RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: kekkeruusi - 18.06.03 - klo: 18.48
-
Onko kokemuksia kyseisestä autosta? poikkeaako teknisesti itse kasattavasta 7.5:stä?
-
POIKKEAA.
Lähes kaikilta osin. Ulkonäöllisesti poikkeaa vähiten.
Mutta varmasti ihan hyvä aloitusauto
-
Poikkeavuudesta en tiedä, mutta ihan tarpeeksi tykki peli näin alottelevalle...alussa voi tulla käynnistys ongelmia (laittakaa tarpeeksi tulemaan polttoainetta :wink: )
-
Aika kalliit varaosat!!!
Mutta jos osaa ajaa niin hyvin ettei palota mitään niin sitten on kyllä ihan mainio auto, vain jos budjetti antaa periksi hankintaa varten.
-
Aika kalliit varaosat!!!
Olen samaa mieltä!!!
Kyosho on niin kallis ylläpidettävä ettei normaalilla ihmisellä ole varaa ellei pistä kaikkia rahojaan polttiksiin!! :mrgreen:
-
Onko kokemuksia kyseisestä autosta? poikkeaako teknisesti itse kasattavasta 7.5:stä?
Diffeissä ym. on teräksen sijasta alumiinia ja pääratas muovia, iskarituet heikompia, iskarit jotkut sporttimallit eikä kisaiskarit, eli siis heikommista ja halvemmista osista kasattu auto. Jostain muistan lukeneeni noista eroista, täysin varma en kuitenkaan ole siitä, mitkä osat ovat erilaisia, mutta muistaakseni noi ensiksi mainitut.
Onhan joo olemassa se 7.5 sport -malli, jonka osat voivat olla samanlaiset kuin readysetissä, mutta pelkkään 7.5:een (kisa-auto)verrattuna siis noi yllä olevat erot ainakin.
-
Eikös tuossa readysetti Infernossa ole GX-21 moottori? Muistelisin nähneeni sen kaupassa. Mitä eroa on muuten GS-21R ja GX-21 moottorilla? Onko tehoissa jotain eroa?
-
Eroja, 7,5 sports vs 7,5
-Muovinen pääratas
-diffeissä alupinjoni ja planeettapyörä, ei kestä kisakonetta (kaikki diffin sisältä löytyvät rattaat ovat samaa tavaraa kuin 7,5)
-iskarit aika surkeat, männät täysin lelut
-ei kallistuksenvaimenninta takana
-alusta vääntyy ekassa isommassa törmäyksessä
-zzs:n mainitsimista iskarintuesta en tiedä, mutta ainakin ne minun sportissa kesti
-auton ympäri koiranluut, 7,5 on edessä nivelvetoakselit
-ei tuplajarrulevujä
Hälyttävimmät puutteet näistä ovat alusta ja pinjonit sekä planeettapyörät
-
Hyvä Jani! Kuten nähdään sports on aina sports, sama pätee esim moottoreihin, alempi hinta tulee aina laadun kustannuksella.
-
Luottelen tässä nyt muutaman syyn miksi ei kannata ostaa Inferno 7.5 sporttia.
1.Diffit hajoavat alta, jos laittaa tehokaamman moottorin.Korjaaminen maksaa noin 150e.
2.siihen pitää ostaa nivelakselit pyöriin maksaa noin 50e
3.Kardaanit kannattaa ostaa. Noin 50e
4.Laakeroitu servosaver. Noin 60e
5.Vanttiruuvit ylä-tukivarsiin ja auraus kulman säätöön . Noin 15e
6.Vetari hajoaa, joten kannattaa mennä paikalliselle sepälle ja pyytää tekemään siihen startti boksi. Noin 60e akun ja käsistartterin kanssa.
7.Tupla levyjarrut noin 20-40e.
8.Pitää ostaa Esim fiorinin rungon jäykistimet eteen ja taakse.Noin 30e
9.Pääratas hajoaa.Noin 20e
10.Kykinkello väljistyy neulalaakerin ansiosta.Noin 20e laakereiden kanssa
11.Kallistuksen vaimentajat .Noin 30e
Eli nuo korjaukset maksavat noin 350e-500e, riippuen ostaako kyoshon vai muiden valmistajien osia?.Eli loppuen lopuksi sinun kannattaa ostaa kainai 1 koska siinä on noi kaikki korjattu ja siinä on vielä viriosiakin. Moottoriksi kannattaa ostaa siihen esim RB:n,os:sin tai Hobaon moottori.Itselläni on tuo sportti, jota olen viritelly ton kanain hinnan verran ainakin!
-
Niin, tai ota vaihtoehdoksi Hobao Hyper 7( www.sanderssona.com )
Paljon parempaa: halvemmat varaosat!
Kyosho inferno mp 7.5 sportsilla on hintaa 495 + radiolaitteet.
Kai sen pitäisi ekana autona kestää, kauanko RChullu ja hemmo auto kesti ennen hajoamista?
-
Hobao on varmasti hyvä, mutta sillekin lienee syynsä että Kyosho on vuodesta toiseen ollut ylivoimainen ykkönen Buggyissa. Hinta tulee sitten negatiivisena fiitserinä siinä sivussa.
Itselläni on Kyoshon FW04 ja parempaa laatua saa hakea; auto on todella kestävä ja osien laatu erinomainen.
-
Noh viimekesänä sain autosta rikii päärattaan,kytkinkellon,vanttiruuvin ja ruuveja ja tietysti vakiorenkaat.Tänä kesänä olen saanut rikki diffit , ja kahdet servot :mrgreen: .
-
No tässä ois ne moottori erot tai siis osa niistä kun tiedot on eri lähteistä. Oma mielipiteenihän on että jokainen tykkää mistä tahtoo (ja eiköhän näillä palstoilla ole muutakin tarkotusta kuin puhua rahasta).
Re Inferno RDS GX engine spec
Capacity : 3.46ml (.21 cu. in)
Bore : 16.6mm(.654in)
Stroke : 16mm (.630in)
Max RPM : 30000
1.8HP/28000rpm
Weight 420g
GS-21R
Size: .21
HP (bhp): 1.2 bhp
Bore: 16.6mm
Stroke: 16mm
Ports: Not Available
Weight: 380gm
Displacement: 3.46 cc
RPM Range: 2,500 - 28,000
Average Rating: 3.18 out of 5
-
Oma mielipiteenihän on että jokainen tykkää mistä tahtoo (ja eiköhän näillä palstoilla ole muutakin tarkotusta kuin puhua rahasta).
Näin on, hinta on kuitekin varmasti useimmille se tärkein tekijä. Jos pannaan kaksi "samanlaista" autoa viivalle, niin yleensä mielipiteet jakautuvat sen puolelle kumpi on halvempi aiheellisesti tai aiheettomasti (merkkifriikit poislukien). Siksi halusin tuoda esiin sen seikan, että Kyoshon (kallis) hinta ei sinänsä tee itse autosta hyvää tai huonoa. Näin ollen HoBao ei ole välttämättä paras vaihtoehto vaikka hinta on alempi. Toisaalta HoBao kannattaa ostaa juuri siksi että se on halvempi, vaikka sillä ei **toistaiseksi** ole mm titteleitä voitettukaan ja sillä tavalla ei ole vielä maailmalla koeteltu merkki. Kysehän on ostajan tarpeista ja mahdollisuuksista (=raha). Monimutkainen juttu sinänsä.. vähän sama pätee Sportsiin ja "ei-Sportsiin".
-
Itse en osta autoon enää kyosholta muutakuin ruuvit ja tukivarret ja jotain pientä sälää.Esimerkkinä tästä Itselläni on nyt edessä/takan hobaon diffit , ja keskellä kyoshon vakio, ja rungonjäykistimet ovat myös .Esim nivelakseleita tai renkaita ei kannata ostaa kyosholta korkean hinnan takia.
-
Osta "hyvä mies" ne ruuvit wurthilta!! sielä ne maksaa 1,85 euroa 100kappaletta 3*10 ruuveja!! muitakin ruuveja saa siltä samaan hintaan ja jos määrä ei riitä( 100kpl ) niin 1000 kpl(2*10(muitain kokoja)) maksaa n.7euroa, löytyy myös mustaksi eloksisoituja :wink:
Tosin pitää ostaa jonkun virman kautta jolla on tili wurthille :(
(tämä ei ole mainos, vaan hyvä vinkki)
-
Itselläni on kyseinen auto ja hyvin kulkee, Alkuperäiset renkaat kuluu hetkessä (Etenkin asfaltilla) :roll:
-
Eipä oo kyl viel hajonnu multa yhtaan osia vaikka on muutaman kerran pahasti kolaroinu. Paitsi tietysti oon joutunu uusimaan renkaat :D
-
Tuo auto on vielä heikempi kuin 7.5 sport. Tämän kuulin eräältä myyjältä , mutta se voi olla huhu puhetta.
-
kuulin vähän samanlaista tarinaa tosta readyset:istä.
-
Jut täl viikolla tulee Hobao hyper7 pro-r mulle ja toivottavasti kestää :lol: Pitää vähän reenata tässä et jos sattuis uskaltamaan lähtemään kisoihin... ...eihän sitä aivan suinpäin kannata kisoihin rynnätä :mrgreen: Muuten pääseehän tuolla autolla aloittelijoiden luokkaan tai "ensikertalaisten" luokkaan? :roll:
-
Moi. kuka tietää aidon mp-7.5:sen hexin koon? ja minkälaiset rungonjäykistimet tässä on?
-
Hexi on 17mm ja rungonjäykistin on terästanko, jossa pallolinkit päissä.
Vakiona rungonjäykistin on ainoastaan takana. Kannattaa ehkä ostaa jotkut muut rungonjäykistimet kuin Kyoshon, niin saa alumiiniset, jotka ei sitten jousta yhtään.
-
käykö esim fioronin tai hobaon alumiiniset rungonjäykistimet
-
käy :P
-
Itellä on Fioronin jäykistimet. "Sinistä" alumiinia, ihan siistit ja varmasti toimii.
Tuommoset mitkä tuolla on, ne edelleen valmistettavat:
http://personal.inet.fi/koti/timo.jalas/Fioroni.htm
-
Paljon toi Inferno RTR kustantaa?
Onko hintansa väärti?
Voiko sillä hyppiä ihan kunnolla?
Kertokaa ostanko Inferno RTR:än vai Ultima st Gp:een?
-
Älä osta kumpaakaan. Toi inferno RTR on heikompi kuin itse 7.5 sports. Osta mileummin vaikka perus Hobaon tai Pro malli.
-
Itse tuli mokoma Inferno redysetti ostettua viime viikolla ja nyt levis moottori... Kiertokangen alapäänlaakerointi petti ja lastua irtosi kampikammiosta tämän seurauksena mäntä on päältä hamsterin syömän näköinen samoin kansi. Voitelun puutteesta tuskin on ollut kysymys, mutta epäilen vahvasti, että tulpan hekulanka on palanut ja tipahtanut sylinteriin. Sillä tulppa oli palanut ottaessani sen pois... ken tietää vaikka olisi ollut alunperin valmistus virhe moottorissa? Tuskin takuu kattaa tuollaista?? Auto ei ole kuin viikon ollut käytössä ja polttoainetta oli ajettu korkeintaan 2 litraa.
-
Itse tuli mokoma Inferno redysetti ostettua viime viikolla ja nyt levis moottori... Kiertokangen alapäänlaakerointi petti ja lastua irtosi kampikammiosta tämän seurauksena mäntä on päältä hamsterin syömän näköinen samoin kansi. Voitelun puutteesta tuskin on ollut kysymys, mutta epäilen vahvasti, että tulpan hekulanka on palanut ja tipahtanut sylinteriin. Sillä tulppa oli palanut ottaessani sen pois... ken tietää vaikka olisi ollut alunperin valmistus virhe moottorissa? Tuskin takuu kattaa tuollaista?? Auto ei ole kuin viikon ollut käytössä ja polttoainetta oli ajettu korkeintaan 2 litraa.
-
Jos laakeroinnissa on ollut vikaa, voi olla, että saat sen takuuseen. Jos taas vika on alunperin ollut palaneessa tulpassa, niin takuuseen sitä ei saa. Toisaalta tuskin tippunut hehkulanka aiheuttaa massiivista tuhoa alapäässä. Näkemättä on melkoisen vaikeata sanoa.
-
Tarkemmin tutkiessani kiertokangen alapään laakeria, niin huomasin se lohjenneen halki sekä siittä puuttuvan palasia. Ilmeisesti nämä palaset on kulkeutuessaan sylinteriin ovat aihettaneet sen hamsterin nakertamat jäljet kanteen ja männän päälle. Taidan selvitä pelkällä kiertonkangella tästä, sillä sylinteri putki vaikuttaa ihan naarmuttomalta kuten myös männä ulko reunat. Silti hivenen harmittaa... :evil:
-
No se on osa tätä hommaa, tietty kandee kysyä kauppiaalta onko laakerin hajoaminen normaalia ja jos sais takuuseen kun noinkin uusi auto. Vinkkinä O.S. koneet eivät hajoa ..
-
Itselläni hajosi myös tuon sportin kone, koska takalaakeri meni jumiin. En suositele enää uuden mäntä/sylinteri sarjan ostoa, sillä kyoshon hinnoilla niillä saa uuden koneen. Itse suositelisin että ostaisit RB sport koneen, mutta tod näköisesti joudut vaihtaan samalla diffit. Vinkki: Hobaon diffit menee Infernoon.
-
No se on osa tätä hommaa, tietty kandee kysyä kauppiaalta onko laakerin hajoaminen normaalia ja jos sais takuuseen kun noinkin uusi auto. Vinkkinä O.S. koneet eivät hajoa ..
Tiedän kyllä, että Ossin moottorit ovat ehdottomasti parhaimmistoa. Itselläni on pienois moottoreita elämäni aikana ollut varmaan yli 20 kpl pääasiassa lennokkien koneita. Tullu todettu, että luotettavimmat koneet on tullut Ossilta. Ainoana miinuksena pitäisin Ossin perus moottorimallien tehottomuutta, mutta ehkä se on osaksi syy niiden pitempään käyttö ikään.
-
Itselläni hajosi myös tuon sportin kone, koska takalaakeri meni jumiin. En suositele enää uuden mäntä/sylinteri sarjan ostoa, sillä kyoshon hinnoilla niillä saa uuden koneen. Itse suositelisin että ostaisit RB sport koneen, mutta tod näköisesti joudut vaihtaan samalla diffit. Vinkki: Hobaon diffit menee Infernoon.
Tattista vaan! :wink: Olen itse aika tuore harrasta tällä autopuolella. Kun puhutaan diffistä, niin minä ymmärrän sen auton keskellä olevana nelivedon tasauspyörästönä. Olen ko oikeassa osassa? Minkäköhän hintanen kyseinen osa on Hobaolla ja keneltä saa tilattua? Kiitoksia vastauksista etukäteen...
-
No se on osa tätä hommaa, tietty kandee kysyä kauppiaalta onko laakerin hajoaminen normaalia ja jos sais takuuseen kun noinkin uusi auto. Vinkkinä O.S. koneet eivät hajoa ..
Tiedän kyllä, että Ossin moottorit ovat ehdottomasti parhaimmistoa. Itselläni on pienois moottoreita elämäni aikana ollut varmaan yli 20 kpl pääasiassa lennokkien koneita. Tullu todettu, että luotettavimmat koneet on tullut Ossilta. Ainoana miinuksena pitäisin Ossin perus moottorimallien tehottomuutta, mutta ehkä se on osaksi syy niiden pitempään käyttö ikään.
Jep, ns sport level moottorit ovat ehkä vähän laiskoja mutta kyllä niiltä kunnon kisakoneitakin löytyy. Crossareiden maailmanmestaruushan voitettiin viimeksi juuri Ossin .21 VZ-B(P) koneella! Myös 1/10 onroad puolella hyviä ovat 12TR, 15RX ja 15CV-R ja tehokkaita!
-
Toi RB sport kone on todella hyvä hintaansa nähden. Voitto ei ole koneesta kiinni.
-
RB, O.S., NovaRossi,/NovaMega, Picco .. onhan noita ja lista on pitkä. Kyosho ei ole "oikea" moottorivalmistaja vaan tekee ainoastaan hyviä autoja.