteiseksi  . kun auton sai säätöihin niin teki just mitä pyys ja oli pirun siistiä ei vaan missään driftig rataa polttiksille tietääkseni

Poissa masazi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1194 : 04.10.09 - klo: 19.59 »
Rupes itteäkin polttelemaan Drifteri  :grin: Jos tuon xrayn myis pois ja ostais? Mikähän olis hyvä alusta+ sähköt? suosituksia tulemaan  :grin:
VXL Stampede+slash

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1195 : 04.10.09 - klo: 20.03 »
Mikä tahansa touring-alusta, ja mikä tahansa 8,5-lankainen tai kireempi sensorillinen motti.

Oikeasti.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1196 : 04.10.09 - klo: 20.40 »
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1197 : 04.10.09 - klo: 20.46 »
Varmasti tekee :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1198 : 04.10.09 - klo: 21.03 »
miten toi vaki kokoon pano onko tos minkä lainen näistä driftereistä tietävät varmaan osaa sanoa.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« Vastaus #1199 : 04.10.09 - klo: 21.04 »
Varmasti tuolla jotain tekee, voi olla ihan hyväkin.. Jerzikin ehkä tarkoitti juuri sitä, että kyllä sillä jotain varmasti tekee... itse en tuosta autosta tiedä mitään.

Käytetyt turistit varmasti hyvä valinta drifteriaihioksi, kuten Tamiya TRF 415/416, Xray:ltä vastaavat jne jne...

Jos totta puhutaan, niin itse en ole ainuttakaan valmista drifteriä koskaan ostanut (kuten tuo linkittämäsi), vaan olen ne rakentanut kisa-alustasta.


Jos moottoria etsit autoosi, niin BB on aivan oikeassa: 8,5 sensorillinen, tai jopa kireämpi.

Itse käytän 8,5 tällä hetkellä, varalla 6,5.
« Viimeksi muokattu: 04.10.09 - klo: 21.07 kirjoittanut Isosuo »