8
« : 05.08.14 - klo: 14.39 »
Kannatan Saken ajatuksia. B-finaalin ajoa pienemmälläkin porukalla puoltaa myöskin se, että silloin pystytään mekkaamaan paremmin ristiin. Kaikilla ei ole omaa mekaanikkoa ja jos finaalissa on 10 kuskia 11:stä osallistujasta ja toisen luokan kuskit valmistautuu omaan finaaliin, on vaikea löytää mekaanikkoa.
Niin kauan kun luokassa on alle tai 18 kuskia, kummassa luokassa tahansa, voitaisiin käyttää B-finaali mallia, jossa B:stä nousee kaksi parasta A-finaaliin. Jos kuskeja esim 14, niin 6 parasta suoraan A:han ja sijat 7-14 B:hen. Sieltä sitten kaksi parasta A:han. Tätä suhdetta sitten säädettäisiin osallistuja määrien mukaan.
Harjoituksia en lähtisi poistamaan. Monet meistä ei ehdi juuri harjoitella, vaan käy lähinnä kisoissa. Kaksi kierrosta 10-15 min. harjoitusta on tarpeeseen. Varsinkin kun on kyse polttomoottori autoista, missä koneen ja kytkimen säätöjen kanssa menee aikansa. Alkuerien määrän voisi pudottaa kolmeen. Viimeisellä kierroksella ei parannuksia helposti tule jos rata on lämmennyt ja jos kuitenkin kaikki menee finaaleihin.
Myös päivän pituus lyhenisi jos yksi alkueräkierros ja toinen semi jäisi pois. Aloituksen voisi siirtää 8->9. Ei tarvisisi viideltä olla liikkeellä. Tämä siis nykyisillä osallistujamäärillä. Aika paljon saa tulla porukkaa lisää, että kannattaa jakaa luokat omille päiville.