Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 1072773 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #750 : 31.03.10 - klo: 07.28 »
En tiedä laitetta, jota kannattaa jättää sisäänajamatta (voi tietysti joku sellainen olla) ei edes mopoa.

Lumilinko :kiss:
Jeps

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #751 : 31.03.10 - klo: 17.34 »
Peace out, HOKE, sinä kuitenkin paremmin tiedät. Ei vedetä mitään hengityselimiin, vaan ajetaan koneet sisään.

En ole mitään palkokasvia hengitystiehen imassutkaan.
Mutta älä vänkää tuosta sisäänajon tarpeellisuudesta niin mulla ei ole mitään tarvetta oikaista asiaa.

Varmasti ymmärrät itsekin miten voi kiukuttaa ja harmittaa jos olet jossain asiassa aloittelija, kysyt apua ja joku neuvoo sinut hakoteille...
Pahimmillaan vehkeet hajoo ja saattaa koko harrastus jäädä siihen.

Ei kiva...

Siks mielummin pyrkii vastaamaan mikäli asiasta tietää ja olemaan hiljaa jos ei ole mitään oikeaa faktaperäistä kokemusta asiasta.
Aina kuitenkin joku asian tietävä tulee kertomaan miten homma hoidetaan.

Poissa Allu Apina

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #752 : 31.03.10 - klo: 19.06 »
Olisko mahdollista vaihtaa Slayeriin vaihdelaatikko jossa on pakki? Itse en löydä sopivaa laatikkoa...  :grin: Niin voisiko joku ystävällinen linkittää sellaisen sopivan jos sattuu tietämään sellaisen...  :roll:
Traxxas Slayer.

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #753 : 31.03.10 - klo: 22.51 »
Kyöstin Fw06 ei meinaa lähtee käyntiin kirveelläkään. eilen vielä lähti (tyhjäkäyntikierrokset huusi kokealla, tänään piti ruveta säätämään), mutta tänään ei mitään elonmerkkiä. Epäilen että hehkulaite ei pelittänyt. Mitenkä voisi varmistaa laitteen toiminnan?

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #754 : 31.03.10 - klo: 23.10 »
Epäilen että hehkulaite ei pelittänyt. Mitenkä voisi varmistaa laitteen toiminnan?
Ota ehjä tulppa käteen ja työnnä se (ladatun)hehkun päähän ja katso hehkuuko tulpan lanka.
Eli käytännössä uudella tulpalla kannattaa kokeilla niin tiedät että hehku on "pimeänä", eikä tulppa.(tai käyhän se vanhakin tulppa(tai pari) jos se vaan hehkuu, jos se ei hehku niin saa arvailla onko hehkussa vai tulpassa vika)
ps. voihan se olla että sulla meni tulppa kun viimeksi käynnistit.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Makeclick

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #755 : 02.04.10 - klo: 04.56 »
Peace out, HOKE, sinä kuitenkin paremmin tiedät. Ei vedetä mitään hengityselimiin, vaan ajetaan koneet sisään.

En ole mitään palkokasvia hengitystiehen imassutkaan.
Mutta älä vänkää tuosta sisäänajon tarpeellisuudesta niin mulla ei ole mitään tarvetta oikaista asiaa.

Varmasti ymmärrät itsekin miten voi kiukuttaa ja harmittaa jos olet jossain asiassa aloittelija, kysyt apua ja joku neuvoo sinut hakoteille...
Pahimmillaan vehkeet hajoo ja saattaa koko harrastus jäädä siihen.

Ei kiva...

Siks mielummin pyrkii vastaamaan mikäli asiasta tietää ja olemaan hiljaa jos ei ole mitään oikeaa faktaperäistä kokemusta asiasta.
Aina kuitenkin joku asian tietävä tulee kertomaan miten homma hoidetaan.

Njoop.. Tähänkin voisi sanoa taas... Ottakaa se ohjekirja kätöseen kaikki ja tehkää sisäänajo ihan sen perusteella. Eiköhän se riittä. Koneen kuuluu sen jälkee kestää. Takuuseen menee, jos ei. Kyllä se siinä ajassa pitäisi asettua jo kohdilleen ja ylimääräisten työstöjätösten lähteä mäkeen. Itselläni ei ole ohjekirjan opetuksien jälkeen tehtyjen sisäänajojen jälkeen levinnyt koneet, vaikka leipää on saanut niin paljon kuin osat kestää.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #756 : 03.04.10 - klo: 00.30 »
Lähellekään kaikissa ohjekirjoissa ei ole mitään sisäänajo ohjetta.

Tähän voisi sanoa vain että uskokaa suoralta kädeltä kokeneempia.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #757 : 03.04.10 - klo: 05.55 »
ostin just tuon hobao hyper 7,5:en (rtr) ja siinä oli vain joku seiska kitin ohjekirja. Eli ei mitään ohjetta sisäänajoon. Koitin metsästää hobaon sivuilta mutta ne on suorastaan surkeat. Pakkohan se oli kysyä myös neuvoa. Mutta vastauksia on yhtä paljon näköjään kuin vastaajia :) ofna:n sivuilta löytyi sitten myöhemmin ohjeetkin ja taidan luottaa niihin vaan. Sama se jos tuo pannu ei kestä ikuisesti kun siihen kuitenkin kesällä ostetaan kireämpi. Tunnen itseni sen verran hyvin että  en kuitenkaan tyydy siihen perus pataan :)
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #758 : 03.04.10 - klo: 15.43 »
Sinäänsä vastauksia ei ole kuin pari oikeaa...

Loput on enemmän tai vähemmän täysin aloittelijoiden tai nitromoottoreista tietämättömien kommentteja.

Sehän se suurin ongelma onkin kun se oikea info katoaa tämän hölynpölyn jalkoihin kun ei anneta osaavien neuvoa vaan pitää itse mennä neuvomaan lähes nolla kokemuksella.

Yleisin ja helpoin sisäänajokeino mikäli ei vielä nitrokoneista paljoa kokemusta ole.

3 tankkia tyhjäkäyntiä pukilla.
Anna jäähtyä tankkejen välissä.
Sen jälkeen kevyttä ajelua esim asvalttiparkkiksella pari tankillista.
Anna jäähtyä.
Taas pari tankillista edelleen ilman korkeilla kierroksilla ajelua.
Tämän jälkeen voi jo oikeastaan ruveta hiljalleen ajelemaan jo ihan kunnolla.


Eli... nyrkkisääntönä vois pitää että ensin vähän tyhjäkäyntiä... sitten vähän kevyttä ajelua...
Näitä yhteensä vähintään viisi tankillista ennenkuin alkaa yhtään kovempaa ajamaan.

Mielellään semmosta rauhallisempaa vetelyä kunnes kymmenes tankillinen alkaa tulla... Siinä vaiheessa voidaan jo alkaa ajamaan niinkuin sielu sietää ja hakea koneeseen optimi säädöt.


Tärkeää on että uutta konetta ei yritä käynnistellä kylmänä, eikä sitä uutena pahemmin kierrätetä.

Moottorin olisi hyvä tuon tyhjäkäynninkin aikana käydä lämpimänä, eli laittaa kannen ympäri vaikkapa rätin jotta kone ei kävisi turhan viileänä.

Poissa Rusakka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #759 : 05.04.10 - klo: 13.34 »
Tuleeko buggysta paremmin hallittava, jos siihen laittaisi samanlaiset renkaan kuin truggyssä? Mitä eroja muutenkin on nitro truggyssä ja buggyssä. Kun on sen verta iso hintaero Hong Norin buggyllä ja truggyllä että jos siitä buggystä saisi melkein samalla tavalla käyttäytyvät kuin truggystä.
Traxxas Slash
Losi CC

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #760 : 05.04.10 - klo: 15.12 »
Et pysty laittamaan trukki renkaita buggyyn.
Tai no ne melkein menee paikoilleen, mutta ei ilman modausta.
Eturenkaat esim ei mahdu kääntymään.

Trukissa on pidemmät tukivarret ja pidempi pohjalevy.
Myös välitykset on selkeästi lyhyemmät johtuen isommista renkaista.

Eli jos krossariin laitat trukkirenkaat niin välitykset jää aivan liian pitkiksi... Ei oikein jaksa kulkea.

Poissa Rusakka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #761 : 05.04.10 - klo: 19.08 »
No niinpä tietenkin.....
Traxxas Slash
Losi CC

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #762 : 06.04.10 - klo: 17.00 »
Ostin tuossa tuon hongnor x1x cr rtr:rrän ja kyllä se mun mielestä on ihan hyvin hallittavissa ainakin asvaltilla. En oikein päässyt kyllä kokeilemaan täysi kaasulla, kun loppui tila ja on konekin vielä niin rikkaalla että tahtoo sammua.
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa Wiltsu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #763 : 06.04.10 - klo: 19.08 »
Onko kellään mittän helppoa tapaa saada kideparia pois servosta koska mulla se istuu aika kovaa kiinni ja tarttis vaihtaa?????

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #764 : 06.04.10 - klo: 19.50 »
Servossa?!! tarkotatko vastaanotinta? :angry:
laittaa talttapääruuvimeisselin sen kiteen alle ja hellästi vääntää sen irti tai käsille vetää sen... Ei sen kovin tiukassa pitäisi olla
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #765 : 09.04.10 - klo: 23.11 »
Sinäänsä vastauksia ei ole kuin pari oikeaa...

Loput on enemmän tai vähemmän täysin aloittelijoiden tai nitromoottoreista tietämättömien kommentteja.

Sehän se suurin ongelma onkin kun se oikea info katoaa tämän hölynpölyn jalkoihin kun ei anneta osaavien neuvoa vaan pitää itse mennä neuvomaan lähes nolla kokemuksella.

Yleisin ja helpoin sisäänajokeino mikäli ei vielä nitrokoneista paljoa kokemusta ole.

3 tankkia tyhjäkäyntiä pukilla.
Anna jäähtyä tankkejen välissä.
Sen jälkeen kevyttä ajelua esim asvalttiparkkiksella pari tankillista.
Anna jäähtyä.
Taas pari tankillista edelleen ilman korkeilla kierroksilla ajelua.
Tämän jälkeen voi jo oikeastaan ruveta hiljalleen ajelemaan jo ihan kunnolla.


Eli... nyrkkisääntönä vois pitää että ensin vähän tyhjäkäyntiä... sitten vähän kevyttä ajelua...
Näitä yhteensä vähintään viisi tankillista ennenkuin alkaa yhtään kovempaa ajamaan.

Mielellään semmosta rauhallisempaa vetelyä kunnes kymmenes tankillinen alkaa tulla... Siinä vaiheessa voidaan jo alkaa ajamaan niinkuin sielu sietää ja hakea koneeseen optimi säädöt.


Tärkeää on että uutta konetta ei yritä käynnistellä kylmänä, eikä sitä uutena pahemmin kierrätetä.

Moottorin olisi hyvä tuon tyhjäkäynninkin aikana käydä lämpimänä, eli laittaa kannen ympäri vaikkapa rätin jotta kone ei kävisi turhan viileänä.

Tässähän ne parhaat sisäänajovinkit olikin.


Pikku pirkkaniksin lisäisin tuohon vielä uuden koneen ensimmäisiä käynnistyksiä helpottamaan:
Uusi kone kannattaa esilämmittää esim kuumailmapuhaltimella noin 60-70 asteiseksi.
Lähtee paljon helpommin käyntiin ja tiukkakin kone pyörähtää paremmin yli yläkuolokohdan.

Tietysti pitää varoa muoviosia ja muutenkin liian läheltä puhaltamista ettei jokin paikka lämpene liian äkkiä muuhun koneeseen nähden.

Tuota esilämmitystä olen käyttänyt vanhaankin koneeseen talvella ja muutenkin jos on ollut
vilpoinen ilma (alle 5 astetta).
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #766 : 11.04.10 - klo: 20.52 »
Sinäänsä vastauksia ei ole kuin pari oikeaa...

Loput on enemmän tai vähemmän täysin aloittelijoiden tai nitromoottoreista tietämättömien kommentteja.

Sehän se suurin ongelma onkin kun se oikea info katoaa tämän hölynpölyn jalkoihin kun ei anneta osaavien neuvoa vaan pitää itse mennä neuvomaan lähes nolla kokemuksella.

Yleisin ja helpoin sisäänajokeino mikäli ei vielä nitrokoneista paljoa kokemusta ole.

3 tankkia tyhjäkäyntiä pukilla.
Anna jäähtyä tankkejen välissä.
Sen jälkeen kevyttä ajelua esim asvalttiparkkiksella pari tankillista.
Anna jäähtyä.
Taas pari tankillista edelleen ilman korkeilla kierroksilla ajelua.
Tämän jälkeen voi jo oikeastaan ruveta hiljalleen ajelemaan jo ihan kunnolla.


Eli... nyrkkisääntönä vois pitää että ensin vähän tyhjäkäyntiä... sitten vähän kevyttä ajelua...
Näitä yhteensä vähintään viisi tankillista ennenkuin alkaa yhtään kovempaa ajamaan.

Mielellään semmosta rauhallisempaa vetelyä kunnes kymmenes tankillinen alkaa tulla... Siinä vaiheessa voidaan jo alkaa ajamaan niinkuin sielu sietää ja hakea koneeseen optimi säädöt.


Tärkeää on että uutta konetta ei yritä käynnistellä kylmänä, eikä sitä uutena pahemmin kierrätetä.

Moottorin olisi hyvä tuon tyhjäkäynninkin aikana käydä lämpimänä, eli laittaa kannen ympäri vaikkapa rätin jotta kone ei kävisi turhan viileänä.

Tässähän ne parhaat sisäänajovinkit olikin.


Pikku pirkkaniksin lisäisin tuohon vielä uuden koneen ensimmäisiä käynnistyksiä helpottamaan:
Uusi kone kannattaa esilämmittää esim kuumailmapuhaltimella noin 60-70 asteiseksi.
Lähtee paljon helpommin käyntiin ja tiukkakin kone pyörähtää paremmin yli yläkuolokohdan.

Tietysti pitää varoa muoviosia ja muutenkin liian läheltä puhaltamista ettei jokin paikka lämpene liian äkkiä muuhun koneeseen nähden.

Tuota esilämmitystä olen käyttänyt vanhaankin koneeseen talvella ja muutenkin jos on ollut
vilpoinen ilma (alle 5 astetta).

Mikäs olisi hyvä käyntilämpötila tyhjäkäyttäessä? oli jotain 80 astetta. en sitten viittinyt käytellä hirveän kauan kun ajattelin ensin kysyä sitä oikeaa lämpötilaa, etten pilaa heti moottoria  :grin: juu ja haku on olemassa, mutta se on syvältä... Tuntui että tuo minun gs racingin starttiboksi ei oikein jaksanut vääntää tai sitten tein jotain muuten väärin. kiinni oli auton akussa. mutta on vissiin aika tiukka tuollainen ihan tuore moottori. kyllä käytetty kyösti sillä lähti käyntiin. noh onneksi lähti nykimällä paremmin ku kyösti :wink:

Edit: ja mistä kohtaa sitä moottorin lämpötilaa pitäisi mitata? Auton myyjä myi mulle jonkun  7 tulpan ja taitaa olla liian viileä? 
« Viimeksi muokattu: 11.04.10 - klo: 22.12 kirjoittanut jannes28 »
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #767 : 16.04.10 - klo: 18.39 »
Tällainen aloittelijan ongelma:
Purin ensimmäisen koneeni, kun on ollut vaikea säätää ja vaikutti, että on ilmavuotoa. Etulaakerista näytti myös vuotavan polttoainetta ulos, joten ajattelin että vaihdan sen.
Kun olin asentamassa laakerin irroitustyökalua, etulaakeri tipahti ulos. Samoin uusi meni paikalleen ilman mitään tiukkuutta, kunhan oli oikeassa asennossa.

Onko koneen runko etulaakerin kohdalta liian löysä, mikä voi päästää paineet ulos? Voiko tälle tehdä mitään...?

Edit: Etulaakerin koko pitäisi olla 7x18.6x6mm (GO -kone) ja laitoin siihen Hobaon etulaakerin 7x19x6, joten koot ei liene ongelma. Molemmat siis menee heittämällä sisään ja ulos...
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa OzKi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #768 : 16.04.10 - klo: 18.52 »
Sain tänään ensimmäsen polttikseni, Hobao Hyper 7, moottorina Hobao .21 vetostartilla.En saa sitä käyntiin. Olisiko jollain hyviä neuvoja käynnistämiseen, eli miten ryypyttää, kuinka pitkän ajan hehkun pitää olla kiinni ja niin edespäin.Tiedän että haku on olemassa, mutta kun esim. ryypyttämisestä on niin paljon eri tietoa liikkellä.
HoBao Hyper 7, HoBao.21|Traxxas Rustler, Lrp 6900kv

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #769 : 16.04.10 - klo: 19.00 »
Ryypytys: Tuki sormella pakoputken pää ja pyöritä vauhtipyörästä konetta (tai vedä narusta), niin polttoaine alkaa virrata letkuissa kohti konetta. Kun näet löpöä menevän koneeseen, niin ryypytys on valmis ja voit nykiä koneen käyntiin. Ryypytyksen tarkoituksena siis vain saada polttoaine koneelle, että kone saa heti voitelua ja jotain mitä polttaa...

Hehku laitetaan tulppaan ja annetaan olla siinä koko käynnistyksen ajan, mutta ei tarvitse esim. hehkuttaa x sekuntia, ennen kuin voi vetäistä narusta.

Varmista myös koneen säädöt, että ohjekirjan mukaisissa sisäänajoa varten. Jos ei ole kohdallaan, kone ei käynnisty tai käynnistyy käyden laihalla => kone vaurioituu.

Edit: typo
« Viimeksi muokattu: 16.04.10 - klo: 19.21 kirjoittanut ampperi »
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #770 : 17.04.10 - klo: 17.28 »
Kun auto kaatuu, moottori ottaa vain letkuissa olevat polttoaineet eikä enään uutta tankista? Ja tämän takia käytetään pitkiä polttoaineletkuja? Pitääkö paikkaansa?
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #771 : 17.04.10 - klo: 17.31 »
Kyllä.

Poissa joo-ananas

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #772 : 17.04.10 - klo: 23.45 »
Miten muuten onko kuinka paljon eroo esim 1/5 kokoluokan bensamootoris ja moottorisahan moottoris ku tuli mieleen et kokeilis semmosella tehä bensaauton et onko semmonen mahollista.
Kyosho mad-force

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #773 : 18.04.10 - klo: 10.33 »
Ei juurikaan ole eroa, mutta mootorisahan moottori saattaa olla isompi. Kyllä siinä kun oman rc auton tekee niin taitaa/saattaa tulla mutkia matkaan. :cheesy:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa joo-ananas

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #774 : 18.04.10 - klo: 11.13 »
Kyllä sen tiiän mut tuli serkun kaa mieleen et jos huvikseen kokeilis:D
Kyosho mad-force

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #775 : 18.04.10 - klo: 12.56 »
Aina sitä kokeilla saa. Olen kokeillut tehdä kaiken laista, mutta aina on mennyt mönkään. Olen yrittänyt tehdä oman rc lennokin, gokart auton (jäänyt suunnitelmiin) ja tölkistä höyrymoottorin. Ei mikään toimi. :cry:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #776 : 19.04.10 - klo: 18.50 »
Vaihdoin DBX:ään pitkät letkut ( 25cm - 30cm ). Tehoa tuli lisää aika mukavasti, vaikuttaako säätöihin?
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #777 : 19.04.10 - klo: 22.34 »
Vaihdoin DBX:ään pitkät letkut ( 25cm - 30cm ). Tehoa tuli lisää aika mukavasti, vaikuttaako säätöihin?
No hohhoijjaa!!!!!!!! Sama ku lyhentää tulpanjohtoo mopossa :afro:

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #778 : 20.04.10 - klo: 00.51 »
Aina sitä kokeilla saa. Olen kokeillut tehdä kaiken laista, mutta aina on mennyt mönkään. Olen yrittänyt tehdä oman rc lennokin, gokart auton (jäänyt suunnitelmiin) ja tölkistä höyrymoottorin. Ei mikään toimi. :cry:

Minä kokeilin rakentaa pienenä (n.10v) auton laturista ja starttimoottorista ikiliikkujaa.
Setäni, joka omisti autokorjaamon, suhtautui ideaan yllättävän hyvin.
Sanoi mun olevan tietyllä tapaa ihan oikeilla jäljillä mutta
perusteli ja selitti kuitenkin hyvin tarkasti miksi moinen ei välttämättä onnistu.  :grin:

Vaihdoin DBX:ään pitkät letkut ( 25cm - 30cm ). Tehoa tuli lisää aika mukavasti, vaikuttaako säätöihin?
No hohhoijjaa!!!!!!!! Sama ku lyhentää tulpanjohtoo mopossa :afro:

Siinä tapauksessa jos vanhat letkut olivat hiukan rikki, uudet letkut saattavat hyvinkin vaikuttaa tehoihin.
Letkun pituuskin saattaa hiukan rauhoittaa polttoaineen ja pakokaasun virtausta ja näin  edesauttaa moottorin toimintaa parempaan päin.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #779 : 20.04.10 - klo: 06.42 »
Tällainen aloittelijan ongelma:
Purin ensimmäisen koneeni, kun on ollut vaikea säätää ja vaikutti, että on ilmavuotoa. Etulaakerista näytti myös vuotavan polttoainetta ulos, joten ajattelin että vaihdan sen.
Kun olin asentamassa laakerin irroitustyökalua, etulaakeri tipahti ulos. Samoin uusi meni paikalleen ilman mitään tiukkuutta, kunhan oli oikeassa asennossa.

Onko koneen runko etulaakerin kohdalta liian löysä, mikä voi päästää paineet ulos? Voiko tälle tehdä mitään...?

Edit: Etulaakerin koko pitäisi olla 7x18.6x6mm (GO -kone) ja laitoin siihen Hobaon etulaakerin 7x19x6, joten koot ei liene ongelma. Molemmat siis menee heittämällä sisään ja ulos...

Osaako joku auttaa?
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR