Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - NPu

Sivuja: [1] 2 3
1
Ei tuo Infintyn auto näyttäisi tuovan paljoa uutta innovaatiota markkinoille:

http://ens.redrc.net/2016/09/chassis-focus-teemu-leino-4/

Ehkä jopa hieman "vanhahtava" ja varman päälle. Etupuskuri näyttää kyllä mielenkiintoiselta. Hyvin ovat kyllä haalineet huippukuskeja talliin.

2
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 15.05.16 - klo: 09.55 »
Moikka, olen tässä vähän kiinnostunut tp-10 ajamisesta ulkona kun sähkö turistin ajoaika on niin lyhyt...

Millasta settiä kannattaa hommata kun viriä ajan sisällä turistilla.

T.Teemu T.

Capricorn: http://www.future-rc.fi/

XRay: http://fi.eurorc.com/

Shepherd: http://jwphblog.blogspot.fi/

Siinä aktiivisimmat tällä hetkellä. Kannatta kysellä myös käytettyjä. Itse olen ajellut Serpentin autoilla. TP-10:ssä varaosatarve on onneksi aika pientä, niin on pärjäillyt vaikka ei maahantuojaa oikein ole.

Niko

3
TP-10 Niko Putkonen / 1-4 / Serpent / Picco / TamUA. Yritetään nyt ainakin yhteen kisaan taas ehtiä.

5
Osallistun TP-10 kisoihin mahdollisuuksien mukaan. Kalusto pysyy samana, eli Serpent 747 ja Picco. Tv. Niko Putkonen, TamUA

6
Tulokset / Vs: EFRA EC 1/10 200mm (TP-10 EM), Espanja
« : 12.08.14 - klo: 15.39 »

7
Tulokset / EFRA EC 1/10 200mm (TP-10 EM), Espanja
« : 12.08.14 - klo: 14.16 »
Tulospalvelu: http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/17404/139295

Kuvia: http://www.fotosrc.com/Radiocontrol/1-10-touring-onroad-pista/Euro-2014-110-touring-gas-Vale/i-gNQ764f/A

Paikalla suomalaisista näyttäisi olevan ainakin Teemu Leino, Teemu Saarinen, Jari Valkola ja Matias Kuusinen.

8
Kilpailijoiden kanava / Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« : 05.08.14 - klo: 14.39 »
Kannatan Saken ajatuksia. B-finaalin ajoa pienemmälläkin porukalla puoltaa myöskin se, että silloin pystytään mekkaamaan paremmin ristiin. Kaikilla ei ole omaa mekaanikkoa ja jos finaalissa on 10 kuskia 11:stä osallistujasta ja toisen luokan kuskit valmistautuu omaan finaaliin, on vaikea löytää mekaanikkoa.

Niin kauan kun luokassa on alle tai 18 kuskia, kummassa luokassa tahansa, voitaisiin käyttää B-finaali mallia, jossa B:stä nousee kaksi parasta A-finaaliin. Jos kuskeja esim 14, niin 6 parasta suoraan A:han ja sijat 7-14 B:hen. Sieltä sitten kaksi parasta A:han. Tätä suhdetta sitten säädettäisiin osallistuja määrien mukaan.

Harjoituksia en lähtisi poistamaan. Monet meistä ei ehdi juuri harjoitella, vaan käy lähinnä kisoissa. Kaksi kierrosta 10-15 min. harjoitusta on tarpeeseen. Varsinkin kun on kyse polttomoottori autoista, missä koneen ja kytkimen säätöjen kanssa menee aikansa. Alkuerien määrän voisi pudottaa kolmeen. Viimeisellä kierroksella ei parannuksia helposti tule jos rata on lämmennyt ja jos kuitenkin kaikki menee finaaleihin.

Myös päivän pituus lyhenisi jos yksi alkueräkierros ja toinen semi jäisi pois. Aloituksen voisi siirtää 8->9. Ei tarvisisi viideltä olla liikkeellä. Tämä siis nykyisillä osallistujamäärillä. Aika paljon saa tulla porukkaa lisää, että kannattaa jakaa luokat omille päiville.

9
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 21.05.14 - klo: 08.53 »
http://www.redrc.net/2014/05/xray-active-rear-suspension-teaser/ uutta tulossa. Tosin taitaa olla jossain merkissä jo vastaava systeemi.

Mielenkiintoista kuinka vanhoista keksinnöistä tulee taas uusinta uutta. Mm. Serpentin 710 1/10 ratapolttiksessa oli kyseinen systeemi noin. 10 v. sitten. Sen jälkeen siitä luovuttiin. Varmasti on ollut muidenkin valmistajien autoissa vastaavia kehitelmiä. Nyt myös Serpent on tuomassa sitä sähköturistiin takaisin.

10
Onko lauantaina kukaan radalla? Jos jyväskylän suunnalta sinne tultaisiin.

-P

Jos siellä sattuu olemaan ovet kiinni, niin ovesta löytyy lappu jossa puhelinnumeroita. Niihin soittamalla saa apuja. TamUA:n puolelta siellä taitaa olla Jokelan Pirkan numero. Kyllä siellä lauantaisin yleensä joku on. Itse pääsen radalle vasta sunnuntaina, joka on meidän varsinainen "kerhopäivä". Silloin on ainakin porukkaa. Voit toki lähettää YV:tä yllä näkyvälle pijokelalle tai minulle.

Krossiradan osalta voi olla yhteydessä Auvoon, jonka viesti löytyy myös ylhäältä.

t. Niko

11
Serpent / Vs: Serpent tuomassa SC autoa markkinoille?
« : 05.02.14 - klo: 09.34 »
Ilmeisesti Serpentissä ei ole mahdollisuutta ratasdiffiin?

On ainakin tulossa: http://www.serpent.com/product/500192/

12
Voiko tuolla krossiradalla ajaa M8E autoilla?

Tässä topiikissa keskustellaan lähinnä TamUA:n ylläpitämästä sileästä radasta. Krossi puolesta löytyy tietoa täältä: http://www.prc-autoilijat.fi/wp/

Vastaus kysymykseesi löytyy heti etusivulta, eli saa ajaa.

13
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 03.09.13 - klo: 14.52 »
Minäkin olen ajatellut lähteä ajamaan TP10 luokkaa.
Mikä auto kannattaisi hankkia. Jotta löytyisi säätö apuja ja varaosat olisi helppo hankkia?
Omistan kyoshon RRR ONE WC auton, onko siitä mihinkään enää ? Auto on ajamaton. Ja sitten vielä mikä kone?

Kyseinen auto on aivan hyvä peli. Varaosien saanti voi olla hieman haastavaa. Moottoriksi esimerkiksi Novarossin Plus12:

http://www.future-rc.fi/product_details.php?p=2412

Taitaa olla kaikki koneet mitä Suomen kisoissa käytettiin olla joko Novarossiin tai Piccoon pohjautuvia. Piccon koneita ovat mm. Sonic, Reds ja Exceed. Max ja Capricorn taas Novan. Netistä saattaa löytää kyseisitä koneista hyviä tarjouksia.

14
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 26.08.11 - klo: 10.57 »
Tiedossa on jo että LRP 3600 ja IP 2300 Lipo-akut sopivat tähän radioon.
Onko muita akkuja M11x -käyttäjillä käytössä?
Kuten esim. 1/18 autojen akkuja tms, jotka koonsa puolesta mahtuisivat akun tilaan.

Mulla taitaa olla tämmöinen: http://www.fullymax.com/enpruducts.aspx?sortid=33

Niitä myytiin joskus SABEssa. Ei taida nyt olla listoilla. Ei tartte ladata kuin pari kertaa vuodessa.

15
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 10.03.11 - klo: 08.06 »
Ei kestänyt kahta päivää tuo rx451 vastari 4 veto krossissa. Eka kerran kyykkäs ison hypyn alastulossa ja sen jälkeen teki samaa useammin. Radio ja vastari olivat siis täysin uusia. Takuuseen ei viitsi edes yrittää kun radio tilattu jostain taiwanista tai hong kongista ja en edes itse ole sitä tilannut. Nyt on tulossa tuo ansmannin r3.1 vastari. Toivottavasti sillä loppuu nuo ongelmat. Muuten tuo radio on kyllä huippuvekotin.
Ootko varma ettei servo kyykänny vastaria? Pistä konkka vastariin ja kato pysykö hengissä. Toinen vaihtoehto on että noparin BEC kyykkää hypyn alastulossa ja siitä johtuen vastari resetoituu.
Noi sanwan vastarit on vaan paskoja, ainaki osa noista rx451 ja rx451r malleista. Mulla on hajonnu 3kpl noita perus malleja ja 2r mallia on temppuillu. Kannattaa suosiolla vaihtaa Ansmannin vastareihin...
Yksi toimiva vaihtoehto on Sanwan 442 vastari. Itsellä on 451 vastareita mennyt 3kpl, mutta sittemmin laatu on ilmeisesti parantunut. Kannattaa joka tapauksessa ostaa Suomesta, että takuut toimii.

16
Kerrasta poikki SM:n systeemiä on kokeiltu epäonnistuneesti, joten en tiedä syytä miksi toimisi nyt sen paremmin. Esimerkiksi TP-10 on luokka missä parhaillakin menee kisa pieleen aina välillä, joten ehdottomasti neljän kisan sarjana. Kalenteri oli kyllä varsinkin TP-10:n osalta tänä kesänä harvinaisen huono. 1. ja 2. kisan välillä yli kahden kuukauden väli. Sellainen pitäisi pystyä kyllä välttämään.

Kansallisten kisojen järjestäjiä ei luultavasti ole montaa, M8:a lukuun ottamatta, joten kisoja olisi kerta SM-kisan lisäksi yksi tai kaksi ja kovin moni ei varmaan kalustoa niitä varten hankkisi. Tällöin luokkia kuihtuisi väkisin pois.

17
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 30.08.10 - klo: 08.30 »
Mikä on hoito-ohje 1. vaihteen yksisuuntalaakeriin ? Cleenerillä puhtaaksi ja perään ohutta laakeriöljyä ?

Putsaamisessa ei varmaan mitään ihmeellistä, mutta yksisuuntaisille on omia öljyjäkin:

http://www.xceedrc.com/product/103203/

18
No juu, eihän noita moottoreiden valmistajia kovin montaa ole. Capricorni taisi aikasemmin perustua Sirioon, uusi Novarossiin. IDM on tuunattu Picco ja Max tuunattu Novarossi. Tuskin Orcan:kaan omavalmite on.

19
On siellä varmaankin ainakin Christer A edellisten lisäksi paikalla. Tampereen edustus jäi Samin harteille.

20
Hienoa Simo!

Juhon puolesta hieman harmittaa:

Claiming the dreaded BQ honours is 2008 World Championship Runner-up Juho Levanen.  The factory Team Associated driver would have qualified sixth for the A-Main after a strong run this morning but having been late to marshal yesterday he was penalised with the loose of his fastest round and so he ended up 11th.

21
Alkuerien tuloslistan lopussa maininta, että yksi kuski hylätty syynä lataaminen ilman säkkiä. Lieneekö kyseinen kuski?

Disqualified Pilots
Driver          Executed   Comment
Kitazawa Hideo  Qualy      Charging without LiPo-bag

Koskeekohan hylkäys kyseistä alkueräkierrosta vai koko kisaa?
 

22
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 25.06.10 - klo: 09.54 »
Hmmm, onko antaa perusteluja miksi näin ?

Koska hihna hyppii muuten ja kärsii. Suurin osa rasituksesta jää takarenkaille kiihdytyksissä. Ei nyt osaa asiaa sen paremmin perustella. Mitään merkittävää etuakaan ei löysäksi jättämisestä saa. Vastus veto päällä ei taida merkittävästi pienentyä.

23
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 24.06.10 - klo: 10.24 »
Mikä on sopiva hihnojen kireys tp-10:ssä ? Sama kuin sähköissä eli niin löysä kuin mahdollista mutta silti pysyy menossa mukana... vai jotain kireämpää ?



Kyllä varsinkin takahihna saa olla melko "napakka". Kun talttameisselillä painat antaa periksi millin, korkeintaan kaksi.

24
RC-kerhot ja -radat / Vs: tampereen rc radat
« : 18.05.10 - klo: 09.42 »
oliskohan tampereella rc paikkoja,kun tulee muutto tampereelle kesälomalla niin tietäis sit missä on ratoja.

Katsoppa tuota:

http://www.prc-autoilijat.fi/wp/

Talvisin TamUA:lla on ollut sunnuntaisin Hervannassa sisätreenit matolla rata-autoille.

25
Kisoissa sunnuntaina taisi olla tyrkyllä vain TSM ja TSP -kaavakkeet.

Eli koko kysely on siis total fail? Olisin odottanut hieman fiksumpaa toimintastrategiaa, jos kyselyyn halutaan vastauksia monilta. Eihän 20-25 C-12 kuskia vs 90 TC kuskia yhteensä kolmesta luokasta vastaa mitenkään todellisuutta, jos ääniä ruvetaan laskemaan. Millä logiikalla tuosta saa tasapuolisen vertailutilanteen aikaiseksi? Nimenomaan niistä touringluokista niitä kiinnostuneita on ollut myös tässä keskusteluketjussa, mutta tuo kysely ei sitä nyt siis ilmeisesti huomionut, jos nyt oikein ymmärsin tapahtuneen.

Ei lauantaina mitään c12 kyselyä ollut, tai mulle ei semmosta ainakaan tarjottu. Itse vastasin TSS-10 kyselyyn.

Kyllä ainakin lauantaina oli tarjolla molempien luokkien kyselyt.

26
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 10.04.10 - klo: 08.37 »
Ei ei ei...

Se F moodi ei ole tuo SHR.

F moodi on vain käytössä ranskassa...
Olikohan niin että se tiputtaa lähetystehoja... jokin sellainen olis muistikuvana.
Ja siis F toimii ilmanmuuta 451 vastarin kanssa.

SHR asetuksen saat päälle molempiin FHSS3 moodeihin.
Jokaiselle kanavalle voit säätää joko normal tai shr.
Eli menet tuohon moodin vaihto kohtaan ja painat enter...
Kursori liikahtaa ensin kohtaan ST... eli ohjaus.
Sen jälkeen inc tai dec vaihtaa tuon asetuksen.


Mielenkiintosta mitä kaikkea ohjekirja voikaan kertoa.
Kyseiset asiat löytyy sivuilta 47 ja 48

Heh, olis varmaan joskus hyvä tosiaan lukea manuaalia. Sen failsafe jännitteen olen kyllä puottanut minimiin. Ne ongelmat mitä mulla on ollut ei failsafella selity. Failsafe pysäyttäisi auton, mutta kun tuppaa hyppimään seinille.

27
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 09.04.10 - klo: 13.44 »
Niin ja Sanwalla on nyt myös uusi SUPER RESPONSE vastari, joka toimii M11X kanssa. Vastarin malli: RX-451R.

Ko super response vastari on vielä huomattavasti nopeampi kuin 451 vastari ja toimii vain Sanwan uusien digiservojen kanssa.


Sanwan manuaalia tuossa täysistunnolla lueskellut...

Mitä ohjeista pystyy ymmärtämään niin tuon vakio 451 vastarinkin pitäisi olla SHR yhteensopiva.
Tähän tyyliin ohjeissa puhutaan.
Tuo Super High Resolution täytyy vain käydä valikosta asettamassa päälle.

Eli olisko niin että tuo 451R ei toimi muulla kuin ainoastaan tuolla SHR moodilla...

Ei ole. Minulla on ollut 451R käytössä nyt kuukauden päivät mattoautossa. Servona Futaban BLS ja Nosramin Pealr säädin. Radio on ollut koko ajan "normi" FHSS3 moodissa. 451 vastarinkaan kanssa en ole kokeillut F-moodia. Kerro jos toimii.

28
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 09.04.10 - klo: 09.19 »
Niin ja Sanwalla on nyt myös uusi SUPER RESPONSE vastari, joka toimii M11X kanssa. Vastarin malli: RX-451R.

Ko super response vastari on vielä huomattavasti nopeampi kuin 451 vastari ja toimii vain Sanwan uusien digiservojen kanssa.

Niin, siis tämä nopeampi FHSS3F moodi toimii vain näiden SR-servojen kanssa. Muuten toimii myös useampien digiservojen ja nopeudensäätimien kanssa. Analogia servojen kanssa vastarin ei luvata toimivan.

29
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 08.04.10 - klo: 21.43 »
Dantom sai pienen erän Serpent 733 sarjoja maahan. Mukaan lähti myös Exceed Audi A5 kori.

30
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 31.03.10 - klo: 18.30 »
Sen verran voin kommentoida näistä M11X vastareista, että meillä lähti 3kpl Saksaan tarkistettavaksi UPS:llä. Ne oli perillä tämän viikon maanantaina ja tällä hetkellä Nosram/LRP:n tutkimuspöydällä. Uskoisin, että saamme nopeasti palautetta siitä mikä näissä lähetetyissä vastareissa on ollut vikana.
t : Hobbylinna / Mikko

Olisi ihan mielenkiintoista kuulla mitä saavat selville. Kiinostaisi myös tietää onko 451R vastari kyseiseltä osalta samanlainen.

Sivuja: [1] 2 3